PDA

View Full Version : Dames van de wvdmv.

Faith
24-12-2010, 12:44
Welke boeken over de Islam moet men in huis hebben? Ik zelf vind Laa ta7zaan/Wees niet bedroefd echt een must have! En Tuinen der Oprechten, Riaad asali7ien:love:

Laa Ta7zaan heeft gewoon voor alle dillema's een oplossing, zeker een guide die je als Moslim(a) nodig hebt in het leven!

En in Riad Asali7ien staan práchtige overleveringen van de Profeet vzmh in:love: Ik zal straks enkele overleveringen overtikken die je gewoon raken:love:

Nu jullie.

Tufa7e
24-12-2010, 12:48
Eentje van Amr Khaled, gaat over geduld.
Weet alleen niet meer hoe die heet. Maar is echt een leuk en leerzaam boek!

Faith
24-12-2010, 12:51
Eentje van Amr Khaled, gaat over geduld.
Weet alleen niet meer hoe die heet. Maar is echt een leuk en leerzaam boek!

Genoteerd! Ik heb een keer ook het boek: Het leven van de Profeet vzmh gelezen, heb geloof ik bij elke bladzijde moeten huilen:hihi: Zo mooi was het:love:

Rainbow__
24-12-2010, 01:09
Het leven van de profeet Mohammed vzmh heb ik ook.. echt mooi boek alleen moeilijk te begrijpen.

Faith
24-12-2010, 10:42
Uit het boek; Tuinen der oprechten:

Ibn Mas'oed zei:

"Ik bezocht de Profeet en hij had koorts. Terwijl ik hem met mijn hand aanraakte, zei ik: :" Boodschapper van Allah, je hebt heel hoge koorts." De Profeet antwoordde: "Inderdaad. Mijn koorts is zo hoog als die van twee van jullie."
Ik zei:
"Is dat zo omdat jij een dubbele beloning ontvangt?"
Hij zei: " Dat is zo."
Geen moslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit; en zijn zonden vallen van hem weg, zoals de bladeren van een boom."
( Boekhaari en Moeslim)

ayalou
24-12-2010, 10:50
Laa ta7zaan

De Biografie van de profeet

Je kunt de gelukkigste vrouw ter wereld zijn

Taw7eed(is me tijdje geleden aangeraden,, maar heb m nog niet gekocht)

ayalou
24-12-2010, 10:51
Uit het boek; Tuinen der oprechten:

Ibn Mas'oed zei:

"Ik bezocht de Profeet en hij had koorts. Terwijl ik hem met mijn hand aanraakte, zei ik: :" Boodschapper van Allah, je hebt heel hoge koorts." De Profeet antwoordde: "Inderdaad. Mijn koorts is zo hoog als die van twee van jullie."
Ik zei:
"Is dat zo omdat jij een dubbele beloning ontvangt?"
Hij zei: " Dat is zo."
Geen moslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit; en zijn zonden vallen van hem weg, zoals de bladeren van een boom."
( Boekhaari en Moeslim)

Deze ken ik....heel mooi stuk
eigenlijk moet ik dit stukje elke dag lezen zodat ik nooit meer ga klagen bij pijn..

Faith
24-12-2010, 10:53
Over streven:

Aicha verhaalt dat de Boodschapper van Allah s'nachts in gebed stond tot zijn voeten opgezwollen waren. Ik vroeg hem: " Waarom doe je dat?, O Boodschapper van Allah, terwijl Allaah jou je vroegere en je latere zonden vergeven heeft?"
Hij zei: " Houd ik er dan niet van een gehoorzame dienaar van Allah te zijn?".
(Boekhaari)

Faith
24-12-2010, 10:55
Djaabir verhaalt:

"Een man zei tegen de Profeet op de dag van (de slag bij) Oehoed:
"Vertel mij, waar ben ik als ik gedood wordt?"
Hij zei: " In het Paradijs".
Hij gooide de dadels die hij in zijn hand had weg, en hij vocht tot hij gedood werd."
(Boekhaarie en Moeslim)

Carpe Diem
24-12-2010, 10:59
Halal&haram
Verboden
Hoe allah en de profeet willen dat jij bent zuster(ofzo)
de dood, het graf en wat erna komt
biografie van de profeet
en nog een paar kleintjes

Faith
24-12-2010, 11:00
Deze ken ik....heel mooi stuk
eigenlijk moet ik dit stukje elke dag lezen zodat ik nooit meer ga klagen bij pijn..

Helaas vergeten we dat vaak:(

Faith
24-12-2010, 11:01
Halal&haram
Verboden
Hoe allah en de profeet willen dat jij bent zuster(ofzo)
de dood, het graf en wat erna komtbiografie van de profeet
en nog een paar kleintjes
Die heb ik ook, als je die uitgelezen hebt denk je echt: Ik ga noooooooooiiittt meer iets slechts zeggen/doen:sad:

Carpe Diem
24-12-2010, 11:02
Die heb ik ook, als je die uitgelezen hebt denk je echt: Ik ga noooooooooiiittt meer iets slechts zeggen/doen:sad:

ik wou 2 weken niet naar buiten..
Tis echt een zeer aangrijpende boek.
Maar Allah swt is vergevings gezind..
We moeten Allah swt elke dag om vergeving & leiding vragen en Insha'Allah zullen we behoren tot hen die de paradijs betreden

ayalou
24-12-2010, 11:03
Helaas vergeten we dat vaak:(

te vaak:jammer:

Faith
24-12-2010, 11:03
We moeten Allah swt elke dag om vergeving & leiding vragen en Insha'Allah zullen we behoren tot hen die de paradijs betreden
Allahoema ameen! :sjans:

ayalou
24-12-2010, 11:05

Incha'Allah........Amien

Ik durf geen boek over de dood te lezen..

Carpe Diem
In dat boek Verboden las ik dat het woordje Als een woord van de shitan is..
Bijv: stel er is je iets overkomen dan zegt bijna iedereen..als dit of als dat.. ze keren zich in feite tege hun lot
Weinigen zeggen nog Alhamdoellilah

ayalou

het ergste is,, we doen het daarna gewoon weer:sad::sad:

Carpe Diem
24-12-2010, 11:07
Incha'Allah........Amien

Ik durf geen boek over de dood te lezen..

Tis echt een aangrijpende boek wallah..En ik ben zelf heel heel erg bang voor de dood en dat boek heeft me eerlijk gezegd toch wel een beetje geholpen.

ayalou
24-12-2010, 11:12
Tis echt een aangrijpende boek wallah..En ik ben zelf heel heel erg bang voor de dood en dat boek heeft me eerlijk gezegd toch wel een beetje geholpen.

NEEE...je kan me niet overhalen:hihi:

nee serieus ben als de dood voor zo'n boek....volgens mij walou genade echt keiharde woorden en zware straffen..
ooit had ik iets op internet gelezen..het ging een beetje zo..
Als je denkt niet te geloven in Allah swt(ofzo) doe dan alle lichten in huis uit,, ga naar je slaapkamer waar t dan pikdonker is, ga op de grond liggen en stel jezelf voor dat je in je graf ligt...
Bedenk dan wat je allemaal goed en fout heb gedaan, je zal dan realiseren dat je er nog lang niet aan toebent je HEER te ontmoeten....nu heb je de kans,, grijp die met beide armen..
stop al het slechte,, vraag vergiffenis,, bid tot jou HEER alsof het je laatste gebed zou zijn enz enz.

sorry weet het niet meer precies,, geen goed geheugen...maar dat vond ik al eng:maf:

Carpe Diem
24-12-2010, 11:15
NEEE...je kan me niet overhalen:hihi:

nee serieus ben als de dood voor zo'n boek....volgens mij walou genade echt keiharde woorden en zware straffen..
ooit had ik iets op internet gelezen..het ging een beetje zo..
Als je denkt niet te geloven in Allah swt(ofzo) doe dan alle lichten in huis uit,, ga naar je slaapkamer waar t dan pikdonker is, ga op de grond liggen en stel jezelf voor dat je in je graf ligt...
Bedenk dan wat je allemaal goed en fout heb gedaan, je zal dan realiseren dat je er nog lang niet aan toebent je HEER te ontmoeten....nu heb je de kans,, grijp die met beide armen..
stop al het slechte,, vraag vergiffenis,, bid tot jou HEER alsof het je laatste gebed zou zijn enz enz.

sorry weet het niet meer precies,, geen goed geheugen...maar dat vond ik al eng:maf:

OMG oke dit is dus wat ik zoo eng vind..
En soms als ik er over nadenk dan krijg ik het gewoon zo benauwt..echt dan denk ik bij mezelf stel dat ik nu dood ga..wat dan..heb ik wel goed genoeg geleeft om naa het paradijs te gaan..
Wollah dan ben ik net niet aan het hyperventileren:hihi:

Faith
24-12-2010, 11:21
In dat boek Verboden las ik dat het woordje Als een woord van de shitan is..
Bijv: stel er is je iets overkomen dan zegt bijna iedereen..als dit of als dat.. ze keren zich in feite tege hun lot
Weinigen zeggen nog Alhamdoellilah

Daar zeg je iets heel goeds, Dit staat in Riyaad Assali7ien, voor jou opgezocht:

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: " Een sterk gelovige is beter en meer geliefd bij Allah dan een zwak gelovige.
Verlang van alle goede dingen dat wat je baat.
Blijf Allah om hulp vragen en geef niet op.
Als je door iets getroffen wordt, zeg dan niet:
' Had ik dit maar gedaan, dan was het zo-en-zo', maar zeg:
'Allah heeft het zo bepaald en deed zoals Hij wilde,' en voorwaar, het woord 'als' opent ( de weg naar) het werk van de Satan."
(Moeslim)

ayalou
24-12-2010, 11:21
OMG oke dit is dus wat ik zoo eng vind..
En soms als ik er over nadenk dan krijg ik het gewoon zo benauwt..echt dan denk ik bij mezelf stel dat ik nu dood ga..wat dan..heb ik wel goed genoeg geleeft om naa het paradijs te gaan..
Wollah dan ben ik net niet aan het hyperventileren:hihi:

Hamdoulillaah met onze niya zit het wel goed en dat gaat ook wel zwaar meewegen..
maar nee ik ben er nog niet klaar voor,,,,ik wil nog een hoop bereiken voor ik doodga...
Het belangerijkste is toch wel de koran begrijpen en het naleven Incha'Allah

Carpe Diem
24-12-2010, 11:23
Daar zeg je iets heel goeds, Dit staat in Riyaad Assali7ien, voor jou opgezocht:

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: " Een sterk gelovige is beter en meer geliefd bij Allah dan een zwak gelovige.
Verlang van alle goede dingen dat wat je baat.
Blijf Allah om hulp vragen en geef niet op.
Als je door iets getroffen wordt, zeg dan niet:
' Had ik dit maar gedaan, dan was het zo-en-zo', maar zeg:
'Allah heeft het zo bepaald en deed zoals Hij wilde,' en voorwaar, het woord 'als' opent ( de weg naar) het werk van de Satan."
(Moeslim)

Juist dat bedoelde ik..
en dat terwijl we(ikke be3da wel) altijd denken van als het nou zo was of had ik dat maar gedaan..
Dat moet ik echt gaan afleren

Faith
24-12-2010, 11:24
Vandaag zijn we samen in een mascha'Allah bui:love: Echt drie musketiers zijn wij:hihi:

Carpe Diem
24-12-2010, 11:24
Hamdoulillaah met onze niya zit het wel goed en dat gaat ook wel zwaar meewegen..
maar nee ik ben er nog niet klaar voor,,,,ik wil nog een hoop bereiken voor ik doodga...
Het belangerijkste is toch wel de koran begrijpen en het naleven Incha'Allah

Ja hamdoellilah..Ik ook zeker nog lang niet
Insha'Allah zal je alles bereiken wat je wilt:sjans:

Faith
24-12-2010, 11:25
Juist dat bedoelde ik..
en dat terwijl we(ikke be3da wel) altijd denken van als het nou zo was of had ik dat maar gedaan..
Dat moet ik echt gaan afleren
Ik heb het echt afgeleerd, ik zeg altijd 100 x in mezelf Allahie n3el sjitan, Rabie heeft het zo gewild, almaktab!

Carpe Diem
24-12-2010, 11:27
Vandaag zijn we samen in een mascha'Allah bui:love: Echt drie musketiers zijn wij:hihi:
Of we zijn super melig of we zijn super normaal:hihi:

Ik heb het echt afgeleerd, ik zeg altijd 100 x in mezelf Allahie n3el sjitan, Rabie heeft het zo gewild, almaktab!
Ik flip altijd eerst en dan pas als ik ben afgekoeld denk ik van..allah heeft het zo gewilt dus ik kan er niks aan doen..Insha'allah zal er iets goeds uitkomen..

Faith
24-12-2010, 11:27
Wat ik wel nog weleens heb is dat als ik een woordenwisseling met iemand heb gehad dat ik achteraf denk: Ik had dit en dat moeten zeggen. :o

Faith
24-12-2010, 11:28
Of we zijn super melig of we zijn super normaal:hihi:

Ik flip altijd eerst en dan pas als ik ben afgekoeld denk ik van..allah heeft het zo gewilt dus ik kan er niks aan doen..Insha'allah zal er iets goeds uitkomen..

Gelukkig besef je het wel, moge Allah swt ons vergeven inshaAllah.

Carpe Diem
24-12-2010, 11:30
Wat ik wel nog weleens heb is dat als ik een woordenwisseling met iemand heb gehad dat ik achteraf denk: Ik had dit en dat moeten zeggen. :o

Ja dat heb ik echt altijd..Maar is dat dan ook zo erg??

Carpe Diem
24-12-2010, 11:30
Gelukkig besef je het wel, moge Allah swt ons vergeven inshaAllah.

Amien

Faith
24-12-2010, 11:33
Ja dat heb ik echt altijd..Maar is dat dan ook zo erg??
Ja omdat we dan verkeerd denken, zehma dan had ik haar meer gedist enzo:hihi:

Carpe Diem
24-12-2010, 11:34

:lol::lol::lol::lol:

oh op die fiets..ja dan mag dat idd niet meer:gniffel:

ayalou
25-12-2010, 12:21

die sfeer hebben we net een beetje verpest of niet??:hihi:

ayalou
25-12-2010, 12:22
Ja hamdoellilah..Ik ook zeker nog lang niet
Insha'Allah zal je alles bereiken wat je wilt:sjans:

shokran lieverd, dat wens ik ook voor jou Incha'Allah:sjans:

Tufa7e
25-12-2010, 12:55
Waakt over uw gebeden :o

ayalou
25-12-2010, 06:07

:haha:

ayalou
25-12-2010, 06:12
Waakt over uw gebeden :o

gaat het boek alleen over de salaat,, of staan er ook verhaaltjes in over hoe de moslims vroeger in hun gebed stonken.

zoals hoe die metgezel(weet de naam niet) tijdens zijn gebed geamputeerd was van zijn been en hij er niets van voelde omdat hij zo diep geconcentreerd was....
En een ander die helemaal geel en grijs uitzag na een gebed omdat hij bidde alsof t zijn laatste gebed was en zeer angstig was voor zijn HEER(zoiets)

Tufa7e
25-12-2010, 10:30
Ik heb geen idee. Het boek werd me aangeraden :hihi: Heb 'm besteld :P