PDA

View Full Version : sparen of uitgeven dus leven!

ayalou
27-12-2010, 08:05
Ewa meiden wat hebben jullie liever,, keihard sparen voor een goede toekomst of denken jullie...nou het leven kan zomaar voorbij zijn dus...LEVENNNN!!:smile:

always112
27-12-2010, 08:09
Van allebei een beetje...
Soms als ik het zat ben dan denk ik waarvoor spaar ik, misschien leef ik morgen niet...
Maar soms denk ik ach joh als je zo denkt kom je nergens en begin ik idd te sparen...

ayalou
21-01-2011, 11:33
Van allebei een beetje...
Soms als ik het zat ben dan denk ik waarvoor spaar ik, misschien leef ik morgen niet...
Maar soms denk ik ach joh als je zo denkt kom je nergens en begin ik idd te sparen...

dat heb ik idd ook.
Maar het is toch t verstandigst om be3de een deel te sparen,, voor t zelfde geld mogen we wel lang leven en heb ik geen mooie toekomst opgebouwd.
oh ja wel sparen met mate,, het is niet zo dat ik veel leuke dingen weg laat omdat ik perse veel geld op de bank wil hebben:nut:

Nihad23
23-01-2011, 04:26
Beide natuurlijk, Ik spaar voor een toekomst maar ik geniet zeer van het leven, Als ik niet had gespaard in mijn jeugd dan zou ik nu echt goed in de shit zitten, Maar ik ben toch voor volle teugen genieten van het leven, lekker eens in het jaar ergens naar toe gaan, Al is het voor een dag, Natuurlijk samen met je man in mijn geval

X-Meisjj-X
23-01-2011, 02:31
Sparen idd.. Nutteloze dingen is voor mij niet nodig.. Zonde.. Dus als ik iets moet kopen of leuk vind, dan doe ik dat of als ik het nodig heb.. En anders niet..

Tufa7e
23-01-2011, 09:43
both.

ayalou
29-01-2011, 12:53
waar zouden jullie voor willen sparen??

Tufa7e
29-01-2011, 02:20
Hadj :love:

X-Meisjj-X
29-01-2011, 09:24
Idd hadj of umrah of auto of grote trouw feest:P

X-Meisjj-X
29-01-2011, 09:24
Huisje:P... Voor dingen als ze miss kapot gaan.. Als je het nodig hebt, dan heb je het in ieder geval..

ayalou
29-01-2011, 09:28
Hadj :love:

dat is een mooie:love:

ayalou
29-01-2011, 09:30
Idd hadj of umrah of auto of grote trouw feest:P

:love:

zou jij veel geld uitgeven aan je bruilofd??

Huisje:P... Voor dingen als ze miss kapot gaan.. Als je het nodig hebt, dan heb je het in ieder geval..

maar ja daar heb je denk ik een speciaal potje voor..dus buiten het grote spaarpot:)

X-Meisjj-X
29-01-2011, 09:36
:love:

zou jij veel geld uitgeven aan je bruilofd??

maar ja daar heb je denk ik een speciaal potje voor..dus buiten het grote spaarpot:)

Niet te overdreven maar redelijk.. Daar ga je de man niet voor kaal plukken vind ik.. Huisje is een groot spaarpot gekkie.. Vind ik althans..

ayalou
29-01-2011, 09:47
Niet te overdreven maar redelijk.. Daar ga je de man niet voor kaal plukken vind ik.. Huisje is een groot spaarpot gekkie.. Vind ik althans..

hahahdenk niet dat er nog mannen zijn die daar in trappen hoor, dat ze alles (eten, zaal en dan ook nog eens de poespas) gaan betalen.
Ja is zeker een groot spaarpot,, maar ik dacht meer aan spaar potten voor
appartementje in marokko
hajj
bruilofd
auto
wereldreis enz enz:o

X-Meisjj-X
29-01-2011, 09:53
hahahdenk niet dat er nog mannen zijn die daar in trappen hoor, dat ze alles (eten, zaal en dan ook nog eens de poespas) gaan betalen.
Ja is zeker een groot spaarpot,, maar ik dacht meer aan spaar potten voor
appartementje in marokko
hajj
bruilofd
auto
wereldreis enz enz:o

Huisje/appertement zelfde.. Als je maar onderdak hebt:P hahaha...

En wat betreft dat: Als je nog een hart hebt op de juiste plek zal je wel rekening meehouden.. En anders trouw je met diegene om dat?? Hsoema.. En als je zelf dingen betaalt etc, weet je tenminste ook wat je huwelijk waard is voor een dag!.

ayalou
29-01-2011, 10:05
Huisje/appertement zelfde.. Als je maar onderdak hebt:P hahaha...

En wat betreft dat: Als je nog een hart hebt op de juiste plek zal je wel rekening meehouden.. En anders trouw je met diegene om dat?? Hsoema.. En als je zelf dingen betaalt etc, weet je tenminste ook wat je huwelijk waard is voor een dag!.

oh sorry schatje had je ff verkeerd begrepen en niet goed gelezen..je bedoelde ook huisje,, ik dacht alleen de spulletjes voor t huis.'
je hebt helemaal gelijk:kusje:

X-Meisjj-X
29-01-2011, 10:07
oh sorry schatje had je ff verkeerd begrepen en niet goed gelezen..je bedoelde ook huisje,, ik dacht alleen de spulletjes voor t huis.'
je hebt helemaal gelijk:kusje:

Nee mehlish.. Ja dat bedoelde ik, voor later als opa en oma inshallah terug keren.. :P... Spulletjes inrichten vrouwen hahahahah...

Tufa7e
30-01-2011, 03:36
dat is een mooie:love:
Niet per se voor mij,, maar ik zou het eerder mijn ouders gunnen.
Dit omdat ik het volgende stukje las:

Als je wil reizen om naar Mekka te gaan om er het ritueel van de vrijwillige bedevaart te verrichten, dan moet je over het algemeen ongeveer 3.000 euro kosten voorzien. Als je het aantal verrichte bedevaarten dus wilt vehogen zonder er zelf in eigen persoon naartoe te gaan, dan is de enige oplossing dat je de kosten betaalt van een aantal behoeftigen die niet de financiële middelen hebben om dit ritueel te verrichten - dat hen daardoor niet meer ten deel valt - of van mensen die pas bekeerd zijn tot de Islam [...] Toch is het mogelijk om de kosten op ons te nemen van de bedevaart die we voorzien hadden, ten gunste van iemand die deze nog niet verricht heeft.

3.000 euro volstaat tegenwoordig om iemand de kans te geven om de bedevaart te verrichten. [...]
Als jij behoort tot de mensen die ervoor zorgen dat ander op bedevaart kan gaan, enkel voor de beloning die je ervoor ontvangt, dan ben ik er zeker van dat je op dit voorstel in zou gaan, enkel voor de beloning, minstens één keer.

Ik gun het mijn ouders meer dan mezelf eerlijk gezegd.

ayalou
30-01-2011, 07:08
Heel mooi stukje,, die wens heb ik paar jaar geleden in vervulling laten gaan.
Een deel hebben mijn ouders wel zelf betaald en een deel hebben wij voor ze betaald.
Moge Allah swt het van ons accepteren Incha'Allah..Amien:o

Tufa7e
30-01-2011, 11:14
Amin!
Subhana'Allah, prachtig, dan is het net alsof jij er bent geweest, macha'Allah!

X-Meisjj-X
30-01-2011, 11:22
Amin!

Amin idd.. Masha'allah.. Echt mooi om te horen

ayalou
30-01-2011, 11:33
Amin!

Baraka Allahoe Fieki,, ja idd alsof ik ben geweest en nu erg terug verlang Soubhana Allah:love:

Tufa7e
30-01-2011, 11:37
Soubhana; Allah!
Incha'Allah zal je ooit de kans krijgen om er heen te gaan.

ayalou
30-01-2011, 11:38
Soubhana; Allah!
Incha'Allah zal je ooit de kans krijgen om er heen te gaan.

Incha'Allah,, hoop t wel voor iedereen....Amien

Tufa7e
30-01-2011, 11:39
Amin.