PDA

View Full Version : Mag jou kind later een relatie?

ayalou
27-12-2010, 08:18
A. Ja

B. Ja, Alleen mijn zoon

C. Nee

Ben benieuwd!:smile:

always112
27-12-2010, 08:19
Nee, zowel de jongen als het meisje... (mocht ik ooit kinderen krijgen)

Tufa7e
27-12-2010, 08:19
C. zorgt alleen maar voor narigheid. [ik kan er over meepraten :hihi:]

Carpe Diem
27-12-2010, 08:20
Nee

tamazight_girrl
27-12-2010, 08:22
C. Heb je niets aan en wil dat mijn kinderen trouwen en hun partner volgens de juiste manieren van de islam leren kennen.

ayalou
27-12-2010, 08:29
Tbark Allah....Netjes hoor Dames:goedzo:

Tufa7e...idd alleen narigheid

Tufa7e
27-12-2010, 08:30
Yeps.

always112
27-12-2010, 08:31
Tbark Allah....Netjes hoor Dames:goedzo:

Tufa7e...idd alleen narigheid

En jou jongens??

ayalou
27-12-2010, 08:55
En jou jongens??

Absoluut een NEE,, maar als t zover is dan wil ik wel dat we erover kunnen praten..
Ik wil ze namelijk zoveel mogelijk uitleggen waarom je geen relatie mag hebben enz enz..

always112
27-12-2010, 08:56
Absoluut een NEE,, maar als t zover is dan wil ik wel dat we erover kunnen praten..
Ik wil ze namelijk zoveel mogelijk uitleggen waarom je geen relatie mag hebben enz enz..

Masha allah!

Amazigh
27-12-2010, 08:57

Denk je dat ze dan er over zullen praten?
Alles gebeurt stiekem..
Je kan je kinderen niet 24/7 in de gaten houden.

always112
27-12-2010, 09:00
Maar ik denk dat als jij je kinderen op de juiste manier opvoed,
en altijd over dingen met ze praat...
Dan praten ze er ook over...
Athans zo is het in mijn opvoeding gegaan...

ayalou
27-12-2010, 09:07
Denk je dat ze dan er over zullen praten?
Alles gebeurt stiekem..
Je kan je kinderen niet 24/7 in de gaten houden.

Denk je dat jou mama nooit door heeft gehad dat je een vriendinnetje hebt gehad of hebt???:hihi:
Wij mama's voelen dat,, zoiets merk je aan je kind..
Mijn kind hoeft er zelf niet over te beginnen,, ik begin er zelf over
Hoe ik mijn kinderen nu opvoed is dat ze over alles met me kunnen praten.
Ik denk als je ze zoiets van begin af aan aanleert,, dan durven ze veel opener met hun mama's te praten..

Onze ouders(be3de mijne) hebben nooit veel met ons gesproken,, dat kwam allemaal groffer..
Zo van mere tessiewred akiedes,, adengeg bebem::haha: als je met hem praat maak ik je dood.
Voor een meid is dat goed,, ik was daar gevoelig voor,, dus ben heeeeeeellll braaf geweest,, maar bij de jongens werkt dat averechts,, zie dat bij mijn broertjes..

Allahoe A3lam,, ik ga proberen mijn best te doen, als t lukt dan Hamdoulillaah

always112
27-12-2010, 09:10
Denk je dat jou mama nooit door heeft gehad dat je een vriendinnetje hebt gehad of hebt???:hihi:
Ik denk als je ze zoiets van begin af aan aanleert,, dan durven ze veel opener met hun mama's te praten..

Onze ouders(be3de mijne) hebben nooit veel met ons gesproken,, dat kwam allemaal groffer..
Zo van mere tessiewred akiedes,, adengeg bebem::haha: als je met hem praat maak ik je dood.
Voor een meid is dat goed,, ik was daar gevoelig voor,, dus ben heeeeeeellll braaf geweest,, maar bij de jongens werkt dat averechts,, zie dat bij mijn broertjes..

Ik denk wel dat het jou lukt
Insha allah!

Amazigh
27-12-2010, 09:12

Moge Allah je daarbij helpen..

ayalou
27-12-2010, 09:13
Ik denk wel dat het jou lukt
Insha allah!

Incha'Allah schat :kusje:

Amazigh
27-12-2010, 09:13
Maar ik denk dat als jij je kinderen op de juiste manier opvoed,
en altijd over dingen met ze praat...
Dan praten ze er ook over...
Athans zo is het in mijn opvoeding gegaan...

Ik vind dat Marokkaanse ouders van de eerste en tweede generatie het niet goed hebben aangepakt qua opvoeden.. Ik heb een goede opvoeding gehad alhamdoulilah. Maar om me heen zie ik dingen die de ouders verweten kunnen worden..

ayalou
27-12-2010, 09:14
Moge Allah je daarbij helpen..

Amien...shoukran

always112
27-12-2010, 09:15
Ik vind dat Marokkaanse ouders van de eerste en tweede generatie het niet goed hebben aangepakt qua opvoeden.. Ik heb een goede opvoeding gehad alhamdoulilah. Maar om me heen zie ik dingen die de ouders verweten kunnen worden..

Klopt maar dat zie ik vaak bij de kinderen die te streng zijn opgevoed...

Amazigh
27-12-2010, 09:17

zogenaamd streng opgevoed. Maar juist die mensen zijn totaal van de wereld los.

ayalou
27-12-2010, 09:18

Dat is absoluut waar,, maar vind de ouders van tegenwoordig weer veelste modern..
Ze laten bv makkelijk de vriendinnetje van hun zoon of dochter over de vloer...
Dan zeggen ze ze3me,, er gebeurt dan niks wij hebben de controle over ze!!

We moeten ons meer gaan praktiseren,, betreft opvoeding van onze kinderen..
Er valt een hoop te leren over hoe het moet...
Hamdoulillaah zij er genoeg dars over een Islamitisch opvoeding..
meer dan dat kunnen we niet doen,, de pubertijd is namelijk een moeilijke fase..

always112
27-12-2010, 09:20
Klopt!
Die ouders verbieden van alles maar nemen de moeite niet om een kind uit te leggen
waarom het niet mag, en daar gaan ze de mist in vind ik...
Ik heb al hamdoellah alle vrijheid gekregen...
Maar met het antwoord dat de vrijheid ophoudt wanneer ik `m schaadt...

ayalou
27-12-2010, 09:20

Wij hebben een strenge opvoeding gehad,, en dat heeft ons goed gedaan.
Misschien hebben we een verotte appel(zoals ze dat noemen) in de gezin..
Maar in elk gezin zit er wel 1 bij die het waarschijnlijk minder goed doet dan de andere..

Amazigh
27-12-2010, 09:21
Dat is absoluut waar,, maar vind de ouders van tegenwoordig weer veelste modern..
Ze laten bv makkelijk de vriendinnetje van hun zoon of dochter over de vloer...
Dan zeggen ze ze3me,, er gebeurt dan niks wij hebben de controle over ze!!

We moeten ons meer gaan praktiseren,, betreft opvoeding van onze kinderen..
Er valt een hoop te leren over hoe het moet...
Hamdoulillaah zij er genoeg dars over een Islamitisch opvoeding..
meer dan dat kunnen we niet doen,, de pubertijd is namelijk een moeilijke fase..

:lol::lol:

Dat hoeven mijn kinderen echt niet te flikken later. Vooral mijn dochter(s) niet..

Maar goed, je moet ze niet te streng aanpakken, maar teveel vrijheid is ook niet goed..

always112
27-12-2010, 09:23
Wij hebben een strenge opvoeding gehad,, en dat heeft ons goed gedaan.
Misschien hebben we een verotte appel(zoals ze dat noemen) in de gezin..
Maar in elk gezin zit er wel 1 bij die het waarschijnlijk minder goed doet dan de andere..

Ik denk dar er verschil zit daartussen...
Je hebt ouders die streng zijn en ouders die te streng zijn...
En je hebt kinderen die zoals mijn oom zegt opgevoed zijn (al bij hun geboorte)
en je hebt kinderen die jou vertrouwen schaden en die "schijt" hebben aan hun ouders....

ayalou
Klopt!
Die ouders verbieden van alles maar nemen de moeite niet om een kind uit te leggen
waarom het niet mag, en daar gaan ze de mist in vind ik...
Ik heb al hamdoellah alle vrijheid gekregen...
Maar met het antwoord dat de vrijheid ophoudt wanneer ik `m schaadt...

Daar gaat het idd fout,, zelfde verhaal als t hoofddoek..
De meiden zijn verplicht een hoofddoek te dragen zonder uitleg en helaas krijg je dan rare kledingcombinaties met hoofddoek..
Je moet altijd uitleg geven waarom iets wel of niet goed voor je..
Allah swt verbied ons niets als het niet goed voor ons was

Tufa7e

Incha'Allah gaat et je lukken.

Volgens mij moet elk kind een beetje door een mfellesperiode heen gaan, voor ze zich in rustig vaarwater kunnen begeven.

always112
27-12-2010, 09:24
Daar gaat het idd fout,, zelfde verhaal als t hoofddoek..
De meiden zijn verplicht een hoofddoek te dragen zonder uitleg en helaas krijg je dan rare kledingcombinaties met hoofddoek..
Je moet altijd uitleg geven waarom iets wel of niet goed voor je..
Allah swt verbied ons niets als het niet goed voor ons was

Inderdaad, maar helaas doet niet iedereen het goed...

ayalou
27-12-2010, 09:25
:lol::lol:

Dat hoeven mijn kinderen echt niet te flikken later. Vooral mijn dochter(s) niet..

Maar goed, je moet ze niet te streng aanpakken, maar teveel vrijheid is ook niet goed..

:haha: dan krijg je weer een ander discussie he?? waarom juist een dochter niet??
Wat haram is voor je dochter is ook haram voor je zoon(maar ik snap je wel,, bij een dochter ben je toch extra voorzichtig)

Idd je moet een middenweg zoeken en Incha'Allah gaat t dan goed komen..:goedzo:

Amazigh
27-12-2010, 09:27
:haha: dan krijg je weer een ander discussie he?? waarom juist een dochter niet??
Wat haram is voor je dochter is ook haram voor je zoon(maar ik snap je wel,, bij een dochter ben je toch extra voorzichtig)

Als mijn zoon later aan mij vraagt, paps ik kom vandaag wat later thuis.. Ik ga met vrienden daarheen, zal ik sneller ja zeggen dan bij een dochter. Meisjes zijn kwetsbaarder, minder sterk etc.

always112
27-12-2010, 09:27

Pfff... daar kan ik uren met je in discussie gaan...
Ik vind dat zoo een onzin...
Heb het ook met mijn vader gehad, waarom een jongen wat minder en een meisje heel erg??

always112
27-12-2010, 09:28
Als mijn zoon later aan mij vraagt, paps ik kom vandaag wat later thuis.. Ik ga met vrienden daarheen, zal ik sneller ja zeggen dan bij een dochter. Meisjes zijn kwetsbaarder, minder sterk etc.

Dat is onderscheid maken...

ayalou
27-12-2010, 09:28
Incha'Allah gaat et je lukken.

Volgens mij moet elk kind een beetje door een mfellesperiode heen gaan, voor ze zich in rustig vaarwater kunnen begeven.

Incha'Allah shokran,, hoop het voor ieder ouder...Amien

Niemand is perfect,, het zal nooit gaan zoals je wilt...shaitan blijft met ons spelen dus ook met onze kinderen..
de kans is dus idd groot dat ze even in die fase zullen komen ja....maar daarom is dan goed om erover te praten..
Communicatie is the key for everything:goedzo:

ayalou
27-12-2010, 09:30

Kan ik heel goed begrijpen..
meiden zijn gevoelig voor verleidingen,, zoete woordjes,, complimentjes...

Ik heb dan ook t gevoel dat een jongen zich makkelijker gaat redden...kweetniet

Amazigh
27-12-2010, 09:31
Dat is onderscheid maken...

Ik vind het oke..
Of het nou onderscheid maken is ofniet..

Zo zie ik dat gewoon.

always112
27-12-2010, 09:31
Kan ik heel goed begrijpen..
meiden zijn gevoelig voor verleidingen,, zoete woordjes,, complimentjes...

Ik heb dan ook t gevoel dat een jongen zich makkelijker gaat redden...kweetniet

Daar ben ik het niet met je eens...

always112
27-12-2010, 09:32
Ik vind het oke..
Of het nou onderscheid maken is ofniet..

Zo zie ik dat gewoon.

Dat is jou kijk op deze situatie...
Vind het heel jammer dat jij je zoon & dochter in sommige gevallen niet gelijk
zult behandelen...

ayalou
27-12-2010, 09:34
Pfff... daar kan ik uren met je in discussie gaan...
Ik vind dat zoo een onzin...
Heb het ook met mijn vader gehad, waarom een jongen wat minder en een meisje heel erg??

we hebben alle tijd:haha:
Begrijp me niet verkeerd...wat Allah swt haram heeft gemaakt voor een man,, heeft ie ook haram gemaakt voor de vrouw..
Walakien vrouwen valt makkelijk met ze te spelen omdat ze veeel kwetsbaarder zijn dan een man..
Waarom denk je dat een moslimbroeder wel mag trouwen met een niet moslim gelovige en een vrouw niet???
Omdat zei dan niet sterk zal staan in haar schoenen betreft haar geloof,, wij zijn veel kwetsbaarder en makkelijk het leven kan aannemen van haar bv christelijke man.. Wij kunnen snel meegaan in bepaalde dingen

Tufa7e
27-12-2010, 09:36
Incha'Allah shokran,, hoop het voor ieder ouder...Amien

Niemand is perfect,, het zal nooit gaan zoals je wilt...shaitan blijft met ons spelen dus ook met onze kinderen..
de kans is dus idd groot dat ze even in die fase zullen komen ja....maar daarom is dan goed om erover te praten..
Communicatie is the key for everything:goedzo:

Yeps that is true.

amin, lil jami3 lmuslimien incha'Allah.

ayalou
27-12-2010, 09:36
Dat is jou kijk op deze situatie...
Vind het heel jammer dat jij je zoon & dochter in sommige gevallen niet gelijk
zult behandelen...

Ik moet je ook bekennen mocht ik een dochter hebben gehad,, dat ik haar meer had beschermd....
Zei had nooit na Maghreb naar buiten mogen gaan(dat doe ik ook niet alleen als t moet) maar daar zal ik bij mijn jongens minder streng in zijn...

always112
27-12-2010, 09:37
Begrijp me niet verkeerd...wat Allah swt haram heeft gemaakt voor een man,, heeft ie ook haram gemaakt voor de vrouw..
Walakien vrouwen valt makkelijk met ze te spelen omdat ze veeel kwetsbaarder zijn dan een man..
Waarom denk je dat een moslimbroeder wel mag trouwen met een niet moslim gelovige en een vrouw niet???
Omdat zei dan niet sterk zal staan in haar schoenen betreft haar geloof,, wij zijn veel kwetsbaarder en makkelijk het leven kan aannemen van haar bv christelijke man.. Wij kunnen snel meegaan in bepaalde dingen

Dat ligt aan een persoon zelf...
Mij zul je niet zo snel mee gaan in die bepaade dingen...
Ik heb grenzen, en ik zal daar nooit overheen gaan...
Wat betreft het trouwen is een ander verhaal...

Amazigh
27-12-2010, 09:37

Jeppppp, mee eens..

Amazigh
27-12-2010, 09:38

Heel goed dat jij grenzen hebt. Maar zoals je hebt gezien hebben een heleboel landgenoten van ons geen grenzen. Niet dat ik mij kan inbeelden dat mijn dochters zo zullen worden. Maar meisjes zijn nou eenmaal kwetsbaarder dan jongens. Wat ga jij doen als je wordt aangevallen door een man die je wilt aanranden of iets?
Je kunt weinig doen..

ayalou
27-12-2010, 09:39

Hamdoulillaah dat jij sterk staat in jou schoenen...maar in t algemeen zijn wij vrouwen veel zwakker..
Wij zijn niet voor niets geschapen uit de rib van een man....Macha'Allah

ayalou
27-12-2010, 09:41
Jeppppp, mee eens..

:smile:

always112
27-12-2010, 09:41
Pff... ik, mijn zusjes en broertje zijn vrij opgevoed...
We zijn in totaal met 4 meisjes en 1 jongen...
Mijn moeder heeft ons allemaal op dezelfde wijze behandeld,
wat voor een meisje niet mag mag voor een jongen ook niet...
Mijn vader zegt: een meisje weet ook waar haar grens ligt, ze is geen schaap...
Jij als meisje kent ook je eergevoel...

ayalou
27-12-2010, 09:48
Pff... ik, mijn zusjes en broertje zijn vrij opgevoed...
We zijn in totaal met 4 meisjes en 1 jongen...
Mijn moeder heeft ons allemaal op dezelfde wijze behandeld,
wat voor een meisje niet mag mag voor een jongen ook niet...
Mijn vader zegt: een meisje weet ook waar haar grens ligt, ze is een schaap...
Jij als meisje kent ook je eergevoel...

Tbark Allah voor je ouders dat jullie allemaal goed terecht zijn gekomen..
Wat als je denkt dat je weet waar je grens ligt,, je komt je droomprins tegen...die eigenlijk geen droomprins is..
Je bent helemaal gevallen voor die knaap,, de kans is dus erg groot dat je veel verder met hem zal gaan vanwege de vertrouwen die je in hem hebt..
Nu Always heb ik t niet over jou maar kijk alleen om je heen(en er is genoeg te zien in Rotterdam) hoeveel meiden ken jij die zo sterk staan in hun schoenen als jou..
Die jongen heeft met haar gespeeld,, heeft haar hart gebroken....De kans is groot dat dat niet meer goed gaat komen

always112
27-12-2010, 09:55
Tbark Allah voor je ouders dat jullie allemaal goed terecht zijn gekomen..
Wat als je denkt dat je weet waar je grens ligt,, je komt je droomprins tegen...die eigenlijk geen droomprins is..
Je bent helemaal gevallen voor die knaap,, de kans is dus erg groot dat je veel verder met hem zal gaan vanwege de vertrouwen die je in hem hebt..
Nu Always heb ik t niet over jou maar kijk alleen om je heen(en er is genoeg te zien in Rotterdam) hoeveel meiden ken jij die zo sterk staan in hun schoenen als jou..
Die jongen heeft met haar gespeeld,, heeft haar hart gebroken....De kans is groot dat dat niet meer goed gaat komen

Zulke meiden nemen de moeite niet om de waarheid te zien...

ayalou
27-12-2010, 10:03
Zulke meiden nemen de moeite niet om de waarheid te zien...

En dat is met heel veel meiden zo....dat is de punt waarom da papa's veel voorzichtiger zijn met hun little girl's

always112
27-12-2010, 10:05
Ewa jha...
Maar toch vind ik niet dat je om die reden extra voorzichtig met de meisjes moet zijn...
Zoals mijn zusje altijd zei: als de players er niet waren waren de *** niet geweest

(laat ik het wel netjes houden ;))

ayalou
27-12-2010, 10:24
Ewa jha...
Maar toch vind ik niet dat je om die reden extra voorzichtig met de meisjes moet zijn...
Zoals mijn zusje altijd zei: als de players er niet waren waren de *** niet geweest

(laat ik het wel netjes houden ;))

Ma3lisch daar verschillen wij in mening.
wat je zusje zegt is natuurlijk ook zo,, maar je denkt toch niet dat de jongens ermee zitten als ze met een meisje hebben gespeeld en haar keihard de bons geven omdat ze een andere prooi hebben gevonden..
Hoe denk je dat de meid achter blijft,, haar eer is geschaad,, ze is waarschijnlijk getekend voor t leven..
Of ze gaat taubah verrichten en pakt haar leven heel goed op,, of en dat doen heel veeel meiden...die denken ewa mijn eer is van me afgenomen en zal verder gaan met lang leve de lol...
En haar krijg je niet meer op de goede weg....safi zei is te gevoelig voor verleidingen..
Was zei harder aangepakt was het misschien niet zover gekomen..

Dat jij sterk in je schoenen staat betekend niet dat elke meid dat is..
Zelfs Allah swt zegt dat een vrouw zwakker is dan een man(Moge Allah het mij vergeven als dit niet klopt) Ik zal Incha'Allah het bewijsje zoeken..

always112
27-12-2010, 10:26
Dat wij van mening verschillen mag... was dit niet zo geweest dan zou het leven saai zijn :P
Er zijn idd meiden die zwak zijn, maar ik vind het niet gepast om iedereen streng aan te pakken

Carpe Diem
27-12-2010, 10:26
Ik denk dat het hele probleem ligt bij het feit dat je het bij een meisje kan zien wanneer haar eer is geschaad..en bij een man niet..
En een meisje zal veel eerder voor **** uitgemaakt worden..

always112
27-12-2010, 10:29
Ik denk dat het hele probleem ligt bij het feit dat je het bij een meisje kan zien wanneer haar eer is geschaad..en bij een man niet..

Klopt, het was makkelijker geweest als het bij de jongen & meisje hetzelfde was...

Carpe Diem
27-12-2010, 10:30
Klopt, het was makkelijker geweest als het bij de jongen & meisje hetzelfde was...

Alhamdoellilah is het voor Allah swt wel hetzelfde

always112
27-12-2010, 10:32
Inderdaad!

ayalou
27-12-2010, 10:50
Dat wij van mening verschillen mag... was dit niet zo geweest dan zou het leven saai zijn :P
Er zijn idd meiden die zwak zijn, maar ik vind het niet gepast om iedereen streng aan te pakken

heel saai zou t zijn geweest:hihi:

Gair Incha'Allah

ayalou
27-12-2010, 10:51

Juist maar de gevoelens spelen ook een grote rol....zwakte

ayalou
Alhamdoellilah is het voor Allah swt wel hetzelfde

ja Hamdoulillaah

always112
;) Insha allah!

always112
27-12-2010, 10:53
neem je woorden terug:lol:

Wat hebben we nou aan een man als hij t zelfde is als een meid:haha:

Je weet wat ik bedoel!

ayalou
27-12-2010, 11:09
Je weet wat ik bedoel!

:hihi: yess

Carpe Diem
27-12-2010, 11:10
Een jongen is nou eenmaal lichaamelijk sterker dan een vrouw..
Mn ouders zouden zich geen zorgen maken over mn broer wanneer hij om 12uur nog buiten zou zijn maar om mij wel..

always112
27-12-2010, 11:11
Hahahaha, mij gewoon aan het plagen hea...?

ayalou
27-12-2010, 11:14
Hahahaha, mij gewoon aan het plagen hea...?

vind jou schattig als je word geplaagd:o

always112
27-12-2010, 11:16
Ik ben breekbaar! :P

ayalou
27-12-2010, 11:32
Ik ben breekbaar! :P

ewa zie je...komt omdat je een vrouw bent...:hihi:

always112
28-12-2010, 01:08
ewa zie je...komt omdat je een vrouw bent...:hihi:

Was een grapjuh :P

X-Meisjj-X
28-12-2010, 03:11
Misschienw wel.. Hij of zij doen het stiekem.. En als je het verbied en zij of hij weten dat, dan krijg je problemen.. Je kan wel de voordelen en nadelen voorlichten... Twijfel..

Rainbow__
28-12-2010, 04:18
C.

ik zal mijn kind een meisje of een jongen, gewoon gelijk behandelen. Ik ga niet zomaar iets verbieden, zonder de uitleg van te geven. Bijvoorbeeld dus een hoofddoek. Waarom dat moet, daar moet de uitleg van worden gegeven. Ik zelf heb er zelf voor moeten zoeken waarom dat zo is. Relaties zullen sowieso verboden worden, niet meer voor een meisje dan als een jongen. Tuurlijk zal ik als ik een meisje heb, haar iets meer beschermen. Waarom zij niet om 00:00 buiten mag rond lopen en haar broer wel. Je moet vooral praten met je kinderen, en dat van jongs af aan.

X-Meisjj-X
28-12-2010, 04:32
C.

ik zal mijn kind een meisje of een jongen, gewoon gelijk behandelen. Ik ga niet zomaar iets verbieden, zonder de uitleg van te geven. Bijvoorbeeld dus een hoofddoek. Waarom dat moet, daar moet de uitleg van worden gegeven. Ik zelf heb er zelf voor moeten zoeken waarom dat zo is. Relaties zullen sowieso verboden worden, niet meer voor een meisje dan als een jongen. Tuurlijk zal ik als ik een meisje heb, haar iets meer beschermen. Waarom zij niet om 00:00 buiten mag rond lopen en haar broer wel. Je moet vooral praten met je kinderen, en dat van jongs af aan.

dat klopt wel.. Hormonen, pubertijd etc.. Gaan ook een rol spelen..

Rainbow__
28-12-2010, 04:33
Inderdaad, daarom is dus praten van jongs af aan belangrijk. Ze moet open kunnen praten, en hun mening kunnen geven ;)

X-Meisjj-X
28-12-2010, 05:00
Inderdaad, daarom is dus praten van jongs af aan belangrijk. Ze moet open kunnen praten, en hun mening kunnen geven ;)

Wel lastig... Maar je moet als vriendin zijn en moeder.. Vertrouwen... Op een moderne manier..

Faith
29-12-2010, 12:29
C natuurlijk hè:roll:?

X-Meisjj-X
29-12-2010, 12:33
C natuurlijk hè:roll:?

Denk je

Faith
29-12-2010, 12:35
Denk je

Ik denk het niet alleen, ik weet het zeker dat ze dat niet mogen. MAAARRRR, ik zal ze proberen bij te brengen waarom niet. En mijn best doen, en daarna gewoon iedere dag dua doen bij Allah swt, hopen dat Rabie jehdiehoem inshaAllah.

X-Meisjj-X
29-12-2010, 12:37
Ik denk het niet alleen, ik weet het zeker dat ze dat niet mogen. MAAARRRR, ik zal ze proberen bij te brengen waarom niet. En mijn best doen, en daarna gewoon iedere dag dua doen bij Allah swt, hopen dat Rabie jehdiehoem inshaAllah.

Ja inshallah.. Amin... Hopelijk worden ze niet erggg eigenwijs:P

Faith
29-12-2010, 12:39
Ja inshallah.. Amin... Hopelijk worden ze niet erggg eigenwijs:P
InshaAllah, Allah jehdie zjami3 lmuslimien.

X-Meisjj-X
29-12-2010, 12:42

Amin!

waso
29-12-2010, 02:08
nee ik wil het volgens islamitische wijze en als de tijd rijp is wil ik er graag over praten met de kids als het zover is voor hun

X-Meisjj-X
29-12-2010, 02:24
nee ik wil het volgens islamitische wijze en als de tijd rijp is wil ik er graag over praten met de kids als het zover is voor hun
Oke, laten ze je maar nog niet horen:P

Amin

waso
29-12-2010, 05:48
Oke, laten ze je maar nog niet horen:P

Amin

maar dat is toch zo ik laat hun niet met andere geloof omgaan dat al helemaal niet hoe bedoel je laat ze maar niet horen

ayalou
29-12-2010, 05:50

:goedzo:

ayalou
29-12-2010, 05:50

Amien..

X-Meisjj-X
29-12-2010, 05:51
maar dat is toch zo ik laat hun niet met andere geloof omgaan dat al helemaal niet hoe bedoel je laat ze maar niet horen

Ik bedoel dat je hun een voorlichting gaat geven, en laat ze nog lekker spelen... Ze zijn nog jong

ayalou
29-12-2010, 05:52

Ik denk dat je met het praten heel vroeg moet beginnen...maar Gair Incha'Allah

X-Meisjj-X
29-12-2010, 05:53

Denk je?... Straks gaan ze het uitproberen

waso
29-12-2010, 05:53

dat klopt wel komt goed inshallah

X-Meisjj-X
29-12-2010, 05:54
Amin dames

ayalou
29-12-2010, 06:10
Denk je?... Straks gaan ze het uitproberen

Ik bedoel de openheid met je kinderen,, het veel praten zeg maar..

Ik heb leesboekjes speciaal voor hele jonge kindjes,, met een islamitisch achtergrond
Dan staan er allerlei verhaaltjes,, over gebed,, zieke mensen bezoeken,, kleding voorschriften,, respect voor je ouders,, ook word er op leuke manier verteld over vriendjes enzo maar op een heel leuk kinderlijke manier...
onbewust word ze veel over ons geloof bijgeleerd

ayalou
29-12-2010, 06:10
dat klopt wel komt goed inshallah

Incha'Allah

X-Meisjj-X
29-12-2010, 06:11
incha'allah

amin

ayalou
30-12-2010, 10:31

Bedoel je dan dat je dochter geen Nederlanse vriendinnetje mag hebben?? of geld dat alleen voor t ander geslacht..
sorry begrijp t niet schat

waso
31-12-2010, 04:12
Bedoel je dan dat je dochter geen Nederlanse vriendinnetje mag hebben?? of geld dat alleen voor t ander geslacht..
sorry begrijp t niet schat

ik bedoel dat ze wek keuzes hebben maar niet met jongens em meisjes moeten we nog zien welke ik wil niet dat ze de verkeerde pad opgaan .
inshallah komt het goed om vaak samen te praten over wat wel en niet mag kan het kind zelf ook zien wat wel en niet mag dat geld dan met wat voor type leeftijdgenootjes om kan gaan ik bedoel dat ze niet te slechte pad overnemen van andere ben ik op tegen.

allah ethjefath imsermen shami3

X-Meisjj-X
31-12-2010, 04:28
ik bedoel dat ze wek keuzes hebben maar niet met jongens em meisjes moeten we nog zien welke ik wil niet dat ze de verkeerde pad opgaan .
inshallah komt het goed om vaak samen te praten over wat wel en niet mag kan het kind zelf ook zien wat wel en niet mag dat geld dan met wat voor type leeftijdgenootjes om kan gaan ik bedoel dat ze niet te slechte pad overnemen van andere ben ik op tegen.

allah ethjefath imsermen shami3

Amin

Ik_Enzo
02-01-2011, 12:01
Ze moeten maar zelf weten wat ze doen, als ze maar niet te ver gaan en de ene na de andere relatie nemen hoor je mij niet echt klagen. Ik denk dat juist wanneer je je kinderen dingen gaat verbieden ze het toch zullen gaan doen, en wanneer je openlijk met je kinderen over die zaken praat, wat is goed, wat is fout etc dat ze zich dan veel beter bewust worden dat relaties niet noodzakelijk zijn en in onze cultuur vaak ook nog voor gedoe zorgen, roddels, leugens, van alles.

Dus liever niet, maar als ze een zekere leeftijd hebben bereikt vind ik dat ze het lot best een handje mogen helpen om het maar zo te noemen :hihi:

X-Meisjj-X
02-01-2011, 12:59
Ze moeten maar zelf weten wat ze doen, als ze maar niet te ver gaan en de ene na de andere relatie nemen hoor je mij niet echt klagen. Ik denk dat juist wanneer je je kinderen dingen gaat verbieden ze het toch zullen gaan doen, en wanneer je openlijk met je kinderen over die zaken praat, wat is goed, wat is fout etc dat ze zich dan veel beter bewust worden dat relaties niet noodzakelijk zijn en in onze cultuur vaak ook nog voor gedoe zorgen, roddels, leugens, van alles.

Dus liever niet, maar als ze een zekere leeftijd hebben bereikt vind ik dat ze het lot best een handje mogen helpen om het maar zo te noemen :hihi:

Goed gezegd..

Ik_Enzo
02-01-2011, 01:33
Danku :hihi:

X-Meisjj-X
02-01-2011, 01:38
Danku :hihi:

Inshallah he ;)

Ik_Enzo
02-01-2011, 01:50
Inshallah he ;)

Amin!

X-Meisjj-X
02-01-2011, 01:52
Amin!

Amin

ayalou
02-01-2011, 09:10

Denk je niet dat als je ze aan hun lot overlaat dat ze het dan normaal vinden en dan wel de ene relatie na de andere zullen hebben??

hahahah dat wat je zegt over...dat ze het lot best een handje mogen helpen...dat snap ik wel..
Toch heb ik liever dat ze verrast worden door t lot:hihi: