PDA

View Full Version : Hoofdinspecteur terrorismebestrijding treedt Islam binnen

katim110
15-02-2011, 10:57
19 Augustus 1993 was voor Richard Farley, hoofdinspecteur terrorismebestrijding in Engeland, de dag waarop zijn leven drastisch veranderde. Dit is de dag waarop hij ‘de zoetheid van het geloof’ heeft leren kennen.
“Ik ben de Islam binnengetreden nadat ik veelvuldig hierover had gelezen en de Islam had onderzocht. Ik heb geografie gestudeerd op de universiteit van Exeter in Engeland (...) Soms raak ik gefrustreerd vanwege het feit dat de Islam gelinkt wordt aan terrorisme.” Aldus Richard in een interview met de krant ash-Sharq ul-Awsat.
In dit interview zijn de volgende vragen aan hem gesteld:
1. Wat heeft u geleid naar de Islam?
Ik ben de Islam binnengetreden nadat ik deze had onderzocht. Ik heb geografie gestudeerd aan de universiteit van Exeter in Engeland. Drie verzen die 1.400 jaar geleden zijn geopenbaard, zijn aanleiding voor mij geweest om dit geloof te omarmen. Het eerste vers gaat over het grote explosie, het tweede over de uitbreiding van het heelal en het derde over het belang van de bergen voor deze aardbol. Het eerste vers was (interpretatie van de betekenis):
“Voorzeker, Wij bouwden de hemel door Onze Macht en waarlijk Wij zijn het die hem hebben uitgebreid.”

(Soerat adh-Dhaariyaat: 47)
Het tweede vers was (interpretatie van de betekenis):
“Weten degenen die ongelovig zijn niet dat de hemelen en de aarde als een gemengde massa waren en dat Wij hen daarop beiden splitsten en dat Wij alle levende dingen uit het water maakten? Geloven zij niet?”

(Soerat al-Anbiyaa’: 30)
En het derde vers was (interpretatie van de betekenis):
“Hebben Wij de aarde niet als een bed gespreid en de bergen als palen opgezet?”

(Soerat an-Naba’: 6-7)
Het was onmogelijk dat dit 1.400 jaar geleden ontdekt was. Het is dus ongetwijfeld dat hierachter een goddelijke kracht zit.
2. Wanneer begon u met het reciteren van de Koran?