PDA

View Full Version : Vrouwen roddelen vijf uur per dag'

IMO
17-08-2011, 09:53
Vrouwen besteden vijf uur per dag, meer dan een derde van de uren dat ze wakker zijn, aan praten en roddelen.

Of het nu op het werk of thuis is, vrouwen kletsen ongeveer 298 minuten per dag. Ze bespreken het liefst problemen van anderen, andermans kinderen of wie er met wie date. Ook onderwerpen als seks, shoppen en soaps komen vaak aan bod, zo meldt Daily Mail.

Dit zijn resultaten uit een Brits onderzoek dat werd gehouden om aandacht te vestigen op de zoektocht naar de Queen of Chat door FirstCape Cafi Collection.

Het onderzoek wees ook uit dat vrouwen 24 minuten per dag praten over hun gewicht, diŽten en hun kledingmaat. Een derde van de vrouwen kletst een deel van de dag over wat ze eet tijdens de lunch, terwijl een kwart regelmatig recepten uitwisselt.

Degenen met vriendelijke buren besteden bijna een half uur per week aan een kletspraatje. 38 procent geeft zelfs toe dat ze twaalf minuten per week kletst met winkelpersoneel.

De meeste vrouwen praten het liefst met hun vrienden, maar het blijkt ook dat ze met hun partner, moeder en beste vriendin over totaal verschillende dingen praten. Echtgenoten hebben het zwaar te verduren. Zij krijgen een uitgebreid verslag van haar werkdag en wie haar irriteerde, terwijl de sappige details juist bewaard blijven voor haar beste vriendin.

Sommige vrouwen zegt dat ze eigenlijk niet te vertrouwen is, omdat ze geheimen van haar vrienden aan haar partner verklapt

ayalou
17-08-2011, 09:58
volgens mij zo'n 8 uur per dag mene:hihi:

Dit is echt erg,, we eten op deze manier gewoon t vlees va ons medemens:jammer:

IMO
17-08-2011, 09:59
Wolahila:haha:

Mesha is niet goed:(

ayalou
17-08-2011, 10:06
Wolahila:haha:

Mesha is niet goed:(

Het is zelfs Haram,, waarom gaan er ook zoveel vrouwen naar de hel? roddelen:jammer:

IMO
17-08-2011, 10:45
:verdrietig:.

Sincere
21-08-2011, 11:21
Ik kan maar over een ding praten: ETEN :o

IMO
22-08-2011, 01:34
:haha:

hou dat zo

ayalou
24-08-2011, 05:57
Ik kan maar over een ding praten: ETEN :o

Daarom eet je niet zoveel? je praat teveel over eten :hihi:

Ik_Enzo
14-09-2011, 12:47
Ik praat niet zoveel :hihi: laat staan roddelen

ayalou
16-09-2011, 09:29
Ik praat niet zoveel :hihi: laat staan roddelen

Praat jij echt niet veel?
Had echt gedacht dat jij een kletskous was:haha:

IMO
23-09-2011, 03:34
:haha:

IMO
23-09-2011, 03:34
CD moet dit lezen:gniffel:

broederrr
23-09-2011, 10:54
Roddelen:
De profeet (vrede zij met hem) zei:' De Moslim is degene voor wiens tong en handen de andere Moslims veilig zijn'. ( Overgeleverd door Boechaarie & Moeslim; Sahih )

De Profeet (vrede zij met hem) zei:' De gelovige is geen belediger, vloeker, zondaar of vulgaire spreker'. ( Overgeleverd door Moeslim; Sahih )

De Profeet (vrede zij met hem) zei:' Het uitschelden van een Moslim is een zware zonde en het slaags raken met een Moslim is ongeloof'. ( Overgeleverd door Boechaarie; Sahih )

En de Profeet (vrede zij met hem) zei:” De beste dienaren van Allah zijn diegenen, die, wanneer zij gezien worden, Allah gedenken. De slechtste dienaren van Allah zijn degenen die kwade roddel verspreiden en daarmee verdeeldheid onder hun vrienden zaaien en problemen voor onschuldige mensen veroorzaken.” ( Overgeleverd door Ahamd: Hadith Sahih Isnad )

De profeet (vrede zij met hem) zei:' De Moslim is degene voor wiens tong en handen de andere Moslims veilig zijn'.

Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden over hem zijn )zei: dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: 'Weten jullie wat achterklap(of roddel) is?' Zij zeiden: 'Allah en Zijn Boodschapper weten het beste.' Hij zei: 'Als je iets over je broeder zegt, wat hij niet leuk vindt, dat is achterklap.' Iemand zei: 'Maar wat als mijn broeder zo is zoals ik zeg? Hij zei: 'Als hij is zoals je zegt, dan heb je geroddeld en als hij niet is zoals je zegt, dan heb je hem belasterd.' (Overgeleverd door Moeslim; Sahih)

Het is overgeleverd dat Ibn Mas’ood (Moge Allah tevreden over hem zijn) zei: 'We waren met de Profeet (vrede zij met hem )toen een man opstond en weg ging. Meteen sprak er een man vernederend over hem. De Profeet zei tegen hem, ‘Reinig de ruimte tussen je tanden.’ Hij vroeg, ‘Waarom moet ik de ruimte tussen mijn tanden reinigen? Ik heb geen vlees gegeten.’ Hij zei, ‘Je hebt je broeders’ vlees gegeten.’' (Sahih)

Allah, Verheven is Hij, zegt in de Qor'an:

“…En bespioneert elkaar niet en spreekt geen kwaad over elkaar in elkaars afwezigheid.” Zou iemand van jullie het vlees van zijn dode broeder willen eten ? Jullie zouden het zeker laten.” ( Soerat 49: Aya 12 )

Wallahu a3lam

En Allah ta3ala weet het beter

IMO
23-09-2011, 10:57
:goedzo:

broederrr
24-09-2011, 12:28
:nerd:

Carpe Diem
24-09-2011, 07:01
CD moet dit lezen:gniffel:
Ik hou inderdaad van praten, ik kan zo met iedereen een gesprek voeren, ben daar heel spontaan in.
Maar roddelen doe ik haast nooit. Helaas kan ik niet zeggen dat ik het nooit nooit doe, maar ik probeer er echt op te letten.
Mensen die over een ander praten snoer ik ook gelijk de mond. Want een ieder die met jou roddelt zal ook over jou roddelen.
Ik vind het juist goed om te zien als iemand iets hoogs bereikt heeft, ben dan heel blij voor diegene.
En doet iemand iets slechts dan is Allah swt er om over diegene te oordelen.
Mijn ouders hebben ons ook van kleins af aan geleerd om nooit slecht over een ander te praten of een ander uit te lachen. Je weet namelijk nooit wat Allah swt voor jou op je pad heeft gebracht.

broederrr
24-09-2011, 11:55
het is aan te leren, als je continu bewust bent, dat als jij een dialoog voert, dat Allah, Verheven is Hij, de derde is

en bij een gesprek tussen 4 mensen dat Hij de vijfde is.. en zo verder..

Als je dat beseft, dan zou de kans zeer klein zijn, dat je je tong nog gebruikt voor dat soort zaken.

Carpe Diem
25-09-2011, 12:04
het is aan te leren, als je continu bewust bent, dat als jij een dialoog voert, dat Allah, Verheven is Hij, de derde is

en bij een gesprek tussen 4 mensen dat Hij de vijfde is.. en zo verder..

Als je dat beseft, dan zou de kans zeer klein zijn, dat je je tong nog gebruikt voor dat soort zaken.

Daar porbeer ik me inderdaad steeds meer bewust van te zijn. Ik wil mijn gevoel van Ihsaan versterken. Bij alles wat ik doe prent ik mezelf in dat Allah mij hoort en ziet, en alhamdoellilah behoed mij dit er vaak van om het slechte te doen.

Moge Allah swt ons allen leiden insha'Allah, ons onze zondes vergeven en ons zijn genade schenken en ons belonen met het paradijs Insha'Allah

broederrr
25-09-2011, 12:21
Zolang de intentie er is om het goede na te streven, heb je al een heel grote stap gezet.

Allahoema Amien op je dua!

broederrr
25-09-2011, 06:10
Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden over hem zijn) verhaalt dat de Boodschapper van Allah (Vrede zij met hem) vroeg:

“Weten jullie wie er bakroet is?”
Er werd hem verteld: “Onder ons is iemand bankroet die niet heeft, geld noch eigendommen.”
Hij (vrede zij met hem) zei:

“Van mijn mensen zal degene bankroet zijn, die op de Dag des Oordeels staat met lijst van Salaat en vasten en Zakaat, maar hij zal die-en-die beledigd hebben, die-en-die beschuldigd hebben, en onwettig van de eigendommen van die-en-die genomen hebben, het bloed van die-en-die vergroten hebben en weer een ander geslagen hebben. Ieder van hen zal een gedeelte van zijn goede daden toegewezen worden. Wanneer zij niet voldoende zijn, dan zullen hun zonden en fouten aan hem overgedragen worden en zal hij in het vuur geworpen worden.’
(Moeslim)

Ik_Enzo
25-09-2011, 11:11
Praat jij echt niet veel?
Had echt gedacht dat jij een kletskous was:haha:

Nee juist niet :haha:

ayalou
26-09-2011, 10:05
Daar porbeer ik me inderdaad steeds meer bewust van te zijn. Ik wil mijn gevoel van Ihsaan versterken. Bij alles wat ik doe prent ik mezelf in dat Allah mij hoort en ziet, en alhamdoellilah behoed mij dit er vaak van om het slechte te doen.

Moge Allah swt ons allen leiden insha'Allah, ons onze zondes vergeven en ons zijn genade schenken en ons belonen met het paradijs Insha'Allah

Als je idd bewust bent van t feit dat Allah swt alles ziet en hoort dan gaat het meestal wel goed.

Amien

:sjans:

Carpe Diem
30-09-2011, 12:41
Als je idd bewust bent van t feit dat Allah swt alles ziet en hoort dan gaat het meestal wel goed.

Amien

insha'allah zullen we het allemaal afleren.