PDA

View Full Version : # Wallen.

Tufa7e
08-05-2010, 07:24
Wallen onder je ogen, donkere kringen, lijntjes of rimpels. Wat kan je er aan doen of hoe camoufleer je ze?

De oorzaak van wallen is helaas geen slaapgebrek of vermoeidheid. Wel is er sprake van erfelijke aanleg. Zorgen dat de wallen helemaal verdwijnen zal zonder operatieve ingrepen moeilijk worden, maar je kunt er wel iets aan doen.

Tufa7e
08-05-2010, 07:24
Vetophoping

Als je het wallen probleem ook hebt opgemerkt bij oma, moeders of zussen, dan kan je behalve de plastische chirurg alleen de camouflage trucs toepassen. Wallen kunnen vochtophopingen of vetophopingen zijn. Het zijn dan waarschijnlijk vetophopingen.

Tufa7e
08-05-2010, 07:25
Vochtophoping

Zijn je wallen vochtophopingen dan zijn er een aantal dingen die je kunt doen.

Van binnenuit

Zorg voor een goede nierafscheiding door voldoende water te drinken. Dat kan namelijk ook de oorzaak van wallen onder de ogen zijn... echt waar....

Sommige voedingproducten als suiker, vlees, vis, wit brood, kaas, boter en eieren laten na de vertering een zuurvormend restant over. Groenten en fruit hebben het tegengestelde effect. Teveel zuren hebben een negatief effect op wallenvorming.

Zorg voor voldoende mineralen als kalium. Kalium helpt de de vochthuishouding in het lichaam te reguleren. Kalium komt veel voor in b.v. aardappelen, gedroogde vruchten, sinaasappelen, bananen en yoghurt.

Tufa7e
08-05-2010, 07:25
Massage

Heb je alleen af en toe last van wallen, na een nachtje doorzakken met iets te veel drank, te veel en te vet eten, dan heb je wat aan de volgende massage:

Plaats je ringvingers van beide handen aan de binnenkant onder je ogen. Druk drie tellen en laat dan los. Werk zo de hele onderkant van je oogkas af door je vingers steeds een centimeter te verplaatsen, tot je het kleine kuiltje aan de buitenkant van je oogkas voelt. Op dat moment worden de afvalstoffen weer in je bloedstroom opgenomen.

Tufa7e
08-05-2010, 07:26
Donkere kringen

Donkere kringen rond de ogen zijn ook erfelijk. Er zijn oog geen middeltjes te koop die helpen tegen donkere kringen. Vooral als je een goudachtige beige huidstint hebt zie je onder de ogen, waar de huid op zijn dunst is, de weerspiegeling van het bloed.

Tufa7e
08-05-2010, 07:26
Tips voor camouflage

Gebruik een camouflagestick, in de kleur van je huid of een tint lichter dan je huidskleur. Voor blauwige kringen gebruik je een oranjeachtige kleur om het blauw enigszins te neutraliseren. Voorkom een korrelig effect. Er zijn speciale make-up/verzorgingsproducten voor het camoufleren van kringen deze zijn heel dun en goed op te brengen voor een mooi glad resultaat.

Leg verder het accent ergens anders, door bijvoorbeeld je bovenste ooglid met kleur te

accentueren. Gebruik mascara vooral op de bovenste wimpers.

Tufa7e
09-05-2010, 01:07
Rimpels rond de ogen

De huid rond de ogen kan je veel vertellen over de leeftijd van een vrouw. De huid rond de ogen is een actief gebied door de vele uitdrukkingen van het gezicht, en heeft daardoor ook veel te lijden. Zou iedereen vanaf de puberteit een oogcrème gebruiken, zou je daar op latere leeftijd van kunnen profiteren.

Deze lijntjes en rimpels kunnen niet meer verdwijnen hoogstens minder diep worden door het gebruik van goede oogproducten.

Tufa7e
09-05-2010, 01:07
Speciaal voor de ogen
Veel onderzoek is en wordt gedaan om de veroudering van de huid tegen te gaan. Gebruik voor de huid rond de ogen producten speciaal voor de ogen. Helaas kan je vaak zeggen dat dure producten in dit geval ook vaak de beste zijn.

Er zijn oogcrèmes voor de versteviging van de huid, om het uitdrogen tegen te gaan voor het camoufleren van kringen en om rimpels te vervagen
Redelijk betaalbare producten zijn:

Diadermine Lift & Oogcontour en Biodermal Essentials Oogcrème. De laatste beschermt ook tegen UV stralen.

IMO
08-10-2011, 12:01
ik weet topic bestaat, maar ik wil snel van mijn wallen onder mijn ogen af:moe:

er gaat bijna geen dag voorbij of ik hoor ben je moe?

ik zeg jaa, want ben kapotmoe:moe: maar het zijn ook mijn wallen, ik slaap slecht etc.

wat ik heb gehoord:
ijskoude theezakjes: mijn vraag is: hoe gaat dit in zijn werk? want de theezakjes verdoofden alleen:gniffel:
komkommer: te veel geprobeerd, maar niks
gezichtsmaskers: walou, verspilling van geld

wat zijn jullie ervaringen en beschrijf hoe de handelingen verricht moeten worden

Carpe Diem
08-10-2011, 12:07
goed slapen:gniffel:
nee bij mij helpen ijsklontjes

broederrr
08-10-2011, 12:16
Neem je rust.. je lichaam heeft dat recht..

Ik weet niet of er een bepaald probleem mee samenhangt aan je slaap te kort?

Tufa7e
08-10-2011, 03:10
Kruidvat oogcontourcrème!!

Faith
08-10-2011, 06:42
Ranzig en ook een bietje pijnlijk, maar knoflook schijnt te helpen:kweetnie: Teentje openkerven en poetsen maar:hihi:

IMO
08-10-2011, 06:52
moet ik het op mijn ogen smeren of op mijn wallen?

@CD , ijsklontjes op de wallen?

ik heb al van kinds af aan wallen, ene keer meer en andere keer minder, maar het blijft erg. Ik wil geen make up (die creme) gebruiken om het een beetje minder te maken snappen jullie. iK probeer om een natuurlijke manier te vinden.

Faith
09-10-2011, 12:14
moet ik het op mijn ogen smeren of op mijn wallen?

@CD , ijsklontjes op de wallen?

ik heb al van kinds af aan wallen, ene keer meer en andere keer minder, maar het blijft erg. Ik wil geen make up (die creme) gebruiken om het een beetje minder te maken snappen jullie. iK probeer om een natuurlijke manier te vinden.

Onder je ogen, op de wallen natuurlijk:hihi:

Carpe Diem
09-10-2011, 01:55
ja op de wallen.
ff een vraagje, heb jij last van allergieen of astma??

IMO
22-10-2011, 09:48
ja op de wallen.
ff een vraagje, heb jij last van allergieen of astma??
ik ben allergisch voor stof, tocht, zon :haha:

Onder je ogen, op de wallen natuurlijk:hihi:

:gniffel: je weet nooit

tamazight_girrl
22-10-2011, 11:01
Rozenwater schijnt te helpen. Op een watje en dan op je ogen net als een komkommer. Je kunt het meestal bij een turksje of marokkaanse winkel kopen. Het is een doorzichtige flesje met roze roos erop en ogen. Hoop dat jet hier wat aan hebt.xx

tamazight_girrl
22-10-2011, 11:08
Je hebt ook een soort roller voor je wallen. Is te koop bij de kruidvat schijnt ook te helpen.

Carpe Diem
23-10-2011, 12:18
dan ben je vast allergisch voor huisstofmijt?
dat kan ook een oorzaak zijn voor die donkere kringen, dan zijn het geen wallen:kweetnie:

IMO
30-10-2011, 03:18
Je hebt ook een soort roller voor je wallen. Is te koop bij de kruidvat schijnt ook te helpen.

heb creme en die roller gehaald

IMO
30-10-2011, 03:19
dan ben je vast allergisch voor huisstofmijt?
dat kan ook een oorzaak zijn voor die donkere kringen, dan zijn het geen wallen:kweetnie:

Ik weet niet, ben altijd zo raar geweest joh en ze3ma niets te vinden met tests enzo. dokters:roll:
ben allergisch voor stof en voor zon ofzo:roll:

:gniffel: ik heb gehoord veel water drinken

IMO
30-10-2011, 03:20
Rozenwater schijnt te helpen. Op een watje en dan op je ogen net als een komkommer. Je kunt het meestal bij een turksje of marokkaanse winkel kopen. Het is een doorzichtige flesje met roze roos erop en ogen. Hoop dat jet hier wat aan hebt.xx

Dankje!
ik ga het eef uitzoeke

Sweetheart'
30-10-2011, 07:52
Klinkt heel raar, maar donkere kringen kunnen ook erfelijk zijn, en daar helpt niets tegen..

IMO
30-10-2011, 09:55
Ik weet!:sad:
ik denk dat dat het is, heb het namelijk mijn hele leven, maar verschrikkelijk!

SISI
30-10-2011, 10:21
ik heb er zelf ook veel last van . bij mij komt het omdat ik een heel lichte slaper ben en daardoor dikwijls wakker wordt
heb ook veel geprobeert maar tot nu toe ook geen oplossing gevonden :( :(

IMO
03-11-2011, 10:37
IK Ben ook lichte slaper:eek:
als iemand keihard lawaai maakt heb ik al knallende hoofdpijn

IMO
03-11-2011, 10:37
Dat zou er dus mee te maken kunnen hebben?

Umm_Imran
09-03-2012, 01:04
Samengevoegd :o

Umm_Imran
09-03-2012, 01:05
Wallen onder de ogen zijn voor veel mensen een bron van irritatie. Er bestaan ook veel misverstanden over. Zo worden wallen vaak verward met donkere kringen. Gelukkig kun je er iets aan doen.

Wallen en kringen onder de ogen klinken hetzelfde, maar zijn twee verschillende dingen. Dit beaamt ook dermatoloog dr Peter Velthuis, medisch directeur van de Velthuis Kliniek: 'Een wal is een uitbochting onder het oog naar buiten, en ontstaat door een te veel aan huid of vet. Het vet onder het oog dient als stootkussentje, en zorgt ervoor dat het oog kan draaien ten opzichte van de kas. Bij sommige mensen is de oogkas anatomisch gezien te klein voor het stootkussentje, oftewel het vet. Dit is genetisch bepaald. Als je ouders wallen hebben, dan is de kans dus groter dan jij ze hebt, of ook zult krijgen.'

Slapper
Ouderdom speelt hierbij ook een grote rol. Velthuis: 'Het vet onder je oog wordt door een bindweefselschotje op zijn plaats gehouden. Dit schotje wordt slapper als je ouder wordt. Tel de zwaartekracht daarbij op, en het vet zakt naar voren, wat een wal creëert.

Kringen
Als mensen klagen over hun wallen, dan hebben ze het meestal eigenlijk over kringen: de donkere kleur onder hun ogen. Velthuis: 'Bij een kring hebben we het over de groef onder de wal, het greppeltje. Deze is donker van kleur. Deze kleur kan genetisch bepaald zijn, maar ontstaat ook door een gebrek aan vocht onder het oog. Bijvoorbeeld als je een tekort aan vocht in je lichaam hebt. Of doordat je vochthuishouding door een of andere reden in de war is door ziekte of slecht slapen. Hierdoor wordt de huid onder je ogen dunner, en kijk je als het ware door de huid heen. Dan zie je de kleur van het grijze botvlies van je schedel, en de blauwige bloedvaten: dat is de kring.

Vocht
Gelukkig kun je hier iets aan doen: goed slapen, voldoende water drinken en weinig of geen alcohol of cafeïne drinken, zodat je voldoende vocht vasthoudt. Daarnaast helpt het om niet te roken, en gevarieerd en niet te zout te eten.

Compressen
Er zijn op internet veel 'remedies' te vinden die kringen onder de ogen tegen zouden gaan. Bijvoorbeeld door koude compressen of ijs op je ogen te leggen. Velthuis: 'Dit zorgt er misschien wel voor dat je kringen door de kou krimpen, en dus kleiner lijken. Maar na een kwartier is dat effect weer weg, want dan houd je de kou er niet meer op.'

Komkommer
Ook natte natte theezakjes en komkommers op je ogen zou helpen om vocht in te brengen. Velthuis zet hier zijn vraagtekens bij: 'Die komkommers zouden misschien kunnen helpen. Maar zover ik weet is hier geen wetenschappelijk bewijs voor. De theezakjes kunnen volgens mij alleen voor irritaties zorgen.'

Aambeienzalf
Koning van de 'wondermiddeltjes' is een opvallende vondst van Hollywood, dat veelvuldig door sterren en topmodellen gebruikt wordt: aambeienzalf. Volgens Velthuis is dit zeker een manier om je kringen (tijdelijk) tegen te gaan. Alleen kan dit op de langere termijn de boel alleen maar erger maken. 'Want', zegt Velthuis, 'aambeienzalf irriteert de huid een beetje. Dat zorgt voor een zwelling onder je ogen, waardoor je huid minder dun is, en de donkere kleur voor een paar uur wegtrekt. Maar als je dit elke dag gebruikt, krijg je geheid eczeem en gaat de huid schilferen en beschadigen.'

Crèmes
Ten slotte worden we doodgegooid met serums, crèmes en vochtinbrengende sticks van de grote cosmeticamerken die donkere kringen te lijf zouden gaan. Dit kan helpen, maar ook hier zitten volgens Velthuis haken en ogen aan: 'Doordat in deze middelen een hoge concentratie aan fruitzuren zit, wordt er weefsel aangemaakt waardoor het moeilijker is om door de huid heen te kijken. Maar ik raad af om dit dagelijks te gebruiken, zoals veel mensen doen. Je kunt het eerst een paar keer per maand gebruiken om te zien of je huid ertegen kan. Daarna kun je het vaker gaan gebruiken. Sowieso moet je geen verschillende crèmes door elkaar gaan gebruiken, omdat je hiervan eczeem of een hypergevoelige huid krijgt.'

Wallen bestrijden
Het bestrijden van wallen is een ander verhaal. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, bestaan wallen voor maar 10% uit vocht. De rest van de wal is gevuld met vet. Dr. Velthuis: 'Je kunt dit vocht deels weg masseren. Je duwt dan met je vingers van je neus naar je jukbeenderen, in de wal. Op deze manier duw je het vocht in de lymfebanen, die het vervolgens afvoeren.'

Plastische chirurgie
Maar daarmee krijg je de wal dus niet volledig weg. Er rest dan niet zoveel dan je wallen te accepteren, en te weten dat ongelofelijk veel mensen ze hebben. Kun je ze desondanks niet aanzien, dan zou plastische chirurgie een laatste redmiddel kunnen zijn. Velthuis: 'Hierbij wordt een klein sneetje net onder de wimpers gemaakt. Dat geeft toegang tot de vetpocket, waaruit het vet verwijderd kan worden. Als de wal uit overtollig huid bestaat, wordt dit verwijderd.'

Restylane
Een kring krijgt een tegenovergestelde behandeling: ‘Omdat er hier juist iets ontbreekt, waardoor de huid doorschijnend is, spuiten we op deze plekken Restylane in. Deze behandelingen worden geen van allen vergoed. Chirurgisch verwijderen van het vet geeft een permanente verbetering. Overtollige huid neemt geleidelijk met het ouder worden weer toe. Een middel als Restylane blijft ongeveer 1- 1½ jaar zitten.’

Bron: Dr Velthuis - Velthuis Kliniek
Auteur: Rhijja Jansen

Wallen en kringen onder de ogen - Uiterlijk - Gezondheid - dokterdokter.nl (http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/uiterlijk/27289/wallen-en-kringen-onder-de-ogen)

IMO
09-03-2012, 09:01
tegza:o

Umm_Imran
10-03-2012, 05:58
Ik heb donkere kringen :moe:
Genetish :o