PDA

View Full Version : Wat als een meisje jouw zoent?

eker3ie
26-08-2010, 10:15
Op de mond, maar jij wou niet. Moet je dan gewoon doorvasten?

Tufa7e
26-08-2010, 10:36
Ja,, het is namelijk nooit jouw bedoeling geweest om haar te zoenen.

VRAAG: Is het toegestaan om tijdens het vasten je man te zoenen? Ik heb ergens gelezen dat de Profeet Mohammed vzmh dit ook deed met zijn vrouw, dus tijdens het vasten.

ANTWOORD:
Tijdens het vasten mag een man zijn vrouw kussen en vice versa. De voorwaarde is wel dat dit geen seksuele gevoelens opwekt. De Profeet (vzmh) verbood eens een jongenman dit te doen en gaf toestemming aan een oudere man. Omdat de oudere man wel in staat was, zijn gevoelens te beheersen.

En inderdaad, er zijn overleveringen, ahadieth, waarin we kunnen lezen dat de Profeet Mohammed (vzmh) zijn vrouw kuste en omhelsde.

‘Aisha (Allah be pleased with her) reported: Allah’s Messenger (may peace be upon him) used to kiss (his wives) while fasting and embraced (them) while fasting; but he had the greatest mastery over his desire among you. [Muslim Book 6, #2439]

Dus, het is van belang om te weten dat de Profeet (vzmh) controle had over zijn seksuele gevoelens. Een man die zijn vrouw tijdens het vasten wil kussen en omhelzen, maar ook bang is de controle te verliezen over zijn seksuele gevoelens, dient dit absoluut niet te doen. Uiteraard geldt dit ook voor de vrouw.

Een andere overlevering vertelt ons dat de Profeet meer controle over zijn seksuele gevoelens had, dan wie dan ook.

Narated By ‘Aisha: The Prophet used to kiss and embrace (his wives) while he was fasting, and he had more power to control his desires than any of you. Said Jabir, “The person who gets discharge after casting a look (on his wife) should complete his fast.” [Bukhari Vol.3, Book 31, #149]

eker3ie
26-08-2010, 11:13
Ja,, het is namelijk nooit jouw bedoeling geweest om haar te zoenen.

VRAAG: Is het toegestaan om tijdens het vasten je man te zoenen? Ik heb ergens gelezen dat de Profeet Mohammed vzmh dit ook deed met zijn vrouw, dus tijdens het vasten.

ANTWOORD:
Tijdens het vasten mag een man zijn vrouw kussen en vice versa. De voorwaarde is wel dat dit geen seksuele gevoelens opwekt. De Profeet (vzmh) verbood eens een jongenman dit te doen en gaf toestemming aan een oudere man. Omdat de oudere man wel in staat was, zijn gevoelens te beheersen.

En inderdaad, er zijn overleveringen, ahadieth, waarin we kunnen lezen dat de Profeet Mohammed (vzmh) zijn vrouw kuste en omhelsde.

‘Aisha (Allah be pleased with her) reported: Allah’s Messenger (may peace be upon him) used to kiss (his wives) while fasting and embraced (them) while fasting; but he had the greatest mastery over his desire among you. [Muslim Book 6, #2439]

Dus, het is van belang om te weten dat de Profeet (vzmh) controle had over zijn seksuele gevoelens. Een man die zijn vrouw tijdens het vasten wil kussen en omhelzen, maar ook bang is de controle te verliezen over zijn seksuele gevoelens, dient dit absoluut niet te doen. Uiteraard geldt dit ook voor de vrouw.

Een andere overlevering vertelt ons dat de Profeet meer controle over zijn seksuele gevoelens had, dan wie dan ook.

Narated By ‘Aisha: The Prophet used to kiss and embrace (his wives) while he was fasting, and he had more power to control his desires than any of you. Said Jabir, “The person who gets discharge after casting a look (on his wife) should complete his fast.” [Bukhari Vol.3, Book 31, #149]

Dus, ik mag wel me vriendin zoenen, als ik maar controle hou dat ik niet opgewonden raak?

Tufa7e
26-08-2010, 11:14
Yess :)

eker3ie
26-08-2010, 11:14

Dankje, en je hoeft niet zo Netjes te gedragen:lol:

eker3ie
26-08-2010, 11:18

Maar ze is mijn vriendin, niet mijn vrouw?

Tufa7e
26-08-2010, 11:21
Dankje, en je hoeft niet zo Netjes te gedragen:lol:

haha,, hoe moet ik dan doen? JAAHAAA :banaan:

relatie is haram:magniet:

:blozen:

eker3ie
26-08-2010, 11:22
haha,, hoe moet ik dan doen? JAAHAAA :banaan:

relatie is haram:magniet:

:blozen:

Ik weet, het is Haram, maar je zei dat het mag.

Tufa7e
26-08-2010, 11:24
ewa als het jouw vrouw is:lachen:

waso
27-08-2010, 05:52

dan mag het niet , je moet officieel getrouwd zijn met die gene huwelijksakte

eker3ie
27-08-2010, 05:57
dan mag het niet , je moet officieel getrouwd zijn met die gene huwelijksakte

Kom jij weer:nut:

Tufa7e
27-08-2010, 05:59
Volgens mij wil jij alleen horen dat het oké is,, en dat je door mag vasten ne c'est pas?:lachen:

eker3ie
27-08-2010, 06:05
Volgens mij wil jij alleen horen dat het oké is,, en dat je door mag vasten ne c'est pas?:lachen:

Heb geduld:moe:

Tufa7e
27-08-2010, 06:05
Uhu,, ejieh.

waso
27-08-2010, 06:08
Kom jij weer:nut:

dat is zo vraag maar na relatie zonder huwelijksakte is haram

Carmen
28-08-2010, 05:58
Mag je met je vriend in bed liggen en niks erg doen
gewoon knuffele enzo???

tariq-al-qalam
28-08-2010, 11:16
gewoon knuffele enzo???

hangt ervan af of je wel of niet moslim bent.:D

eker3ie
29-08-2010, 10:18
gewoon knuffele enzo???

Nee, dat mag niet!

eker3ie
29-08-2010, 10:19
dat is zo vraag maar na relatie zonder huwelijksakte is haram

I know, hoef je me niet te leren:D!

Ariffi
29-08-2010, 10:24
Op de mond, maar jij wou niet. Moet je dan gewoon doorvasten?

gewoon doorgaan, want je wou zelf ook

Sahbi jij bent echt erg:lachen:
Vraag me af wat jou volgende vraag gaat worden.

Ilhem
30-08-2010, 12:37
gewoon doorgaan, want je wou zelf ook

Sahbi jij bent echt erg:lachen:
Vraag me af wat jou volgende vraag gaat worden.

:lachen::lachen: