PDA

View Full Version : Rijk Vs Arm

MohamedVsTheWorld
22-09-2013, 11:38
Hij had al het geld van de wereld, je zou denken dat deze man de gelukkigste man op aarde was, niets was minder waar. Daar zat hij dan op een bankje, hij was ladderzat omdat hij het leven zat was. Geen doel in zijn leven gehad, geld daar leefde hij voor en neppe vrienden leefden van hem. Hij laat zijn hand in zijn jas zakken en haalt het spuitje heroïne uit zijn zakken, ervan bewust dat het een overdosis is. Hij hunkert naar de dood en wil zo snel mogelijk liggen in zijn kist. Een echte pessimist die zich in het doel van het leven had vergist.

De enige liefde die vele rijke mensen kennen is de liefde voor het geld. Zij denken 24 uur per dag aan die papiertjes. Velen van ze maken meer buit door anderen uit te buiten, dit is een kwalijke zaak en gaat mijn boekje te buiten. Maken zij niet meer geld dan gister, dan voelen zij zich gekrenkt, geestelijk gekweld. Elke cent die erbij komt die wordt geteld, en elke neppe vriend die erbij komt en na het genoeg bloed te hebben gezogen hen verlaat, laat hen verward achter en teleurgesteld. Die goedkope neppe vrienden komen de rijke mensen duur uit, tja als je slecht doet komt het je duur te staan. Hierdoor zonderen velen van zich zich liever af van de rest, in de mens hebben ze geen vertrouwen meer, geld daarvan willen ze meer. Vaak zijn deze mensen daarom koelbloedig en koud als winterweer. Geen tevredenheid in het leven, niet wetend waarom ze leven. Maakt geld ze niet gelukkig dan denken ze er makkelijk van af te komen door hun eigen leven te nemen. Wisten ze maar beter, oh wisten ze maar beter.

Dan is er de arme man. Hij kijkt om zich heen in zijn overvolle zitkamer. Alhamdoelilah, Ya Allah U heeft me gezegend met een prachtige vrouw en kinderen. Al het geld mag mij ontnomen worden, mijn familie daarentegen is waar ik behoefte aan heb, zoals het verkeer verkeersborden nodig heeft. Hij leeft met alle geluk, wetend dat zijn ziel elke seconde terug kan keren naar haar Heer. Wanneer zijn leven zal eindigen, dat is allemaal aan Allah. Hij zorgt ervoor dat hij de Koran en de Sunnah volgt en veel tijd doorbrengt met zijn vrouw en kinderen. Een man die niet veel heeft als je veel uitdrukt in geld. Maar als je het uitdrukt in liefde, dan is deze man één van de rijkste op aarde. Simpelweg omdat hij weet dat Allah heeft gezegd: “Maar zij, die geloven en goede werken doen en in hetgeen aan Mohammed is geopenbaard, geloven - dit is de Waarheid van hun Heer - hun fouten zal Hij van hen wegnemen en hun toestand verbeteren”.

Soms lijken de enige gelukkige mensen de armen. Deze mensen hechten zoveel waarde aan het leven en hun familie. Het lijkt er vaak op dat deze mensen het nut inzien van het leven. In mijn ogen zijn de armen de rijkste mensen op aarde. Rijk aan tevredenheid, geluk en liefde. Een voordeel van arm zijn is dat de mensen die je om je heen hebt, graag bij je zijn om wie je bent en niet om het geld. Daarom ontstaat er vaak echte vriendschap beter gezegd broederschap. Wat het gevolg is van de goede manieren en handelingen die iemand heeft jegens een ander.

Broeders en zusters. Laten we tevreden zijn met wat we hebben insha Allah. Zorg ervoor dat je rond kan komen, het maakt niet uit hoeveel je zal verdienen. Laat je niet misleiden door het systeem, dat als je een bepaalde diploma of baan niet hebt, je hebt gefaald. Wij weten beter! Gedenk Allah te allen tijde, zodat je nooit vergeet dat waar het allemaal om draait in deze dunya is: Het streven naar de tevredenheid van Allah. Uiteindelijk is wat wij Moslims verdienen insha Allah het Paradijs. En hiervoor moet hard worden gewerkt, onze wereldse bezittingen zullen wij niet meenemen, onze daden echter wel.

© MohamedVsTheWorld

Umm_Imran
22-09-2013, 03:43
:goedzo: