PDA

View Full Version : Mekkagangers wederom opgelicht!!

Issam
13-11-2010, 03:54
Wat vinden jullie hiervan?

Allah yester deze wereld.

X-Meisjj-X
17-12-2010, 02:10
Ik vind het echt schandalig, wat er toen met ze gebeurd is... Allah ie hawan voor die mensen... Sprakeloos

Carpe Diem
17-12-2010, 02:41
lijkt me zo fucked up joh..en die mensen die dat gewoon op hun geweten hebben.
hoe kunnen die nog met zichzelf leven:moe:

Maar komt het nou doordat ze niet bij erkende reisbureau's boeken??

X-Meisjj-X
17-12-2010, 02:44

Evenals in voorgaande jaren hebben malafide reisorganisaties ook dit jaar weer slachtoffers gemaakt in het kader van de Hadj, de jaarlijkse bedevaart van moslims naar Mekka. De Marokkaanse Ouderen Bond in Nederland (MOBiN) heeft uit verschillende steden signalen ontvangen over praktijken van oplichting. Naar schatting zijn dit jaar 400 mensen de dupe geworden van deze oplichtingspraktijken. MOBiN roept de gedupeerden op aangifte te doen bij de politie. Daarnaast zal MOBiN er bij de verantwoordelijke autoriteiten op aandringen de dader(s) op te sporen en aan te houden.

De reis naar Mekka gaat voor honderden Nederlandse moslims helaas niet door. Dit is extra pijnlijk, omdat velen, voornamelijk ouderen, jarenlang hebben moeten sparen voor deze belangrijke religieuze plicht. Het is niet de eerste keer dat pelgrims opgelicht worden door malafide reisorganisaties. Naar verluidt gaat het dit keer om dezelfde bedrijven en personen die ook in de afgelopen jaren slachtoffers hebben gemaakt. Voor MOBiN is het onverteerbaar dat diezelfde fraudeurs doorgaan met hun oplichtingspraktijken en mensen van hun geld beroven.

Om dit soort praktijken in de toekomst uit te bannen zal MOBiN contact zoeken met de ambassade van Saoedi-ArabiŽ die licenties verstrekt aan reisorganisaties die in het kader van de Hadj reizen en accommodaties aanbieden. MOBiN streeft ernaar met de ambassade informatie uit te wisselen en afspraken te maken over extra maatregelen om Nederlandse moslims van informatie te voorzien over betrouwbare reisorganisaties. Daarnaast zal MOBiN via moskeeŽn en andere kanalen voorlichting geven over de reis naar Mekka.

MOBiN onderzoekt ook of het praktisch haalbaar is voor Mekka-reizen een keurmerk te introduceren in samenspraak met de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen) en de Nederlandse en de Saoedische autoriteiten.

http://www.maghreb.nl/2010/11/12/mekkagangers-wederom-opgelicht/

X-Meisjj-X
17-12-2010, 02:45

Denk het wel ja...