PDA

View Full Version : Scheiden..

nihad
09-08-2010, 10:54
Salam Oe3laikoem,

Deze topic is gericht aan mensen.. voornamelijk vrouwen die gescheiden zijn, of in een scheiding zitten.

Ik ben getrouwd maar ben heel erg ongelukkig, En ik denk de laatste tijd erg vaak een scheiden, Maar zodra ik er wat aan wil doen. Dan denk ik misschien maak ik een fout en krijg achteraf spijt,
Ik heb geen drugsdealer als man, of een man die slaat of drinkt,
hij bidt en is hamdoellah op het juiste pad, dan denken de meeste wat zeur je dan meid, Nou mijn probleem is dat hij elwaswas heeft, (duivel stem in zijn hoofdje) En hij is een persoon waarbij ik alles moet respecteren en accepteren maar als het om iets gaat wat ik wil of graag doe, dan is het meteen KABOEMMM. En daar wil ik dus een punt achter zetten,

ik heb twee keuze's

Volhouden tot hij op een dag inziet dat hij verkeerd is en dan misschien mij accepteerd hoe ik ben,

Of een tijdje weg gaan bij hem en dan dat hij misschien inzien dat ik het meen dat ik er een punt achter wil zetten en dat hij dan misschien inziet dat hij mij ook moet accepteren en geven en niet alleen maar nemen van mij..

Dat ik dit op internet zet is puur omdat ik weet dat ik anoniem blijf,
Dus voor de gene die stoer en hoog willen praten, doe even niet oké !! Wil graag alleen mensen die serieus zijn, Kan zijn dat een van jullie een huwelijk redden.

:kusje: Groeten

waso
09-08-2010, 11:13
Salam Oe3laikoem,

Deze topic is gericht aan mensen.. voornamelijk vrouwen die gescheiden zijn, of in een scheiding zitten.

Ik ben getrouwd maar ben heel erg ongelukkig, En ik denk de laatste tijd erg vaak een scheiden, Maar zodra ik er wat aan wil doen. Dan denk ik misschien maak ik een fout en krijg achteraf spijt,
Ik heb geen drugsdealer als man, of een man die slaat of drinkt,
hij bidt en is hamdoellah op het juiste pad, dan denken de meeste wat zeur je dan meid, Nou mijn probleem is dat hij elwaswas heeft, (duivel stem in zijn hoofdje) En hij is een persoon waarbij ik alles moet respecteren en accepteren maar als het om iets gaat wat ik wil of graag doe, dan is het meteen KABOEMMM. En daar wil ik dus een punt achter zetten,

ik heb twee keuze's

Volhouden tot hij op een dag inziet dat hij verkeerd is en dan misschien mij accepteerd hoe ik ben,

Of een tijdje weg gaan bij hem en dan dat hij misschien inzien dat ik het meen dat ik er een punt achter wil zetten en dat hij dan misschien inziet dat hij mij ook moet accepteren en geven en niet alleen maar nemen van mij..

Dat ik dit op internet zet is puur omdat ik weet dat ik anoniem blijf,
Dus voor de gene die stoer en hoog willen praten, doe even niet oké !! Wil graag alleen mensen die serieus zijn, Kan zijn dat een van jullie een huwelijk redden.

:kusje: Groeten

salam eleikoem .

Hierbij wil ik je wat tips geven, schrijf een brief nederlands of arabisch en geef het aan een man die je geloofd die het aan een imaam geeft zet er alles in wat de probleem is en geef het mee naar de moskee die je man het meest bezoekt.
De imaam zal daar over een preek houden in vrijdagsgebed.
Wat ook kan maar dan moet je kijken of je het zo wil is een afspraak in vermelden in de brief voor persoonlijk gesprek tussen jullie beiden en imaam. of telefoonnummer dat de imaam kan bellen , je moet kijken wat het beste is.

Moge allah jullie op het goede pad leiden inshallah.

Probeer een gesprek met hem aante gaan over wat er is als een man niet naar je luistert dan klopt er iets niet het is geven en nemen .
Dit is iets dat verdeeld moet zijn hij kan je niet alles afnemen is haram.

Inshallah komt dit goed zuster met veel sbar laat je niet misleiden om zo weg te gaan kijk naar deze oplossing misschien helpt het.
:vriendschap:

salam eleikoem

zinazina
09-08-2010, 11:14
Allah yesebrek meid,

Het is moeilijk om voor zo een keus te komen, maar heb je al kinderen met hem of nog niet

zinazina
09-08-2010, 11:23
Scheiden is het laatste waar je naar toe moet grijpen.

Spreek hem een keer daar heel serieus op aan.
Zodra hij thuis komt zeg je ik wil vandaag even een uurtje tegen je praten of schrijf jou verhaal voor hem in een brief dat zal hem eerder raken en zeg erbij dat het heel erg is en dat je daardoor denkt aan de scheiding zelfs.

Khair inshallah

nihad
09-08-2010, 11:24
Bedankt voor de tip maar ik heb zelfs een imaam in huis gehad, Mijn man is te KOPPIG. Hij dacht dat ik de imaam omgekocht had ofso. En Nee ik heb geen kinderen ik heb al een paar miskramen gehad aan een kant ben ik blij dat ik geen kinderen heb anders was de keuze extra moeilijk geweest,

IMO
09-08-2010, 11:29
Als er niks anders op zit moet je gaan dreigen met scheiden.. Als dat de enige manier is.. zoals zinazina zegt het moet het laatste middel zijn

Praat een keer met je ouders of zijn ouders als jullie een goede band hebben. miss dat zij wat tegen hem kunnen zeggen

nihad
09-08-2010, 11:43
Ik heb eerst alle optie's gedaan,
Ouders erbij betrokken,
Proberen te praten,
Mijn schoonzussen hebben met hem gepraat,
Zijn broers,
Mijn ouders, Mijn ooms etc etc etc,
Ben één dag weg geweest zodat hij in kon zien dat ik het ook echt kan doen,
Huilen BRIEVEN geschreven, echt van alles wat je kan bedenken,
En als ik zeg als het niet beter word ga ik weg , Krijg ik te horen JE WILT EEN ANDER Of je hebt een ander

Nou ik wil niet scheiden, helemaal niet ik wil bij mijn man blijven , Ik heb de gedachte van oma scheiden is een schande en niemand wil je dan nog hebben, en als ik daar aan denk dan hou ik al op, Maar ik word er zo dood ongelukkig van, Ik verlang niet meer zoals vroeger naar een volgende ochtend, Ik ben bang dat ik depressief ga worden en dan kan ik best wel dingen gaan doen niet juist zijn,

Herkend niemand zich in dit verhaal?

IMO
09-08-2010, 11:48
Dat is niet best :(
Hou vast aan je geloof en heb veel sabr, dan zal Allah jouwn pad inshallah verlichten
Lees veel koran en ik weet zeker dat je het juiste antwoord zult vinden

nihad
09-08-2010, 11:53
IMO ik heb zeker veel vertrouwen in ALLAH en ik doe smeek gebeden tijdens mijn gebed voor een open deur, Alleen ik ben 22 en ik wil de rest van mijn leven niet vergooien ik ben op een jonge leeftijd getrouwd en heb jaren volgehouden om zo te leven, Dat ik dit op internet zet is omdat ik wanhopig ben, Mijn ouders worden gek met mij, ze willen hun dochter zo niet zien leven lijkt me logisch. En jah ik hoop inshallah dat ik niet hoef te scheiden en dat er verandering in komt, alleen SABR allaoe3lem of ik nog geduld heb,

IMO
10-08-2010, 12:20
ik begryp et.
iis je man overdag aan het werk ?

nihad
10-08-2010, 12:30
Mijn man is aan het werk overdag jah.
Waarom

IMO
10-08-2010, 12:39
als hy thuiskomt zou je eten voor hem klaar kunnen zetten en dan weggaan. Ergens waar het rustig is en waar je goet kan nadenken. Dan kom je later weer thuis
dat zou kunnen helpen als je hem iets minder ziet dat je hem meer verdraagt maar ik weet natuurlyk niet hoe erg je man is

voor nu kan je zeker op myn steun rekenen al is het maar dat je je hart lucht:kusje:

zware taak heb jy

nihad
10-08-2010, 12:45
hahahah sorry je laat me lachen, maar jij kan ook niet weten hoe mijn leven is, ik alleen weg gaan hahah daar mag ik van dromen,

Ik mag niet alleen naar buiten, Niet met mijn moeder niet met zijn moeder met niemand behalve met hem zelf ,

Om mijn verhaal te doen heb ik veel tijd nodig, ik heb geen prettige leventje,
die duivel stem in zijn hoofd, vertelt hem dat zijn vrouw gekke dingen doet buiten, Hij vertrouwd mij wel zegt ie, Maar niet de mensen om me heen, dus naar buiten gaan om even na te denken zit er voor mij niet in.

Maar bedankt !

always112
10-08-2010, 10:22
Heb sbar lieverd! (En op mijn steun kun je rekenen) Moge Allah je bijstaan Insha allah

miss_21
10-08-2010, 01:54
Denk er goed over na. scheiden is zeker niet makkelijk.

waso
10-08-2010, 06:38
hahahah sorry je laat me lachen, maar jij kan ook niet weten hoe mijn leven is, ik alleen weg gaan hahah daar mag ik van dromen,

Ik mag niet alleen naar buiten, Niet met mijn moeder niet met zijn moeder met niemand behalve met hem zelf ,

Om mijn verhaal te doen heb ik veel tijd nodig, ik heb geen prettige leventje,
die duivel stem in zijn hoofd, vertelt hem dat zijn vrouw gekke dingen doet buiten, Hij vertrouwd mij wel zegt ie, Maar niet de mensen om me heen, dus naar buiten gaan om even na te denken zit er voor mij niet in.

Maar bedankt !

salam eleikoem schat,

Dit is geen leven zo erg en waar je man nu mee bezig is is echt haram in de islam staat dat je elkaar zo niet moet behandelen als zijn eigen bezit je hebt ook een leven je mag als vrouw doen wat je wilt je hebt wel regels maar niet zo erg als hoe het bij gaat. Een vrouw mag naar buiten gaan en vrouw maar naar haar ouders .
Er zijn dingen waar je als vrouw je man moet gehoorzamen maar dit gaat te ver.

Zolang je weet wat de regels zijn mag je alles als je maar zelf ook soutra heb en hajaab draagt.

Ik heb echt met je te doen, ergste is waarom dringt het niet tot hem door.

Heb veel sbar schat moge allah je man op het goede pad brengen inshallah.

Salam eleikoem:vriendschap:

nihad
10-08-2010, 11:18
Salam o3laikoem waso,

Jah ik ben gelukkig erg verdiept in de Islam. Naast de basis regels en het logische van het geloof weet ik dat je je man moet gehoorzamen.. En klopt zo is het leven niet meer aantrekkelijk voor mij, uiteraard draag ik mijn hijaab en ben ik goed te herkenne als iemands vrouw, Wat ik erg vind is dat ik vele dingen moest opgeven voor hem. En dat ik mijn familie (neven en nichten) opzij heb gezet omdat hij het niet goed keurde dat ik nog contact met ze had, Dat is te begrijpen mijn huwelijk en mijn man gaan voor, Nu is het probleem dat het voor hem niet hetzelfde is. Hij mag wel met neven en (oude) nichten contact behouden. Als ik op een rij zou zetten wat ik allemaal heb moeten opgeven voor hem weet ik zeker dat iedereen mij een scheiding aanmoedigd. En om eerlijk te zijn ben ik MOE, Ik ben echt moe. Alleen een reden waarom ik moe ben is omdat ik elke keer ruzie heb als ik naar mijn ouders wil gaan, Dan is het ik heb geen zin, terwijl ik altijd naar zijn ouders ga!! En dat maakt mij dus zo moe

miss_21
10-08-2010, 11:25
Ja meid wat je nu zegt is extreem, en erg wreed van hem. moet je eerlijk zeggen dat ik walg van zulke mannen. chek even je pm

nihad
10-08-2010, 11:29
hey miss ik heb niets in mijn pm.
Jah ik heb iedereen al mijn vriendinnen en nichten gewaarschuuwd vooor zo een man, En jah uiteindelijk ben ik er zelf met een getrouwd!

Ik zeg er wel bij dat hij niet helemaal slecht is, Alleen die ene eigenschap zou ik nu echt voor alles willen ruilen.

(erg he ben ik )

waso
11-08-2010, 12:41
Salam o3laikoem waso,

Jah ik ben gelukkig erg verdiept in de Islam. Naast de basis regels en het logische van het geloof weet ik dat je je man moet gehoorzamen.. En klopt zo is het leven niet meer aantrekkelijk voor mij, uiteraard draag ik mijn hijaab en ben ik goed te herkenne als iemands vrouw, Wat ik erg vind is dat ik vele dingen moest opgeven voor hem. En dat ik mijn familie (neven en nichten) opzij heb gezet omdat hij het niet goed keurde dat ik nog contact met ze had, Dat is te begrijpen mijn huwelijk en mijn man gaan voor, Nu is het probleem dat het voor hem niet hetzelfde is. Hij mag wel met neven en (oude) nichten contact behouden. Als ik op een rij zou zetten wat ik allemaal heb moeten opgeven voor hem weet ik zeker dat iedereen mij een scheiding aanmoedigd. En om eerlijk te zijn ben ik MOE, Ik ben echt moe. Alleen een reden waarom ik moe ben is omdat ik elke keer ruzie heb als ik naar mijn ouders wil gaan, Dan is het ik heb geen zin, terwijl ik altijd naar zijn ouders ga!! En dat maakt mij dus zo moe

Salam eleikoem,

Hier heb ik geen woorden voor hij maar jouw niet verbieden naar je ouders te gaan.

Ook al ga je elke dag ik ga zowel dagelijks mijn ouders die hebben mij nodig in ziekte en gezondheid dat heb je als je oudere ouders hebt en hij beschouwd ze als zijn ouders omdat zijn ouders in marokko zijn.

Dit is niet normaal maar zoals hij nu doet komt hij het later tegen bijzich zelf.

sterkte schat en een welgezegend ramadan inshallah.

Dit is een maand om dichter bij elkaar te komen probeer hem duidelijk te maken dat je je ouders ook mist dat je ze ook graag wil zien ik ga nu dagelijks bij mijn ouders om daar iftar klaartemaken met mijn hele gezinnetje woon zelf 2 deuren verder en mijn ouders zijn slecht terbeen ouderdom .

Inshallah komt er een tijd dat het goed komt inshallah

nihad
11-08-2010, 05:24
Salam oe3laikoem waso,

Jah ik heb er ook geen woorden voor, Maar helaas ben ik er wel mee getrouwd,
En ik geef het inderdaad wel een kans, De Ramadan is een mooie maand (de duivels zitten vast geketend in de hel) Dus nu is het afwachten en kijken of er verandering in komt, tenminste in zijn gedachte

Maar een gezegend Ramadan toegewenst.

always112
11-08-2010, 05:44
Hetzelfde schat! Ramadan Moebark!
En Insha Allah komt er verandering

nihad
15-08-2010, 05:56
Stel je voor dat je man zijn zus elke dag opbelt en vraagt of ze wilt komen voor een bakje koffie, En dat vindt jij goed want je bent een persoon die iedereen ontvangt ondanks dat je ziek bent, werkt, of vast

En dat als je moeder een keer belt en zegt het dochter wij komen maandag, (Tijdens de Ramadan)
Dat zeg ik dan tegen mijn man en dat zegt hij: NEE ik wil rusitg aan tafel zitten,
En ik ben moe van het werk dus ik wil niemand.

Wat zouden jullie doen ??

always112
15-08-2010, 06:00
Hoezo dat dan...heb je hem gezegt dat je ouders heel belangrijk voor jou zijn en dat jij zijn zus wel elke keer ontvangt en jou moeder kan er niet in?

nihad
15-08-2010, 06:01
Jah Maar koppigheid en eer speelt echt grote rol bij mijn man,

Hij denkt alles te kunne doen,

En eerlijk ik ben het echt zat !!!

always112
15-08-2010, 06:02
Wat is zijn reactie wanneer jij hem die vraag stelt?

nihad
15-08-2010, 06:04
Nee ik ben moe als ik van werk kom, en dan wil ik rustig aan tafel zitten zonder niemand,

En dat terwijl ik ook werk en elke dag om 5 uur zijn zussen ontvang (Dat vind ik echt niet erg ik ben gek op mijn schoonzusssen en mijn schoonouders, )

Maar gaat erom dat hij gewoon doet wat hij wilt en mij gewoon laat barsten

always112
15-08-2010, 06:06
:( Triest om te horen...Als dat werkelijk echt de reden is dat hij jou moeder niet op bezoek wil dan nodig je haar uit wanneer hij vrij is VB: Zaterdag of zondag

nihad
15-08-2010, 06:07
Nee, Want weekend is voor hem, Na een week hard werken wilt hij rust

always112
15-08-2010, 06:09
Nou ja zeg...dan ontvang je voortaan ook niemand! Jij houd rekening met hem & hij niet met jou. Anders zoeken jullie samen een oplossing

nihad
15-08-2010, 06:13
Jah weet ik,

Maar we verschillen ook zoveel van elkaar,

Ik hou van bezoek ontvangen, wie maakt niet uit, Hij helemaal niet alleen zijn zussen,

3ED alleen zussen zonder zwagers.

Want bij hun b lijf ik ver uit de buurt (alle mannen gewoon ook mijn eigen zwager ken ik niet en heb geen contact mee)

Mijn zusje komt niet eens op bezoek want wie gaat er nou zonder man op bezoek,

echt wollah te veel om op te noemen

always112
15-08-2010, 06:16
Heb sbar lieverd! Kijk naar de leuke kanten van hem

nihad
15-08-2010, 06:17
:( Mijn moeder is mijn alles,

Ik zie nu alleen zwart voor me ogen.. Heb echt de neiging om mijn koffers in te pakken en weg te gaan wollah, Dit zou de laatste druppel kunnen zijn..

always112
15-08-2010, 06:20
Ik begrijp je volkomen lieverd...Maar je hebt wel telefonisch contact toch? En anders kun jij bij haar op bezoek gaan of logeren voor een bepaalde tijd (zal jou denk ik goed doen)

nihad
15-08-2010, 06:24
logeren dat is wat ik ga doen jah..

Dan hoop ik echt dat hij wakker wordt en dat hij mij nooit meer moet kwesten,

Weet je wat ik niet begrijp

Ik vraag niet om geld ik vraag niet om goud ik vraag om helemaal niks,

Wat ik vraag is dat hij zijn hart meer open moet stellen voor mijn familie,

Als mijn man een goede band heeft met de familie dan ben ik het gelukkigste meisje op aarde ,

Soms geef ik mijn schoonvader de fout, Ik zeg altij tegen hem je hebt je zoon verkeerd opgevoed,

En jammer genoeg geeft hij dat ook toe

always112
15-08-2010, 06:27
:( Wat je niet moet doen is je schoonouders verwijten dat hun zoon zo is. Hij is getrouwd en is de leeftijd gepasseerd waarin hij "volwassen" hoort te zijn. Zijn gedrag tegenover jou ligt geheel aan hemzelf. maar insha allah komt alles goed. Denk aan wat jullie bij elkaar heeft gebracht :knuffelen:

nihad
15-08-2010, 06:29
Mijn man is een nakomenling,

Mijn schoonvader heeft hem anders opgevoed dan al zijn kinderen,

Altijd te beschermend, altijd alleen in een hokje duwen mensen omzich heen kent hij niet en zo is mijn man dat blijven doen,

Ik verwijt het mijn schoonvader wel en dat is niet goed weet ik,

Maar hij geeft het zelf toe,

always112
15-08-2010, 06:31
Dat komt waarschijnlijk omdat jou schoonvader ziet hoe jou man jou kwetst. In feite heb je gelijk en komt het door zijn opvoeding,maar als jou man wil veranderen dan zal hij dat ook doen Insha allah

nihad
15-08-2010, 06:34
Ik hoop het,

ik wil niet verder mijn leven tegemoed gaan als een gescheiden vrouw, Ik blijf liever getrouwd

Maar het doet me echt pijn,

en vooral nu met de ramadan heb ik geen ramadan als ik ruzie heb met mijn man,

Het is echt moeilijk, ik wou dat ik NOOIT getrouwd was geweest ik ben nog jong en kan altijd nog trouwen,

STOMME LIEFDE !!!!!

always112
15-08-2010, 06:36
Kom op...denk even na meid...wat zijn zijn goede eigenschappen,jullie eerste ontmoeting er is toch wel iets dat jullie nog steeds bij elkaar houdt. Tuurlijk ben je jong...& volwassen masha allah ieder ander meisje zou zo hup 1.2.3 scheiden

nihad
15-08-2010, 06:42
Ik ben blind getrouwd ik was de eerste keer verliefd en ben gelijk getrouwd, zonder leren kenne zonder niks, En achteraf had ik even een jaar of twee eerst even zijn gedachte kennen,

Maar helaas elmektab

always112
15-08-2010, 06:44
Tijdens jullie verloving hebben jullie elkaar toch een beetje leren kennen of niet? Een vraagje: Mag jij wel naar je ouders,of dat ook niet?

nihad
15-08-2010, 06:48
nee wij zijn niet verloofd,

We zijn gelijk getrouwd ik wilde juist van Haram ontkomen,

Ik mag één keer in de 3 weken naar mijn ouders, ALs de man van mijn zusje er niet is.

always112
15-08-2010, 06:51
Hoezo dat dan Je zwager is toch getrouwd!

nihad
15-08-2010, 06:57
Heb ik erbij gezet dat mijn man denkt dat ik miss univers ben, miss world en miss Van alles en iedereeen ?? Mijn man is heel erg jaloers daarom zijn er ook zoveel problemen

najat28
15-08-2010, 07:33
Ik vind het erg voor je wallah.Ik zou niet zo kunnen leven.Als ik in jouw schoenen stond dan had ik voor een scheiding gekozen.Sorry dat ik het zo zeg, maar zo leven met een man is ook niks.Hij verbiedt jou alles(bijna alles dan) en dan hoopt hij dat jij dat maar pikt.sorry hoor maar zulke mannen horen geen vrouw te hebben.Als een man tegen mijn zal zeggen je moeder mag niet komen ik wil rust dan zou ik zeggen saffie mijn moeder is niet welkom, dus jou moeder en de rest ook niet.Hij moet echt medische hulp gaan zoeken want er is echt iets mis in zijn hoofd.Meid ik wens je veel sbar en hoop dat je tot een beslissing zult komen, want zo leven is ook geen doen.

Als ik iets voor je kan betekenen dan pm je me maar.

najat28
15-08-2010, 07:35
nee wij zijn niet verloofd,

We zijn gelijk getrouwd ik wilde juist van Haram ontkomen,

Ik mag één keer in de 3 weken naar mijn ouders, ALs de man van mijn zusje er niet is.

OMG 1x in de 3 weken, meid ik heb echt met je te doen wallah:huilen:

Je moeder kan je toch niet opgeven voor zo een iemand, sorry hoor maar dit is echt te erg voor woorden.

nihad
15-08-2010, 07:53
Salam najaat nee het is niet erg wat jij denkt of wat je zou doen,

Ik zou ook hetzelfde hebben gezegt en zei het ook altijd als iemand mijn leven zuurt maakt

dan gA IK weg bij hem,

Maar eenmaal getrouwd is het anders :

Ik hen tig geldige redenen om te scheiden,

MAAR ik wil niet scheiden ik wil zijn vrouw blijven. minst hij dan veranderd,

always112
15-08-2010, 08:03
Probeer met hem te praten,als hij je niet sirieus neemt dan ga je maar voor een week logeren bij je ouders zodat hij beseft dat je het meent

najat28
15-08-2010, 08:05
Salam najaat nee het is niet erg wat jij denkt of wat je zou doen,

Ik zou ook hetzelfde hebben gezegt en zei het ook altijd als iemand mijn leven zuurt maakt

dan gA IK weg bij hem,

Maar eenmaal getrouwd is het anders :

Ik hen tig geldige redenen om te scheiden,

MAAR ik wil niet scheiden ik wil zijn vrouw blijven. minst hij dan veranderd,

heb respeckt voor je dat je het een kans geeft.Ik hoop dat hij gaat veranderen voor je wallah.

nihad
15-08-2010, 08:05
Probeer met hem te praten,als hij je niet sirieus neemt dan ga je maar voor een week logeren bij je ouders zodat hij beseft dat je het meent

Weet je ik ben echt geen gemene persoon, Ik wil zo g raag weg om hem te laten beseffen,

Maar het is Ramadan ik kan mijn man niet alleen laten, Maar als ik weer denk aan hoe hij is

Wil ik hem de rest van mijn leven alleen laten ,

Ik weet het echt niet wollah, Ik raak echt in een depressief moment

always112
15-08-2010, 08:07
Ik snap je dubbelgevoel wel hoor,probeer anders met hem te praten,totdat het doordringt tot hem...of schrijf hem een brief en laat je gevoelens daarin los

nihad
15-08-2010, 08:07
heb respeckt voor je dat je het een kans geeft.Ik hoop dat hij gaat veranderen voor je wallah.

Lieve schat ik wil niet scheiden, Ik zal wel wat meer geduld moeten hebben

always112
15-08-2010, 08:09
Geef de hoop niet op ik zal in deze mooie maand Doea`s voor je doen! Insha allah komt er verbetering (ik hoor het wel van je)

nihad
15-08-2010, 08:09
Ik snap je dubbelgevoel wel hoor,probeer anders met hem te praten,totdat het doordringt tot hem...of schrijf hem een brief en laat je gevoelens daarin los

Ik heb vandaag eenbrief geschreven en op tafel gezet , en daarna ben ik naar mijn kamer geweest,

Nou hij ging janken dacht dat ik weg ben geweest,

Keek uit het raam om te kijken of de auto er staat mijn kast open gemaakt kijken of ik mijn spullen heb gepakt,

Toen ik de deur van de kamer open deed leek het net of hij mij jaren niet gezien heeft en omhelsde mij, en ik zo :moe:

always112
15-08-2010, 08:12
Lieve sgat...Geef de hoop niet op & de verandering zal je niet 123 zien...je moet wat geduldig zijn. Maar ik hoop dat hij inziet wat voor een grote fout hij heeft begaan

nihad
15-08-2010, 08:13
Ik vind 2 jaar wel genoeg eigenlijk,

Dit is onze derde jaar ik hoop dat er echt gauw verandering in komt,

Anders voeg ik me toe bij gescheiden vrouwen.

en trouw met een oude man die rijk is,

always112
15-08-2010, 08:14
:huilen: meen je niet!
dus je geeft de hoop op?

nihad
15-08-2010, 08:16
nee ik geef het niet op,

Ik ga het proberen nog één keer

always112
15-08-2010, 08:18
Insha allah...Komt het goed...buiten die problemen gaat het togh goed?

nihad
15-08-2010, 08:20
Inshallah, en nee gaat niet goed maar ik geef het geheel één kans

en nu ga ik even snel wat in elkaar frutselen, dan kom ik zo wel even als jullie er zijn

always112
15-08-2010, 08:21
Is goed sgat doeiii

ayalou
16-08-2010, 12:11
Stel je voor dat je man zijn zus elke dag opbelt en vraagt of ze wilt komen voor een bakje koffie, En dat vindt jij goed want je bent een persoon die iedereen ontvangt ondanks dat je ziek bent, werkt, of vast

En dat als je moeder een keer belt en zegt het dochter wij komen maandag, (Tijdens de Ramadan)
Dat zeg ik dan tegen mijn man en dat zegt hij: NEE ik wil rusitg aan tafel zitten,

ik zou het hem niet gevraagd hebben, ik zou zeggen schat wil je dit en dit voor me kopen want mijn ouders komen morgen bij ons eten.
Als hij dat erg vind heeft ie pech, jou ouders komen gewoon en dan zul je zien dat hij heel beleefd tegen ze zou zijn zo niet dat weet je waar je aan toe bent.

Meid dat huis is ook van jou, in de ramadan is t de bedoeling zoveel mogelijk met familie te eten en als hij dat niet weet heeft hij op Islamitisch gebied veel te leren.

Laat je niet gek maken, je moet weten wat jou rechten zijn in de Islam. 1 ervan is dat jij recht hebt op jou moeder, laat die recht niet van je afpakken.
maar je hoeft t niet bot over te brengen bij hem, maar je moet wel sterk overkomen. Hij probeert je uit, hij wil je laten zien dat hij de man is in huis.
prima dat is hij ook, daar mag je m ook wel complimenten over geven, zodat ie zich beetje macho en goed gaat voelen maar zeg ook duidelijk dat hij nooit tussen jou en je ouders mag en kan komen.

succes ermee schat, heel moeilijk dit

ayalou
16-08-2010, 12:16
Ik heb vandaag eenbrief geschreven en op tafel gezet , en daarna ben ik naar mijn kamer geweest,

Nou hij ging janken dacht dat ik weg ben geweest,

Keek uit het raam om te kijken of de auto er staat mijn kast open gemaakt kijken of ik mijn spullen heb gepakt,

Toen ik de deur van de kamer open deed leek het net of hij mij jaren niet gezien heeft en omhelsde mij, en ik zo :moe:

heel goed van je maar heb je het bij die omhelzing gelaten of heb je een goed gesprek kunnen voeren?
mannen hebben een hekel aan praten maar communicatie is the key voor een geslaagd huwelijk.

praat met m over alles wat je dwars zit!!! hij heeft je scheet kunnen accepteren voor hij het bed met je deelde dus een goed gesprek zou hij alleen meer kunnen waarderen.

(over de scheet, was om je op te vrolijken:lachen:)

IMO
16-08-2010, 12:53

Eerlijk, ik zou mijn ouders uitnodigen, alleen al om te kijken hoe hij reageert. Kijk hoe het gaat als jij een keer je zin doet

nihad
16-08-2010, 02:22
Ik kan dat niet zomaar uitnodigen, Wnt als ik mijn moeder zie dan heb ik een grote mond dan voel ik me groot

En weet dat ik er niet alleen voor sta,

Maar k heb vandaag mijn spullen ingepakt om naar mijn ouDERS te gaan, Hij heeft letterlijk bloed gehuild en sorry gezegtm

Maar vandaag sorry en morgen weer hetzelfde, Ik heb de islam en de rechten en plichten heel goed geleerd in de Islam,

Maar ik ben ook gewoon een softy ik heb een te gegvoelig hartje,

Als ik iemand zie huilen dan zie je mij ook mee huilen en vergeven,

Alleen soms ben ik wel bang dat ik alles opkrop en ik een keer uitbarst ,

EN DAN BEN IK EEN BITCH!!

eN DAT WILT NIEMAND MEEMAKEN

always112
16-08-2010, 01:49
Gair Insha Allah...(dus je bent gaan logeren bij je ouder?)

ayalou
16-08-2010, 03:31
Ik kan dat niet zomaar uitnodigen, Wnt als ik mijn moeder zie dan heb ik een grote mond dan voel ik me groot

Maar k heb vandaag mijn spullen ingepakt om naar mijn ouDERS te gaan, Hij heeft letterlijk bloed gehuild en sorry gezegtm

Maar vandaag sorry en morgen weer hetzelfde, Ik heb de islam en de rechten en plichten heel goed geleerd in de Islam,

Ik durf je geen advies te geven omdat er volgens mij nog veel meer speelt:(
Incha'allah zal je de juiste keuze maken.

We zullen je steunen waar we kunnen:kusje:

IMO
16-08-2010, 06:07

Je bent echt een goed mens :kusje:
Maar het wordt tijd om aan jezelf te denken, zoals ayalou zegt er zal veel meer spelen en we kunnen ons niet indenken hoe moeilijk het voor je zal zijn.
Ik hoop dat z.nl je wat afleiding kan geven en steun

ayalou
16-08-2010, 11:55
@nihad: laat even weten hoe t met je gaat.
begin me toch beetje zorgen te maken, Incha'Allah gaat alles goed:kusje:

miss_21
17-08-2010, 02:49
Scheiden is echt een hel:(:(

miss_21
17-08-2010, 02:55
Neem dit van mij aan. Een man zal nooit veranderen. je kan kansen geven tot je er dood bij neer valt. ik spreek uit ervaring, en geloof me als ik zegt dat ik hem meer dan 10 kansen heb gegeven. maar veranderen nope. ze gaan huilen, beloven je gouden bergen. maar het zal niet veranderen. het doet pijn, ja het is een hel, maar de rest van je leven zo doorbrengen zal erger zijn.

Ik hoop voor je dat het goed komt. maar denk na en geef je zelf geen valse hoop.

Sterkte

IMO
17-08-2010, 12:58
ben je nu gellukkigerr nu je bent gescheiden?

always112
17-08-2010, 01:07
@nihad: laat even weten hoe t met je gaat.
begin me toch beetje zorgen te maken, Incha'Allah gaat alles goed:kusje:

Ik ook!

miss_21
17-08-2010, 03:15
ben je nu gellukkigerr nu je bent gescheiden?

Het is nog vers, door alle verdriet kan ik niet gelukkig zijn.

IMO
17-08-2010, 03:17
Heb veel sabr meid, zoek afleiding

always112
17-08-2010, 03:18
Ja,insha allah kom je erover heen!

nihad
18-08-2010, 02:51
Salam Oe3alikoem dames sorry dat ik niets van me liet horen maar ik was bij mijn moeder,

Had haar zo gemist dat ik geen enkel minuut wat anders wilde doen,
haha even bij praten enzo

Hoe is het met jullie en miss21 waarom ben jij gescheiden en hoe oud ben jij ?

miss_21
18-08-2010, 03:13
@nihad Ik ga je zo pmen oke

ayalou
18-08-2010, 12:27
Salam Oe3alikoem dames sorry dat ik niets van me liet horen maar ik was bij mijn moeder,

Hamdoelillaah gaat t goed meid:)
dus vanavond ben je gewoon weer online??

ayalou
18-08-2010, 12:30
Het is nog vers, door alle verdriet kan ik niet gelukkig zijn.

:huilen: jammer meid had zo gehoopt dat t nog goed kwam.

lieverd jij bent de enige die jezelf gelukkig kan maken, probeer het en Incha'Allah zal het je lukken.

(geen enkele man is jou tranen waard:kusje:)

IMO
18-08-2010, 12:56

Goedzo nihad!
GEwoon naar je moeder geweest, lekker gezellig:D:D

nihad
18-08-2010, 07:00
Jah en Nee,

Mijn moeder was ziek, Dus we hebben wel gelachen maar ik kan er slecht tegen als iemand ziek is,
en al helemaal JE MOEDER,

Maar voor miss21 is het inderdaad jammer, Maar zoals mijn moeder al vaak zegt tussen je nagel en je vlees komt alleen vuil tussen (duivel) Allles heeft een reden, en alles is elmakteb..

Wie weet is jou ware nog aan het rond dwalen zoekend naar jou, Omjou gelukkig te maken en jou altijd aan het lachen maakt!!!

10000maal Inshallah !!!!!!! dat je een beter leven tegemoed gaat, Je ben nog lekker jong!!

miss_21
18-08-2010, 08:17
Amien meiden, bedankt voor jullie du3a