PDA

View Full Version : Geschreven gedachten van Always112

always112
15-04-2011, 09:41
Na lang niks van mij te hebben gehoord heb ik ook dit jaar een reeks gedichten die ik met jullie wil delen. Alleen heb ik nu een nieuwe dicht methode. Ik zal niet rijmen....
Kijken hoe dit uitpakt.

Liefs,
Always112

Ps: Reactie`s/opmerkingen zijn altijd welkom :)

tamazight_girrl
15-04-2011, 09:42
Up ben benieuwddd

always112
15-04-2011, 09:43
Vriendschap is soms eenzijdig.

Gevoelloos staar ik uit het raam, de tijd heeft de wonden geneest maar het litteken zal er altijd zijn. Ik zie je vaak op straat lopen, ik lees de verdriet en pijn in je ogen. Ik worstel vaak met de gedachtes of ik je een hand moet toereiken… Jij hebt mijn ogen doen openen! Dankzij jou heb ik geleerd van mijn verleden. Ik was je steun en toeverlaat, ik was degene die 10 jaar lang aan jou zij stond. Maar helaas… Eigenlijk is het beter zo… Ik heb geen spijt van de vriendschap die ik je toen die tijd schonk. Zoals men ook zegt: doe iets goeds en vergeet hetgeen je gedaan hebt. Ik ben ondanks alles blij om het feit dat ik je heb gekend. Al weet ik dondersgoed dat jou vriendschap fake was. Voor jou was ik slechts een “ding” waar je op terug kon vallen als het even niet ging. Het is maar zo dat ik van huis uit heb mee gekregen dat vergeven tot 1 van de belangrijkste dingen behoort. Daarom heb ik het je ook vergeven maar vergeten doe ik niet! Daarvoor is de wond nog te diep. Het is alweer een paar jaar geleden maar het voelt als de dag van gisteren.

tamazight_girrl
15-04-2011, 09:46
Vriendschap is soms eenzijdig.

Gevoelloos staar ik uit het raam, de tijd heeft de wonden geneest maar het litteken zal er altijd zijn. Ik zie je vaak op straat lopen, ik lees de verdriet en pijn in je ogen. Ik worstel vaak met de gedachtes of ik je een hand moet toereiken… Jij hebt mijn ogen doen openen! Dankzij jou heb ik geleerd van mijn verleden. Ik was je steun en toeverlaat, ik was degene die 10 jaar lang aan jou zij stond. Maar helaas… Eigenlijk is het beter zo… Ik heb geen spijt van de vriendschap die ik je toen die tijd schonk. Zoals men ook zegt: doe iets goeds en vergeet hetgeen je gedaan hebt. Ik ben ondanks alles blij om het feit dat ik je heb gekend. Al weet ik dondersgoed dat jou vriendschap fake was. Voor jou was ik slechts een “ding” waar je op terug kon vallen als het even niet ging. Het is maar zo dat ik van huis uit heb mee gekregen dat vergeven tot 1 van de belangrijkste dingen behoort. Daarom heb ik het je ook vergeven maar vergeten doe ik niet! Daarvoor is de wond nog te diep. Het is alweer een paar jaar geleden maar het voelt als de dag van gisteren.

Masallah mooi geschreven heb jij dit echt meegemaakt.

Ik had ook een beste vriendin wij waren altijd samen marokko alles tot dat ze nieuwe meiden leerde kennen en mij vergat.

always112
15-04-2011, 09:51
Dank je wel, ja ik heb het zelf meegemaakt...
Heb mij verhaal ook hier op de site geplaatst...

always112
15-04-2011, 09:51
Vriendschap, niks voor mij.

Ik dacht geleerd te hebben van het verleden. Ik ben een deal aangegaan met mijzelf. De deal was om geen enkel vriendschap aan te gaan. Want de tijd heeft niet alle wonden genezen. Gek genoeg wist jij de muur die ik rondom me heen had gebouwd te verbreken. Ik leerde je kennen. Althans… Ik dacht je gekend te hebben Je kende mijn verleden van a tot z. Toch speelde je met mijn gevoelens. Mijn naaste omgeving zag dat en waarschuwde mij. Ikzelf vond het nonsens, zo was jij niet dacht ik…
Ik moet toegeven dat je het knap hebt gedaan, je acteerde als de beste! Als ik nu niet beter wist zou ik er zo weer in trappen. Misschien ben ik te zwak, misschien is het mijn goedheid die de mensen telkens weer een nieuwe kans geeft of misschien leef ik wel om dit alles mee te maken. Wat het ook mag zijn: het heeft me hard gemaakt, het heeft mij het gevoel gegeven dat echte vrienden niet bestaan. Misschien wel voor de medemens maar niet voor mij. Ik zie je vaak glimlachen, ik weet dat jou spel is gespeeld. Ik zal mij niet verlagen tot jou niveau, maar zal jou wel uit de weg gaan. Ik zal je eerlijk zeggen: ik zie je lieven gaan dan komen. Ik lach de wereld toe met een gemaakte lach, maar misschien wie weet dat er ooit iemand is die mijn hart weer heelt.

Tufa7e
15-04-2011, 10:11
Mooii :love:

always112
15-04-2011, 10:15
Dank je wel....

always112
15-04-2011, 10:16
Onze wegen scheiden hierbij & wie weet…

Jij bent één van de weinige die mij begrijpt. Toch weerhoudt het verleden mij jou te vertrouwen. Ik zie vaak de teleurstelling en pijn in je ogen omdat ik dat niet doe. Ik kan en wil het niet. Jij bent één van de weinige die mij een rustgevende gevoel gaf en tegen mij zei dat je op me zult wachten totdat ik je vanuit mezelf zou vertrouwen. Helaas moet ik je opnieuw teleurstellen omdat ik weet dat die moment er nooit zal zijn. Hoe graag mijn hart het ook wil mijn verstand houd het tegen. Misschien is het beter dat onze wegen scheiden, al hoewel ik eerlijk moet toegeven dat het moeilijk zal zijn, al doe ik er luchtig over. Vaak stond ik op het punt jou in vertrouwen te nemen en gewoon een nieuwe start te maken, maar mijn verstand houdt me op peil. Ik weet dat ik soms arrogant klink maar ik kan het nu nog niet. Misschien later… Maar jij weet net als ik dat ook jij met je leven door moet gaan. Ik heb veel meegemaakt en heb het alles een plaatsje kunnen geven. Ook dit zal ik een plaatsje geven. Met of zonder jou aan me zij. Ik weet dat ik altijd op je kan bouwen en dat ik veel voor je beteken dat heb je meerdere malen bewezen. Maar soms moet je ook de mensen loslaten die je lief hebt, om te kijken of ze naar je terug keren.

tamazight_girrl
15-04-2011, 10:20
Dank je wel, ja ik heb het zelf meegemaakt...
Heb mij verhaal ook hier op de site geplaatst...

Ja klopt had het gelezen.

always112
15-04-2011, 10:23
Okeey....

tamazight_girrl
15-04-2011, 10:24
Meid treur niet om een persoon die het niet waard is. Ze is jou als vriendin zijnde niet waard. Vroeg of laat komt zij erachter wat ze heeft laten gaan. Ik weet dat het moeilijk is maar zoals ik kan lezen gaat zij gewoon verder met een lach en blijf jij treuren met een gemaakte lach. Het is moeilijk ik begrijp het maar ik heb de draad ook opgepakt en ben verder gegaan met mijn leven. Nieuwe mensen ontmoet. Maar ik zal nooit iemand meer zo volkomen vertrouwen als zij die ik dacht mijn beste vriendin te zijn.

always112
15-04-2011, 10:26
Ik weet het, maar het is moeilijk wallah ik doe mijn best maar tsjah...

tamazight_girrl
15-04-2011, 10:31
Ik weet het, maar het is moeilijk wallah ik doe mijn best maar tsjah...

Ik weet het schat maar misschien is het wel een teken allah heeft je weggehouden bij mensen die je pijn doen en slecht voor je zijn.

always112
15-04-2011, 10:40
Ik weet, alles gebeurt om een reden...

always112
15-04-2011, 10:42
Haar emoties zijn de mijne niet.

Wanneer mijn tranen langzaam mijn ooghoeken dreigden te ontsnappen, sprong er niemand anders op dan zij om mijn tranen op te vangen. Op momenten dat verdriet en pijn mijn hart uiteen dreigden te scheuren probeerde zij onverhoopt mijn hart bij elkaar te lijmen, middels haar medeogen en betrokkenheid. Als ze naar mij keek zag ik haar gezicht opklaren en middels haar flatteuze glimlach deed ze mijn hart verlichten.

Ze liet mij verwonderend en mijmerend achter. Haar emoties en pijnen zijn allen weerspiegelingen van de mijne. Wel edele vrouw, hoe bijzonder bent u? U gevoelens zijn de mijne niet maar zou ik daadwerkelijk zo koud en kil zijn van binnen? Of is het mijn onwetendheid dat mij verbied ergens aan te beginnen?

Nooit heeft u mij de kans gegeven om te lijden of te huilen, waarom lijkt het mijn hart en ziel niet te deren? Zal ik dan maar durven zeggen dat wat ik ook zou doen in mijn leven nooit de gradatie van de uwe zal bereiken?

Moeder,ik kan mij geen enkel persoon bedenken op de algehele wereldbol wiens emoties de mijne zo reflecteren. Het is dankzij Allah S.w.t. en vervolgens door u, dat ik vandaag de dag kan zeggen dat ik de persoon ben tot wie u mij heeft gevormd. U leerde mij oprechtheid en liefde en verbande de woorden bedrog en haat uit mijn hart. Niemand anders dan u wenste mij zo oprecht het goede. En uw slapeloze nachten zijn getuigen van mijn woorden

U maag sprak door de honger wanneer de mijne zich vulde, toch was het alsof het uw eigen maag was die u vulde. Hoe immers is uw bezorgdheid en hoe intens is uw moederliefde tegenover uw kinderen. Is het niet Allah S.w.t. die u begunstigde met een liefdevol hart, zodat u de drager zou zijn van uw kinderen? Is het niet Allah S.w.t die uw rijkdom schonk in uw hart en u middels het moederschap heeft verheven boven zijn schepselen? Ik verwonder mij om u moedersliefde en nooit zal mijn gradatie liefde die ik u schenk de uwe bereiken.

Wellicht dat ik zal moeten beseffen moeder, tot mijn treurnis toe dat moederliefde nooit gelijk zal zijn aan liefde van een kind naar zijn of haar ouders toe. Immers hebben wij de pijnen niet hoeven doorstaan die u wel voor ons heeft moeten doorstaan. Ik wens dat ik u op een dag kan laten zien wat u waard ben. Dit keer niet middels woorden, maar middels daden!

(al eerder gepost alleen dit keer aangepast)

always112
28-04-2011, 03:10
Door gaan of stoppen?

Tufa7e
28-04-2011, 07:57
Doorgaaaaan :o

always112
29-04-2011, 03:16
Safi is goed, omdat jij het zegt

always112
02-05-2011, 04:23
De tijd zal het helen

Zuchtend neem ik een pen en zet ik voor de zoveelste keer mijn gevoelens op papier. We zijn vrienden, eigenlijk meer dan dat. Maar toch krijg ik vaak het gevoel dat het schijn is. Ik doe zo mijn best om deze gedachte uit mijn hoofd te halen, maar telkens word ik met mijn neus in de feiten gedrukt. Het is grappig dat jij dezelfde persoon bent die voor me klaar staat en die me aan het huilen maakt. Ik schrijf dit niet omdat ik je medelijden wil, ik doe dit omdat ik de dag vervloek waarin ik je leerde kennen. Ik heb vaak genoeg geprobeerd je te negeren, maar jij weet net als ik dat het onmogelijk is. Ik zal niet meer op voorgrond treden en langzaam maar vastberaden je proberen te laten gaan. Je weet als geen ander dat ik voor je klaar zou staan, maar neem maar van mij aan dat dit niet meer lang duurt. Ik vraag je via deze weg om mij te vergeten zoals ik jou nu probeer te vergeten. Ik weet dat het moeilijk is maar de tijd zal het lidteken helen!

the-unknown
02-05-2011, 04:26
Prachtig:o

always112
02-05-2011, 04:27
Dank je wel!

always112
03-05-2011, 01:06
Alles is gelogen

Ik heb gekozen om verder te gaan met mijn leven, want mocht ik ooit sterven dan kan ik zeggen: I did it on my own way. Het valt niet altijd mee, maar ik geef niet op en vecht mijn eigen weg. Ik voel me vaak klein, ik voel jou woorden prikken. Ja ze doen pijn! En ja het laat me niet koud. Maar tjah, wat kan ik zeggen. Je kunt me als de beste kwetsen, je kunt me tevens ook als de beste troosten. Ik weiger elke contact met jou, maar diep van binnen koester ik elke moment waarin ik je tegen kom. Mijn ogen spreken boek delen. Ik neem afstand van je, bang dat je de muur die ik om me heen heb gebouwd zult breken. Ja, ik ben zwak. Jou in de ogen kijken doe ik niet. Ik weet dat ik mezelf voorlieg, maar zo hoop ik dat je nooit achter komt dat de glimlach op mijn gezicht is gelogen.

superyoussra
03-05-2011, 01:09
Prachtig:love:

always112
03-05-2011, 04:24
Prachtig:love:

Thank you xxx

always112
06-05-2011, 02:16
Ik voel je pijn.

Ik zie de pijn in je ogen, ik kan het voelen. Zo veel pijn zoveel medlijden heb ik met jou.
Ik kan niet zeggen dat alles ooit goed komt. Ik weet dat ik je dan alleen maar valse hoop geef. Het doet me pijn om te weten
dat ook jij ooit te weten zult komen dat jou moeder naar een mooie plekje is gegaan. Het doet me pijn om jou zien op te groeien,
zo onschuldig, zo lief... Nietsvermoedend geniet jij van jou kindertijd, en ik gun het je van harte. Als ik de tijd kon terug draaien, geloof me dan zou alles beter zijn. Wanneer ik je aankijk, breng je zoveel los bij mij. Een onschuldig jongetje van 4 jaar dat op 1 jarige leeftijd zijn moeder verloor!

Tufa7e
06-05-2011, 05:14
Ik voel je pijn.

Ik zie de pijn in je ogen, ik kan het voelen. Zo veel pijn zoveel medlijden heb ik met jou.
Ik kan niet zeggen dat alles ooit goed komt. Ik weet dat ik je dan alleen maar valse hoop geef. Het doet me pijn om te weten
dat ook jij ooit te weten zult komen dat jou moeder naar een mooie plekje is gegaan. Het doet me pijn om jou zien op te groeien,
zo onschuldig, zo lief... Nietsvermoedend geniet jij van jou kindertijd, en ik gun het je van harte. Als ik de tijd kon terug draaien, geloof me dan zou alles beter zijn. Wanneer ik je aankijk, breng je zoveel los bij mij. Een onschuldig jongetje van 4 jaar dat op 1 jarige leeftijd zijn moeder verloor!
Aaawh deze is zo mooii :( WOllah!

ayalou
09-05-2011, 08:50
Ik voel je pijn.

pijnlijk:huilen::huilen:

ga zo door Alwaysje

always112
21-05-2011, 07:09
Thank you..
xxx

always112
21-05-2011, 07:14
Ik heb geleerd

Aan sommige mensen moet je de voordeel van de twijfel geven,
zodat ze nieuwe kansen krijgen en een deel van je leven uitmaken. Maar sommige
moet je recht aankijken en hard toespreken en ze verlaten, omdat je weet dat
je in de toekomst niks aan ze hebt. Ik heb geleerd dat vrienden niet achter je staan omdat ze je mogen maar omdat ze weten dat de kogels van voor komen.

meicro
21-05-2011, 07:16
Aah echt mooie gedichtjes.

always112
21-05-2011, 07:18
Spijt.

Denkend aan de woorden die je tegen me zei, stromen de tranen naar beneden.
Ik weet dat ik het verleden achter me moet laten en dat spijt nooit op tijd komt.
Mocht het ooit toch zo zijn dan is het geen spijt maar wijsheid.

always112
21-05-2011, 07:23
Aah echt mooie gedichtjes.

Dank je!

the-unknown
21-05-2011, 07:24
Spijt.

Denkend aan de woorden die je tegen me zei, stromen de tranen naar beneden.
Ik weet dat ik het verleden achter me moet laten en dat spijt nooit op tijd komt.
Mocht het ooit toch zo zijn dan is het geen spijt maar wijsheid.

Love this one :love:

always112
21-05-2011, 07:27
:) Thank you

always112
22-05-2011, 01:35
Vanaf vandaag.

Vanaf vandaag zal ik me geen zorgen meer maken om gisteren. Dat was het verleden en het verleden zal ik nooit kunnen veranderen. Het enige wat ik kan veranderen is mijn besluit om niet meer achterom te kijken. Vanaf vandaag zal ik me geen zorgen meer maken om morgen. Waar ik me wel zorgen om moet maken is vandaag. Van vandaag moet ik het beste proberen te maken, voor het geval ik er morgen niet meer ben. En ik kan ook niet het beste van morgen maken als ik niet het beste van vandaag maak.
Vanaf vandaag zal ik in de spiegel kijken en een persoon zien die mijn respect en bewondering waard is. Ik zal ‘alhamdulillah’ zeggen en Allah bedanken voor zijn gunsten. Deze persoon die naar me terugkijkt in de spiegel is iemand die ik beter zou willen leren kennen. Vanaf vandaag zal ik ieder moment van mijn leven koesteren. Ik waardeer het leven dat me op deze wereld is gegeven en deze zal ik zonder enige zelfzucht met andere delen. Ik zal zegeningen vragen van Allah, opdat ik een zegen voor anderen mag zijn. Vanaf vandaag zal ik aftreden van de doelloze weg en uitdagingen aandurven met moed en wijsheid. Ik zal de barrières die het pad naar Allah verhinderen overwinnen, opdat ik het eindpunt (het paradijs) kan bereiken. Vanaf vandaag zal ik leven met de dag, en streven naar morgen. Ontmoediging zal niet in staat zijn om mijn positief denken in Allah of de hoop om te slagen verminderen. Vanaf vandaag zal ik lopen met het vernieuwde vertrouwen in de goedheid van de mensen. Het verleden niet in acht nemend. Ik zal excuses maken voor andermans fouten en niet in andermans rug om praten. Vanaf vandaag zal ik mijn hart openen voor de leiding en open hartelijk naar anderen luisteren. Ik zal nieuwe ervaringen verwelkomen. Ik zal nieuwe mensen ontmoeten. Ik zal geen perfectie van mezelf noch van iemand anders verwachten: niemand is volmaakt in een onvolmaakte wereld. De perfectie behoort alleen tot Allah. Maar ik zal de poging om de zwakheid van mensen in acht te nemen juist toejuichen. Vanaf vandaag ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen geluk. Hoe meer ik overtuigd ben van het feit dat Allah alles in zijn hand heeft, hoe meer innerlijke rust ik zal verkrijgen. Het geluk kan ik vinden in de meest kleine gebaren van dit leven. Vanaf vandaag zal ik iets nieuws leren; ik zal iets nieuws uitproberen; ik zal van alle gunsten die dit leven biedt genieten. Ik zal Allah vragen om mij te zegenen met de innerlijke rust om datgene wat ik niet kan veranderen te accepteren, met de kracht om te veranderen wat ik kan en met de wijsheid om het onderscheid te kunnen maken. Ik zal mijn uiterste best doen om van mezelf de beste IK te maken. Ik begin vandaag.. en iedere dag!

the-unknown
22-05-2011, 01:38
Je hebt echt talent schat ga zo door, ik kan je helaas geen groen meer geven maar krijg je nog wel :sjans:

always112
22-05-2011, 01:46
Dank je wel, is al een eer dat je het mooi vind groen hoef ik niet zina!

always112
11-08-2011, 11:18
Ramadan Moebark.

In tweestrijd met mijzelf kijk ik naar mijn telefoon. Ik wil een nieuwe start maken, en alles een plekje geven.
Ik wil in deze maand alles van mij af kunnen zetten en mij vestigen op een mooie tijd.
Ik wil niet telkens achterom kijken naar mijn verleden, want het verleden is het verleden en dat is geweest.
Ik wil zoveel maar voel mij te zwak om het allemaal van mij af te kunnen zetten. Nog steeds staar ik naar mijn telefoon, nog steeds ben ik in tweestrijd... Ik heb iedereen uit mijn omgeving gebeld, nu jij nog... De vraag is zal ik het doen? Zal ik het wagen? Ik voel me net een klein kind die niet kan kiezen tussen lolly en chocola. Wie niet sterk is moet slim zijn, en met deze zijn stuur ik ook jou: Een gezegende maand Ramadan en moge Allah ook jou vasten doen accepteren en jou smeekbeden verhoren

always112
19-08-2011, 11:16
* Notif

IMO
16-12-2011, 06:17
Waaauw wat mooi:love: