PDA

View Full Version : Dringende vraagje...!

always112
19-12-2010, 10:09
Staat er in de koran dat een vrouw hoofddoek moet dragen?
Zo ja, in welke soerah?

iesiej
19-12-2010, 10:30
Volgens mij niet toch.. het is niet verplicht maar het is wel beter want het houdt de verkeerde aandacht van de mannen tegen. Maarjaa tegenwoordig combineren de hoofddoekdragende met wat ze aan hebben dus dan vallen ze helemaal op:hihi:

Van knal geel tot fel roze en rood:nut:

always112
19-12-2010, 10:41
En hoe verklaar je dit?

De hijaab (hoofddoek) dragen is verplicht in de islam. In de Koran is het twee keer genoemd. In Soerat An Noer, vers 3zegt Allah: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert zij jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen." (Soerat an Noer, 31)

In soerat Al Ahzab 59 lezen we het volgende: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59)

De Aurat (zoals genoemd in Soerat an-Noer) betekent de lichaamsdelen van de mannen en vrouwen die niet getoond mogen worden. Welke deze lichaamdelen zijn, wordt bepaald door wie er naar wie kijkt.
De ' Aurat tussen:
- Mannen onderling: het gedeelte van het lichaam tussen knieŽn en navel.
- Vrouwen onderling: het gedeelte van het lichaam tussen knieŽn en navel.
- Vrouwen tegenover mannen, die niet in Vers 31 genoemd worden: haar gehele lichaam, behalve haar gezicht en handen. In het bijzijn van mannen die wel in dit Vers genoemd worden mogen zij hun hoofddoek of sluier afnemen.
- Mannen tegenover vrouwen: het gedeelte van het lichaam tussen knieŽn en navel.
Er zijn ook talloze Ahadith die het dragen van hoofddoek verplicht stellen.
Maar daar ga ik niet op in, want anders wordt het te uitgebreid.

De hijaab van de vrouw dient dik te zijn, zodat men er niet doorheen kan kijken
De hijaab dient losjes te zijn, dus niet strak, zodat het geen lichaamsdeel accentueert
De hijaab dient niet geparfumeerd te worden met bakhoer of een geurtje
De hijaab dient niet te lijken op mannelijke kledij
De hijaab dient niet op de kledij van de ongelovige vrouwen te lijken
Het dient geen kledingstuk van faam en ijdelheid te zijn
Ook mag de kleding geen versiering op zich zijn, omdat dit juist in strijd is met het bevel om haar aantrekkelijkheden te bedekken.

iesiej
19-12-2010, 10:46
Okee de hoofddoek is verplicht in de islam!
Maar kijk tegenwoordig eens om je heen.. Jaa de meeste meiden dragen een hoofddoek en ook op de goede wijze maar en daaronder strakkee en korte kleding etc. Dan kan je beter die hoofddoek af doen. Want dat is gewoon schijt hebben aan de islam...

Boven moskee en onder discotheek..

Er zijn maar heel weinig dames die hun hele kleding stijl + hoofddoek op de goede wijze doen ;)!

Tufa7e
19-12-2010, 10:48
Upje!

iesiej
19-12-2010, 10:49
Upje!

Daar is me soortgenootjee :sjans:

always112
19-12-2010, 10:54
Okee de hoofddoek is verplicht in de islam!
Maar kijk tegenwoordig eens om je heen.. Jaa de meeste meiden dragen een hoofddoek en ook op de goede wijze maar en daaronder strakkee en korte kleding etc. Dan kan je beter die hoofddoek af doen. Want dat is gewoon schijt hebben aan de islam...

Boven moskee en onder discotheek..

Er zijn maar heel weinig dames die hun hele kleding stijl + hoofddoek op de goede wijze doen ;)!

Er lopen inderdaad genoeg meisjes rond die zich niet aan de voorschriften houden, maar mijn vraag was:
Staat er in de koran dat je hoofddoek moet dragen? & jij zegt van niet, waarop basseer jij jou antwoord?

iesiej
19-12-2010, 10:59
Er lopen inderdaad genoeg meisjes rond die zich niet aan de voorschriften houden, maar mijn vraag was:
Staat er in de koran dat je hoofddoek moet dragen? & jij zegt van niet, waarop basseer jij jou antwoord?

Omdat hoofddoek uit jezelf moet komen dus wanneer je er klaar voor bent en niet door dwang van ouders wat er tegenwoordig vaak gebeurt. Maar ik wist het ook niet zeker vandaar dat me antwoord was: '' volgens mij niet toch...'' Ik twijfeldee ik wist het niet meer zeker. Maar hoe de meeste tegenwoordig hoofddoek dragen.. Gewoon een schande. Men krijgt een hele andere beeld van de islam dan hoe het werkelijk is.!

Jammer en heel erg zonde.!

always112
19-12-2010, 11:01
Ach jhaa, Persoonlijk vind ik...
ALs jijzelf weet waarvoor je het doet dan is het goed toch...??
Dat is het allerbelangrijkste en natuurlijk volgens de voorschriften.

iesiej
19-12-2010, 11:04
Ach jhaa, Persoonlijk vind ik...
ALs jijzelf weet waarvoor je het doet dan is het goed toch...??
Dat is het allerbelangrijkste en natuurlijk volgens de voorschriften.

Jaa natuurlijk gelijk heb je,
Maar ik vind het jammer dat de NIET-MOSLIMS meteen een slechte beeld krijgen vanwege die ''meiden''.
Boven bedekt en de rest onbedekt... Schandaligg. Sorry maar mijn mening. =)

always112
19-12-2010, 11:06
Is het ook, ik spreek het ook niet tegen...
Maar ik ben niet verantwoordelijk voor wat een of ander meisje doet...
Ik neem aan dat iedereen hersens heeft, alleen denkt 1 persoon 3 keer na voor hij/zij wat doet
en een ander doet het zonder erbij na te denken...

iesiej
19-12-2010, 11:11
Jaa klopt, ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden.
Maar ik vind het gewoon erg al bij de gedachtes laat staan als ik 't zie ookal ben ik er niet verantwoordelijk voor.

Ik vind het jammer dat zulke mensen van de islam een wonder schone dien, dat ze 't zover kunnen krijgen dat men het verafschuwt.. Astagfuri'Allah =(

always112
19-12-2010, 11:18
Ach jha, het klinkt een beetje hard!
Maar de hel is niet voor niks gemaakt...

iesiej
19-12-2010, 11:19
Jaa gelijk heb je.!

:sjans:

iesiej
19-12-2010, 11:28
zwaar schandalig, ik heb eerder respect aan een moslima die geen hoofddoek draagt maar wel aan de regels houdt, dan aan een moslima die de KIJKmeAAN hijab draagt zoals het wordt genoemd door sommigen.
Negatieve boodschap

Ik vind het ook zo zoals jij zegt, maarjaa zoals always112 ook denet tegen mij zei: ''de hel is niet voor niks gemaakt''

always112
19-12-2010, 11:33
zwaar schandalig, ik heb eerder respect aan een moslima die geen hoofddoek draagt maar wel aan de regels houdt, dan aan een moslima die de KIJKmeAAN hijab draagt zoals het wordt genoemd door sommigen.
Negatieve boodschap

Als ik inga op jou reactie dan krijgen we echt een lange discussie, dat doe ik je niet aan...
Ik vind dat er inderdaad misbruik wordt gemaakt van de hoofddoek,
Maar dat geldt voor iedereen, er zijn meisjes die het goed doen, maar omdat er sommigen zijn die alleen op
zoek zijn naar het nagatieve dan zie je die groep niet...

iesiej
19-12-2010, 11:37
Maar het blijft schandalig!
Met welke excuus ze ook komen...
Doe beter geen hoofddoek op, dan dat je 't op die manier doet!

always112
19-12-2010, 11:38
Ach jha, je maakt jezelf daarmee alleen moe,
Ik bedoel wie zijn wij dat "ze" naar ons zullen luisteren...

iesiej
19-12-2010, 11:41
Ja maar adviseren naar de goede kant kan geen kwaad.
We doen het uit ons zelf in de hoop dat ze naar ons zullen luisteren..
En tjaa zo niet.. Allah ie a3wnek.

always112
19-12-2010, 11:41
Insha Allah!

iesiej
19-12-2010, 11:45
=)!