PDA

View Full Version : het effect van het uiterlijk

IMO
28-12-2010, 10:08
Bij het maken van de eerste indruk is het uiterlijk zeer bepalend.
We beoordelen mensen het eerst op hun uiterlijk. In een fractie van een seconde weten we of iemand man of vrouw is. welke leeftijd hij of zij heeft en of hij of zij een fitte uitstraling bezit. Meteen hangen we er een prijskaartje aan: goed of niet goed, betrouwbaar of onbetrouwbaar, aantrekkelijk of onaantrekkelijk. Er is aangetoond dat mensen die er uiterlijk aantrekkelijk uitzien in de meningsvorming ook hoog scoren op andere kwaliteiten. Men meent dat een goed uitziend persoon bijvoorbeeld ook eerlijker is en dat hij een betere baan heeft of verdient. Dit wordt het halo-effect genoemd. Uiterlijk heeft direct effect op iemands aanzien en carričremogelijkheden. Managers ontkennen vaak bij hoog en laag dat zij iemand eerder aannemen voor een baan vanwege zijn uiterlijke verschijning. Misschien besseffen ze zelf niet dat dit een bepalende rol speelt, maar uiterlijk heeft een

X-Meisjj-X
14-01-2011, 05:33
Bij het maken van de eerste indruk is het uiterlijk zeer bepalend.
We beoordelen mensen het eerst op hun uiterlijk. In een fractie van een seconde weten we of iemand man of vrouw is. welke leeftijd hij of zij heeft en of hij of zij een fitte uitstraling bezit. Meteen hangen we er een prijskaartje aan: goed of niet goed, betrouwbaar of onbetrouwbaar, aantrekkelijk of onaantrekkelijk. Er is aangetoond dat mensen die er uiterlijk aantrekkelijk uitzien in de meningsvorming ook hoog scoren op andere kwaliteiten. Men meent dat een goed uitziend persoon bijvoorbeeld ook eerlijker is en dat hij een betere baan heeft of verdient. Dit wordt het halo-effect genoemd. Uiterlijk heeft direct effect op iemands aanzien en carričremogelijkheden. Managers ontkennen vaak bij hoog en laag dat zij iemand eerder aannemen voor een baan vanwege zijn uiterlijke verschijning. Misschien besseffen ze zelf niet dat dit een bepalende rol speelt, maar uiterlijk heeft een

Uiterlijk vergaat en innerlijk niet.. Om innerlijk te weten moet je diegene kennen.. Zo ben je geschapen.. Oneerlijk. En maak je zin af, een...

Safa
17-01-2011, 03:32
Uiterlijk vergaat en innerlijk niet.. Om innerlijk te weten moet je diegene kennen.. Zo ben je geschapen.. Oneerlijk. En maak je zin af, een...

ik ben het met je eens meid. het gaat om de innerlijkheid. maar ik kan je wel zeggen dat uiterlijk inderdaad een grote rol speelt.
het is niet eerlijk voor iedereen, maar ja.

eerste wat ze zien is je uiterlijk en binnen 5 min kunnen ze niet zien hoe je werkelijk bent.

X-Meisjj-X
17-01-2011, 03:57
ik ben het met je eens meid. het gaat om de innerlijkheid. maar ik kan je wel zeggen dat uiterlijk inderdaad een grote rol speelt.
het is niet eerlijk voor iedereen, maar ja.

eerste wat ze zien is je uiterlijk en binnen 5 min kunnen ze niet zien hoe je werkelijk bent.

Voor de meeste helaas wel ja... Idd klopt.. Ze hebben al een oordeel over je tenzij ze je niet eens kennen.. Spijtig! ;)

youssra-zaio
25-01-2011, 09:23
Ewa ja je kunt er niks aan doen als mensen achter de uiterlijk aan gaan inerlijk telt niet meer voor hun

X-Meisjj-X
25-01-2011, 09:26
Ewa ja je kunt er niks aan doen als mensen achter de uiterlijk gaan

Dat klopt ook...

Safa
26-01-2011, 01:33
weetje uiterlijk vergaat en innerlijk blijft voor altijd. hier moet je aan denken als je ooit iemand ziet lopen.

Esnaa
28-01-2011, 05:07
Tsja, innerlijk zou natuurlijk belangrijker moeten zijn dan uiterlijk. Maar voor een eerste beoordeling is uiterlijk wel belangrijk. Ik beoordeel mensen zelf ook snel op uiterlijk zal ik eerlijk toegeven. Maar ik vind niet veel mensen lelijk ofzo. Ik vind het wel belangrijk dat mensen er verzorgd uitzien. Dat is veel aantrekkelijker voor anderen. Als iemand vet haar heeft en vieze kleren aan heeft, dan denk ik wel: nou, jij zorgt zeker goed voor jezelf?

X-Meisjj-X
29-01-2011, 10:16
Goede verzorging ben ik met je mee eens... Maar voor de rest van het uiterlijk kan je niet weten hoe men in werkelijkheid is...