PDA

View Full Version : Ik wil wat kwijt over de ramadan

IMO
30-06-2010, 12:36
Ik zie nu best veel mensen die goed bezig zijn met hun geloof. Helaas zijn er ook mensen bij die minder goed bezig zijn.

Diezelfde mensen dragen geen make- up in de ramadan
Diezelfde mensen gaan niet uit in de ramadan
Diezelfde mensen drinken niet in de ramadan
Diezelfde mensen dragen hoofddoek in de ramadan
Diezelfde mensen zijn schijnheilig in de ramadan

Die mensen zijn de bewoners van de hel :moe:

allochtoontje
30-06-2010, 01:48
De huichelaars jah..
die al die dingen wel tijdens de ramadan doen maar daarna:moe:

IMO
30-06-2010, 02:27
De huichelaars jah..
die al die dingen wel tijdens de ramadan doen maar daarna:moe:

Dan gaan ze verder :moe:

IMO
30-06-2010, 02:28
Hoe zit dat met deo en parfum?
Dat is een welbekende issue in de ramadan :P

Gewoon spuiten of niet

allochtoontje
30-06-2010, 02:30
Hoe zit dat met deo en parfum?
Dat is een welbekende issue in de ramadan :P

parfum mag zowiezo niet..
tenzij je het al thuis hebt opgedaan en dan onverwachts naar buiten moet..
maar wanneer jij weet dat je naar buiten gaat mag je het niet spuiten (verleiding enzo:lachen:)

deo bestaan 2 verschillende meningen over..de ene groep zegt het mag
en de andere groep zegt het mag zolang het een neutrale geur is.dus je mag em niet ruiken

IMO
30-06-2010, 03:00
parfum mag zowiezo niet..
tenzij je het al thuis hebt opgedaan en dan onverwachts naar buiten moet..
maar wanneer jij weet dat je naar buiten gaat mag je het niet spuiten (verleiding enzo:lachen:)

deo bestaan 2 verschillende meningen over..de ene groep zegt het mag
en de andere groep zegt het mag zolang het een neutrale geur is.dus je mag em niet ruiken

Dan is het beter om zo een deoroller te gebruiken :D

ik gebuik parfum niet voor verleiding :lol:
kgebruik et sowieso weinig alleen deo veel.
in de ramadan gebruik ik altijd gewone deo, 0% alcohol sowieso:D
maar wel zo min mogelijk

allochtoontje
30-06-2010, 03:05
Dan is het beter om zo een deoroller te gebruiken :D

ik gebuik parfum niet voor verleiding :lol:
kgebruik et sowieso weinig alleen deo veel.
in de ramadan gebruik ik altijd gewone deo, 0% alcohol sowieso:D
maar wel zo min mogelijk

of jij het nou gebruikt voor verleiding of niet het mag gewoon niet..
omdat je langs een man kanlopen die het ruikt en daardoor aan dingen gaat denken..
zowel jij als die man zullen er voor gestraft worden..maar jij het dubbele omdat jij tot fitna hebt aangezet

IMO
30-06-2010, 05:08
of jij het nou gebruikt voor verleiding of niet het mag gewoon niet..
omdat je langs een man kanlopen die het ruikt en daardoor aan dingen gaat denken..
zowel jij als die man zullen er voor gestraft worden..maar jij het dubbele omdat jij tot fitna hebt aangezet

Tnx :D Weer wat geleerd.
Ik leer elke dag wat bij van jullie :D:D

allochtoontje
30-06-2010, 05:09
Tnx :D Weer wat geleerd.
Ik leer elke dag wat bij van jullie :D:D

:lol::lol:

en zijn je hersenen al een beetje gevuld:lachen:

IMO
30-06-2010, 06:01
:lol::lol:

en zijn je hersenen al een beetje gevuld:lachen:

Sswait waha

livies
11-07-2010, 08:46
imo jij mag niet oordelen laat allah dat doen jij weet niet wie wie naar de hel gaat dus ook jij moet niet doen dat je alles weet.

najat28
26-07-2010, 11:51
imo jij mag niet oordelen laat allah dat doen jij weet niet wie wie naar de hel gaat dus ook jij moet niet doen dat je alles weet.

Wallahila, jij haalde de woorden uit mijn mond.

_Noor_
28-07-2010, 08:16
Vingertjes wijzen zijn wij goed in, ieder zijn eigen graf, ik hou me liever bezig met mijn eigen zonden, moge Allaah (swt) ons allen leiden insha'Allah.

Mag je parfum of deodorant gebruiken tijdens het vasten?

Vraag:

Wat is de uitspraak over het gebruik van olie in het haar gedurende de dag in de Ramadan?

Antwoord:

Alle lof is aan Allah.

Er is niets mis met het gebruik van olie in het haar gedurende de dag in de Ramadan en dat heeft geen invloed op het vasten.

Shaykh Ibn Baaz (15/259) werd gevraagd: Wat is de regel voor vrouwen die gedurende de dag kohl en sommige cosmetica gebruiken in de Ramadan? Verbreken deze dingen het vasten of niet?

Hij antwoordde:

Volgens de meest correcte mening van de twee meningen van geleerden, verbreekt kohl het vasten van vrouwen of mannen niet maar voor degene die vast is het beter om het ’s avonds te gebruiken. Hetzelfde geldt voor andere dingen die gebruikt worden om het gezicht te verfraaien zoals zeep, crèmes enzovoorts, die extern aan de huid worden aangebracht zoals henna, make-up en soortgelijke dingen. Er is niets mis met het gebruik hiervan door de vastende persoon maar make-up moet niet gebruikt worden als het schadelijk is voor het gezicht.

Shaykh Ibn ‘Uthaymeen heeft in Fataawa al-Siyaam (228) gezegd:

Alle soorten crèmes, of ze nou op het gezicht, de rug of elders worden aangebracht, hebben geen effect op de vastende persoon en verbreken zijn vasten niet.

Het Permanente Comité (10/253) werd gevraagd: Verbreekt het gebruik van kohl of crème gedurende de dag in de Ramadan het vasten van een vrouw of niet? Ze antwoordden:

Degene die kohl gebruikt gedurende dag gebruikt in de Ramadan tijdens het vasten, maakt zijn of haar vasten niet ongeldig. Hetzelfde geldt voor degene die olie in het haar aanbrengt gedurende de dag in de Ramadan – het verbreekt het vasten niet.”

Islam Q&A
http://www.islamqa.com
Vertaald door AlMutaqqun.tk