PDA

View Full Version : Aantal HBO-opleidingen op een rijtje, van makkelijk naar moeilijk.

Tufa7e
17-01-2011, 12:45
De makelijkste HBO opleidingen, waar je met een beetje inzet de opleiding haalt;
SPH
Communicatie
Mediastudies
Dans (als je hier aanleg voor hebt, is het makelijk)
Muziek (again als je van je hobby je beroep wilt maken, is het easy)
Toerisme
MWD

Normale HBO opleidingen, waar je hard voor moet werken om een eventuele diploma te halen:
Journalistiek (Je Nederlands moet perfecter dan perfect zijn, je woordenschat grt, zoniet: Dan wordt het hard werken)
Bedrijfskunde (Je bent veel met cijfers bezig, sommigen zijn daar beter in dan anderen)
Bedrijfseconomie
Accountancy
Fiscale economie
Leraaropleiding
Pabo

Moeilijke HBO opleidingen, waar je heel hard voor moet werken om een HBO diploma op zak te hebben:
Rechten (veel stampen in het hoofd)
Bouwkunde (hier kan jij je specificeren om bv assisent Architect te worden, niet bepaald het meest makelijke beroep op aarde)
Chemie
Civiel techniek
Electrotechniek
Informatica
Mondhygiene
Pedagogiek
Tolk (-vertaler)
Psychologie

Eens of oneens met mijn lijst?
Pas het zo aan, als je denkt dat ik het fout heb. Of voeg andere opledingen toe die niet in het lijstje staan.
Zo kunnen mensen die in de Februari instroom beginnen f volgend jaar beginnen.. kijken naar wat voor hun het beste is om te volgen.

Safa
17-01-2011, 02:04
ik vind dat de opleiding Accountantcy ondere de lijst moeilijke moet. ik heb deze opleiding gedaan en kan je zeggen dat je egt moet studeren en het interessant moet vinden om balansen te maken.

X-Meisjj-X
17-01-2011, 03:36
Ongeveer wel, iedereen heeft zijn niveau..

Safa
17-01-2011, 03:38
weetje alles is eigenlijk makkelijk het gaat erom hoe interssant je het vind en of je het leuk vind om die opleiding te volgen.

X-Meisjj-X
17-01-2011, 03:40
weetje alles is eigenlijk makkelijk het gaat erom hoe interssant je het vind en of je het leuk vind om die opleiding te volgen.

Klopt ook.. Ik zeg meestal iedereen is slim, maar kan dom doen en overkomen.. En sommige vinden het alsnog te moeilijk..

Tufa7e
18-01-2011, 12:19
Maar dit zijn ze in het algemeen, niet afhangend van je intelligentieniveau of wat dan ook.
Landelijk is gewoon gebleken dat HBO-rechten de moeilijkste HBO studie, en Toegepaste Psychologie op de tweede plaats.
Daar heb ik het lijstje op gebaseerd, en het is dus niet afhankelijk van iemands niveau ;)

X-Meisjj-X
18-01-2011, 11:10
Maar dit zijn ze in het algemeen, niet afhangend van je intelligentieniveau of wat dan ook.
Landelijk is gewoon gebleken dat HBO-rechten de moeilijkste HBO studie, en Toegepaste Psychologie op de tweede plaats.
Daar heb ik het lijstje op gebaseerd, en het is dus niet afhankelijk van iemands niveau ;)

Algemeen idd dan wel ja..

IMO
13-08-2011, 05:43
Bij mwd stopt een kwart in het eerste jaar, in het tweede jaar zo'n 50 en dan loopt de kwart van over is vertraging op:o

Sweetheart'
13-08-2011, 06:20
Oei, k zal dit jaar Insh' Allaah beginnen met Rechten.

IMO
13-08-2011, 10:17
insha allah.

Is dit je eerste hbo?
Wat heb je ervoor gedaan

Sweetheart'
14-08-2011, 01:04
Ja, ik kom van de Havo, dus is mijn eerste jaar op de HBO.

katim110
14-08-2011, 01:22
Ja, ik kom van de Havo, dus is mijn eerste jaar op de HBO.
kan je ons vertellen wat je vanaf basisschool allemaal hebt gedaan tot de havo ?

MaKleintje
14-11-2012, 01:59
Niet meer mee eens:o
Ik ben van mening dat de sociale studies mentaal heel zwaar zijn

Umm_Imran
17-11-2012, 05:32
Reflecteren, reflecteren, reflecteren :moe:.

MaKleintje
23-11-2012, 01:06
en stages en gwn alle aangrijpende verhalen horen. meeste studenten zitten tussen de 18-28

recepten
06-08-2013, 04:42
Informatica is ook niet moeilijk, mondhygiene ook niet. Be en ac Zijn wel moeilijk vind ik.