PDA

View Full Version : Kilometerheffing.

_Noor_
26-01-2010, 07:31
Wat vinden jullie daar nou van?

Voor mezelf zou het beter uitkomen, want ik rijd de auto enkel in de binnenstad, ga zelden op de snelweg.

Issam
26-01-2010, 07:35
Wat vinden jullie daar nou van?

Voor mezelf zou het beter uitkomen, want ik rijd de auto enkel in de binnenstad, ga zelden op de snelweg.

Maar het gaat toch ook om hoeveel KM je maakt.

en een ritje van Utrecht naar Antwerpen zal je 20 euro aan tank kwijt zijn en 10 aan KM heffing ofzo.

Van mij beter niet of als ze toch iets willen doen Toll laten betalen net als in Frankrijk enzo

_Noor_
26-01-2010, 07:36
Maar het gaat toch ook om hoeveel KM je maakt.

en een ritje van Utrecht naar Antwerpen zal je 20 euro aan tank kwijt zijn en 10 aan KM heffing ofzo.

Van mij beter niet of als ze toch iets willen doen Toll laten betalen net als in Frankrijk enzo

Klopt, ik maak niet veel km's. Het is meer een boodschappen-naar familie gaan autootje. :grinniken:
Ik werk namelijk niet.

_Noor_
26-01-2010, 07:37
Weet je waar ik ook aan zit te denken? En als je naar Marokko rijd? :eek:

Issam
26-01-2010, 07:41
Klopt, ik maak niet veel km's. Het is meer een boodschappen-naar familie gaan autootje. :grinniken:
Ik werk namelijk niet.

Als ik de radio moet geloven dan zal iedereen meer gaan betalen dan hij nu betaald.
Ze willen eigenlijk net als met de zorg doen dat je heel veel gaat betalen en dan krijg je een soort toeslag terug en met de tijd willen ze de toeslag weg doen en dan betaal je de volle pond:scheren:

Weet je waar ik ook aan zit te denken? En als je naar Marokko rijd? :eek:

Nee daar hoef je geen zorgen om te maken het zal echt meer om Nederland gaan denk ik.

_Noor_
26-01-2010, 07:45
Als ik de radio moet geloven dan zal iedereen meer gaan betalen dan hij nu betaald.
Ze willen eigenlijk net als met de zorg doen dat je heel veel gaat betalen en dan krijg je een soort toeslag terug en met de tijd willen ze de toeslag weg doen en dan betaal je de volle pond:scheren:

Nee daar hoef je geen zorgen om te maken het zal echt meer om Nederland gaan denk ik.
Alatif salama, dat word een dure grap. :eek:

_Noor_
26-01-2010, 07:46
Kilometerheffing: wanneer en hoe?
februari 2008

Het kabinet wil in 2011 de kilometerheffing(gefaseerd) gaan invoeren. Uitgangspunt van die heffing is dat automobilisten per gereden kilometer betalen. Waarschijnlijk zal dat volgens een getrapt systeem gaan, waarbij de heffing mede afhankelijk wordt van het tijdstip waarop de automobilist rijdt, de plaats waar wordt gereden én de milieukenmerken van de auto.

De invoering van de kilometerheffing houdt de Nederlandse politiek al geruime tijd bezig. Het nieuwe systeem van wegbeprijzing – van een heffing op autobezit naar een heffing op autorijden – heeft flink wat voeten in de aarde. Diverse partijen claimen nu al miljarden van de opbrengst van de kilometerheffing, nog voordat er één cent is geheven. De provincies claimen € 1,2 miljard wegens het vervallen van hun ‘opcenten’ op de wegenbelasting in het nieuwe systeem. Bedrijven met bestelauto’s, vertegenwoordigd door MKB-Nederland, claimen enkele honderden miljoenen omdat zij bij de kilometerheffing dubbel worden gepakt: nu geldt voor bestelauto’s een vrijstelling voor de BPM, maar in de kilometerheffing wordt die BPM wél meegenomen. Ook de autosector – leasebedrijven, particuliere autobezitters. – eisen een fors deel van de beoogde opbrengst van de kilometerheffing. In het huidige wagenpark zit een flink bedrag aan betaalde BPM, naar schatting zo’n € 15 miljard. Als de BPM wordt afgeschaft, verdampt die waarde en dat moet gecompenseerd worden.

De BPM, de belasting op de aanschaf van nieuwe auto’s en motorrijwielen, past niet bij de methodiek van de kilometerheffing. Een heffing per gereden kilometer én een heffing ‘in de showroom’ gaan niet samen. Daarom moet de BPM op termijn worden afgeschaft. Dat is ook wenselijk vanuit Europees perspectief: onze BPM wijkt veel te veel af van de registratieheffingen in andere EU-lidstaten en dat verstoort de interne EU-automarkt. Maar het afschaffen van de BPM kan onmogelijk in één keer. Dat zou gigantische schokeffecten op de automarkt veroorzaken. Het kabinet heeft daarom besloten om de BPM geleidelijk aan af te bouwen. De komende vijf jaar gaat de BPM jaarlijks met 5% omlaag. Tegelijkertijd gaat de MRB, de motorrijtuigenbelasting, in dezelfde mate omhoog. Deze verschuiving van BPM naar MRB is budgettair neutraal: de automobilist gaat er niet op vooruit of achteruit.

De eerste verschuiving van BPM naar MRB is per 1 februari 2008 doorgevoerd. De verschuiving voor 2008 is wat ruimer dan 5% vanwege de te verwachten extra opbrengst aan BPM door de aanscherping van de milieudifferentiatie in deze belasting. De BPM is verlaagd van 45,2% naar 42,3% van de netto catalogusprijs van nieuwe auto’s. Voor motoren gaat de BPM van 20,7% naar 19,4%. Deze BPM-vermindering wordt gecompenseerd met een stijging van de MRB van 7,2%.

(Bron: Ministeries van Financiën en Verkeer en Waterstaat)

Issam
26-01-2010, 07:47
Alatif salama, dat word een dure grap. :eek:

:lachen: haha waarom denk je dat 99% van de telegraaf onderzoek nee hebben gestemd.

Ben echt benieuwd naar die van ANWB

_Noor_
26-01-2010, 07:47
Vijf vragen over kilometerheffing
zondag 24 januari 2010 | 19:55 | Laatst bijgewerkt op: maandag 25 januari 2010 | 12:58

Tekstgrootte

Een testopstelling op de A12 voor het rekeningrijden. ANP

DEN HAAG - Vijf vragen en antwoorden over kilometerheffing.

Wat houdt de kilometerheffing in?

Kilometerheffing is de belasting die de overheid wil heffen op het aantal kilometers dat automobilisten rijden. Hoe meer mensen rijden, hoe meer ze betalen, en omgekeerd. De maatregel moet in de plaats komen van de aanschafbelasting (bpm) en de motorrijtuigenbelasting.

Hoe worden de kilometers geteld?

Een speciaal kastje in de auto zal via de satelliet registreren waar, wanneer en hoeveel kilometers iemand rijdt. Het systeem moet de kosten eerlijker verdelen en de files verminderen, wat goed is voor het milieu.

Hoeveel kost het?

Het systeem moet kostenneutraal worden. Alle autobezitters zijn nu 6,6 miljard euro kwijt aan auto-gerelateerde belastingen. Dat bedrag blijft gelijk, maar de individuele kosten hangen straks af van het rijgedrag. Volgens minister Camiel Eurlings (Verkeer) gaat 59 procent van de automobilisten minder betalen, voor 25 procent blijft het gelijk en 16 procent gaat meer betalen.

De heffing moet in 2012 beginnen met een gemiddelde van 3 cent per gereden kilometer. In de jaren erna loopt dat op tot gemiddeld 6,7 cent in 2018. Dat zijn voorlopige tarieven. Naast het basistarief komt een spitstarief. Het kabinet besluit binnenkort over de hoogte daarvan.

Hoe verloopt het politieke proces?

In politiek Den Haag wordt al vele jaren gesproken over een andere manier om het autorijden te belasten. In november 2009 nam het kabinet het besluit om de heffing in te voeren, op voorstel van Eurlings. Het is nu aan de Tweede Kamer om het voorstel te beoordelen.

Voorstanders zijn de drie regeringspartijen CDA, PvdA en Christenunie, GroenLinks, D66 en de PvdD. De VVD, SP en PVV zijn tegen. Het CDA plaatst vraagtekens over het spitstarief. Tussentijds is van buiten de politiek al veel kritiek geleverd op de plannen. Het parlement werd vrijdag onaangenaam verrast door uitspraken van Eurlings dat het plan van tafel gaat als er geen draagvlak voor is vanuit de ANWB.

Is Nederland het enige land met zo'n heffing?

Ja. Wel heeft Singapore iets wat er op lijkt. Steden als Londen en Stockholm hebben een heffing, waarbij mensen extra betalen als ze het centrum in rijden. Duitsland heeft een heffing voor vrachtwagens.

_Noor_
26-01-2010, 07:49
:lachen: haha waarom denk je dat 99% van de telegraaf onderzoek nee hebben gestemd.

Ben echt benieuwd naar die van ANWB

:jammer: Ik ga ff die van de Anwb opzoeken.

_Noor_
26-01-2010, 07:50
ANWB boos over kilometerheffing
Uitgegeven: 6 januari 2010 07:54
Laatst gewijzigd: 6 januari 2010 11:00

AMSTERDAM - Als automobilisten meer motorrijtuigenbelasting moeten betalen, geeft de ANWB geen steun voor de kilometerheffing.

© NovumDe ANWB zegt in het AD dat leden zich gepakt voelen. Als de kilometerheffing vanaf 2012 wordt ingevoerd, moeten de aanschafbelasting van nieuwe auto's (bpm) en de motorrijtuigenbelasting worden afgeschaft.

In aanloop naar 2012 wordt de bpm alvast verlaagd. Om dat te betalen wordt de motorrijtuigenbelasting verhoogd.

Duurder uit

ANWB-leden zouden klagen dat ze betalen voor het voordeel van een ander. Het kabinet heeft toegezegd dat de automobilist door de kilometerheffing niet duurder uit is, maar veel automobilisten zijn volgens de ANWB nu al duurder uit.

De toeristenbond dreigt daarom de steun voor de heffing in te trekken. Zonder maatschappelijk draagvlak wordt het lastig de heffing in te voeren.

Hun enquete is nog niet rond.

Issam
26-01-2010, 07:53
:jammer: Ik ga ff die van de Anwb opzoeken.

Die houden ze geheim nog als het goed is

_Noor_
26-01-2010, 07:54
Ja, las het net idd.

Issam
26-01-2010, 07:56
Ja, las het net idd.

Zie je de overheid probeert het rooskleurig in het nieuws te brengen, maar mensen en de ANWB en alle andere organisaties vertrouwen het niet. Jammer dat ik geen ANWB lid ben anders had ik ook een Nee gestemd.

_Noor_
26-01-2010, 07:59
Zie je de overheid probeert het rooskleurig in het nieuws te brengen, maar mensen en de ANWB en alle andere organisaties vertrouwen het niet. Jammer dat ik geen ANWB lid ben anders had ik ook een Nee gestemd.

Ey, daar zeg je me wat. 'K ga ff op hun site kijken, ben namelijk lid!

_Noor_
26-01-2010, 08:11
Done!

waso
26-01-2010, 08:22
ze doen meestal dingen waarvan ze niemand vragen of de mensen ermee eens zijn .
ze laten niemand stemmen om te kijken of dat wel kan

_Noor_
29-01-2010, 09:36
Even lezen en dan doen, NU KAN HET NOG!!! betreft de kilometerheffing

Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.

Minister Eurlings is van plan de km-heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlanders erop vooruit.
Natuurlijk!! Er wordt een belasting- technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekent
dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor
de gemiddelde Nederlander zal gaan.

Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met GPS. Die registreert u elke seconde dat u rijdt. Waar u rijdt.
En hoeveel u rijdt.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen. En de BPM.

Dat betekent: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30.000 kilometer dan betaalt u nu € 356 per
jaar aan wegenbelasting.

In de nieuwe situatie betaalt u geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer.
Dat is: 30.000 x 6,7 is €2.010 per jaar.

€ 356 wegenbelasting - € 2.010 euro kilometerheffing = € 1.654 meer.

Wel gaat de BPM van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kunt betalen van
€ 40.000 of meer.

Bijvoorbeeld: U koopt een Porche 911 Carrera voor de prijs van maar € 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent BPM van af.
Dat is € 47.700,=
U betaalt dus maar € 71.550,= Dat is toch snel verdiend die € 47.700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van € 71.550,=

De gemiddeld werkende Nederlander rijdt een tweedehands auto van tussen de € 5.000 tot 8.000.
Daar zit natuurlijk weinig of geen BPM meer op, dus die wordt niet goedkoper.

Wie wordt er dus beter van de kilometerheffing? De bedenkers en de fabriekanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk.
U bent n.l. 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijdt. Dus rijdt u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete
in de bus.

Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/d...nbetuiging.php

Als je dit niet ondertekent, zul je via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole
op iedere meter van de weg in Nederland, zie je het al voor je? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!

Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn te mislukken. Neem een Betuwelijn,
de Noord-Zuidlijn en ga zo maar door.

Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent.
Als de regering geen referendum houdt, houden we er zelf wel een.

Stuur dit A.U.B. door aan je vrienden, want dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
We zijn toch (nog) een democratie??????

recepten
29-01-2010, 09:56
Lieverd de link werkt niet die je hebt geplaatst

Echt erg flashers

waso
30-01-2010, 09:52
deze doet het niet kan je het nakijken aub

zinazina
30-01-2010, 11:03
hier is de goede link

http://www.kilometerheffing-nee.nl/

_Noor_
02-02-2010, 06:12
Dank je wel Zina!! :knuffelen:

lella_siham
02-02-2010, 06:14
ik rij nog niet dus maak me niet uit

zinazina
02-02-2010, 07:41
ik rij nog niet dus maak me niet uit

Als je gaat rijden dan zul je het wel gaan merken als je in eens 2000 euro per jaar moet gaan betalen:tonguitsteken:

zinazina
02-02-2010, 07:42
Dank je wel Zina!! :knuffelen:

:) Graag gedaan

waso
02-02-2010, 08:14
Als je gaat rijden dan zul je het wel gaan merken als je in eens 2000 euro per jaar moet gaan betalen:tonguitsteken:

Dat is toch niet meer normaal wat ze doen

zinazina
02-02-2010, 11:38
Dat is toch niet meer normaal wat ze doen

Ja plus ze willen ook studie financiering afschaffen :(

Studenten krijgen geen studiefinanciering meer. Ze moeten hun studie volledig met een lening betalen. Minister van Onderwijs Ronald Plasterk van de PvdA neemt dit advies over van de Commissie-Rinnooy Kan die dit voorstelt.

Het extra vrijgekomen geld zal gebruikt worden om het salaris van leraren te verhogen. Hiermee zou het lerarentekort in de toekomst vermeden kunnen worden. Plasterk zal zijn ideeën morgen bespreken met minister van Financiën Wouter Bos.

De basisbeurs van studenten, 233 euro voor uitwonende studenten, wordt veranderd in een lening. Als een student dit bedrag na de studie niet kan terugbetalen, kan de lening omgezet worden in een gift.

lella_siham
03-02-2010, 06:50

aaah dat merken we dan tog nog 2 jaar wachten:lachen:

waso
03-02-2010, 07:50
Ja plus ze willen ook studie financiering afschaffen :(

Studenten krijgen geen studiefinanciering meer. Ze moeten hun studie volledig met een lening betalen. Minister van Onderwijs Ronald Plasterk van de PvdA neemt dit advies over van de Commissie-Rinnooy Kan die dit voorstelt.

Het extra vrijgekomen geld zal gebruikt worden om het salaris van leraren te verhogen. Hiermee zou het lerarentekort in de toekomst vermeden kunnen worden. Plasterk zal zijn ideeën morgen bespreken met minister van Financiën Wouter Bos.

De basisbeurs van studenten, 233 euro voor uitwonende studenten, wordt veranderd in een lening. Als een student dit bedrag na de studie niet kan terugbetalen, kan de lening omgezet worden in een gift.

En wat gaan ze daarmee bereiken zo krijg ook geen leerlingen die verder willen studeren.

Echt niet meer normaal dit vind ik schandaling hoe moet je dan je studie betalen.

Het gaat bijna Marokko lijken hier.

zinazina
03-02-2010, 08:06
En wat gaan ze daarmee bereiken zo krijg ook geen leerlingen die verder willen studeren.

Echt niet meer normaal dit vind ik schandaling hoe moet je dan je studie betalen.

Het gaat bijna Marokko lijken hier.

Ze hebben zwaar geblunderd door die crisis en nu hebben ze zwaar te kort en wij moeten er nu voor boeten:(

waso
10-02-2010, 08:43
Ze hebben zwaar geblunderd door die crisis en nu hebben ze zwaar te kort en wij moeten er nu voor boeten:(

dat slaat nergens op ze moeten het ergens anders gaan oplossen niet de burgers plunderen die er niks mee te maken hebben

_Noor_
31-03-2010, 11:36
Ik kreeg dit vandaag in mijn mailbox van de anwb, gaat over die enquete:

Den Haag, 31 maart 2010
Geachte heer, mevrouw,
Met genoegen presenteer ik u vandaag de uitkomsten van de ledenpeiling over de kilometerprijs. Ik wil u graag hartelijk bedanken voor uw deelname. We zijn blij met de enorme belangstelling voor de peiling, die duidt op uw grote betrokkenheid. Bijna 440.000 mensen vulden de online vragenlijst in; ongeveer 6000 mensen deden vervolgens ook nog mee aan één van de zeven internetdiscussies. Het grote aantal reacties heeft geleid tot een schat aan informatie die nu en in de toekomst goed van pas zal komen.
Zoals u weet, heeft de Tweede Kamer het wetsvoorstel kilometerprijs enkele weken geleden ´controversieel´ verklaard. Dat betekent dat de zittende Kamerleden hierover geen besluit meer nemen. Het zal afhangen van een volgend kabinet wat er met dit wetsvoorstel gebeurt. De ANWB verwacht echter dat het onderwerp ‘betalen voor mobiliteit’ hoe dan ook weer terugkeert op de politieke agenda. Het feit dat het nu niet meer zinvol is om de uitkomsten van de peiling aan te bieden aan de huidige Tweede Kamer, betekent dan ook niet dat ze niet meer van belang zijn. We zullen de resultaten namelijk in ieder geval aanbieden aan de lijsttrekkers van alle politieke partijen, net als aan de informateur die na de verkiezingen op 9 juni aan de slag zal gaan om de vorming van een nieuw kabinet voor te bereiden.
De ANWB is samen met de onderzoeksbureaus de afgelopen weken druk bezig geweest om alle informatie die we hebben gekregen uit de ledenpeiling door te nemen en te analyseren. Daarbij was de uitdaging om de verscheidenheid aan reacties en de verdeeldheid aan meningen goed in kaart te brengen. De ledenpeiling maakte ons duidelijk dat er heel veel verschillende inzichten en argumenten bij de leden bestaan. Zonder al die nuances tekort te willen doen, zijn er enkele zaken wel duidelijk te onderscheiden. Zo blijkt dat de meerderheid van de leden die de vragenlijst heeft ingevuld, het principe ‘betalen naar gebruik’ nog steeds wenselijk vindt. Tegelijkertijd is duidelijk geworden dat de manier waarop het betalen naar gebruik in het wetsontwerp is uitgewerkt op veel weerstand stuit.
Op basis van de uitkomsten van de peiling heeft de Bondsraad van de ANWB tien belangrijke constateringen gedaan. Daarbij was het doel om zoveel mogelijk recht te doen aan alle meningen en argumenten die uit de peiling zijn gekomen. Deze tien constateringen staan beschreven in het document De mening van ANWB-leden over de kilometerprijs. Daarin wordt ook beschreven wat de ANWB met deze constateringen gaat doen. Al deze informatie vindt u terug op http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilometerprijs, samen met de uitgebreide onderzoeksrapportage.
Veel leden hebben ons de afgelopen weken gevraagd wat er uit de peiling is gekomen en wat de ANWB met de uitkomsten gaat doen. Ik hoop u langs deze weg een antwoord op uw vraag te hebben gegeven. Ik dank u nogmaals hartelijk voor uw deelname!
Met vriendelijke groet,
Guido van Woerkom
Hoofddirecteur ANWB