PDA

View Full Version : Voordelen van Belgie

zinazina
12-09-2009, 12:48
Ik zal hier de voordelen van BelgiŽ opnoemen ten opzichte van Nederland

- belastingvoordeel qua auto's( Je betaald in Belgie maar 35% van wat je in Nederland betaald).
- goedkopere zorgverzekering!!!! (EN BETER OOK NOG) Ongeveer 8 Euro per maand
- kinderbijslag krijg je hier het bedrag per maand wat je in NL per kwartaal krijgt.
- Als je ook hier werkt dan hoef je bij je 3e kind geen inkomstenbelasting te betalen.
- Kinderen gaan hier al met 2 en half jaar naar school, dus hebben voorsprong en de ouders hebben weer wat meer tijd voor andere dingen.
- bij geboorte kind krijg je een premie van ongeveer 1100,- euro.
- Super vriendelijk in ziekenhuis
- goedkoper tanken
- Je vermogen is onbelast (je betaald alleen belasting over je inkomsten en niet over je vermogen)

Heb jij nog meer voordelen geef ze even door dan zet ik ze erbij in deze lijst.

Imaneexx
12-09-2009, 01:12
BelgiŽ is gewoon het beste :D hehe

zinazina
12-09-2009, 01:13
BelgiŽ is gewoon het beste :D hehe

En jij komt zeker uit Belgie hahhahha dat is geen bewijs alleen feiten opnoemen!

ben het stiekem wel een beetje met je eens hoor:cool:

Imaneexx
12-09-2009, 01:34
Ja ben van BelgiŽ :) hahah hoe kon je het raden?? :D

zinazina
12-09-2009, 01:35
Ja ben van BelgiŽ :) hahah hoe kon je het raden?? :D

Jou liefde voor Belgie verraadt jou hahaha

Imaneexx
12-09-2009, 01:37
Jou liefde voor Belgie verraadt jou hahaha

Oeps was de bedoeling niet :fluiten:

zinazina
12-09-2009, 01:40
Oeps was de bedoeling niet :fluiten:

Heb jij niet nog meer voordelen van Belgie?

Imaneexx
12-09-2009, 01:43
Nog andere voordelen..
Wij moeten minder lang doen voor naar marokko te rijden :D

Nog ?? :P

zinazina
12-09-2009, 01:50
Nog andere voordelen..
Wij moeten minder lang doen voor naar marokko te rijden :D

Nog ?? :P

Wat3ayek jij hhahaha dat scheelt niet zoveel.

krijgen jullie ook studiefinanciering of niet ?

Imaneexx
12-09-2009, 01:54
Ja een deel van de kosten die we voor studies doen worden terugbetaalt door de staat :)

zinazina
12-09-2009, 02:00
Ja een deel van de kosten die we voor studies doen worden terugbetaalt door de staat :)

Ooh dat is een nadeel vergeleken met Nederland dus want hier krijgen we studiefinanciering een bedrag van rond de 350 euro per maand als je inwonend bent en 550 euro als je uitwonend is en je moet het maar zelf uitzoeken met betalen:(

Issam
12-09-2009, 02:00
Ik heb er een voor jullie een hele belangrijke voor de rijke mensen

Je vermogen is onbelast

zinazina
12-09-2009, 02:07
een hele goede bedankt

najat28
13-09-2009, 05:30
nou ook al hadden ze alles gratis dan zou ik niet voor belgie kiezen.belgie is net Marokko.geef mijn maar gewoon NL.Hier hebben ze behda mooie huizen, kan je van Belgie niet zeggen

merem
13-09-2009, 05:36
Ik zal hier de voordelen van BelgiŽ opnoemen ten opzichte van Nederland

- belastingvoordeel qua auto's( Je betaald in Belgie maar 35% van wat je in Nederland betaald).
- goedkopere zorgverzekering!!!! (EN BETER OOK NOG) Ongeveer 8 Euro per maand
- kinderbijslag krijg je hier het bedrag per maand wat je in NL per kwartaal krijgt.
- Als je ook hier werkt dan hoef je bij je 3e kind geen inkomstenbelasting te betalen.
- Kinderen gaan hier al met 2 en half jaar naar school, dus hebben voorsprong en de ouders hebben weer wat meer tijd voor andere dingen.
- bij geboorte kind krijg je een premie van ongeveer 1100,- euro.
- Super vriendelijk in ziekenhuis
- goedkoper tanken
- Je vermogen is onbelast (je betaald alleen belasting over je inkomsten en niet over je vermogen)

Heb jij nog meer voordelen geef ze even door dan zet ik ze erbij in deze lijst.

Belgie is qua het financiele wel positief, maar wij zitten met het probleem vanons hoofddoek, zowel op t werkvloer als studiekeuzen worden wij beperkt tot een bep richting en in de meeste gevallen mag je gwn u hijaab niet aanhouden, wat bij julie wel kan?:( sorry zit in een bui momenteel, effe luchten

merem
13-09-2009, 05:38
nou ook al hadden ze alles gratis dan zou ik niet voor belgie kiezen.belgie is net Marokko.geef mijn maar gewoon NL.Hier hebben ze behda mooie huizen, kan je van Belgie niet zeggen

heey

wij hebben een chique huis:tonguitsteken:
grapje, tis wat je er zelf van maakt en je kiest zelf welke buurt je u gaat vestigen, tis niet helemaal hopeloos

Imaneexx
13-09-2009, 02:12

Dat is helemaal niet waar, wij wonen helemaal niet in marokko dat lijkt gewoon zo als je naar antwerpen of brussel gaat wij wonen helemaal niet in zo'n buurten.. dus BelgiŽ is niet net als Marokko zoals de meeste denken :)

zinazina
13-09-2009, 03:29
Belgie is qua het financiele wel positief, maar wij zitten met het probleem vanons hoofddoek, zowel op t werkvloer als studiekeuzen worden wij beperkt tot een bep richting en in de meeste gevallen mag je gwn u hijaab niet aanhouden, wat bij julie wel kan?:( sorry zit in een bui momenteel, effe luchten

Ja maar dat van hoofddoekjes verbod zal ongetwijfeld ook hier komen echt zo jammer en zonde.

we worden zo beperkt in onze rechten en dan ook nog eens in de naam van de VRIJHEID

zinazina
13-09-2009, 03:32
Dat is helemaal niet waar, wij wonen helemaal niet in marokko dat lijkt gewoon zo als je naar antwerpen of brussel gaat wij wonen helemaal niet in zo'n buurten.. dus BelgiŽ is niet net als Marokko zoals de meeste denken :)

Klopt wat je hebt in Belgie plaatsen waar zo'n mooie en grote huizen zijn.

En over Marokko in Belgie dat heb je hier in Nederland ook wel,

Ga naar Kanaal-eiland, Overvecht, Slottevaart, Rotterdam en ga zo maar door

merem
14-09-2009, 02:00
Ik vind het best leuk dat de mgarba bijelkaar wonen, gwn spijtig zijn ons marokkaantjes nog niet helemaal wie ze moeten zijn (gedrag, mentaliteit)

zinazina
14-09-2009, 02:16
Ik vind het best leuk dat de mgarba bijelkaar wonen, gwn spijtig zijn ons marokkaantjes nog niet helemaal wie ze moeten zijn (gedrag, mentaliteit)

Elke voordeel heeft zijn nadeel en elke nadeel heeft zijn voordeel

rasha
14-09-2009, 06:46
:):(jongens ik sie het wel zitten om naar belgie te gaan verhuizen.....maar ik ken niemand daar!!!!help! kan iemand me vertellen hoe hat gaat om naar belgie te verhuiZen????:(

zinazina
14-09-2009, 06:49
:):(jongens ik sie het wel zitten om naar belgie te gaan verhuizen.....maar ik ken niemand daar!!!!help! kan iemand me vertellen hoe hat gaat om naar belgie te verhuiZen????:(

Nou de huur is gewoon bij particulieren, In Antwerpen merk je weinig verschil met NL dus dat is de plaats die ik jou zou aanraden plus ik zou af en toe zelf er heen gaan kijken het bevalt en contact maken met mensen vandaar.
Dan pas overwegen om te gaan of niet

rasha
14-09-2009, 06:51
he zina....ik heb een uitkeking kan ik ook verhuizen? soja naar welke gemeente is het best viendelijk in belgie? en hoe gaat het in zn werk dat verhuizen?

zinazina
14-09-2009, 06:53
he zina....ik heb een uitkeking kan ik ook verhuizen? soja naar welke gemeente is het best viendelijk in belgie? en hoe gaat het in zn werk dat verhuizen?

Volgens mij kan je in Belgie ook gewoon uitkering krijgen, maar het beste azine om gewoon een keer een afspraak te maken met Advocaat in Belgie en hij kan je alles met zekerheid vertellen.

Ik raad je om naar Antwerpen te gaan je bent gewoon nog dichtbij Nederland en de mensen spreken allemaal gewoon Nederlands dus geen frans nodig

rasha
14-09-2009, 07:00
ewa zina heb jij geen antwoord op mijn vraagen? ik zit te wachten of wil jij na vragen?

rasha
14-09-2009, 07:02
:)ok ik zal je advies volgen dank u wel...

Anouar
14-09-2009, 07:18
ik ga verhuizen naar belgi :D

zinazina
14-09-2009, 07:22
Ik zou heel goed informeren.

Eerst alle vragen en alles wat je wilt weten op een a4 uittypen en dan alle dingen die voor je onduidelijk zijn met duidelijkheid weten door aan mensen die dat weten te vragen en sowieso voor je de eind besluit neemt om nog een afspraak te maken met een advocaat uit Belgie die jou alle wetten kan uitleggen en wat voor gevolgen het voor je heeft.

zinazina
14-09-2009, 07:23
:)ok ik zal je advies volgen dank u wel...

Geen dank azine

Imaneexx
14-09-2009, 08:01
Waarom willen jullie allemaal verhuizen naar belgiŽ??

Als je naar Antwerpen wil, daar wonen wel veel marokkanen, als het je niet stoort is het een ideale stad om in te gaan wonen.. maar als je liever wat rustiger hebt zou ik een andere stad kiezen.. :)

zinazina
14-09-2009, 08:04
Waarom willen jullie allemaal verhuizen naar belgiŽ??

Als je naar Antwerpen wil, daar wonen wel veel marokkanen, als het je niet stoort is het een ideale stad om in te gaan wonen.. maar als je liever wat rustiger hebt zou ik een andere stad kiezen.. :)

Zeg waar woon jij dan komen we jaar stalken hahaha :lachen:

Imaneexx
14-09-2009, 08:05
Zeg waar woon jij dan komen we jaar stalken hahaha :lachen:

Ik woon ondergronds dus dat zal niet gaan :fluiten::D

zinazina
14-09-2009, 08:07
Ik ben heel goed bekend in Belgie heb bijna overal familie daar, maar aangezien jij ondergronds woont kan ik je niet vinden hahaha

Imaneexx
14-09-2009, 08:10
Ik ben heel goed bekend in Belgie heb bijna overal familie daar, maar aangezien jij ondergronds woont kan ik je niet vinden hahaha

Hahah, en waar heb je familie?? want als ik je familie ken kom ik mss eens bovengronds :D

zinazina
14-09-2009, 08:14
Hahah, en waar heb je familie?? want als ik je familie ken kom ik mss eens bovengronds :D

In schouten, antwerpen, brussel, borgerhout charleroi ik heb je gezegd bijna in heel Belgie hahaha

Imaneexx
14-09-2009, 08:16
In schouten, antwerpen, brussel, borgerhout charleroi ik heb je gezegd bijna in heel Belgie hahaha

Nee jammer woon er niet in de buurt dus mij zul je er nooit zien bovengrond :(
Je familie woont dus in de buurte waar de marokkaantjes wonen van BelgiŽ :D

zinazina
14-09-2009, 08:20
Nee jammer woon er niet in de buurt dus mij zul je er nooit zien bovengrond :(
Je familie woont dus in de buurte waar de marokkaantjes wonen van BelgiŽ :D

Ja behalve die van schouten die zijn heel rijk en wonen alleen tussen Belgen

oujdagirl
14-09-2009, 10:05
ik ga inshallah volgend jaar naar belgie verhuizen
alleen heb nog geen school gevonden daar:(

Imaneexx
15-09-2009, 10:07
ik ga inshallah volgend jaar naar belgie verhuizen
alleen heb nog geen school gevonden daar:(

En weet je al waar je gaat verhuizen??:)

oujdagirl
15-09-2009, 09:55
En weet je al waar je gaat verhuizen??:)

ja in antwerpen of omgeving

Imaneexx
15-09-2009, 11:33
ja in antwerpen of omgeving

Ik ben niet van Antwerpen anders had ik je met plezier geholpen x:)

oujdagirl
16-09-2009, 10:18
Ik ben niet van Antwerpen anders had ik je met plezier geholpen x:)

dnkje:D
waar in belgie kom je vandaan

IMO
29-06-2010, 12:33
Belgium girl :D:D

Dit is je kans!

Wat zijn de voordelen van Belgie :lachen:

IMO
29-06-2010, 05:00
Yoehoeee, de voordelen van begium :D

belgiumgirl
29-06-2010, 11:22
Belgium girl :D:D

Dit is je kans!

Wat zijn de voordelen van Belgie :lachen:

mijn goed voordeel in belgie is
dat je alles terug wordt betaalt van ziekenkast
+ dat ik 30.000 euro of meer wordt terug betaald
door mijn zwaren ongeval in marokko

belgiumgirl
29-06-2010, 11:23
ik weet niet eens wat de verschil is tussen de belgie en nederland
ik leef hoe ik leef

allochtoontje
30-06-2010, 01:18
ze mogen dom door het leven gaan:lachen:

IMO
01-07-2010, 08:14

Shem weer hier :lol::lol:

belgiumgirl
01-07-2010, 11:01

hehe en jullie mogen gierige door het leven gaan :lachen::lachen::lachen::lachen:

IMO
02-07-2010, 12:31
hehe en jullie mogen gierige door het leven gaan :lachen::lachen::lachen::lachen:

ik ben niet gierig, ik heb niet eens geld :grinniken:

allochtoontje
02-07-2010, 01:33

:lol::lol:

belgiumgirl
02-07-2010, 02:09
ik ben niet gierig, ik heb niet eens geld :grinniken:

en ik ben niet dom
heb niet eens geld om het over te straat te gooien

Ariffi
02-07-2010, 11:29
al die voordelen lijken verleidelijk maar hoor niemand over het vinden van een goed betaalde baan. dat lijkt me toch echt de basis.