PDA

View Full Version : Snelste Imam van de wereld

zinazina
05-09-2009, 09:00
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LggL6vEEERg&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/LggL6vEEERg&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

:lachen:

Amazigh
06-09-2009, 02:39
:staghfir:

zinazina
06-09-2009, 12:19
:staghfir:

stagfir allah, maar ik denk echt dat er geen snellere imaam is

rasha
07-09-2009, 11:07
hahhahhhhahh ...ik lach me hier kapot op de reacties...mijn god yarbi smahliya....ik kan het uitleggen denk ik ,,,,,,,het gaat hier om salaat tarawih...het sijn 40 rak3at dat betekent dat je opsinminst twee a die uur nodig hebt om het te doen..dat wil seggen niet iedereen is intaat om het so lang met bieden vol te houden niet door jong maar ook niet door oud menssen dus het wordt ashet ware verkort....anders sal iedereen het te zwaar vinden in ramadan.

Amazigh
08-09-2009, 12:41
hahhahhhhahh ...ik lach me hier kapot op de reacties...mijn god yarbi smahliya....ik kan het uitleggen denk ik ,,,,,,,het gaat hier om salaat tarawih...het sijn 40 rak3at dat betekent dat je opsinminst twee a die uur nodig hebt om het te doen..dat wil seggen niet iedereen is intaat om het so lang met bieden vol te houden niet door jong maar ook niet door oud menssen dus het wordt ashet ware verkort....anders sal iedereen het te zwaar vinden in ramadan.

wat je hier zegt, klopt geen snars van. sinds wanneer bestaat taraweeh uit 40 raka3aat? sinds wanneer is het taraweeh gebed 2 3 uur?

En van de ernstigste vormen van diefstal of bedriegen, is bedriegen in het gebed. De Boodschapper van Allah salla Allahu ‘aleyhi wa sallam heeft gezegd: “De ernstigste soort dief is degene die steelt van zijn gebed.” De mensen vroegen, “O Boodschapper van Allah, hoe kan iemand van zijn gebed stelen?” Hij zei: “Door rukoo’ en sujood niet goed te doen.” [1]

Dit gebrek aan kalmte en nalatigheid om te pauzeren in rukoo’ en sujood, om gelijk na de rukoo’ op te staan of goed te zitten tussen de sujoods kan worden opgemerkt bij velen van degenen die bidden, en nauwelijks een moskee is vrij van voorbeelden van mensen die niet de goede kalmte hebben in het gebed. Correcte bedaardheid is n van de pijlers van het gebed, die zonder ongeldig is.

De Profeet salla Allahu ‘aleyhi wa sallam heeft gezegd: “Iemands gebed is niet goed genoeg totdat zijn rug recht is in rukoo’ en sujood.” [2]

Er is geen twijfel dat de gebrek aan goede kalmte slecht is. De persoon die hieraan schuldig is, verdient het om te worden berispt en bedreigd met bestraffing. Abu ‘Abdullaah al-Ash’ari verhaalde dat de Profeet salla Allahu ‘aleyhi wa sallam zijn Metgezellen leidde in het gebed, daarna ging hij met een groep van hen zitten. Een man kwam en begon te bidden, maar maakte zijn bewegingen snel als een kip die op de grond pikt.

De Profeet salla Allahu ‘aleyhi wa sallam zei: “Zien jullie dit? Eenieder die sterft en dit heeft gedaan, is gestorven buiten de gemeenschap van Mohammed, en zijn gebed is als een kraai die bloed pikt. De persoon die bukt, dan pikt in zijn sujood, is als een hongerige man die niet meer eet dan 1 of 2 dadels wat voor goeds zal hem dat doen?” [3]

Zayd ibn Wahb zei: “Hudhayfah zag een man die zijn rukoo’ en sujood niet goed uitvoerde. Hij zei: “Je hebt niet gebeden en als je zou sterven, zou je sterven op een manier anders dan die is geopenbaard door Allah aan Mohammed.’” [4]

Als iemand zich bewust is van deze beslissing, dan zou hij het gebed moeten herhalen en berouw tonen aan Allah als hij faalt het gebed met de goede kalmte uit te voeren; hij hoeft niet al zijn voorgaande gebeden te herhalen, zoals is vermeld in de hadeeth “Herhaal je gebed, daar je niet hebt gebeden.”

[1] overgeleverd door Abu Dawud, 1/533; zie ook Saheeh al-Jaami’, 7224
[2] overgeleverd door Abu Dawud, 1/533; zie ook Saheeh al-Jaami’, 7224
[3] overgeleverd door Ibn Khuzaymah in zijn Saheeh 1/332; zie ook al-Albaani, Sifat Salaat al-Nabi (Het Gebed van de Profeet beschreven, 1313
[4] overgeleverd door al-Bukhaari, zie al-Fath, 2/274

nerd
11-09-2009, 11:35
deze Imam is wel een beetje te snel hahahaa

sanae_magrbialady
11-09-2009, 11:40
Sorry h0or maar ik vind het gwn verschrikkelijk om naar te kijken...zo bidt je tog niet, ik vind meer verschrikkelijk dan grappig

nerd
11-09-2009, 11:42
Sorry h0or maar ik vind het gwn verschrikkelijk om naar te kijken...zo bidt je tog niet, ik vind meer verschrikkelijk dan grappig

Is het ook maaar kan dit waar zijn vraag ik mij af???

wereldvrouw
08-10-2009, 11:56
hier is wel heel duidelijk mee gerommeld.
ik hoop echt dat deze persoon weet wat hij doet.
ik vond dit niet grappig en zeker niet gepast.
dat je gaat zitten rommelen met een van de 5 zuilen van de islam, dan ben je wat mij betreft ver van huis.

maar ja:huilen:

nerd
09-10-2009, 06:39
hier is wel heel duidelijk mee gerommeld.
ik hoop echt dat deze persoon weet wat hij doet.
ik vond dit niet grappig en zeker niet gepast.
dat je gaat zitten rommelen met een van de 5 zuilen van de islam, dan ben je wat mij betreft ver van huis.

maar ja:huilen:

Nee hier is niks aan gedaan de filmpje is 100% goed. ik heb op alles gelet maar de filmpje is gewoon in 100% originele staat.

sanae_magrbialady
09-10-2009, 06:55
Nee hier is niks aan gedaan de filmpje is 100% goed. ik heb op alles gelet maar de filmpje is gewoon in 100% originele staat.

Huhh..?? Is Dat z0..??:staghfir:
Allahi7fad!!

nerd
09-10-2009, 06:59
Huhh..?? Is Dat z0..??:staghfir:
Allahi7fad!!

Het is gewoon best mogelijk. en je hebt ook zeker de langzaamste Imaam als je die ziet dan schrik je ook vast wel :tonguitsteken: hahaha mohiem allah yester en moge allah hun gebeden accepteren

sanae_magrbialady
09-10-2009, 08:07
Het is gewoon best mogelijk. en je hebt ook zeker de langzaamste Imaam als je die ziet dan schrik je ook vast wel :tonguitsteken: hahaha mohiem allah yester en moge allah hun gebeden accepteren

Hahah Neeeeuhj die h0ef k niet te zien,,,MET HET GEBED SPEEL JE NIET:magniet:..Mjaah sow zie je maar weer dat mensen af en t0e de wegh kwyt zijn:huilen::(

Moge Allah Ons vegeven Inchallah,,

Sanae