PDA

View Full Version : Lidl en Aldi

ayalou
23-12-2010, 12:30
Wat zijn aanraders uit deze supermarkten..

En wie daar niet naar toe gaat,,, ach:giechel:

ayalou
23-12-2010, 12:32
De vuilniszakken van de Lidl zijn top!:goedzo:
Ze zijn GROOT (dat heeft mijn gezin wel nodig) en goedkoop,, volgens mij eurotje:hihi:

ayalou
23-12-2010, 01:01
cupjes yoghurt of bananenvla met crusly of choco..
echt super lekker bij de Aldi voor 0,55 centjes..Bij de AH zijn ze 1 oro:nut:

ayalou
23-12-2010, 01:03
Oh ja en natuurlijk niet te vergeten de luiers van de Aldi:haha:
ze zijn 3 keer zo goedkoper dan de pampers en even goed of zelfs beter(ik vind beter):goedzo:

Faith
23-12-2010, 01:05
Bloem moet ik altijd bij de Aldi halen, die is het beste gewoon!

ayalou
23-12-2010, 01:09
Bloem moet ik altijd bij de Aldi halen, die is het beste gewoon!

koop je dan ook meteen een stuk of 12:haha:
die van de lidl schijnt ook goed te zijn:kweetnie:

Faith
23-12-2010, 01:10
koop je dan ook meteen een stuk of 12:haha:
die van de lidl schijnt ook goed te zijn:kweetnie:

Nee, standaard vier of vijf. Ik bak zelden brood, het is meer voor broodjes, lemsemmen, cake's etc.
Die van Lidl heb ik ook geprobeerd, is ook goed, maar Aldi bloem is toch echt het beste.

ayalou
23-12-2010, 01:14
Nee, standaard vier of vijf. Ik bak zelden brood, het is meer voor broodjes, lemsemmen, cake's etc.
Die van Lidl heb ik ook geprobeerd, is ook goed, maar Aldi bloem is toch echt het beste.

haha ik koop ook niet zoveel hoor maar mijn ma vult daar haar hele karretje mee en ook de zonnebloemolie:haha:

Faith
23-12-2010, 01:16
haha ik koop ook niet zoveel hoor maar mijn ma vult daar haar hele karretje mee en ook de zonnebloemolie:haha:

Ik haat eigenlijk de Aldi, maar voor die bloem ga ik echt wel een keer in de zoveel tijd:hihi: Lidl kom ik nauwelijks tot nooit, is gewoon een variant van de Aldi. En ik vind het personeel van de Aldi trouwens zo onbeschoft:haha:!

Je moeder heeft gelijk:hihi:

ayalou
23-12-2010, 01:16
De gezichtscreme van de Aldi zou de beste zijn,, dat is ooit bewezen bij een landelijk onderzoek.'
Ik weet t verder niet, heb t nooit gekocht en ook niet gebruikt....volgens mij kost ie maar een tientje ofzo.

Dus dames die iets nieuws willen proberen,, vorig jaar kwam hij op nr.1 in Nederland:goedzo:
sorry heb er geen bewijsje van..(maar ga wel ff zoeken)

ayalou
23-12-2010, 01:19
Ik haat eigenlijk de Aldi, maar voor die bloem ga ik echt wel een keer in de zoveel tijd:hihi: Lidl kom ik nauwelijks tot nooit, is gewoon een variant van de Aldi. En ik vind het personeel van de Aldi trouwens zo onbeschoft:haha:!

klopt het personeel van de Aldi is erg onbeschoft,, maar heb daar ooit hun werkgever gezien(de grote baas)...tfoe dat is een echte sjonnie walou respect, loopt gewoon door de winkel te schreeuwen tegen zijn personeel..ieuww
Ik woon tussen de Aldi en de Lidl dus wandel daar wel ff snel naar binnen hoor:hihi:

ayalou
23-12-2010, 01:23
trouwens mijn mobieltje was ooit gestolen in de Aldi...ik liep naar een medewerker daar en vroeg mag ik even naar mijn mobieltje bellen dus hij zegt is goed....Ikke zo bellen..toevallig in t zelfde paadje ging mijn telefoon af, ik zo om mij heen kijken...zie ik een dikke oude turk mijn mobieltje uit zijn zak halen, hij keek ernaar en deed m weer terug in zijn zak. Ik liep naar hem toe en zei dat is mijn mobiel dus hij gaf m terug....het enige wat ik zei,, mensen zijn gewoon niet te vertrouwen....echt heel raar was dat om mee te maken:jammer:

ayalou
23-12-2010, 10:52
mais in blik van bonduelle(zelfde als van de Ah/jumbo enz) kan je ook bij de Aldi kopen voor veel goedkoper:kweetnie:

Tufa7e
23-12-2010, 11:21

Dankje :moe:
Ik heb bij de aldi gewerkt.

De gezichtscreme van de Aldi zou de beste zijn,, dat is ooit bewezen bij een landelijk onderzoek.'
Ik weet t verder niet, heb t nooit gekocht en ook niet gebruikt....volgens mij kost ie maar een tientje ofzo.

Dus dames die iets nieuws willen proberen,, vorig jaar kwam hij op nr.1 in Nederland:goedzo:
sorry heb er geen bewijsje van..(maar ga wel ff zoeken)

Klopt, heb daar gewerkt. Kost maar 2,99, en is heel goed. Is uitgetest door de consumentenbond ;)

klopt het personeel van de Aldi is erg onbeschoft,, maar heb daar ooit hun werkgever gezien(de grote baas)...tfoe dat is een echte sjonnie walou respect, loopt gewoon door de winkel te schreeuwen tegen zijn personeel..ieuww
Ik woon tussen de Aldi en de Lidl dus wandel daar wel ff snel naar binnen hoor:hihi:
Niet allemaal :ego:

ayalou
23-12-2010, 11:43
Klopt, heb daar gewerkt. Kost maar 2,99, en is heel goed. Is uitgetest door de consumentenbond ;)

Niet allemaal :ego:

ewa wie weet ga ik m kopen als de mijne op is...alleen om uit te proberen:o

nee nee jij bent natuurlijk anders:hihi:

tamazight_girrl
24-12-2010, 12:44
Nee sirieus ahaha die turk kon ook moeilijk doen vaan nee hoor is van mij iwa hmdl had je em terug slim om ernaar te bellen mijn mobiel staat meestal op tril ahaha

Tufa7e
24-12-2010, 01:40
ewa wie weet ga ik m kopen als de mijne op is...alleen om uit te proberen:o

nee nee jij bent natuurlijk anders:hihi:

Okii :P

Ik krijg er een nog drogere huid van, dus ik gebruik 'm niet :hihi:

Ik ben heel anders :eek:

Het was ver gezellig toen ik daar werkte, en de omzet steeg gelijk :hihi:
EN toen werd ik ontslagen omdat ze teveel mensen hadden, daalde de omzet :giechel:

:tonguitsteken:

Faith
24-12-2010, 01:41
@Tufa7e: Sorry:hihi:

ayalou
25-12-2010, 07:24
Okii :P

Ik krijg er een nog drogere huid van, dus ik gebruik 'm niet :hihi:

Ik ben heel anders :eek:

Het was ver gezellig toen ik daar werkte, en de omzet steeg gelijk :hihi:
EN toen werd ik ontslagen omdat ze teveel mensen hadden, daalde de omzet :giechel:

:tonguitsteken:

oke je hebt m dus geprobeerd??

Soubhana Allah ze ontslaan altijd de jongere en nemen die saaie oudjes aan..
Gelukkig maar van die omzet:haha: toch???:hihi:

ayalou
25-12-2010, 07:25
Ik heb trouwens gehoord dat waarschijnlijk de eigenaren van de Aldi en de Lidl Joden zijn...klopt dat???:o

waso
25-12-2010, 07:38
Oh ja en natuurlijk niet te vergeten de luiers van de Aldi:haha:
ze zijn 3 keer zo goedkoper dan de pampers en even goed of zelfs beter(ik vind beter):goedzo:

maar jammer mijn kids kunnen daar niet tegen haal altijd van de kruidvat die val aldi en lidl lekken door

Tufa7e
25-12-2010, 11:26
@Tufa7e: Sorry:hihi:
Nu alsof je het meent :ego:

oke je hebt m dus geprobeerd??

Soubhana Allah ze ontslaan altijd de jongere en nemen die saaie oudjes aan..
Gelukkig maar van die omzet:haha: toch???:hihi:
Yeps,, bij mijn ma werkt 'ie, bij mij niet :haha:

Ewa jah, ik snap het ook niet hoor :P
Dat van die omzet,, dat ie steeg was goed, dat ie daalde, was...
Enne77ttt :gniffel:

Ik heb trouwens gehoord dat waarschijnlijk de eigenaren van de Aldi en de Lidl Joden zijn...klopt dat???:o
Van Aldi zijn Duitsers ;)
2 Duitse broers. Eentje beheert de Aldi's in het Noorden, NL, BE, en Frankrijk en noord Duitsland, en de andere Spanje, ItaliŽ, Griekenland, Zuid-Duitsland e.d. :P

ayalou
22-01-2011, 12:46
maar jammer mijn kids kunnen daar niet tegen haal altijd van de kruidvat die val aldi en lidl lekken door

Die van de lidl heb ik nog nooit geprobeerd en ben dat ook niet van plan,, walakien die van de Aldi heeft ie nog nooit van doorgelekt:kweetnie:

waso
23-01-2011, 12:23
Die van de lidl heb ik nog nooit geprobeerd en ben dat ook niet van plan,, walakien die van de Aldi heeft ie nog nooit van doorgelekt:kweetnie:

oke

ik heb nu die van de kruidvat en die bevalt ook goed

ayalou
23-01-2011, 12:29
oke

ik heb nu die van de kruidvat en die bevalt ook goed

heb ooit proefmonstertjes geprobeert van de kruidvat en die waren ook wel goed:goedzo:
Hoe is t met kleine nounous hahah sorry kleine younes??

waso
23-01-2011, 12:31
gaat goed hamdoellillah en met jou kids hoe gaat het ermee niet ziek
er heerst weer griep laatste tijd

ayalou
23-01-2011, 12:35
gaat goed hamdoellillah en met jou kids hoe gaat het ermee niet ziek
er heerst weer griep laatste tijd

ewa Hamdoulillaah,, ja hier is iedereen ziek.
eentje heeft amandelen, eentje koorts en de ander verkouden maar Hamdoulillaah

waso
23-01-2011, 12:36
het is de tijd daarvoor mijn oudste is ook ziek

ayalou
23-01-2011, 12:40
het is de tijd daarvoor mijn oudste is ook ziek

ja idd hoor t overal om me heen....Allahie shafie

X-Meisjj-X
23-01-2011, 12:53
Ik heb wat gelezen.. Ieder past anders, allergie? Irriterend? Idd over dat griep is waar.. Heerst een griepepidemie.. Soum zjan soum kran.. Allah ie shef inshallah..

waso
23-01-2011, 12:54
ja idd hoor t overal om me heen....Allahie shafie

Amien

Nihad23
23-01-2011, 05:37
Aldi heeft lekker smeerkaas, maar die zijn ALTIJD op door turken!!!! heeft wel eens een medewerkster tegen mij gezegt hahahah,

en liddel heeft lekker VRESELIJKE lekker wortelsap en appesap

X-Meisjj-X
23-01-2011, 03:34
Aldi heeft lekker smeerkaas, maar die zijn ALTIJD op door turken!!!! heeft wel eens een medewerkster tegen mij gezegt hahahah,

en liddel heeft lekker VRESELIJKE lekker wortelsap en appesap

Hahahaha.. Turken nemen veel inkoop door verkoop denk ik...

Tufa7e
23-01-2011, 10:42
Pralinťchocolade van de Aldi is lekker :likje:

X-Meisjj-X
24-01-2011, 07:35
Pralinťchocolade van de Aldi is lekker :likje:

Choco altijd

Tufa7e
25-01-2011, 01:59
Ewa is lekker :haha:
En de crackertjes. Ik heb die van de Dirk van den Broek ook geprobeerd, die zijn vies in vergelijking met die van de Aldi :haha:
Rijstwafels zijn lekker.

X-Meisjj-X
25-01-2011, 04:25
Ewa is lekker :haha:
En de crackertjes. Ik heb die van de Dirk van den Broek ook geprobeerd, die zijn vies in vergelijking met die van de Aldi :haha:
Rijstwafels zijn lekker.

Rijstwafels van AH...

Tufa7e
25-01-2011, 04:27
zijn vies :o

X-Meisjj-X
25-01-2011, 04:45
zijn vies :o

hEERLIJK

Tufa7e
25-01-2011, 06:14
Wat jij wil :ego:

Ariffi
25-01-2011, 06:28
bijzonder om te zien dat sommigen toch boodschappen doen bij deze 2 supermarkten met de kennis dat alle eigenaren hiervan Joods zijn en dus hun kolonie in t midden-oosten staande houden. das pas onwetendheid of beter gezegd niet willen weten:(

X-Meisjj-X
25-01-2011, 07:09
Wat jij wil :ego:

Dank je

X-Meisjj-X
25-01-2011, 07:10
bijzonder om te zien dat sommigen toch boodschappen doen bij deze 2 supermarkten met de kennis dat alle eigenaren hiervan Joods zijn en dus hun kolonie in t midden-oosten staande houden. das pas onwetendheid of beter gezegd niet willen weten:(

Buikje vol maken ssssstt

Ariffi
25-01-2011, 07:15
Buikje vol maken ssssstt

heh?

X-Meisjj-X
25-01-2011, 07:17
heh?

Hahaha.... Boh hadish amkran

Faith
25-01-2011, 07:50
Nu alsof je het meent :ego:

Yeps,, bij mijn ma werkt 'ie, bij mij niet :haha:

Ewa jah, ik snap het ook niet hoor :P
Dat van die omzet,, dat ie steeg was goed, dat ie daalde, was...
Enne77ttt :gniffel:

Van Aldi zijn Duitsers ;)
2 Duitse broers. Eentje beheert de Aldi's in het Noorden, NL, BE, en Frankrijk en noord Duitsland, en de andere Spanje, ItaliŽ, Griekenland, Zuid-Duitsland e.d. :P

@ Iwa wat is het nou, zijn het nou joden of niet?

Tufa7e
25-01-2011, 08:31
Dank je
:ego:

@ Iwa wat is het nou, zijn het nou joden of niet?
Dat is wat ik van de districtsleider hoorde toen ik het 'm vroeg.

Faith
25-01-2011, 08:34
I believe you.

Tufa7e
25-01-2011, 08:36
thanks.
:sjans:

Faith
25-01-2011, 08:37
:sjans:

Ariffi
25-01-2011, 08:40
Dat is wat ik van de districtsleider hoorde toen ik het 'm vroeg.

das nou 1 van de laatste personen die je mag geloven als t om zo'n vraag gaat:smile:

Tufa7e
25-01-2011, 08:42
Allahu a3lem, that's what he said. Ik ging er altijd van uit dat het waar was.

Ariffi
eigenaren van Aldi staan met hun familie op de 15de plaats van miljionairs

15. Albrecht, Theo and Karl and family, Germany, 13.6, retailing[JEW]

http://www.jewwatch.com/jew-leaders-list-of-jewish-millionaires.html

Ariffi
en ja hoor, de eigenaar van Lidl komt ook voor in dezelfde lijst.

42. Schwarz, Dieter, Germany, 7.1, retailing [JEW]

Ariffi
25-01-2011, 08:43
het staat in deze topic: http://forums.zoubida.nl/showthread.php?9372-klopt-t-dat-de-Duitse-supermarkten/page2

op blz. 2 en 3

Faith
25-01-2011, 08:44
Allah ie n3el sjitan, daar gaat de beste bloem van de wereld, welke meel moet ik nou gebruiken?:sad:

Ariffi
25-01-2011, 08:45
Allahu a3lem, that's what he said. Ik ging er altijd van uit dat het waar was.

euhm..misschien dat je dat antwoord kreeg vanwege hun vrees dat ze minder arbeidskrachten uit onze hoek kunnen verwerven en ook minder klanten?

Tufa7e
25-01-2011, 08:47
fijn,, weg chocola :verdrietig:

Tufa7e
25-01-2011, 08:48
euhm..misschien dat je dat antwoord kreeg vanwege hun vrees dat ze minder arbeidskrachten uit onze hoek kunnen verwerven en ook minder klanten?

jah, dat kwartje is zonet gevallen :haha:

Ariffi
Allah ie n3el sjitan, daar gaat de beste bloem van de wereld, welke meel moet ik nou gebruiken?:sad:

ewa safi, genoeg andere keus. wij doen al jaren boodschappen alleen uit AH en Nettorama, ook goed genoeg. zo niet, dan eet en drink ik liever iets wat duurder is en miss ook niet zo smakelijk. alleen al de gedachte dat mijn geld gaat naar die streek om daar onze broeders en zusters nog te onderdrukken draait mn maag van om!

Ariffi
het is trouwens jullie keus, ik geef alleen de informatie daarover. wat je ermee doet is aan jou...

Faith
25-01-2011, 08:51
ewa safi, genoeg andere keus. wij doen al jaren boodschappen alleen uit AH en Nettorama, ook goed genoeg. zo niet, dan eet en drink ik liever iets wat duurder is en miss ook niet zo smakelijk. alleen al de gedachte dat mijn geld gaat naar die streek om daar onze broeders en zusters nog te onderdrukken draait mn maag van om!

Echt, ik heb van allerlei soorten bloem gebruikt, duur, goedkoop etc, walakeen die joden hadden de beste bloem, valt Lidl hier nu ook echt onder? Want dat wordt keuze twee, en anders wordt het de AH.

Ariffi
25-01-2011, 08:56
Echt, ik heb van allerlei soorten bloem gebruikt, duur, goedkoop etc, walakeen die joden hadden de beste bloem, valt Lidl hier nu ook echt onder? Want dat wordt keuze twee, en anders wordt het de AH.

ik snap je punt tot een bepaalde grens. klik op de website en zoek in die lijst op naam van beide eigenaren en je zult zien dat ze er beide in voorkomen met de aanwijzing aan t eind dat ze Joods (JEW) zijn

Faith
25-01-2011, 08:57
Safi, dan houdt het hier op:moe:
Ah it is:moe: Ik hoef er geeneens op te klikken, ik geloof het meteen:jammer:

Ariffi
25-01-2011, 09:01
precies duidelijk als wat. er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die gaan roepen dat, omdat ze Joods zijn ze niks te maken hoeven hebben met t opbouwen van die kolonie daar maar dat zijn juist de grootste le3oed

Faith
25-01-2011, 09:03
Ik weet dat Hema en Mac er ook onder vallen:moe:

Ariffi
25-01-2011, 09:06
Mac is algemeen bekend, toch zit t helemaal vol met Marokkaanse jongeren vooral op de donderdagavond Hoog Catherijne. even een halal kipburger eten:roll:

Hema is onbelangrijk

X-Meisjj-X
25-01-2011, 09:34
Inshallah komt het goed

Ariffi
25-01-2011, 09:43
Inshallah komt het goed

PLEASE,, zou je zulke reacties zonder enige waarde kunnen weglaten. echt alsjeblieft

X-Meisjj-X
25-01-2011, 09:52
PLEASE,, zou je zulke reacties zonder enige waarde kunnen weglaten. echt alsjeblieft

Hoezo? Ik bedoel ermee dat het meel etc goed zal bevallen

Ariffi
25-01-2011, 09:55
Hoezo? Ik bedoel ermee dat het meel etc goed zal bevallen

hoezo??? omdat je daarmee een potentiŽle discussie doodmaakt want hoe kan een ander nou een zinnige reactie plaatsen na die van jou. voegt niets toe, niet inhoudelijk niets

X-Meisjj-X
25-01-2011, 09:57
hoezo??? omdat je daarmee een potentiŽle discussie doodmaakt want hoe kan een ander nou een zinnige reactie plaatsen na die van jou. voegt niets toe, niet inhoudelijk niets

Je mag van mij doorgaan met discussieren... heb ik niks op tegen... Als die andere producten maar bevallen... Dat is wat ik hoop

Ariffi
25-01-2011, 09:57
maar ja, weet nu wel dat het sommigen gaat alleen om die 10.000 reacties te halen en ze3ma VIP te worden. want als we hier allemaal daarvoor zouden zijn om een alleen maar een lachpoppetje te plaatsen of zo dan werkt het principe 'forum' niet meer

Ariffi
25-01-2011, 09:59
Je mag van mij doorgaan met discussieren... heb ik niks op tegen... Als die andere producten maar bevallen... Dat is wat ik hoop

andere producten? ondanks dat die 2 supermarkten ze verkopen.. enough said

X-Meisjj-X
25-01-2011, 10:20
maar ja, weet nu wel dat het sommigen gaat alleen om die 10.000 reacties te halen en ze3ma VIP te worden. want als we hier allemaal daarvoor zouden zijn om een alleen maar een lachpoppetje te plaatsen of zo dan werkt het principe 'forum' niet meer

Ik heb geen lach poppetje geplaatst... Jammer dat je er zo over denkt.. En v.i.p. of niet? Reacties kun je plaatsen..

X-Meisjj-X
25-01-2011, 10:21
andere producten? ondanks dat die 2 supermarkten ze verkopen.. enough said

Ze verkopen het idd.. Maar zijn toch joden? Boycotten? Dus en ze vind die van lidl beste...

Ariffi
25-01-2011, 10:26
als je goed leest dan zegt ze dat "als beide eigenaren Joods zijn dan maar naar de AH". maar hier ging t helemaal niet over

X-Meisjj-X
25-01-2011, 10:28
als je goed leest dan zegt ze dat "als beide eigenaren Joods zijn dan maar naar de AH". maar hier ging t helemaal niet over

Precies naar de AH... Dus hoop dat die meel goed bevalt.. Inshallah komt het goed..

ayalou
27-01-2011, 02:46

:lol: safi deze reactie bezorgt me kramp bij mijn kaken

Safi, dan houdt het hier op:moe:
Ah it is:moe: Ik hoef er geeneens op te klikken, ik geloof het meteen:jammer:

Was voor mij ook pijnlijk toen ik afscheid nam van de Aldi(sommige prodicten dan)

ayalou
27-01-2011, 02:49
Ik weet dat Hema en Mac er ook onder vallen:moe:

Huh Mac toch niet??
Dacht dat ie van de Amerikanen was! niet dat dat goed is ofzo,, want dat zijn hun grootste sponsers:roll:

ayalou
27-01-2011, 02:51
Mac is algemeen bekend, toch zit t helemaal vol met Marokkaanse jongeren vooral op de donderdagavond Hoog Catherijne. even een halal kipburger eten:roll:

Hema is onbelangrijk

Is Hema ook van de joden dan??
voor mij wel belangerijk,, wij zijn grootste fan van hun 'speciale' lekker gekruike chips :sad:

Faith
27-01-2011, 08:48
Is Hema ook van de joden dan??
voor mij wel belangerijk,, wij zijn grootste fan van hun 'speciale' lekker gekruike chips :sad:
Ja meid, zeg maar bye bye met je handje tegen die gekruide chippies:sad:

Faith
27-01-2011, 08:51
:lol: safi deze reactie bezorgt me kramp bij mijn kaken

Was voor mij ook pijnlijk toen ik afscheid nam van de Aldi(sommige prodicten dan)
Dramaaaaaaaaa, ik maakte vandaag rechtsomkeert van de Aldi, het schoot me ineens te binnen dat ik die bloem niet meer moet halen, :hihi:
Ik heb gehoord dat die van de Ah ook gaat etsellek, dan maar frisbees als msemmen:moe:

Faith
27-01-2011, 08:52
Huh Mac toch niet??
Dacht dat ie van de Amerikanen was! niet dat dat goed is ofzo,, want dat zijn hun grootste sponsers:roll:

Tasilla n babasen thiezj, sorry voor mijn taalgebruik:o

ayalou
27-01-2011, 11:59
Ja meid, zeg maar bye bye met je handje tegen die gekruide chippies:sad:

Wuaaaaahhhhh :sad::sad:

ayalou
28-01-2011, 12:06
Dramaaaaaaaaa, ik maakte vandaag rechtsomkeert van de Aldi, het schoot me ineens te binnen dat ik die bloem niet meer moet halen, :hihi:
Ik heb gehoord dat die van de Ah ook gaat etsellek, dan maar frisbees als msemmen:moe:

Aldi was gewoon heel dichtbij,, mijn zoontje zit daar echt 10meter ofzo vandaan op school dus lekker makkelijk.
Maar goed weet zeker dat die bloem van Appie je ook zal smaken anders kan je ook een keer die van Jumbo en C1000 proberen,, er rest niets anders op dan een nieuwe favoriet zoeken:hihi:

frisbees:haha: jammie:likje:

ayalou
28-01-2011, 12:07
Tasilla n babasen thiezj, sorry voor mijn taalgebruik:o

:lol::lol::lol:

hie tasila n jemmetsen laa???:lol: