PDA

View Full Version : Doe je hart en tong een plezier, gedenk Allah regulier!

M.O.
22-02-2012, 12:26
Hij ontwaakt uit zijn slaap als vele mensen nog liggen te slapen, hij is een van de godvrezenden daarom zal hij altijd over zijn gebeden waken. Zolang hij in staat is zijn gebeden te verrichten staat hij op om zijn gebeden te verrichten. Een praktiserende Moslim dus stapt hij nooit met het verkeerde been uit bed. Hij staat altijd met beide benen op de grond, dat is ook de reden waarom tijdverspilling geen ruimte krijgt in zijn wereld. Hij houdt zijn hoofd erbij, hij weet dat de wereld manieren zoekt om zijn hart te stelen. Hij weigert zijn ziel te verkopen aan deze Dounia, omdat hij weet dat hij zijn nafs nodig heeft in al-Aghira.

Hij doet zijn hart en tong een grote gedeelte van de dag een plezier en gedenkt Allah(Subhana Wa Ta’Ala) regulier. Dit is de reden waarom de duivel moeite heeft om hem te misleiden, het is moeilijk om iemand die door Allah geleid wordt te misleiden. En hier lijdt de duivel onder daarom neemt hij liever afstand van degene die het rechte pad belopen. Want de duivel kan degene die dat pad beloopt niet omkopen, omdat de duivel dat pad niet op kan komen. Dus wanneer de duivel hem ziet neemt hij het hazenpad, omdat hij simpelweg niet is opgewassen tegen een praktiserende Moslim.

Als hij niet bezig is met het belijden van zijn geloof voelt hij zich gevuld met angst als een analfabeet die willekeurig wordt uitgekozen om voor een groot publiek een stuk tekst uit een boek te lezen. Als ons hart zich niet voedt met Islam wordt het na een tijdje ziek. En met een ziek hart lijkt het leven zo hard. Hij weet precies hoe dat voelt, want hij is daar geweest. Hij heeft zelfs zelfmoordneigingen gehad dus als Allah hem niet had geleid naar het rechte pad dan was hij er nu geweest. Hij denkt in zichzelf: stel je nou eens voor dat ik de zoetheid van het geloof zou zijn misgelopen. Maar dan denkt hij laat die oude koeien maar lekker in de sloot liggen en bedankt hij Allah voor hoe alles uiteindelijk is gelopen.

Tevreden loopt hij richting de moskee, onderweg daarheen komt hij altijd wel broeders tegen die die kant op lopen. En altijd vragen ze hem: ‘ Hoe doe jij dat toch, er altijd zo tevreden en rustig uitzien.’ Waarop hij altijd antwoordt: ‘Ik doe mijn hart en tong een plezier en gedenk Allah regulier.’

© M.O.