PDA

View Full Version : Wij zijn net geldmunten..

Umm_Imran
19-01-2012, 10:58
Mijn lieve zusters in het geloof, wij zijn net geldmunten.
Insha Allaah, laat het me jou uitleggen:
Naast het feit dat geld en vrouwen fitnah zijn, wil ik je iets uitleggen over de verbindingen tussen geld en zuster-/broederschap.
Wij zij een ummah: worden allemaal geschapen door Allaah.
Net als geld, allemaal bij de bank en gemaakt door de geldpers.
Echter is een zuster niet gelijk aan de andere zuster; de een kan goed naaien, de ander goed koken en de ander weer heel goed (en met plezier) schoonmaken. En sommige zusters kunnen dat allemaal en sommige weer niet. Niet treuren, iedereen heeft iets moois van binnen, namelijk het geloof.
Een eurocent is niet zoveel waard als een euromunt.
Hoeveel waarde beschouw jij jezelf als zuster?
Een muntje dat niet in de portemonnee of spaarpot bevindt, raakt snel kwijt of verloren. Net als die zuster die jij behandelde als 1 euromuntje en gegrepen werd door Iblees. Laat elke zuster meedoen in de lokale ummah, zoek haar dus op in de keukenlaadjes, broekzakken, doosjes en potjes. En voeg haar toe aan de spaarpot (lokale ummah). Je kan 3 grote munten in je spaarpot hebben en 6 euro hebben, of je kan een grote spaarpot vullen met allemaal 1 of 2 eurocenten. Waarlijk het lijkt veel qua gewicht en geluid, maar Allaah weet de ware waarde van al dat geld. Besef dat je tussen de 50 en 100 muntjes nodig hebt om 1 euro te evenaren.
Allaah kan elke zuster verhogen en verlagen in status, net als de bankiers inflatie toepassen. Alle 20eurocent muntjes zijn allemaal 20 eurocent waard. Maar een Nederlandse munt in Frankrijk kan minder en heeft niet dezelfde waarde ondanks dat ze alletwee 20 dragen. Oftewel 2 zusters die in gelijke zijn qua hijaab, zijn evenveel waard, maar als de een verhuisd, kan ze dan hetzelfde bereiken? Niet als zij niet opgenomen wordt in de lokale ummah.

Als je jezelf een 50 euromuntje beschouwd, wees dan niet jaloers op de 1 of 2 euromuntzusters, Allaah wilt het zo. Of juist arrogant over de 10 en 20 eurocent zusters. Samen maken wij de ummah sterk. Net als alle muntjes de economie sterk houden.

Mocht je jezelf een eurocent muntje beschouwen, wees niet jaloers op de grotere munten. Op een dag beseft iedereen zonder die ene 1 euro cent ik heb geen hele euro. En wij zullen alle kasten hoeken rondsnuffelen om jou alsnog te vinden. Accepteer dan alsnog ons verzoek en vergeef de ander dat ze jou als 1 eurocent hebben behandeld.

Zoek een aghi die zichzelf ook als 50 euromuntje ziet of 1 euromunt, want waarlijk een huwelijk heeft niet veel slagingskans als een van de huwelijkspartners zichzelf veel minder (5 eurocent muntje) of veel meer (2 euromunt) acht.

Tenslotte zorg dat jouw man jou behandeld als een 500 euro biljet, en zijn moeder als een 1000 euro biljet. Accepteer het dat jij niet dezelfde waarde bent/hebt als zijn moeder.

Ik hoop dat jij begrijpt ondanks welke waarde jij voor mij bent, ik hou van jou omwille van Allaah. En niemand anders heeft het recht om jou naar beneden te halen in waarde, behalve als Allaah dat heeft geschreven. Jij kan ervoor zorgen dat iedereen jou als een waardevolle munt beschouwd of als een eurocent muntje dat altijd kwijt, zielig en alleen is. Jij kan ervoor zorgen dat de andere zusters naar voren komen of accepteren hun waarde. Zeg Alhamdulillaah voor wat je bent en wat er komt en wat jij uiteindelijk krijgt, want waarlijk Alles gebeurd met de Toestemming van Allaah.

Liefs,

Jouw zuster in Islaam,

Tiewliewla
21-01-2012, 04:50
Mooi, ik zou zelf nooit op het idee komen mezelf met geld te vergelijken...

Umm_Imran
22-01-2012, 12:33
Ik ook niet :hihi:

- Copy-paste :o