PDA

View Full Version : Column - Ik kies groen!

Qalamiste
03-03-2012, 06:53
In naam van Allaah, de meest Barmhartige, de Genadevolle

Ik kies groen!

Groen? Huh? Waar heeft Qalamiste het deze keer weer over? Rustig aan zou ik zeggen, neem de tijd om dit even te lezen. Het zal wellicht enkele minuten in beslag nemen en tijd is iets wat niemand kan missen, maar ik beloof jullie iets te brengen waar weinigen onder ons bij stilstaan en wellicht een zaak is die jou en mij van het hellevuur kan redden. Maar goed… Laat ik er maar gewoon aan beginnen!

Groen? Ja groen! Stem op groen, pleit voor groen en streef naar groen! Neen beste zusters en lezers, ik heb het niet over de groene ster van de Marokkaanse vlag. Neen, ik heb het niet over het groenkleurige Marokkaanse paspoort. Neen, ik heb het niet over de Vlaamse groene politieke partij. Ik heb het daadwerkelijk over de kleur groen, maar dit vanuit een totaal ander perspectief. Kijk eens rond, kijk naar de sterren, kijk naar de bergen, kijk naar de planten, kijk naar de bomen… Subhana Allaah, hoe vaak zijn wij Allaah dankbaar voor ons bestaan op deze aarde? De aarde die ons zoveel biedt. Wij hoeven maar rond te kijken en dit te bewonderen vooraleer wij dit kunnen beseffen. Ik vind het dan ook zeer jammer en tegelijkertijd frustrerend wanneer ik in de auto zit of over straat loop met iemand die toevallig iets aan het eten of aan het drinken is en de lege verpakking vervolgens schaamteloos op straat gooit terwijl er verderop een vuilbak te zien is. Kom op!! Nooit bij stilgestaan dat wanneer jij bijvoorbeeld een leeg blikje op straat weggooit de kans bestaat dat een klein kind zich daaraan kan verwonden? Wordt er dan niet stilgestaan bij de woorden van de profeet (salla Allaahu ‘alayhi wa sallem) toen hij zei dat zelfs het verwijderen van iets schadelijks op de weg behoort tot liefdadigheid? Hasanaat die men letterlijk weggooit. Hebben wij hasanaat in reserve dat wij deze zomaar kunnen weggooien dan? Respecteer de aarde waar wij op lopen, want de aarde zal ons omarmen of verstikken wanneer wij er vertoeven nadat de dood tot ons is gekomen.

Streef naar groen! Ja, ik blijf het zeggen. Streef naar Allaah’s tevredenheid en wens enkel en alleen Zijn Aangezicht te mogen aanschouwen. Streef middels woorden en daden. Denk aan de grote beloningen, denk aan de pracht en praal in het eeuwige paradijs. Denk aan de zovele genietingen die men zich nauwelijks kan inbeelden. Denk aan degenen die ons zijn voorgegaan. Onder hen zijn er die hebben gestreden op elke mogelijke manier. Onder hen zijn er die hebben geleefd en die zijn gestorven volgens ‘Laa ilaaha illa Allaah’. Onder hen zijn er die gedood zijn maar in werkelijkheid nog leven. Onder hen zijn inderdaad de groene vogels die in het paradijs rondvliegen. Ja dit zijn de groene vogels die niets anders wensen, behalve hun terugkeer tot het lichaam om nogmaals te sterven voor Allaah… O dienaren van Allaah, sta op en pleit voor groen! Wees degene die moedig durft te zeggen: ik kies groen!

Qalamiste

Link: Ik kies groen! « Qalamiste (http://qalamiste.wordpress.com/2012/03/03/ik-kies-groen/)

IMO
03-03-2012, 10:23
Ik kies groen!:goedzo: