PDA

View Full Version : Hare emoties, zijn de mijne niet.

always112
10-02-2011, 09:16
Wanneer mijn tranen langzaam uit mijn ooghoeken dreigden te ontsnappen, sprong niemand anders op dan zij, om mijn tranen op te vangen. Op momenten dat verdriet en pijn, mijn hart uiteen dreigde te scheuren, probeerde zij onverhoopt mijn hart bij elkaar te lijmen, middels haar mededogen en betrokkenheid. Als ze naar mij keek, zag ik haar gezicht opklaren en middels haar flatteuze glimlach, deed ze mijn hart verlichten.

Ze liet mij mijmerend achter, verwonderend doch lankmoedig. Haar emoties en pijnen, zijn allen weerspiegelingen van de mijne. Weledele vrouw, hoe bijzonder bent u wel? Desalniettemin, zijn uw gevoelens, de mijne niet. Zou het zijn dat ik daadwerkelijk zo koud en kil ben van binnen? Of is het mijn gemis aan uw eeuwigdurende liefde, die het mij verbiedt, ergens aan te beginnen. Nimmer schenkt u mij permissie om te lijden noch te huilen, doch waarom lijkt het mijn hart en ziel niet te deren, om u te zien pijnen? Ben ik daadwerkelijk zo koud en kil van binnen? Of is het mijn gemis aan uw eeuwigdurende liefde, die het mij verbiedt, ergens aan te beginnen. Zal ik dan maar durven zeggen, dat mijn liefde, nooit de gradatie van de uwe zal bereiken..

Moeder, ik kan mij geen enkel persoon bedenken, op de algehele wereldbol, wiens emoties de mijne zo reflecteren. Het is dankzij Allaah en vervolgens door u, dat ik vandaag de dag kan zeggen, dat ik de persoon ben tot wie u mij heeft gevormd. U leerde mij oprechtheid en liefde en verbande de woorden bedrog en haat uit mijn hart. Niemand anders dan u, wenste mij zo oprecht het goede en uw slapeloze nachten, getuigen van mijn woorden. Uw maag sprak door de honger, wanneer de mijne zich vulde, doch was het alsof het uw eigen maag was, die u vulde. Hoe immens is uw bezorgdheid en hoe intens uw liefde, jegens uw kroost. Is het niet Allaah, die u begunstigde met een liefdevol hart, opdat u de drager zou zijn van de beste mannen en vrouwen, die zijn rondgegaan op aarde. Is het niet Allaah, die u rijkdom schonk in uw hart en u middels het moederschap heeft verheven, boven Zijn Schepselen. Ik verwonder mij om uw liefde en nimmer, zal mijn gradatie aan liefde, de uwe bereiken. Wellicht dat ik zal moeten beseffen moeder, tot mijn treurnis toe, dat moederliefde, nimmer gelijk zal zijn aan liefde van een kind naar zijn ouders toe. Immers, hebben wij de pijnen niet hoeven doorstaan, die u wel voor ons heeft moeten doorstaan. Ik wens, dat men u op een dag kan laten zien, wat u waard bent. Dit keer niet middels woorden, maar middels daden.

Tufa7e
10-02-2011, 10:37
Prachtig :love:
Macha'Allah

always112
11-02-2011, 05:48
Dank je...

always112
09-03-2011, 07:08
Prachtig :love:
Macha'Allah

Jij kunt er ook wat van dus uuuuuuuuup!