PDA

View Full Version : Een aankondiging van de hedendaagse Shirk, 13 eeuwen geleden

Tufa7e
25-01-2011, 12:42
Een aankondiging van de hedendaagse shirk meer dan 13 eeuwen geleden
Sheikh Muhammad Ahmad Bashmeel
Uit het boekje: Towards Understanding Tawheed

"Meer dan dertien eeuwen geleden, deed 'Umar ibn Al-Khattab een aankondiging van de soort shirk die vandaag de dag wordt gepleegd. Hij zei, 'De banden van de Islaam zullen een voor een gebroken worden (de een na de ander).' Hem werd toen gevraagd. 'O Leider der Gelovigen, hoe zal dat gebeuren?' Hij antwoordde, 'Wanneer er mensen geboren en grootgebracht worden binnen de Islaam, die niet weten wat jahiliyah is.'

Als de mensen die vandaag de dag de doden aanroepen, hen offers brengen en eden bij hen (de doden) afleggen, en rondgaan om hun graven met angst, nederigheid en toewijding, terwijl ze hun bemiddeling en voorspraak zoeken bij Allaah voor zichzelf - als zij wisten dat dit allemaal precies datgene was wat de Arabieren van jahiliyah (vr-islamitische tijden) deden [1], en wat was beschreven als shirk en kufr door Allaah, dan zouden ze zich daarmee niet hebben ingelaten noch daaraan hebben vastgehouden; noch zouden zij de kritieken op hun daden zo bitter hebben verafschuwd."

[1] o.a. de volgende ayahs:

Zij aanbidden naast Allaah wat hen niet schaadt en hen niet baat, en zij zeggen: "Dezen zijn onze voorsprekers bij Allaah." Zeg: "Willen jullie Allaah inlichten over wat Hij niet kent in de hemelen en op de aarde?" Heilig is Hij en Verheven boven de deelgenoten die zij aan Hem toekennen. [Soerah Yoenoes (10):18]

... Er is voor jullie buiten Allaah geen beschermer en geen voorspreker. Laten jullie je dan niet vermanen? [Soerah As-Sadjdah (32):4]

Bron (http://www.sincerehearts.nl/lessen/56.html)

X-Meisjj-X
25-01-2011, 04:19
Prachtig

Ariffi
25-01-2011, 04:57
ik niet begrijp. wat t punt nou is..

Tufa7e
25-01-2011, 05:02
Dat er mensen zijn die zehma aan de doden vragen of ze voor hun bij Allah willen bemiddelen.

Dus persoon X is dood, dan gaat persoon Y bij het graf van X huilen, en vragen of X om voor Y genade wil vragen bij Allah.

Still diggin' it?

X-Meisjj-X
25-01-2011, 05:04
ik niet begrijp. wat t punt nou is..

Als de mensen die vandaag de dag de doden aanroepen, hen offers brengen en eden bij hen (de doden) afleggen, en rondgaan om hun graven met angst, nederigheid en toewijding, terwijl ze hun bemiddeling en voorspraak zoeken bij Allaah voor zichzelf

Ariffi
25-01-2011, 05:13
helemaal duidelijk. wist niet eens dat mensen dat doen/deden

Tufa7e
25-01-2011, 05:15
Ik ook niet, maar ze zullen er misschien wel zijn.

Je ziet sommigen Hollanders bijv. toch ook zeggen: ik zweer het op mijn overleden oma.
Dat is ook Shirk.

X-Meisjj-X
25-01-2011, 05:23
Hoe kun je er op zweren..

Tufa7e
25-01-2011, 05:26
nou gewoon bijv:
Docent: Jantje heb je je huiswerk gemaakt?
Jantje: Jaaah, echt waar, ik zweer het op mijn overleden oma!

Ik ken een meisje en die zweerde op haar dode hamster:giechel:

X-Meisjj-X
25-01-2011, 05:42
nou gewoon bijv:
Docent: Jantje heb je je huiswerk gemaakt?
Jantje: Jaaah, echt waar, ik zweer het op mijn overleden oma!

Ik ken een meisje en die zweerde op haar dode hamster:giechel:

Ik bedoelde niet letterlijk

Tufa7e
25-01-2011, 05:49
ow.

X-Meisjj-X
25-01-2011, 05:51
ow.

Hahaha ja.. Hoe kan je op iemand zweren als die dood is... Dan doen kaf

Tufa7e
25-01-2011, 05:55
jah idd.