PDA

View Full Version : Gearrangeerde huwelijken

Tufa7e
25-01-2011, 03:16
Moslims worden er vaak van beschuldigd dat zij hun dochters dwingen om te trouwen.

1. De Islamitische wet stelt als vereiste, dat vrouwen hun toestemming moeten geven voordat ze trouwen. De Profeet Muhammad (sallallahu ‘alaihi wa salam) heeft gezegd (in vertaling): "De toestemming van maagden moet gevraagd worden en hun zwijgen is hun instemming (goedkeuring)." Op een keer kwam een vrouw naar de Profeet (sallallahu ‘alaihi wa salam) en vertelde hem dat haar vader haar had uitgehuwelijkt zonder haar toestemming. Hij bood aan om het huwelijk te annuleren, echter accepteerde zij dit aanbod niet en zei dat ze slechts haar recht bevestigd wilde (horen). Een vrouw die eerder getrouwd is geweest, heeft het recht om voor zichzelf te kiezen.

2. Moslims worden aangemoedigd om hun kinderen te helpen om een geschikte huwelijkspartner te vinden, aangezien mannen en vrouwen gescheiden worden opgevoed in de maatschappij. Het op zoek gaan gaan naar een partner blijft de vrouwen bespaard.

3. Vanuit een Westers perspectief, waar vaak van tieners wordt verwacht (geŽist) dat ze het huis verlaten en op zoek gaan naar werk en voor zichzelf moeten zorgen, zou het absurd lijken als ouders op een later tijdstip suggesties zouden doen over met wie ze zouden moeten trouwen.

4. Het is een gewoonte geworden onder sommige moslims, dat ze hun kinderen dwingen om met een neef (of nicht) te trouwen. Voor moslims in het Westen is het een middel geworden om hun familieleden (in een ander land) te helpen om ook naar het Westen te kunnen komen. Dientengevolge zijn er een aantal gevallen verhaald in de kranten van Engeland over instanties die moslimmeisjes redden van gedwongen huwelijken op het vliegveld. Er zijn ook veel moslimmeisjes die liever van huis weglopen dan dat ze gedwongen worden om te trouwen met familieleden uit dorpen in Pakistan of India. Deze meisjes krijgen nieuwe identiteiten van het politiegezag en zullen waarschijnlijk hun Islaam in het proces verliezen.

Bron (http://www.sincerehearts.nl/hedendaags/6.html)

ayalou
15-02-2011, 11:38
In sommige armoedige landen zal t nog weleens voorkomen dat er meiden gedwongen worden om te trouwen,, maar Hamdoulillaah is dat nu anders of veeeel minder

Soms hoor ik iemand zeggen ja ik was vroeger uitgehuwelijkt dan denk ik hoe kan dat nou, heb je wel tegen je pa gezegd dat je niet wou trouwen...dan zegt ze nee dat durfde ik niet....Jaaaa daaag dat noem ik dan geen uithuwelijken..
want zwijgen is je toestemming geven:nut:

Tufa7e
16-02-2011, 01:19
Idd,, dat staat ook in de Qur'an.
Spreek voor je recht, als je niet wilt, of zwijg en stem toe [vrij vertaling door moi :o]