PDA

View Full Version : De film Rissalah.

Faith
24-12-2010, 01:50
Heb hem gisteren voor de mijoenste x bekeken, en hij blijft me maar ontroeren maschaAllah, ik zit dan echt te janken bij elke pakkende zin en als ze 'Hamza' doden, dan spoel ik snel door, kan daar echt niet naar kijken:(

Ik ben praktisch met die film opgegroeid, jullie ook? Tevens ook Omar Almukhtar, echt mooie films zijn dat:love:. Maar nu las ik ergens dat je eigenlijk die films niet mag bekijken:confused: Weet iemand daar meer van?

Rainbow__
24-12-2010, 02:11
Heb hem ook en 1x bekeken, en vond hem zo mooi en ontroerend, dat ik hem niet meer wil zien. Hoor ik de naam Hamza in de film moet ik huilen

Faith
24-12-2010, 03:40
Het is dan ook práchtig om te zien hoe hij in de film zich bekeerd tot de Islam. MaschaAllah, gewoon prachtig om te zien, heb deze film echt zó vaak gezien, en nog blijft ie mooi.

Carpe Diem
24-12-2010, 03:43
Volgens mij mag je die film wel zien hoor..
Ik ga ff voor je kijken of ik er wat over vindt

Carpe Diem
24-12-2010, 03:49
Er zitten vele fouten en innovaties in de film die niet gebasseerd zijn op de juiste Sirah (biografieen). Om maar te zwijgen dat ze daar een aantal metgezellen verbeelden die ook nog eens geschoren of half geschoren zijn. De vrouwen van de metgezellen die verbeeld worden enz enz..De hele film is verboden door geleerden

Carpe Diem
24-12-2010, 04:32
Aan het begin van die film staat erop dat de film is goedgekeurd door Al Azhar universiteit en door de shi3a zelfs.
Anders maken ze zoiets niet.

Ja klopt maar blijkbaar zijn andere het daar weer niet mee eens:confused:
Alsof er iets slechts in wordt laten zien

tamazight_girrl
24-12-2010, 06:41
Iwa Ghair inshallah heb de film ook vaak gezien en hij blijft mooi masallah.

ayalou
24-12-2010, 08:40
Het is dan ook práchtig om te zien hoe hij in de film zich bekeerd tot de Islam. MaschaAllah, gewoon prachtig om te zien, heb deze film echt zó vaak gezien, en nog blijft ie mooi.

Ja mooie film Macha'Allah, ben er ook echt mee opgegroeidd.
Toen ik mijn ouderlijke huis ging verlaten,, was de Rissalah dvd het eerste dat ik had gekocht uit de beverwijk.
de film van Omar heb ik nog niet gekocht omdat ze daar geen Nederlandse ondertiteling voor hadden(toen)
Bestaat hij nu wel met Nederlandse vertaling?? weet iemand dat??
Het ontroerendste(zijn er heel veel) vond ik toch de adhaan van bilal...die was echt zo mooi Macha'Allah
Ook toen de kameel de plek had uitgezocht waar de moskee zou worden gebouwd(misschien leg ik t wel verkeerd uit hoor,, begrijp niet zo heel goed Arabisch) enz enz..
En natuulijk hun terugkeer naar huis,, en dan het liedje tala3a lbadroe 3alaina...omg toen die man de zand van de grond pakt,, toen de ene de muur ging kussen..Macha'Allah mooie film:love:

Faith
24-12-2010, 08:58
Ja mooie film Macha'Allah, ben er ook echt mee opgegroeidd.
Toen ik mijn ouderlijke huis ging verlaten,, was de Rissalah dvd het eerste dat ik had gekocht uit de beverwijk.
de film van Omar heb ik nog niet gekocht omdat ze daar geen Nederlandse ondertiteling voor hadden(toen)
Bestaat hij nu wel met Nederlandse vertaling?? weet iemand dat??
Het ontroerendste(zijn er heel veel) vond ik toch de adhaan van bilal...die was echt zo mooi Macha'Allah
Ook toen de kameel de plek had uitgezocht waar de moskee zou worden gebouwd(misschien leg ik t wel verkeerd uit hoor,, begrijp niet zo heel goed Arabisch) enz enz..
En natuulijk hun terugkeer naar huis,, en dan het liedje tala3a lbadroe 3alaina...omg toen die man de zand van de grond pakt,, toen de ene de muur ging kussen..Macha'Allah mooie film:love:

Je beschrijft idd het pakkendste gedeelte van de film:love: Die laatste Adhan van de film, tranen rollen gewoon over je wangen.
Omar Almukhtar bestaat al jarenlang met ondertiteling en heb die ook in mijn bezit. Dus je kunt hem gewoon halen in Beverwijk.

Of toen Bilal als slaaf Omar moest slaan met de zweep en hij weigerde..:huilen: Of toen ze niet meer bang waren om het geloof te uiten, nagroezjoe mina adolomaat ila Nour, vanuit de duisternis naar het licht:love:

Faith
24-12-2010, 08:59
Er zitten vele fouten en innovaties in de film die niet gebasseerd zijn op de juiste Sirah (biografieen). Om maar te zwijgen dat ze daar een aantal metgezellen verbeelden die ook nog eens geschoren of half geschoren zijn. De vrouwen van de metgezellen die verbeeld worden enz enz..De hele film is verboden door geleerden

Zoiets las ik al, maar de film is zó pakkend, kan me echt niet voorstellen dat ie verboden is om te kijken:(

Carpe Diem
24-12-2010, 09:01
Zoiets las ik al, maar de film is zó pakkend, kan me echt niet voorstellen dat ie verboden is om te kijken:(

Ja daarom het is mashallah een prachtige film die je gewoon helemaal terug voert in de tijd van onze dierbare Profeet vzmh..
Ik krijg altijd kippevel van die film

Faith
24-12-2010, 09:03
Ja daarom het is mashallah een prachtige film die je gewoon helemaal terug voert in de tijd van onze dierbare Profeet vzmh..
Ik krijg altijd kippevel van die film

Ik weet nog de eerste x dat ik 'm met ondertiteling zag, ik begreep eindelijk alles letterlijk. Ik heb gehuild, je wilt niet weten, en een buurvrouw belde aan, zie je mij met zulke dikke, rode ogen van het huilen open doen O_O, zegt ze verschrikt: ***** Wat is er met jou gebeurd??!!:lol:

Carpe Diem
24-12-2010, 09:06
Ik weet nog de eerste x dat ik 'm met ondertiteling zag, ik begreep eindelijk alles letterlijk. Ik heb gehuild, je wilt niet weten, en een buurvrouw belde aan, zie je mij met zulke dikke, rode ogen van het huilen open doen O_O, zegt ze verschrikt: ***** Wat is er met jou gebeurd??!!:lol:

:lol::lol::lol:
ja eerst was het een grote warboel maar met die ondertiteling viel alles op zn plek..
vooral dat aller laatste stukje over die toespraak..en Hamza..pff dat was gewoon een MAN (kan het niet anders verwoorden)
Ik huil ook altijd bij die film:hihi:

Faith
24-12-2010, 09:10
:lol::lol::lol:
ja eerst was het een grote warboel maar met die ondertiteling viel alles op zn plek..
vooral dat aller laatste stukje over die toespraak..en Hamza..pff dat was gewoon een MAN (kan het niet anders verwoorden)
Ik huil ook altijd bij die film:hihi:
:haha: Wollah er ging een wereld voor me open en volgens mij dacht die vrouw dat ik bonje had gehad ofzo, hahahah, als ik er aan terug denk die blik van haar:hihi:

Ja, toen hij zo op zijn paard aan kwam galoperen:love: Iedereen ineens muisstil. Die acteur is trouwens overleden en de regisseur van die film ook, nog niet zo lang geleden.

Carpe Diem
24-12-2010, 09:12
:haha: Wollah er ging een wereld voor me open en volgens mij dacht die vrouw dat ik bonje had gehad ofzo, hahahah, als ik er aan terug denk die blik van haar:hihi:

Ja, toen hij zo op zijn paard aan kwam galoperen:love: Iedereen ineens muisstil. Die acteur is trouwens overleden en de regisseur van die film ook, nog niet zo lang geleden.

:lol::lol:

terwijl er gewoon een nieuwe wereld van ondertiteling voor je open ging:hihi:
Ja echt ik heb echt gehuild toen hij werd vermoord:jammer:
tis trouwens zo dat tijdens de strijd van Badr(als ik me niet vergis) engelen hebben mee gevochten

Faith
24-12-2010, 09:15
:lol::lol:

terwijl er gewoon een nieuwe wereld van ondertiteling voor je open ging:hihi:
Ja echt ik heb echt gehuild toen hij werd vermoord:jammer:
tis trouwens zo dat tijdens de strijd van Badr(als ik me niet vergis) engelen hebben mee gevochten

MaschaAllah:love: En toen Hudayfa zijn vader zag sterven, oefff, echt een emotionele scene is dat weer, en de naam Hudayfa vind ik trouwens ook echt prachtig:love: Now these days komen ze met Semi, Rayan en weet ik het allemaal, al de oude namen worden haast niet meer gegeven helaas:(

ayalou
24-12-2010, 11:31
Het is precies zoals je zegt gewoon, waar de kameel zou stoppen, daar wordt de eerste moskee gebouwd met een huis voor de Profeet Sala allah 3aleihy wasalam. Omdat iedereen de profeet wou uitnodigen, en de profeet wou niemand kwetsen.

Ja idd dat had ik ook begrepen...De profeet wou niemand kwetsen

ayalou
24-12-2010, 11:32
Je beschrijft idd het pakkendste gedeelte van de film:love: Die laatste Adhan van de film, tranen rollen gewoon over je wangen.
Omar Almukhtar bestaat al jarenlang met ondertiteling en heb die ook in mijn bezit. Dus je kunt hem gewoon halen in Beverwijk.

Of toen Bilal als slaaf Omar moest slaan met de zweep en hij weigerde..:huilen: Of toen ze niet meer bang waren om het geloof te uiten, nagroezjoe mina adolomaat ila Nour, vanuit de duisternis naar het licht:love:

zo een 5 jaar geleden had ik voor t laatst naar die film gevraagd,, binnenkort ga ik m dan kopen Incha'Allah

voor de rest:love::love:

ayalou
24-12-2010, 11:35

dat was toch t moment dat er werd gespuugd!!! mooi stukje idd:love:

Faith
24-12-2010, 11:35
zo een 5 jaar geleden had ik voor t laatst naar die film gevraagd,, binnenkort ga ik m dan kopen Incha'Allah

voor de rest:love::love:
InshaAllah, dan komen we hier weer over na snotteren:hihi:

Faith
24-12-2010, 11:36
dat was toch t moment dat er werd gespuugd!!! mooi stukje idd:love:

Nee, toen hij die ene vent een mep gaf waardoor ie omviel, kan ff niet op zijn naam komen.

ayalou
24-12-2010, 11:41
InshaAllah, dan komen we hier weer over na snotteren:hihi:

Ja ik zal zeker komen vertellen wat ik ervan vond...

En bestaat er ook n film over Moessa,, toen de zee door 2 splitste en hij en zijn mensen gevlucht waren van de firhaun...ik ken alleen de niet Islamitische versie, van de tv(ik weet daar mag ik eigenlijk niet naar kijken)

Faith
24-12-2010, 11:48
Ja ik zal zeker komen vertellen wat ik ervan vond...

En bestaat er ook n film over Moessa,, toen de zee door 2 splitste en hij en zijn mensen gevlucht waren van de firhaun...ik ken alleen de niet Islamitische versie, van de tv(ik weet daar mag ik eigenlijk niet naar kijken)

Die keken we heel vroeger ook thuis op video, ik ga er zeker naar vragen of ie op dvd is MET ondertiteling inshaAllah.

ayalou
24-12-2010, 11:53
Die keken we heel vroeger ook thuis op video, ik ga er zeker naar vragen of ie op dvd is MET ondertiteling inshaAllah.

ik hoor dan graag van je..
Meestal is t zo dat als hij op video heeft bestaan,, hij dan nu op dvd is Allahoe A3lam

Faith
25-12-2010, 12:02
ik hoor dan graag van je..
Meestal is t zo dat als hij op video heeft bestaan,, hij dan nu op dvd is Allahoe A3lam

InshaAllah, wil Rabi3aa ook nog halen inshaAllah.

ayalou
25-12-2010, 12:16
Nou boos, hij kon niet gaan kiezen. iedereen bood zijn huis aan, hij wou niemand kwetsen.

hahah jij zei boos, dus ik ook maar we bedoelen kwetsen

ayalou
25-12-2010, 12:17
InshaAllah, wil Rabi3aa ook nog halen inshaAllah.

Wie is Rabi3aa???

volgens mij moet ik me nu schamen yek??:o

Faith
25-12-2010, 12:29
Rabi3aa al 3adawia, was eerst een buikdanseres en is later tot Islam bekeerd.

Hier je antwoord Ayalou.

Faith
25-12-2010, 12:29
Ik wil al3adawiya er nooit achter zeggen.:(

ayalou
25-12-2010, 12:30
klopt, foutje die zeker gecorigeerd moet worden. het is eerder kwetsen dan boos maken.

safi heb de mijne gecorrigeerd

Rabi3aa al 3adawia, was eerst een buikdanseres en is later tot Islam bekeerd.

Is ze ook om iets anders bekend of hebben ze alleen om die rede een film van haar gemaakt?

ayalou
25-12-2010, 12:31
Ik wil al3adawiya er nooit achter zeggen.:(

ja Al3adawiya is toch een soort van een scheldwoord??

Faith
25-12-2010, 12:32
ja Al3adawiya is toch een soort van een scheldwoord??

Omdat ze bekeerd was, vandaar dat ik het liever niet zeg...:(

ayalou
25-12-2010, 01:19
oh nee in dat geval hoef ik m geen eens te zien..
Ik heb niks met die Egyptische films,, niet dat ik nou opeens heilig ga doen ofzo..
Maar als t geen film is dat je met je familie kan kijken, dan kijk ik daar liever niet naar

ayalou
25-12-2010, 01:27
met je familie helemaal niet, als je me niet gelooft? kijk em eerst alleen als je dat kunt. en dan pas met je familie. maar ik raad je echt aan om niet te doen. Ik ken die actrice die de rol van Rabi3a deed, en ze is niet bepaald geliefd.

Ik kan m wel alleen kijken hoor maar kijk gewoon liever geen films als t geen gerespecteerde film is die je met familie kan kijken...
Als iemand het niet aanraad, dan doe ik het ook meestal niet..

maar misschien kan ik wel wat over haar Qissa lezen of staat er niks over op internet dat je weet??

Faith
25-12-2010, 01:41
Het gaat om het verhaal, want de acteurs in Risalah waren ook niet allemaal moslims en over Omar almukhtar, die wordt gespeeld door Anthony Quinn.

ayalou
25-12-2010, 01:47
Luister zuster, de film heeft geen goede boodschap. Die vrouw is bekend als een aantrekkelijk vrouw vandaar dat ze de rol van 3adawia moest spelen. dus ieder man die die film keek, is meestal gefocust op haar lichaam. en ze danst ook in die film en nog meer. Die film is niet islamitsch, de actrice heeft voor die film nooit een hoofddoek gedragen en na die film heeft ze juist een gore film gemaakt waar de rol van een egyptische prostituee uit cairo speelde. ze rookt en drinkt en doet wat ze hier niet eens doen.

oh oke,, ik dacht dat deze film juist een Islamitische boodschap had...van hoe een mfelse een gerespecteerde moslima is geworden.... En ik dacht ook dat ze iets goeds had gedaan in de naam van Allah waar wij allen vrouwen een goed voorbeeld aan kunnen nemen...
En ja wat die actrice betreft,,, ze is niet voor niets een actrice....en in mijn ogen zijn die meiden allemaal erg laag anders verkoop je jezelf niet voor de buis.. Kan me niet voorstellen dat actrices,, die rollen spelen met mannen een Islamitisch en hanya leven leiden..daar hoort meestal al t slechte erom heen bij

Faith
25-12-2010, 01:51
oh oke,, ik dacht dat deze film juist een Islamitische boodschap had...van hoe een mfelse een gerespecteerde moslima is geworden.... En ik dacht ook dat ze iets goeds had gedaan in de naam van Allah waar wij allen vrouwen een goed voorbeeld aan kunnen nemen...
En ja wat die actrice betreft,,, ze is niet voor niets een actrice....en in mijn ogen zijn die meiden allemaal erg laag anders verkoop je jezelf niet voor de buis.. Kan me niet voorstellen dat actrices,, die rollen spelen met mannen een Islamitisch en hanya leven leiden..daar hoort meestal al t slechte erom heen bij

Het is wel een film met een Islamitische boodschap, maar ik herriner me er alleen niet veel meer van maar zou hem wel overnieuw willen zien.

ayalou
25-12-2010, 01:55
Het is wel een film met een Islamitische boodschap, maar ik herriner me er alleen niet veel meer van maar zou hem wel overnieuw willen zien.

staat haar Qissa ergens op internet dat je weet??

Faith
25-12-2010, 01:58
staat haar Qissa ergens op internet dat je weet??

Niet dat ik weet, maar ga straks ff googlen, maybe komen we meer te weten.

ayalou
25-12-2010, 02:18

:sjans: ik ga straks ook wel ff zoeken

ayalou
25-12-2010, 07:05

walou staat niks over haar,, alleen wat op arabisch en frans