PDA

View Full Version : Kunnen melodiŽn 'op' raken?

nerd
28-12-2010, 10:07
Is muziek oneindig of gaan melodieŽn op raken?

X-Meisjj-X
14-01-2011, 05:12
Er zijn zoveel factoren die hierin meespelen. De noten, de lengte van de noten, de kleur van de noten, het aantal instrumenten, de soorten instrumenten en alle nieuw ontwikkelde instrumenten. Deze dragen allemaal bij aan de melodie en dus zal dit nooit op raken.

MissLieverdje
14-01-2011, 05:24

Hhahhahahah dat vroeg ik me ook een keertje af !

X-Meisjj-X
14-01-2011, 05:26
Hhahhahahah dat vroeg ik me ook een keertje af !

Ze verzinnen wel wat.. Want hoe komen ze er op? Eerst pannetjes enzo en kijk nu..

MissLieverdje
14-01-2011, 05:28
Hahhahah,, nee bij mij was het omdat ik steeds in verschillende liedjes dezelfde melodie hoor

X-Meisjj-X
14-01-2011, 05:36
Hahhahah,, nee bij mij was het omdat ik steeds in verschillende liedjes dezelfde melodie hoor

Aha oke. De noten zijn beperkt, maar de lengte niet. :)

Je kunt noten ook combineren. (Dus twee of meer noten tegelijkertijd afspelen.)

Elke keer als je een noot toevoegt aan een melodie is die op zich veranderd. Muziek schrift bestaat uit maten en tellen. Aangezien je oneindig door kan tellen lijkt het me dat je ook oneindig melodiŽn kan maken.

X-Meisjj-X
14-01-2011, 05:38
Maar of al die melodieen ook om aan te horen zijn is maar de vraag? En voorheen had je veel meer verschillende soorten...

Een goede vergelijking is het aantal verschillende verhalen dat geschreven kan worden. In principe is een boek een combinatie van letters. Maar ik weet zeker dat in het jaar 3000 nog steeds nieuwe unieke verhalen geschreven gaan worden.

Het ligt er aan, als je gewoon steeds een noot achter een bestaand liedje zet dan is het oneindig, want dan is het wel een ander liedje, maar als je gewoon allemaal verschillende melodieŽn maakt dan houdt het op een gegeven moment op.

En zolang mensen verschillend zijn in hun creativiteit en blijven zal muziek ook blijven veranderen….

X-Meisjj-X
14-01-2011, 05:47
Misschien dat ze in het jaar 3000 nieuwe instrumenten bespelen, er zo’n dertig genre’s bij zijn en het idee van een "band" (bestaande uit 3-4-5-6 leden) wel volledig anders is. Misschien dat elementen uit verschillende muziekgenre’s elkaar nog meer gaan overlappen. Het gaat wel erg lang duren voodat echt al-les al geschreven is… Bovendien kun je met dezelfde melodieŽn ook weer heel andere harmonieŽn creŽeren.

Muziek is oneindig maar nieuwe composities zullen wel steeds meer gaan lijken op eerdere muziek. De composities zullen niet erg veel verschillen, dus niet echt nieuw meer zijn.

MissLieverdje
14-01-2011, 06:09
Ok. Bedankt voor de informatie;)

X-Meisjj-X
14-01-2011, 06:13
Ok. Bedankt voor de informatie;)

Haha geen dank ;)

Tufa7e
15-01-2011, 11:52

RŠken nŪet ůp.

X-Meisjj-X
16-01-2011, 10:36
Idd.. Melodieen raken niet op dus muziek is oneindig...