PDA

View Full Version : Rust in de regen

MohamedVsTheWorld
20-09-2013, 11:01
De witte wolken lijken getekend in de prachtige lichtblauwe lucht. Ze staan zo vredig stil, als de mens nou eens stil stond bij al dat moois dat te zien is dan zou de mens weten dat al dat moois niet zomaar ontstaan is. Allah is de schepper van alles wat er om ons heen is. De wijze mens is Allah dankbaar elke seconde dat hij ademen mag.

Ik werp mijn blik naar boven, de wolken bewegen langzaam richting elkaar alsof ze horen bij elkaar. Ze worden steeds donkerder, het lijkt erop dat de zonnige dag zal eindigen met een regenbui. Net wanneer die gedachte loskomt voel ik de eerste druppel. Subhana Allah, het is Allah die de wolken samenvoegt en op elkaar stapelt waardoor wij de regendruppels zien die op ons vallen.

Ik moet lachen, al die mensen die kansloos de vallende regendruppels proberen te ontwijken, ze zoeken al rennend naar een plek waar ze ervoor kunnen schuilen. Ze kennen de goedheid van regen niet, ik neem een seconde om Allah te bedanken.

Terwijl de regen van mij afdruipt hou ik mijn adem in, als een Mexicaan die illegaal over de Amerikaanse grens sluipt. Wat een rust terwijl ik de regen op me laat vallen. Enkele minuten geleden liep ik droog in de zon, en nu ben ik als een, in een emmer gevuld met water, gegooide spons. Subhana Allah, Degene met wiens wil alles om ons heen gebeurd.

Vele mensen lopen met boze gezichten omdat het vaak regent in dit land. Ze weten niet hoe goed ze het hebben in dit land. Water dat valt uit de lucht, echt waar is dit zo erg? Er zijn landen die geteisterd worden door orkanen, tsunami’s, vulkanen, overstromingen, ongelofelijke droogte, aardbevingen en niet te vergeten landen waar het elke dag kogels en raketten regent. Dus vertel mij, regen... is dat echt zo erg?

Als wij mensen alleen al klagen met slecht weer, wat dan als er ons wat moeilijks overkomt?

Walla Hawla Walla Quwattan Illa Bi Allah Al3alioe Al3adiem.

MohamedVsTheWorld

zinazina
20-09-2013, 04:22
Dank je wel voor het plaatsen.

always112
20-09-2013, 06:31
Echt mooi