PDA

View Full Version : je haar kan kleuren in verschillende kleuren met henna

zinazina
27-09-2009, 06:13
Bruine kleur
-10 grote lepels henna
-sap van 1 citroen
-3 lepels van appelazijn
-3 lepels van aubergine schil
-nodige hoeveelheid warm water
-meng alles bij elkaar behalve de citroensap en laat het 3 uurtjes wachten en daarna voeg je de citroensap toe en doe je het in je haar, laat het van 1 tot 3 uurtjes in je haar zitten. Afhankelijk van de gewenste kleur.

Bruine/rode kleur
-10 grote lepels henna
-sap van 1 citroen
-3 lepels van appelazijn
-2 lepels van arabische koffie
-meng alles bij elkaar behalve de citroensap en laat het 3 uurtjes wachten en daarna voeg je de citroensap toe en doe je het in je haar, laat het van 1 tot 3 uurtjes in je haar zitten. Afhankelijk van de gewenste kleur.

Chocolade bruine kleur
-10 grote lepels henna.
-sap van 1 citroen
-3 lepels van appelazijn
-5 lepels cacao poeder

Kastanje bruine kleur
-10 grote lepels henna.
-sap van 1 citroen
-3 lepels van appelazijn
-1 glas gekookte water + camile ( alleen het water is nodig)

Rode kleur
-10 grote lepels henna.
-sap van 1 citroen
-3 lepels van appelazijn
-1 glas met gekookte water + hibiscus (alleen het water is nodig)
-3 lepels gedrooge granaatappel schillen

Blonde kleur
-10 grote lepels henna.
-sap van 2 citroenen
-3 lepels van appelazijn
-3 lepels curcuma
-meng alles bij elkaar behalve de citroensap en laat het 3 uurtjes wachten en daarna voeg je de citroensap toe en doe je het in je haar, laat het van 1 tot 3 uurtjes in je haar zitten. Afhankelijk van de gewenste kleur

LET OP!!!

-Hoeveelheid water, als nodig is.. Niet te veel en niet te weinig.
-In geval van droog haar, wordt de hoeveelheid van de appel cider verminderd naar een lepel en er worden 3 lepels van mais olie toegevoegd.
-Gebruik 30 a 60 minuten stoom en daarna het haar drogen.
-Bij het wassen van het haar gebruik je slechts water en haarbalsem, de volgende dag kan je je haar wassen met shampoo.
-Voor het langer behouden van je kleur, kan je in het water dat je gaat gebruiken om alles te mengen, schillen van sinasappelen en citroen doen tot dat het water gekookt is.

Imaneexx
27-09-2009, 06:16
Heel handing, heb je het zelf ook gedaan??

en hoe krijg je lichtbruinhaar ?? :D

zinazina
27-09-2009, 06:24
Ik ga het uitproberen op mijn nichtjes volgende jaar als ik in Marokko ben hahaha

Imaneexx
27-09-2009, 06:27
Hahah oke , en zeg me of het lukt,, :D

zinazina
27-09-2009, 06:28
Hahah oke , en zeg me of het lukt,, :D

:tonguitsteken: je wil ook heel graag weten hahaah

Imaneexx
27-09-2009, 06:30
hahah dus uitproberen maar bij die nichtjes :banaan:

zinazina
27-09-2009, 06:37
misschien wil hier een proefkonijn zich melden haha

liief_prinsesje
29-09-2009, 12:02
hey dames,, Ik had nooit enna in me haar gedaan,, ik las dese topic en d8 weg met loreal 15 euro per pak .. Ik moet er altijd 3 vanwege me lange haren,, dus ben naar me oma egaan,,!

En ze heeft voor mij nummer 3 uitgeprobeerd,, kastanje bruin,,!

Wholah het resultaat mag er wezen.! Ik d8 shit wat doe ik en het stonk etc Maar ben blij,, En doe het over 4 weken weer!!!!

Groetjesss,, Xxxxx

katim110
29-09-2009, 01:57
ik zou t niet tevaak doen, hoor. da spul is chemisch, hanna is wel goed voor je haren.

sanae_magrbialady
29-09-2009, 09:46
houw het liever bij mij eigen haarkleur:)

recepten
30-09-2009, 07:17
En heb je ook deze combi geprobeerd liief_prinsesje

sanea_
22-12-2009, 01:18
wat is curcuma en hibiscus?

lella_siham
22-12-2009, 08:50
werkt het egtt ??

lella_siham
24-12-2009, 09:50
...

lella_siham
27-12-2009, 11:13
Chocolade bruine kleur
-10 grote lepels henna.
-sap van 1 citroen
-3 lepels van appelazijn
-5 lepels cacao poeder

- IK GA DEZE PROBEREN.!! MORGEN