PDA

View Full Version : Sporten is goed tegen depressie

nerd
19-12-2010, 04:22
Sporten is goed tegen depressie, blijkt uit een studie van de Amerikaanse Harvard-universiteit. Over een periode van 25 jaar blijkt dat mannen die minstens drie uur per week aan sport doen, 27 procent minder kans lopen om een depressie op te lopen.

En dat is niet het enige onderzoek dat aangeeft hoe doeltreffend lichamelijke inspaningen zijn om de geest te zuiveren. Waarbij nog komt dat iemand die aan sport gaat doen automatisch een 'ondersteuningsnetwerk' tot zijn of haar beschikking heeft in de vorm van trainers, begeleiders en collega's.

Op grond daarvan onderzocht de Britse Stichting voor geestelijke gezondheid, of de medische wereld die conclusies in de praktijk brengt, en het resultaat van dat onderzoek is zeer teleurstellend. Nauwelijks 5 procent van de huisartsen schreef depressieve patiĎnten een 'sport-therapie' voor, in de andere gevallen werd er een of andere pil voorgeschreven.

En dit ondanks het feit dat 57 procent van de ondervraagde artsen zelf vindt dat anti-depressiva te snel en te vaak worden voorgeschreven en dat 40 procent er zelfs van overtuigd is dat een patiŽnt van een placebo even veel of even weinig baat zou hebben als van een officieel middel tegen depressies.

X-Meisjj-X
19-12-2010, 05:56
Sporten is goed tegen depressie, blijkt uit een studie van de Amerikaanse Harvard-universiteit. Over een periode van 25 jaar blijkt dat mannen die minstens drie uur per week aan sport doen, 27 procent minder kans lopen om een depressie op te lopen.

En dat is niet het enige onderzoek dat aangeeft hoe doeltreffend lichamelijke inspaningen zijn om de geest te zuiveren. Waarbij nog komt dat iemand die aan sport gaat doen automatisch een 'ondersteuningsnetwerk' tot zijn of haar beschikking heeft in de vorm van trainers, begeleiders en collega's.

Op grond daarvan onderzocht de Britse Stichting voor geestelijke gezondheid, of de medische wereld die conclusies in de praktijk brengt, en het resultaat van dat onderzoek is zeer teleurstellend. Nauwelijks 5 procent van de huisartsen schreef depressieve pati‘nten een 'sport-therapie' voor, in de andere gevallen werd er een of andere pil voorgeschreven.

En dit ondanks het feit dat 57 procent van de ondervraagde artsen zelf vindt dat anti-depressiva te snel en te vaak worden voorgeschreven en dat 40 procent er zelfs van overtuigd is dat een patiŽnt van een placebo even veel of even weinig baat zou hebben als van een officieel middel tegen depressies.

Ga me gelijk inschrijven om te sporten

Faith
19-12-2010, 06:47
Dat klopt zeker, tijdens het sporten maken je hersenen een bepaalde stof aan, ik weet niet meer precies hoe het heet, maar die stof schijnt een pretttige uitwerking te hebben op je hersenen, een soort highgevoel:hihi: Dus ben je altijd opgewekt na het sporten.

X-Meisjj-X
19-12-2010, 06:48
Dat klopt zeker, tijdens het sporten maken je hersenen een bepaalde stof aan, ik weet niet meer precies hoe het heet, maar die stof schijnt een pretttige uitwerking te hebben op je hersenen, een soort highgevoel:hihi: Dus ben je altijd opgewekt na het sporten.

Echt helemaal mooi... Als ik het me papa zag, zal die vast zelf voor me betalen... Whawhawha

X-Meisjj-X
19-12-2010, 06:49
Ik betaal voor hem, hij voor mij:P... Of hij voor de hele familie... Kerst cadeau voor een jaar of 5...

IMO
25-12-2010, 01:23

Klopt ja, het geeft je voldoening

X-Meisjj-X
25-12-2010, 12:58
Klopt ja, het geeft je voldoening

Onderzocht?

Tufa7e
25-12-2010, 01:48
Daarom dans ik :appel:

IMO
25-12-2010, 02:53
Onderzocht?

Ervaren:hihi: