PDA

View Full Version : Door oprechte spijt het licht weer zien

M.O.
27-10-2011, 06:53
Ik staar naar mijn polsen, als ik denk over hoe ik de laatste weken geleefd heb moet ik kokhalzen. Een einde aan mijn leven maken, lijkt het begin van verlossing. Toch zegt iets in mij: je zelf het leven nemen is niet de oplossing. Misschien moet ik de wijze waarop ik leef veranderen, het leven vanuit een ander ooghoek benaderen.

Ik kan de maandenlange verwaarloosde Koran zien vanuit mijn ooghoek. Het is het enige boek in mijn boekenkast dat ik nooit heb uitgelezen, een pagina of 2 bladeren en ik was uitgelezen. Ik pink wat tranen weg, als ik nadenk over hoe ik het rechte pad links heb laten liggen.

Ik wil weer van het leven genieten zoals de mensen in Nederland van goed weer genieten. Ik weet nog hoe dat was toen ik praktiseerde, en elke keer bevredigd was als ik iets nieuws leerde. Hoe kon ik van dat naar dit veranderd zijn, zo te zien veranderen de harten echt met de seconde. Als ik mijn leven kon terugspoelen als een film, dan zou ik het doen. Maar dan besef ik weer, dit moest mij overkomen zodat ik er als een sterker en beter persoon uit zou komen.

De tranen nemen toe en glijden van mijn gezicht, ik weet nog hoe de tranen verdwenen in mijn baard, maar nu ik die niet meer heb vallen ze op mijn borst. Mijn t-shirt doorweken door mijn oprechte tranen die vallen door het besef van tijdverspilling al die weken. Ik gooi de gedachte van zelfmoord uit mijn hoofd, hoe haalde ik het in mijn hoofd om aan zoiets te denken.

Een vonk in mijn hart heeft een laaiend vuur doen ontstaan van Imaan, vanuit het niets heb ik zin om de woedoe te verrichten en me tot de Ka’Ba te richten. Subhana Allah, de harten veranderen echt met de seconden! Het is tijd voor mij om met een schone lei te beginnen. En volgens de Koran en Soennah te leven, zodat ik als een ware gelovige mag eindigen.

Maanden later loop ik weer rond met een donker zwarte baard en een glimlach die lijkt getekend op mijn gezicht. Ik heb vrede en rust gevonden, het is af te lezen van mijn gezicht. Alhamdulilah voor mijn oprechte spijt en oprechte vraag naar leiding van Allah. Want dat heeft me weer gebracht op Sirat Al Mustaqeem van Allah.

Onthoudt, degene met wie je omgaat beļnvloed je gedrag, dus verbreek je omgang met iemand die zich niet bezig houdt met het geloof, al is het iemand die je heel erg mag. Wees bevriend met degene van wie je kan leren en degene die je helpen om het goede te blijven doen. Want alleen van hun zal je baat hebben op deze Dunya en in Al Aghira.

© M.O.

Sweetheart'
27-10-2011, 08:15
:snif: Ik kan alleen zeggen dat je echt door moet blijven gaan met schrijven! Heel wijs en leerzaam en op een hele mooie manier geschreven...

M.O.
28-10-2011, 12:13
:snif: Ik kan alleen zeggen dat je echt door moet blijven gaan met schrijven! Heel wijs en leerzaam en op een hele mooie manier geschreven...

Shokran zuster: ) Zolang er iemand is die ze wilt lezen, zal ik insha Allah blijven schrijven haha.