PDA

View Full Version : Mijn agendatje

ikram
28-06-2010, 11:30
Mijn agendatje

--------------------------------------------------------------------------------

En toen...

Ik zat bij je in de auto. We zaten te lachen en gek te doen. Mijn kleine persoonlijke agenda had ik steeds bij me op zak. Net een kleine dagboek. Ik liet mijn tas vallen en daar lag mijn agenda open. Op 'zijn' dag. 14 juli 2009...
Het was nog niet erg genoeg dat zijn naam daar in drukletters stond, of het envelopje dat er tussen zat, viel eruit. Je vroeg me wat daar in zat en ik werd rood. 'Hij' was steeds een misterie voor jou. 'Hij' over wie ik het vaak nog had maar voor jou onbekend moest blijven. 'Hij'... die nog steeds een plek in me had. Voor de tweede maal vroeg je rustig wat daar in zat. Ik barste in tranen uit. Ik wou je niet kwijt, maar ik wou de herrinering aan 'hem' nog steeds koesteren dicht bij mij, zonder dat iemand er iets van wist. Je raapte het op en opende het. Je opende letterlijk mijn hart. Je werd stil van het beeld. De foto's, onverstuurde brieven, liefdesverklaringen van misschien enkele dagen oud. Je stond op het punt alles te scheuren... mijn hart te scheuren. Maar je keek me zo gevoelloos aan dat je zelfs die moeite niet deed. Je wou zelfs geen uitleg.

Ik zat bij je in de auto. We zwegen beiden en hoorden de stilte in onze oren spreken. Mijn persoonlijke agenda stopte ik terug weg. Ik scheurde enkel 'zijn' dag eruit. 14 juli 2009 was verleden tijd. Je reed me naar huis en keek me niet meer aan. Ik had een beslissing genomen. Ik wou jou niet verliezen en moest 'hem' daarom vergeten.
Ik kwam thuis aan en bedacht wat ik zou doen om het goed te maken, maar jij had al eerder nagedacht. Je stuurde me dat het je speet. "Ik kan niet leven als tweede keus. Je moet met hem spreken voor je in mijn leven komt."

Ik barste in tranen uit, goed beseffend dat 'hij' mij al uit zijn hart had gezet.

Madame__H__
12-08-2010, 04:40
Dit maakt me echt verdrietig, maar het is prachtig geschreven