PDA

View Full Version : ╗ ░ Topic over haar.

Tufa7e
11-07-2011, 02:04
Hoofdhaar wel te verstaan :haha:

~~~~~~~

Er bestaan verschillende manieren om het haar sneller te laten groeien en wie combineert kan een versnelling tot drie centimeter per maand bekomen. Wil je dus lang haar voor je huwelijk, na een verkeerde knipbeurt of om welke reden dan ook, onderstaande tips helpen gegarandeerd.

Eerst en vooral kan de juiste voeding bijdragen tot langer haar. onze haren groeien door prote´nes en vitamine B. Een dieet van vlees, eieren, melk aardappelen, paddestoelen, bananen, noten en alle andere voedingsmiddelen die ruik zijn aan prote´nes en vitamine B is dus zeker aan te raden. Daarnaast is een glas brandnetelthee op zijn tijd, rijk aan kiezelzuur, goed om je haargroei een boost te geven.

Wanneer de zon komt piepen, is het de moeite om al deze lekkernijen buiten te consumeren. Ook vitamine D bevordert de haargroei en zonlicht is dus een natuurlijke balsem voor het haar.

Wie voor de repelsteeltje lengte wil gaan, zal moeten masseren. Rozemarijn, appelazijn, saliethee, aloŰ vera, lavendelolie, knoflook en uien kunnen allemaal een plaats op het rek krijgen naast onze shampoo. Afwisselend of in combinatie te gebruiken zijn deze producten de droom van ieder die een lange haardos wenst. Wie bovendien graag lekker ruikt, kan best een weloverwogen keuze maken.

Natuurlijk is een goede algemene verzorging van het haar de basis voor een goede haargroei, maar wie dat combineert met bovenstaande tips komt zeker niet bedrogen uit.

Bron (http://www.bjoeti.be/haar/haar-sneller-laten-groeien.htm)

Tufa7e
11-07-2011, 02:08
Voeding voor gezond haar

Wil je graag mooi en gezond haar dan zijn niet alleen je verzorgingsproducten maar ook je voeding belangrijk. Eet je de juiste dingen dan zal de conditie van je haar er aanzienlijk op vooruit gaan.

Groenten zijn goed voor de gezondheid maar niet iedereen weet dat ze ook goed zijn voor je haar. Zo zijn groene groenten zoals spinazie en broccoli een bron van vitamine A en C die op hun beurt verantwoordelijk zijn voor de productie van talg dat als een natuurlijke conditioner voor je haar functioneert. Bonen en linzen leveren prote´ne om je haargroei te stimuleren en bevatten bovendien biotine dat de conditie van je haar verbetert en kan helpen bij kaalheid en grijze haren. Wortelen bevatten dan weer vitamine A waardoor je een gezonde hoofdhuid krijgt. En een gezonde hoofdhuid resulteert in glanzend haar.

Naast groenten zijn er ook nog andere dingen die je kan eten om de conditie van je haar te verbeteren. Noten leveren selenium voor een gezonde hoofdhuid en zink tegen haaruitval. Kip en kalkoen kunnen je helpen broos haar te versterken en eieren zitten vol met noodzakelijk stoffen zoals prote´ne en vitamine B die niet mogen ontbreken in het beautydieet van je haar. Een vitamine B complex is ideaal om je voeding mee aan te vullen. Ook volkoren- en zuivelproducten en zelfs oesters en zalm zijn voedingsmiddelen die bijdragen tot een gezonde hoofdhuid en glanzend en mooi haar. Hoog tijd dus om ervoor te zorgen dat deze producten in je dagelijkse dieet voorkomen.

Bron. (http://www.bjoeti.be/haar/top-10-voeding-voor-gezond-haar.htm)

Tufa7e
11-07-2011, 02:09
Gesplitste/gespleten haarpunten

Gesplitst haar komt het meeste voor in droog of bros haar, een typische oorzaak van de gesplitste punten is teveel kleuren of te ruw brushen. Eens de buitenste laag van het haar verwijderd is, dan kan het niet meer terug geplaatst worden. Typisch zal het haar in 2 of 3 tippen splitsen en zal de splitsing over een twee tot drie centimeter lengte zijn. Het beste is om de beschadigde haar punten eraf te knippen.

Hoe kan je gesplitste haar punten verwijderen?
1. Neem een klein beetje haar vast en draai het zachtjes in een neerwaartse beweging.
2. de gesplitste punten zullen er van zelf uitkomen
3. knip er voorzichtig de gedraaide tippen uit met een scherpe schaar. Snij niet alles in 1 keer af, knip gewoon de gesplitste punten eruit om zo een natuurlijk gelaagd effect te krijgen.
4. probeer van iedere lok ongeveer dezelfde hoeveelheid af te knippen.

Gesplitste haar punten voorkomen
1. Als je haar gemakkelijk gaat splitsen, dan is het beter om een kam te gebruiken met brede tanden, op die manier zal je haar minder belast worden.
2. Als het mogelijk is, laat je haar dan natuurlijk drogen, je kan natuurlijk wel af en toe de haardroger gebruiken.
3. Probeer zo weinig mogelijk knopen in je haar te krijgen. Er bestaat hier speciale spray voor die knopen voorkomt. Je kan ook een goeie conditioner gebruiken.
4. Als je graag je haar kleurt, pas dan om met deze chemicaliŰn, ze maken je haar zwak en zorgen voor gesplitst haar.

Bron (http://www.bjoeti.be/haar/gesplitste-haar-punten.htm)

Tufa7e
11-07-2011, 02:11
Haaruitval

Door de kou kan het zijn dat je haar verzwakt maar dit versnelt ook het haargroeiproces. Daardoor verlies je sneller haar, maar het groeit ook wel makkelijk.

Haar verliezen tijdens de wintermaanden is dus niks om je zorgen over te maken. Het is zeker niet abnormaal. Normaal gezien verliezen we tussen zo’n 100 Ó 200 haren per dag. Wanneer je haarverlies langer duurt dan 3maanden dan is het best om contact op te nemen met een deskundige. Er kunnen natuurlijk nog ander oorzaken zijn waarom je aan haarverlies lijdt. Het kan een erfelijke aanleg zijn of leeftijd, wat vooral voorkomt bij mannen. Door hormonen, milieu of invloeden van buitenaf kunnen er ook mee te maken hebben. Een soort van medicatie die je moet innemen bij ziekte. Of juist door ziekte.

Het beste wat je kan doen tegen haaruitval is ijzer en vitaminen nemen. Middeltjes die je op je haar moet smeren zullen helemaal niks uitmaken. Geloof dus geen haargroeimiddeltjes want het resultaat van deze wondermiddeltjes is niet bewezen. Het probleem zit hem echter vanbinnen aan de wortel, niet vanbuiten.

De vitaminen kan je verkrijgen bij de apotheek.1 Vitamine kuur is normaal gezien meer dan genoeg. Te veel of te hard borstelen is ook niet goed voor het haar. Het beste is om een conditioner aan te brengen zodat je gemakkelijker door je haren kan. Borstel je haar dus vooral voorzichtig!

Heb je nu echt last van vergevorderde kaalheid, dan kan je enkel nog kiezen voor micro haartransplantaties. Er zijn hiervoor verschillende en goede technieken. Maar deze behandelingen zijn wel duur. Je kan ook altijd kiezen voor een pruik. De dag van tegenwoordig kan je aan heel mooie pruiken geraken van echt haar.
Niemand ziet het verschil!

Bron (http://www.bjoeti.be/haar/haaruitval-wat-kan-ik-doen.htm)

Tufa7e
11-07-2011, 02:11
Ik zou haaruitval op mijn benen niet erg vinden...

Hoefde ik niet te scheren :hihi:

IMO
18-07-2011, 01:47
:lol:

Tufa7e
20-07-2011, 03:55
:o.

IMO
20-07-2011, 04:41
Ewa ja:gniffel:

Tufa7e
20-07-2011, 06:03
Zehma jij niet :hihi:

IMO
25-07-2011, 10:36
neee valt mee:haha:

Tufa7e
26-07-2011, 06:32
:haha:

superyoussra
31-07-2011, 12:04

yahya__
31-07-2011, 12:05
Ik zou haaruitval op mijn benen niet erg vinden...

Hoefde ik niet te scheren :hihi:

Sincere
04-08-2011, 12:48
Hahahah tufa7e :lol:

Jihh
23-08-2011, 04:57
haaruitval .. zou ik ni erg vinden, dan hoefde ik ni te waxen en zou mij heel wat pijn en geld besparen haha

IMO
23-08-2011, 05:03
:haha:

Tufa7e
23-08-2011, 06:12
haaruitval .. zou ik ni erg vinden, dan hoefde ik ni te waxen en zou mij heel wat pijn en geld besparen haha
Kijk, jij snapt mij! :o

IMO
24-08-2011, 06:31
maar ze zei niet waar:haha:

Tufa7e
24-08-2011, 07:19
Laat maaaar