PDA

View Full Version : Karma??

Carpe Diem
23-12-2010, 02:38
Geloven jullie in karma??

X-Meisjj-X
23-12-2010, 02:40

Veel over gehoord... En het schijnt echt te helpen.. Bij reuma zelfs... Een kennis is eraan genezen... Eerst zien dan geloven... Dus zelf mee moeten maken... En jij?..

X-Meisjj-X
23-12-2010, 02:42
Bedoel jij die genezing of??

X-Meisjj-X
23-12-2010, 02:43
Je bedoelt wat anders.. Sorry.

Carpe Diem
23-12-2010, 02:43
Veel over gehoord... En het schijnt echt te helpen.. Bij reuma zelfs... Een kennis is eraan genezen... Eerst zien dan geloven... Dus zelf mee moeten maken... En jij?..

????????

Ik bedoel karma,,what come's around goes around,,Of te wel..wat jij een ander aan doet zal bij jou ook gebeuren.

X-Meisjj-X
23-12-2010, 02:45
Dingen gebeuren, Ik ga, zoals altijd, voor de simpelst mogelijke oplossing: ik geloof niet in karma.

Geen tegenspraak meer met de waarnemingen. Probleem verdwenen.

X-Meisjj-X
23-12-2010, 02:47

Budisten en Hindoestanen geloven dat iemands Karma hun lot bepaald in het dagelijks leven.

Carpe Diem
23-12-2010, 03:01
41. Verderf is gekomen over land en zee door hetgeen de handen der mensen hebden gewrocht, zodat Hij hen een gedeelte van hun daden zou doen smaken, opdat zij zich bekeren.

dit is een vers in de koran waarin wordt aangegeven dat die mensen die slecht hebben gedaan..het slechte hebben gekregen..(karma)

geloven wij dan niet in het feit dat als jij slecht doet..jou alleen het slechte zal overkomen..zowel hier op aarde als in het hiernamaals??

Carpe Diem
23-12-2010, 03:01
Budisten en Hindoestanen geloven dat iemands Karma hun lot bepaald in het dagelijks leven.

dat is hun karma ja..maar je hebt ook een ander soort karma

Faith
23-12-2010, 03:18
Mijn moeder zegt het altijd zo leuk in het Berbers: Wat je bij andere mensen doet, zullen andere mensen later ook bij jou doen.

Ik geloof zeker in het feit dat men zichzelf vroeg of laat tegen komt:)

X-Meisjj-X
23-12-2010, 05:05
dat is hun karma ja..maar je hebt ook een ander soort karma

Wist ik niet.. Excuses

X-Meisjj-X
23-12-2010, 05:06
Mijn moeder zegt het altijd zo leuk in het Berbers: Wat je bij andere mensen doet, zullen andere mensen later ook bij jou doen.

Ja dat wel...

Carpe Diem
23-12-2010, 05:42

Ja dat ook..
Mn pa zegt altijd in het arabisch kama toe dinou toe den (wat jij een ander aan doet zal jou ook overkomen)

X-Meisjj-X
23-12-2010, 05:47
Ja dat ook..
Mn pa zegt altijd in het arabisch kama toe dinou toe den (wat jij een ander aan doet zal jou ook overkomen)

Oke, stel je doet goede dingen en zal je dat dan ook krijgen?? Allah zit daar achter toch...

Carpe Diem
23-12-2010, 05:52
Oke, stel je doet goede dingen en zal je dat dan ook krijgen?? Allah zit daar achter toch...

wie goed doet, goed ontmoet..
Wanneer jij je leven goed hebt geleeft en goede daden hebt verricht voor andere om wille van Allah swt zal jij zeker het goede ontmoeten..
Door middel van geluk, rijkdom en noem maar op..Het kan zijn dat er een tijd voor jou zal komen waarop het slecht zal gaan maar dat is enkel een beproeving van de Almachtige..
En het belangrijkste van alles..jou lgair zal je insha'allah terug krijgen op de dag des oordeels..

Wanneer jij altijd goed bent geweest voor je ouders dan zullen jou kinderen dat ook voor jou zijn..
Wanneer jij altijd goed bent geweest voor jou naasten zullen zij ook goed met jou zijn..

En natuurlijk zijn er ook uitzonderingen

X-Meisjj-X
23-12-2010, 05:55
wie goed doet, goed ontmoet..
Wanneer jij je leven goed hebt geleeft en goede daden hebt verricht voor andere om wille van Allah swt zal jij zeker het goede ontmoeten..
Door middel van geluk, rijkdom en noem maar op..Het kan zijn dat er een tijd voor jou zal komen waarop het slecht zal gaan maar dat is enkel een beproeving van de Almachtige..
En het belangrijkste van alles..jou lgair zal je insha'allah terug krijgen op de dag des oordeels..

Wanneer jij altijd goed bent geweest voor je ouders dan zullen jou kinderen dat ook voor jou zijn..
Wanneer jij altijd goed bent geweest voor jou naasten zullen zij ook goed met jou zijn..

En natuurlijk zijn er ook uitzonderingen

Ja klopt, test.. JE moet slagen en vooral door geduldig te zijn en de mooiste dingen komen onverwachts. Weinigen die dit waarderen..

Er zijn zeker ook uitzonderingen... Je moet de ander behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden... Vele maken er helaas misbruik van...

Shoukran... Karma past niet echt bij ons, vind ik.. Het bepaalt je lot enzo.. Net als horoscoop.. Haram..

Carpe Diem
23-12-2010, 06:02
Ja klopt, test.. JE moet slagen en vooral door geduldig te zijn en de mooiste dingen komen onverwachts. Weinigen die dit waarderen..

Er zijn zeker ook uitzonderingen... Je moet de ander behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden... Vele maken er helaas misbruik van...

Shoukran... Karma past niet echt bij ons, vind ik.. Het bepaalt je lot enzo.. Net als horoscoop.. Haram..

Karma bepaalt je lot niet..niet de karma die wij kennen..Niemand kan je lot bepalen behalve allah swt..
Jou daden goed of slecht zullen uiteindelijk allemaal bij jou terug komen..Of het nou hier in die wereldse leven zal gebeuren of op de dag des oordeels

X-Meisjj-X
23-12-2010, 06:04
Karma bepaalt je lot niet..niet de karma die wij kennen..Niemand kan je lot bepalen behalve allah swt..
Jou daden goed of slecht zullen uiteindelijk allemaal bij jou terug komen..Of het nou hier in die wereldse leven zal gebeuren of op de dag des oordeels

Ow op die fiets.... Ja zeker weten... Allah (SWT) ziet alles...

Tufa7e
23-12-2010, 06:34
Yeps.

Wat goes around comes around.

ayalou
23-12-2010, 09:36
????????

Ik bedoel karma,,what come's around goes around,,Of te wel..wat jij een ander aan doet zal bij jou ook gebeuren.

Absoluut dat ik daar in geloof..
Behandel de ander zoals jij behandelt wilt worden...

ayalou
23-12-2010, 09:38
Ja dat ook..

Dit is volgens mij t eerste arabische na Baraka Allah Oefiek dat ik geleerd heb: kamaa tadienoe toedaan:goedzo:

X-Meisjj-X
24-12-2010, 11:15
Absoluut dat ik daar in geloof..
Behandel de ander zoals jij behandelt wilt worden...

Hmmm jaaa

X-Meisjj-X
24-12-2010, 11:15
Dit is volgens mij t eerste arabische na Baraka Allah Oefiek dat ik geleerd heb: kamaa tadienoe toedaan:goedzo:

Watte watteeee

Carpe Diem
24-12-2010, 02:25

:lol::lol:

ikhoor het mn pa zo vaak zeggen

ayalou
24-12-2010, 03:37
:lol::lol:

ikhoor het mn pa zo vaak zeggen

er is een super mooie liedje daarover(anasheed van misery ashafy volgens mij)

praat jou pa alleen arabisch met jullie?
want jij kent toch ook berbers??

Carpe Diem
24-12-2010, 03:38
er is een super mooie liedje daarover(anasheed van misery ashafy volgens mij)

praat jou pa alleen arabisch met jullie?
want jij kent toch ook berbers??

Nee heel veel van die spreekwoorden zegt hij in het arabisch..
Ik ben gewoon berber