PDA

View Full Version : # Psst.. Krullenbol... Kom eens...

Tufa7e
29-11-2010, 10:40
Een aantal tips voor krullen die ik tegen kwam =D

Tufa7e
Henna:

Zeer geschikt voor de droge haar. Alleen moet je heel goed opletten hoe je:
a) de henna mixt
b) de henna aanbrengt.

Bij het mixen van de henna moet je voldoende lauw/warm water toevoegen. Het moet niet hard zijn, maar meer neigen naar de vloeibare kant. Hierdoor trekt het ook wat beter in de hoofdhuid.

Voordat je de henna aanbrengt op je haar is het ook verstandiger ( aldus mijn oma) om je haar en hoofdhuid goed in te smeren met olijfolie ( of een ander natuurlijk product). Je haar zal dan tegelijkertijd extra worden gevoedt.

Wat betreft het aanbrengen, begin eerst met je haar te verdelen in 2 delen. Vervolgens begin je met je haarwortels, deze heel goed insmeren c.q. masseren. En dan werk je helemaal tot de punten toe. Wikkel vervolgens je haar in een oude hoofddoek en laat het inwerken.

Ook moet je de henna niet al te lang in je haar laten, een gemiddeld duur van 3 uur is meer als voldoende.

Tot slot, zorg altijd dat je verse gemalen henna gebruikt zonder toevoegingen. Dus winkelspul is vaak niet aan te raden.

Tufa7e
Schwarzkopf Taft Curl Flex

http://i33.tinypic.com/e0o4m.jpg

Tufa7e
29-11-2010, 10:41
Je mag geen énkele shampoo ín je haar laten. De bedoeling van shampoo is het vuil en vet uit het haar te verwijderen door die zaken wég te spoelen. Een shampoo die je niet uitspoelt zou dus het haar en de hoofdhuid niet reinigen.

Wat je nodig hebt is een leave-in conditioner om vocht toe te voegen aan het haar en ook een antikroesserum om het haar glad te helpen houden. Doe deze producten op haar dat handdoekdroog is en kam ze voorzichtig door je haar met een kam met wijde tanden. Je kan het haar daarna op natuurlijke wijze laten drogen of een haardroger gebruiken, maar dan wel één met een diffuser erop.

Eens het haar droog is, kan je het lichtjes benevelen met haarspray of stylingspray en de krullen zachtjes met je vingers stylen om ze definitie te geven. Laat het haar dan nogmaals drogen. Dit zal jou krullen geven die lánger blijven en je krijgt er óók een natuurlijke look door.

Tufa7e
De kunst om zachte, ontspannen krullen te bekomen is je haar goed conditionen. Ik raad aan om een shampoo en conditioner voor glad en zijdezacht haar te gebruiken, gevolgd door een leave-in conditioner en antikroesserum terwijl het haar nog vochtig is.

Je kan het haar dan in een tulband wikkelen en op natuurlijke wijze laten drogen of drogen met de haardroger met behulp van een diffuser tot het haar grotendeels – maar niet volledig – droog is. Het haar drogen met een tulband is een techniek die véél vrouwen met krullend haar prefereren, want de tulband neemt het vocht op en je kan je verder opmaken terwijl het haar droogt.

Als je bijkomende steun nodig hebt voor je krullen, dan kan je stylingproducten op het haar doen vooraleer je de tulband erom doet. Voor zachte versteviging beveel ik het gebruik aan van een gelspray of mousse.

Tufa7e
1; je haren vochtig maken, wanneer ze nat zijn met een handdoek droog deppen
2; twee of drie druppeltjes babyolie op je handen doen en in je handen uitsmeren
3; door je haren smeren en overal een beetje verdelenen
4; met je handdoek door je haren gaan en alles een beetje omhoog schudden

Tufa7e
29-11-2010, 10:42
Kokos Olie Haar Conditioner
http://1.bp.blogspot.com/_AWywzqGE-o0/StX8fU3YVOI/AAAAAAAAAEQ/9ZQ9V9q5x7U/s320/palmers_coconut_oil_formula_hair_conditioner_26287 .jpg

Tufa7e
29-11-2010, 10:42
Plaats gerust mee :D

IMO
08-12-2010, 11:33
Kokos Olie Haar Conditioner
http://1.bp.blogspot.com/_AWywzqGE-o0/StX8fU3YVOI/AAAAAAAAAEQ/9ZQ9V9q5x7U/s320/palmers_coconut_oil_formula_hair_conditioner_26287 .jpg

Deze heb ik, maar nog niet gebruikt. :