PDA

View Full Version : Check Nederland drie.

Faith
20-01-2011, 08:53
Zo Moslim is nu bezig.

X-Meisjj-X
20-01-2011, 08:56
Zo Moslim is nu bezig.

Waarover?

Faith
20-01-2011, 08:58
Een panel van Bekende Nederlanders beantwoordt vragen in de studio over moslims en diezelfde test kun je thuis maken via internet. Islamdeskundige Maurits Berger van de Universiteit Leiden voorziet de avond van deskundig commentaar, 3FM dj Gerard Ekdom maakt een muzikale ontdekkingsreis op de islam ge´nspireerde popmuziek en Abdellah Dami zal plaatsnemen achter de Twitterdesk om binnengekomen tweets te bespreken.

X-Meisjj-X
20-01-2011, 09:01
Een panel van Bekende Nederlanders beantwoordt vragen in de studio over moslims en diezelfde test kun je thuis maken via internet. Islamdeskundige Maurits Berger van de Universiteit Leiden voorziet de avond van deskundig commentaar, 3FM dj Gerard Ekdom maakt een muzikale ontdekkingsreis op de islam ge´nspireerde popmuziek en Abdellah Dami zal plaatsnemen achter de Twitterdesk om binnengekomen tweets te bespreken.

Hahahah.. Ik ging net opzoeken, handig he ;)

Zˇˇˇ Moslim
Een panel van Bekende Nederlanders beantwoordt vragen in de studio over moslims en diezelfde test kun je thuis maken via internet. Islamdeskundige Maurits Berger van de Universiteit Leiden voorziet de avond van deskundig commentaar, 3FM dj Gerard Ekdom maakt een muzikale ontdekkingsreis op de islam ge´nspireerde popmuziek en Abdellah Dami zal plaatsnemen achter de Twitterdesk om binnengekomen tweets te bespreken. Het panel zal bestaan uit politicus Ehsan Jami, presentator Sebastiaan Labrie, acteur Mimoun Ouled Radi, actrice Miryanna van Reeden en presentatrice en thaibokster Soumia Abalhaya. De rode draad in het programma is de Moslimtest waarin feiten en thema's als cultuur, geloof, geld, relaties en lifestyle de revue passeren. De kijker thuis kan de test via zooomoslim.avro.nl maken.

Algemene informatie

Tufa7e
21-01-2011, 09:58
Ik heb ook meegedaan :o
op de bank :hihi:

ik had een score 95. maar beetje vaag, want er zitten ook meningsvragen tussen, daar kan je geen score op baseren vind ik.

X-Meisjj-X
21-01-2011, 10:25
Ik heb ook meegedaan :o
op de bank :hihi:

ik had een score 95. maar beetje vaag, want er zitten ook meningsvragen tussen, daar kan je geen score op baseren vind ik.

Nee zoiezo niet.. Ieder zijn mening.. En die telt ook mee, of je nou gelijk hebt of niet..

Nihad23
23-01-2011, 04:33
hahahah ergens vond ik het wel een leuke programma op een paar belachelijke dingen na,
Ik ben zo weg van die sallahedinne, die naar mijn mening echt zijn best te doen...EN WAAR SLOEGEN DIE GASTEN OP??? De ene doet het met vrouwen op tv en komt over islam praten, en de ander komt voor in tmf clipjes en boxt in een minibroekjes live op tv.. en dat vertegenwoordigd de islam, beetje confused maar goed, Ieder zijn carriere en bezigheid maar ik vind niet dat een man die op tv te zien is half naakt vrijend over de moskeen kan praten en opeens de heilige uithangt

MAAR IK KAN HET NATUURLIJK OOK FOUT HEBBEN

X-Meisjj-X
23-01-2011, 02:33
hahahah ergens vond ik het wel een leuke programma op een paar belachelijke dingen na,
Ik ben zo weg van die sallahedinne, die naar mijn mening echt zijn best te doen...EN WAAR SLOEGEN DIE GASTEN OP??? De ene doet het met vrouwen op tv en komt over islam praten, en de ander komt voor in tmf clipjes en boxt in een minibroekjes live op tv.. en dat vertegenwoordigd de islam, beetje confused maar goed, Ieder zijn carriere en bezigheid maar ik vind niet dat een man die op tv te zien is half naakt vrijend over de moskeen kan praten en opeens de heilige uithangt

MAAR IK KAN HET NATUURLIJK OOK FOUT HEBBEN

Er was ook een nieuws over zoo moslim.. Ik weet niet of het over dit precies ging, maar dacht het wel..

X-Meisjj-X
23-01-2011, 02:49
COLUMN: Zˇˇˇ (niet-)moslim!

'Diversiteit' is een van de melkkoeien van de Publieke Omroep (PO).

‘Het uitgangspunt van dit beleid is dat de etnische, culturele en religieuze verscheidenheid die Nederland rijk is zichtbaar moet zijn in het aanbod, de makers en het publiek van de media. De media moeten een weerspiegeling zijn van de multiculturele samenleving. Kortom: meer gekleurde acteurs, meer uitheemse presentatoren, meer exotische kandidaten in spelshows en meer aan elkaar gegroeide wenkbrauwen. En dan heb ik het niet over Bert en Ernie. Dit diversiteitsbeleid zou moeten leiden tot meer herkenning en binding met de allochtone kijker. Tot zover de theorie. In de praktijk doen de eerste-generatie-allochtonen (in het bijzonder de moslims) praktisch aan PO-geheelonthouding. Hun kijkgedrag beperkt zich tot de eigentalige schoteltelevisie. De tweede- en derde generatie allochtonen vertonen in kijk- en luistergedrag opvallend veel overeenkomsten met hun autochtone generatiegenoten. Beiden kijken en luisteren veel naar de commerciŰle zenders. Wat gaat hier mis?

Niet lang geleden begon de Publieke Omroep een uiterst bedenkelijke reclamecampagne om het eigen hachje te redden: De Publieke Omroep vertelt uw verhaal. Het kabinet-Rutte - met de blondharige versie van 'The Grinch' Wilders als bezieler - dreigde de subsidiekranen dicht te draaien. Openlijk werd getwijfeld aan het nut van drie publieke televisienetten, die (grotendeels terecht) als een linkse hobby werden neergezet: een verspilling van belastingcenten. De Publieke Omroep ging in de tegenaanval met deerniswekkende spotjes waarin zij de verveelde beeldbuiskijker van haar ‘noodzakelijkheid’ probeerde te overtuigen. Jarenlang trok de PO - levend in haar ivoren Hilversumse toren - zich niets aan van de kijker. Plotseling word ik overspoeld door hondsdroevige spotjes waarin - pak hem beet - een overbelichte Jeroen Pauw met paradijselijk glinsterende puppyogen mij ervan probeert te overtuigen dat de Publieke Omroep mijn verhaal vertelt.

Snik, boehoe, snotter! Nee Jeroen, de Publieke Omroep vertelt voor 95% het anti-islam-verhaal van Geert Wilders, Hans Janssen, Martin Bosma, Ehsan Jami en alle andere zure vruchten van het rechts-radicalisme. De Publieke Omroep vertelt het verhaal van jouw portemonnee, aangezien je voor o.a. je bijdrage aan 'Kwal en Witteman' bijna een kwart miljoen (!) euro per jaar vangt. Moslimse Nederlanders beschouwen de Publieke Omroep als een carrousel van vernedering, hoon en spot. Het verhaal van moslims is nooit verteld, en zal ook nooit worden verteld. Het tv-aanbod voor moslims is te vergelijken met gevangenisvoedsel in een dictatoriaal regime: een melange van geur- en smaakloos - en bovenal voorspelbaar - veevoer. De enige die er financieel profijt van heeft is het gevangenisbestuur, in dit geval de Publieke Omroep zelf. Die krijgt haar subsidies toch wel. Zij hoeft slechts - als een meesterpoppenspeler - een aantal naieve allochtonen te bespelen om ze een blij kunstje te laten uitvoeren op de televisie, en de tonnen aan subsidies stromen weer binnen. Hupsakee!

Dan hebben we nog de ruines van wat ooit de Moslimomroep heette; Ceasariaans ten onder gegaan aan nepotisme, corruptie en financieel gesjoemel. Oftewel, een klassiek miniatuur van Arabisch bestuur. In de geschiedenis van de Publieke Omroep is nog nooit een omroep failliet gegaan, en wie krijgen dat weer voor elkaar? Jawel, de moslims! En ze deden nog zo hun best om niet het predikaat 'Islamomroep' te krijgen. Ik kan anders niet verklaren waarom de NMO een documentaire uitzendt waarin een Palestijnse vrouw uitlegt waarom ze van haar islamitische geloof is afgestapt. Het is het wanbeleid van een bonte verzameling van begerige fatwa-shoppers die - uit ontevredenheid met de islamitische (stel)regels - altijd op zoek zijn naar een mening die wel in hun straatje past. Zij hebben in hun begerigheid het begrip 'zich inlikken' bij de subsidieverstrekker van nieuwe dimensies voorzien.

Tufa7e
23-01-2011, 09:37
Nee zoiezo niet.. Ieder zijn mening.. En die telt ook mee, of je nou gelijk hebt of niet..

Precies :o

X-Meisjj-X
24-01-2011, 06:36
Precies :o

Hahaha... Dus je kan zeggen wat je wilt, telt toch.. Raar maar waar

Tufa7e
25-01-2011, 12:58
Dat is freaky op zoveel levels :o

X-Meisjj-X
25-01-2011, 03:24
Dat is freaky op zoveel levels :o

Idd.. Raar maar waar