PDA

View Full Version : # Gebraden Kip Met Olijven en Amandelen

Tufa7e
28-06-2010, 06:28
Benodigdheden:
1 kip
2 3 eieren
Handjevol groene olijven
Handjevol amandelen
1 uien
2 teentjes knoflook
Koriander
Peterselie
1 grote theelepel peper
1 grote theelepel gember
1 grote theelepel koriander
1 grote theelepel paprikapoeder pikant
1 theelepel kerriepoeder
1 theelepel kipkruiden
1 kip bouillon

Bereiding:
Was de kip en maak deze goed schoon, verwijder de haartjes, door met een mes op de huid voorzichtig te schrapen. Hak de ui fijn met de knoflook in een keukenmachine en neem een kom. Doe hierin de fijngemailen ui en voeg een grote scheut olie toe en de kruiden en de fijngehakte peterselie en koriander. Marineer hiermee de kip en vul de buik een beetje met het uimengsel. Bind de pootjes vast met een touw. Je kunt het beste de kip 1 dag van te voren marineren en deze voor 1 nachtje laten intrekken. Doe klein beetje olie in een pan en doe hierin de rest van het uimengsel. Doe daarna de kip in de pan en bak het bruin aan alle kanten. Voeg daarna 2 grote glazen water toe. En doe de deksel op de pan. Regelmatig om laten keren en breng het aan de kook voor 30 45 minuten.

Neem een andere pannetje en kook hierin de amanandelen. Ontvel ze daarna en bak ze in een koekenpan met olie. Leg deze apart. Kook de eieren, pel ze, en snijd ze door de helft, leg deze ook apart. Neem daarna de kip uit de pan en doe deze in een ovenschaal. Besmeer het een beetje met boter en doe het in een voorverwarmde oven onder de grill, zorg ervoor dat hij aan alle kanten goed gegrild is. Dik de saus in de tussentijd in en doe verwarm de olijven even mee. Leg de kip in een bord en voeg er wat saus met olijven toe. Decoreer het daarna met de amandelen en de eieren.

http://fotopocket.nl/fpimages/2010/06/28/2cd080e85842617eb5b810d1a1a88e2c/ven9c1.jpg (http://fotopocket.nl)

Ik_Enzo
28-06-2010, 11:15
Wauw, hemels :fluiten:!

Tufa7e
02-07-2010, 09:01
marhba :D
je bent welkom om te komen eten :D

Ik_Enzo
02-07-2010, 11:13
Oe, I'll come by sometime :blozen: zo lekka

Tufa7e
02-07-2010, 11:17
:D deur staat open :)

hasna_tmazight
03-07-2010, 12:57
:lachen:mmmmmm lekkere kippppp geef is een bordje

Ilhem
03-07-2010, 07:38
OEHLALA:p

Niet eens mij ff uitnodige:moe::lachen:

Amazigh
04-07-2010, 02:40
Alsltejullieblieft.
Wie gaat dit voor mij klaarmaken?
Ik huur je in als chefkok, je krijgt goedbetaald, en je mag ook nog eens mee-eten.
Aanmelden voor deze vacature kan per pm.
Ik hoor het wel..:)

Tufa7e
05-07-2010, 11:33
:lachen:mmmmmm lekkere kippppp geef is een bordje

haha kom maar eten :D

Tufa7e
05-07-2010, 11:33
OEHLALA:p

Niet eens mij ff uitnodige:moe::lachen:

:kusje: je bent me sussje tohg,, je eet standaard mee:cool:

Tufa7e
05-07-2010, 11:34
Alsltejullieblieft.
Wie gaat dit voor mij klaarmaken?
Ik huur je in als chefkok, je krijgt goedbetaald, en je mag ook nog eens mee-eten.
Aanmelden voor deze vacature kan per pm.
Ik hoor het wel..:)

:grinniken: tis MIJN gerecht,, iemand anders die het probeert na te maken kan het niet,, wordt een totale mislukking:grinniken:
komt omdat ik er 1 ding in doe,, wat niet in het lijstje staat...

TUFA7E-LIEFDE:grinniken:
hihi,,
bij deze meld ik me voor de vacature:fluiten:

Ilhem
05-07-2010, 01:20
:kusje: je bent me sussje tohg,, je eet standaard mee:cool:

:cool::kusje:

Amazigh
05-07-2010, 10:20
:grinniken: tis MIJN gerecht,, iemand anders die het probeert na te maken kan het niet,, wordt een totale mislukking:grinniken:
komt omdat ik er 1 ding in doe,, wat niet in het lijstje staat...

TUFA7E-LIEFDE:grinniken:
hihi,,
bij deze meld ik me voor de vacature:fluiten:

Graag uw motivatie even mailen. Er zijn meerdere gegadigden voor deze gewilde functie.

Tufa7e
05-07-2010, 11:31
mijn motivatie? :rcain:

als ik het niet maak. dan smaakt het niet lekker:tonguitsteken: er zit geen tufa7e-liefde in :poetsen: