PDA

View Full Version : hoofddoekjess/sjaaltjes opbergen

ayalou
23-12-2010, 10:12
lady's hoe bewaren jullie je hoofddoekjes en sjaaltjes?
Ik heb mijn sjaaltjes gevouwen in een laa maar moet ze elke dag strijken als ik ze omdoe...:smile:
hoe doen jullie dat??

Ik heb ooit gehoord dat er zo een hangding betaat met ringen daar kan je je sjaaltje aan hangen en komt dan ook geen vouw in maar waar koop je dat in goedsnaam:nut:

Tufa7e
23-12-2010, 10:15
Ik heb ze aan een kleerhanger hangen :P

ayalou
23-12-2010, 10:38
Ik heb ze aan een kleerhanger hangen :P

glijden ze er niet vanaf dan??
mijn kast zit bomvol, elke keer als ik een kledingstuk pak zullen ze er vast uitflijden:kweetnie:

Of heb je de kleerhanger niet in de kast hangen??:o

Tufa7e
24-12-2010, 12:43
Jawel. Maar ik heb meerdere kleerhangers :P

Gewoon er overheen gevouwen. Sommige mensen vouwen hun broek eroverheen, ik sjaaltjes.
Je moet ze gewoon op de helft doen, dan blijven ze wel hangen. En ik heb ze helemaal aan het eind hangen, dan valt er niets vanaf als ik iets anders uit de kast pak :P

Rainbow__
24-12-2010, 12:44
Vaag...^^

Faith
24-12-2010, 12:46
Ik heb mijn sjaaltjes gevouwen in een laa maar moet ze elke dag strijken als ik ze omdoe...:smile:
hoe doen jullie dat??

Ik heb ooit gehoord dat er zo een hangding betaat met ringen daar kan je je sjaaltje aan hangen en komt dan ook geen vouw in maar waar koop je dat in goedsnaam:nut:
Precies hetzelfde als jou, maar jij houdt toch zó veel van strijken?:hihi:

Tufa7e
24-12-2010, 12:47
Vaag...^^

But it's very simple :o

Rainbow__
24-12-2010, 12:52
Ik heb ze gewoon overal en nergens haha..

Tufa7e
24-12-2010, 12:54
Kan ook :haha:

X-Meisjj-X
24-12-2010, 12:57
Miss Xenos, Blokker...

Rainbow__
24-12-2010, 12:59
Miss Xenos? sinds wanneer bestaat die? het is toch gewoon Xenos?

X-Meisjj-X
24-12-2010, 01:01

Ja miss, misschien

X-Meisjj-X
24-12-2010, 01:03
Gordijnstang?

ayalou
25-12-2010, 12:30
Precies hetzelfde als jou, maar jij houdt toch zó veel van strijken?:hihi:

wallah hou erg veel van strijken,, maar dan moet ik t wel strijkend in de kast hebben liggen...safi wast3iwideg thiwesha..
elke ochten een sjaal strijken dat is gekkenwerk en walou tijd eerlijk gezegd...de ochtenden ben ik meestal gehaast.
alles op t laatste moment:hihi:

ayalou
25-12-2010, 12:31

:lol::lol:

Xenos is Miss geworden wist je dat niet....Miss 2010:lol:

X-Meisjj-X
25-12-2010, 11:57
:lol::lol:

Xenos is Miss geworden wist je dat niet....Miss 2010:lol:

Mr 2011

Faith
25-12-2010, 12:44
wallah hou erg veel van strijken,, maar dan moet ik t wel strijkend in de kast hebben liggen...safi wast3iwideg thiwesha..
elke ochten een sjaal strijken dat is gekkenwerk en walou tijd eerlijk gezegd...de ochtenden ben ik meestal gehaast.
alles op t laatste moment:hihi:

En toch strijk ik elke ochtend mijn hoofddoek, anders krijg je van die rare vouwtjes bij de voorkant, net een ufo:hihi: En ik kan me daar zo zwaar aan irriteren:o

Tufa7e
25-12-2010, 12:49
:lol:

ayalou
25-12-2010, 12:51
En toch strijk ik elke ochtend mijn hoofddoek, anders krijg je van die rare vouwtjes bij de voorkant, net een ufo:hihi: En ik kan me daar zo zwaar aan irriteren:o

juist ik kan absoluut niet tegen een vouw in mijn sjaal en daarom zoek ik een manier waarop ik die doekjes kan hangen zodat ik ze be3de de ochtenden niet meer hoef te strijken..
mere walou dan ga ik het op de tufa7e manier doen.

Faith
25-12-2010, 12:52
:lol:

Turkisch style:hihi:

Tufa7e
Precies :D

@Ayalou,, ik laat je wel een x zien hoe :hihi:

Faith
juist ik kan absoluut niet tegen een vouw in mijn sjaal en daarom zoek ik een manier waarop ik die doekjes kan hangen zodat ik ze be3de de ochtenden niet meer hoef te strijken..
mere walou dan ga ik het op de tufa7e manier doen.

Ik krijg daarbij ook gewoon vouwen, zehma alsof wij vrouwen voor aaaalll die hoofddoeken plek hebben:giechel:

Tufa7e
25-12-2010, 12:56
Ik wel, en ik heb een kleine kast :hihi:

ayalou
25-12-2010, 12:58
Precies :D

@Ayalou,, ik laat je wel een x zien hoe :hihi:

ik denk dat ik m wel snap,, klinkt erg logisch;)

maar foto's zijn altijd leuk natuurlijk,,, ik wil die hanger met al die regenboog kleurtjes wel zien:haha:

ayalou
25-12-2010, 01:02
Ik krijg daarbij ook gewoon vouwen, zehma alsof wij vrouwen voor aaaalll die hoofddoeken plek hebben:giechel:

aaallll??? nou zoveel heb ik er echt niet hoor:hihi:..ik denk max 15
althans die nodig netjes gestreken moeten worgen voor buiten...

Heb wel genoeg gebeds hoofddoeken en sjalen maar die hoeven niet persee vouw vrij te zijn.
Die zijn gewoon speciaal voor t gebed..
En de feest sjalen die strijk ik gewoon als ik een feestje heb of speciale gelegenheden..

Tufa7e
25-12-2010, 01:03
ik denk dat ik m wel snap,, klinkt erg logisch;)

maar foto's zijn altijd leuk natuurlijk,,, ik wil die hanger met al die regenboog kleurtjes wel zien:haha:

haha,, heleboel donkere kleuren :haha:
Zwart, donkerblauw, aantal lichtblauw, bruin, grijs, wit en bordeuxrood. Meer heb ik niet nodig :hihi:

Faith
25-12-2010, 01:03
aaallll??? nou zoveel heb ik er echt niet hoor:hihi:..ik denk max 15
althans die nodig netjes gestreken moeten worgen voor buiten...

Heb wel genoeg gebeds hoofddoeken en sjalen maar die hoeven niet persee vouw vrij te zijn.
Die zijn gewoon speciaal voor t gebed..
En de feest sjalen die strijk ik gewoon als ik een feestje heb of speciale gelegenheden..

Ik heb echt elke kleur hoofddoek die je je maar kan bedenken:maf: Alleen de kleur grijs heb ik in shien drie of vier tinten:maf:

ayalou
25-12-2010, 01:07
haha,, heleboel donkere kleuren :haha:
Zwart, donkerblauw, aantal lichtblauw, bruin, grijs, wit en bordeuxrood. Meer heb ik niet nodig :hihi:

heb je geen roze(heb van de week een mooie oudroze gekocht:love:), mooie groene, paarse, oranje/bruinachtig??

en dan van alles donker en een lichte kleur..
licht grijs en donker grijs
licht roze/ fushia
licht groen/donker groen
enz
enz
enz
:haha::haha:

ayalou
25-12-2010, 01:07
Ik heb echt elke kleur hoofddoek die je je maar kan bedenken:maf: Alleen de kleur grijs heb ik in shien drie of vier tinten:maf:

:lol: ik ook,, maar of ik ze allemaal draag:maf:

IMO
25-12-2010, 01:48
Je kan het ook over een grote stok hangen. Ik had eerder ook een spijker waar ik alle kettingen liet hangen:hihi:

Tufa7e
25-12-2010, 01:52
heb je geen roze(heb van de week een mooie oudroze gekocht:love:), mooie groene, paarse, oranje/bruinachtig??

en dan van alles donker en een lichte kleur..
licht grijs en donker grijs
licht roze/ fushia
licht groen/donker groen
enz
enz
enz
:haha::haha:

Nee echt niet. Ik heb ook geen roze kleding ofzo, jah alleen een takshita, en daar hoort een sjaal bij, maar die draag ik alleen tijdens een feest ofzo :P
Echt alleen maar donker, mijn kleren zijn ook donker. De meest lichte kleur die ik in mijn kast heb hangen is lichtblauw. Duss jah :P

X-Meisjj-X
25-12-2010, 02:00
gordijn stang... Of soms koop je sjaalen en komen ze erbij, die ringen...

Rainbow__
25-12-2010, 02:03
Ik heb ze gewoon opgevouwen in een la, en elke dag is het weer de zelfde liedje,, strijken, strijken en nog eens strijken >.<

X-Meisjj-X
25-12-2010, 02:08
Ik heb ze gewoon opgevouwen in een la, en elke dag is het weer de zelfde liedje,, strijken, strijken en nog eens strijken >.<

Hoort erbij.. Als je geen moeite doet, komt er niks van

Rainbow__
25-12-2010, 02:09
Hoort erbij.. Als je geen moeite doet, komt er niks van
Inderdaad, maar ik kan echt niet de deur uit zonder gestreken kleding en sjaals .. hoe oud ben jij als ik vragen mag?

X-Meisjj-X
25-12-2010, 02:12
Inderdaad, maar ik kan echt niet de deur uit zonder gestreken kleding en sjaals .. hoe oud ben jij als ik vragen mag?

Ik ben 20 jaar, precies over een maand 21.. Jij???

Rainbow__
25-12-2010, 02:13
Ik ben 19

X-Meisjj-X
25-12-2010, 03:33
Ik ben 19

Okee Tbarkallah

waso
25-12-2010, 03:40
hoe doen jullie dat??

ik heb ze gehangen aan kleerhanger

X-Meisjj-X
25-12-2010, 03:43

Ook goed.. Maar je moet ze toch strijken na het wassen... Je hebt ook een wasmachine met een strijk functie

ayalou
25-12-2010, 03:47
Je kan het ook over een grote stok hangen. Ik had eerder ook een spijker waar ik alle kettingen liet hangen:hihi:

:haha: awilie wat voor stok,, en waar moet die komen te hangen dan??

ayalou
25-12-2010, 03:48
Nee echt niet. Ik heb ook geen roze kleding ofzo, jah alleen een takshita, en daar hoort een sjaal bij, maar die draag ik alleen tijdens een feest ofzo :P
Echt alleen maar donker, mijn kleren zijn ook donker. De meest lichte kleur die ik in mijn kast heb hangen is lichtblauw. Duss jah :P

nou ik heb wel een keer een rood tuniekje biju je gezien en een lichtgrijs/wit???

roze is mooi hoor:ego:

waso
25-12-2010, 03:49
Ook goed.. Maar je moet ze toch strijken na het wassen... Je hebt ook een wasmachine met een strijk functie

klopt die heb ik dat scheelt me strijken

always112
25-12-2010, 03:52
hoe doen jullie dat??

Ikzelf strijk het elke ochtend...

X-Meisjj-X
25-12-2010, 03:52
klopt die heb ik dat scheelt me strijken

Ja vooral spijkerbroeken

ayalou
25-12-2010, 03:54
gordijn stang... Of soms koop je sjaalen en komen ze erbij, die ringen...

Ja maar dat zijn meestal de sjalen uit de V&D enzo en die koop ik echt zelden....vind ze te groot en te dik..
Mijn sjalen koop ik bij de marokaan en die krijg je zonder ring

X-Meisjj-X
25-12-2010, 03:55
Ja maar dat zijn meestal de sjalen uit de V&D enzo en die koop ik echt zelden....vind ze te groot en te dik..
Mijn sjalen koop ik bij de marokaan en die krijg je zonder ring

Helaas ja.. Je hebt ook zo'n ding rond met allemaal soort van knijpers.. Kan je ophangen

Tufa7e
25-12-2010, 03:57
Rood/zwart :o
Daar draag ik zwart bij :hihi:

En wit/blauw :haha:
De lichtste kleur uit mijn kast :hihi:

Roze is mooi, maar niet voor mij :P

X-Meisjj-X
25-12-2010, 03:59
Rood/zwart :o
Daar draag ik zwart bij :hihi:

En wit/blauw :haha:
De lichtste kleur uit mijn kast :hihi:

Roze is mooi, maar niet voor mij :P

Roze is het mooist

ayalou
25-12-2010, 04:00

het ergste is....ik strijk t eerst en doe het dan in de la en als ik s'ochtend een sjaal pak dan moet ik m weer strijken

Tufa7e
Maar niet voor mij :o

Die kleur staat altijd goed bij anderen, maar ik lijk het bruin door :hihi:

ayalou

ik ga het ook maar zo doen...

X-Meisjj-X
25-12-2010, 04:01
Maar niet voor mij :o

Die kleur staat altijd goed bij anderen, maar ik lijk het bruin door :hihi:

Lijkt maar zo

ayalou
25-12-2010, 04:02
Helaas ja.. Je hebt ook zo'n ding rond met allemaal soort van knijpers.. Kan je ophangen

ja die koop je bij de turken,, nee daar gaan mijn kinderen al die sjalen vanaf halen..dat is veel te verleidelijk.
Ik zoek echt iets voor in de kast...alles moet uit t zicht

X-Meisjj-X
25-12-2010, 04:04
ja die koop je bij de turken,, nee daar gaan mijn kinderen al die sjalen vanaf halen..dat is veel te verleidelijk.
Ik zoek echt iets voor in de kast...alles moet uit t zicht

Ja dan gordijn stang

always112
25-12-2010, 04:06
Doe het zelf gewoon in de la...??

X-Meisjj-X
25-12-2010, 04:07
Doe het zelf gewoon in de la...??

Ze wil niet strijken

Tufa7e
25-12-2010, 04:07
Lijkt maar zo

Maar ik wil niet dat het zo lijkt :P

X-Meisjj-X
25-12-2010, 04:08
Maar ik wil niet dat het zo lijkt :P

Dan gwn aandoen en wachten op mening.. Van anderen.. Dus lijkt niet zo.. Meestal zie ik haast vaak zwart...Rood vind ik ook mooi

always112
25-12-2010, 04:08
Ze wil niet strijken

Ja dan kun je toch die gladde sjaaltjes halen van linnen??

Tufa7e
25-12-2010, 04:11
Dan gwn aandoen en wachten op mening.. Van anderen.. Dus lijkt niet zo.. Meestal zie ik haast vaak zwart...Rood vind ik ook mooi

Ik draag heel veel zwart. Automatisch ga ik naar zwart :nut:

ayalou
25-12-2010, 05:41
Ik draag heel veel zwart. Automatisch ga ik naar zwart :nut:

godzijdank heb ik die fase gehad....Er was een tijd droeg niets anders dan zwart, donker blauw, bruin

ayalou
25-12-2010, 05:42
Ja dan gordijn stang

waar moet ik doe gordijnstang kwijt dan??
heb t nog nooit gezien bij iemand:kweetnie:

ayalou
25-12-2010, 05:43
Ze wil niet strijken

in de ochtend....want voor de rest is strijken mijn hobby:P

Faith
25-12-2010, 06:42
:haha: awilie wat voor stok,, en waar moet die komen te hangen dan??

Niet meer zeggen:eek:

Dit heb ik ooit gelezen.

Met dit woord vervloek je jezelf. Allah zegt in de Quran herhaaldelijk tegen verschillende onrechtplegers, waylan lakum, dit is een vloek van Allah die Hij zend op iemand. Als je dus zegt awili, afgekort van waylan li, vervloek je jezelf en roep je de vloek van Allah op je.

always112
25-12-2010, 06:47
in de ochtend....want voor de rest is strijken mijn hobby:P

Dan strijk je het een dag van tevoren en moest je het op de deur hangen (doe ik altijd!)

ayalou
25-12-2010, 07:01
Niet meer zeggen:eek:

Dit heb ik ooit gelezen.

Yaa Allah dat wist ik niet...Bij deze zal ik het dus ook niet meer gebruiken.
Bedankt schat:sjans:

ayalou
25-12-2010, 07:02
Dan strijk je het een dag van tevoren en moest je het op de deur hangen (doe ik altijd!)

dat doe ik ook wel eens....ik zoek gewoon een betere oplossing omdat ik weet dat die bestaat..
voor nu doe ik het op de maniet van Tufa7e en Waso:goedzo:

Faith
25-12-2010, 07:02
Yaa Allah dat wist ik niet...Bij deze zal ik het dus ook niet meer gebruiken.
Bedankt schat:sjans:

Graag gedaan hoor, er zijn zoveel dingen die we niet weten, hamdollilah leren we van elkaar:kusje:

ayalou
25-12-2010, 07:14
Graag gedaan hoor, er zijn zoveel dingen die we niet weten, hamdollilah leren we van elkaar:kusje:

idd Hamdoulillaah,, ben erg blij dat ik dit weet...gebruikte m best wel vaak..

Faith
25-12-2010, 07:15
idd Hamdoulillaah,, ben erg blij dat ik dit weet...gebruikte m best wel vaak..

Dat wordt afleren, nee, ik heb het nooit gebruikt en sinds ik weet dat het niet goed is om te zeggen al helemaal niet:o

ayalou
25-12-2010, 07:20
Dat wordt afleren, nee, ik heb het nooit gebruikt en sinds ik weet dat het niet goed is om te zeggen al helemaal niet:o

nee als het over een vervloeking gaat over mezelf heb ik t meteen afgeleerd:hihi:

ga niet vragen om me te vervloeken:nut:

Tufa7e
25-12-2010, 10:23
godzijdank heb ik die fase gehad....Er was een tijd droeg niets anders dan zwart, donker blauw, bruin

Gaat automatisch. I don't like bright colours. Wit en blauw kan ik nog wel aan. Geel of groen niet :hihi:

dat doe ik ook wel eens....ik zoek gewoon een betere oplossing omdat ik weet dat die bestaat..
voor nu doe ik het op de maniet van Tufa7e en Waso:goedzo:
:appel:

X-Meisjj-X
26-12-2010, 01:36
Gaat automatisch. I don't like bright colours. Wit en blauw kan ik nog wel aan. Geel of groen niet :hihi:

Gordijnstang in kast.. Aparte kast ervoorr.... Kan ook zo'n kast van plastic.. Doe wat je het prettigst zelf vindt.. Donkere kleuren.. Echt eng... Geel kanarie whawhawha...

Tufa7e
26-12-2010, 03:45
Gordijnstang in kast.. Aparte kast ervoorr.... Kan ook zo'n kast van plastic.. Doe wat je het prettigst zelf vindt.. Donkere kleuren.. Echt eng... Geel kanarie whawhawha...

Over kleerhanger :P
Hahaha,, valt mee,, maar ik kies automatisch voor donkere kleuren. Alsof mijn onderbewuste weet dat ik niet op wil vallen ofzo :nut:

ayalou
27-12-2010, 01:38

Nee geel is ook niks voor mij:hihi:

Ik heb een groene sjaal met een lintje aan de zeikant,, best een mooie kleur hoor en bijpassende kapje:o

ayalou
27-12-2010, 01:40
Hahaha,, valt mee,, maar ik kies automatisch voor donkere kleuren. Alsof mijn onderbewuste weet dat ik niet op wil vallen ofzo :nut:

Het is wel zo dat je met die roze en turquoise enzo wel opvalt..
Eigenlijk is dat ook niet echt de bedoeling volgens de Islam....

X-Meisjj-X

Maar past wel overal bij

X-Meisjj-X

Ik heb een groene sjaal met een lintje aan de zeikant,, best een mooie kleur hoor en bijpassende kapje:o

Mooi voor lente

X-Meisjj-X
27-12-2010, 01:41

Klopt ja.. Dat is hetzelfde met haren verven enzo.. Niet mooi maken voor de buitenwereld maar voor jezelf..

Tufa7e
27-12-2010, 03:14

Cool,, en lintje:cool:

Zal je vast prachtig staan :sjans:

Nee toch? Nja, mijn onderbewuste weet dat gewoon :hihi::stout:

Maar past wel overal bij
Dat wel :P

X-Meisjj-X
27-12-2010, 05:28
Cool,, en lintje:cool:

Zal je vast prachtig staan :sjans:

Nee toch? Nja, mijn onderbewuste weet dat gewoon :hihi::stout:

Dat wel :P

Idd...