PDA

View Full Version : Zelfkritiek

ayalou
29-12-2010, 12:31
Yallah zied als jullie durven!!:P

Wie durft er kritisch te zijn over zichzelf??

X-Meisjj-X
29-12-2010, 12:32
Yallah zied als jullie durven!!:P

Wie durft er kritisch te zijn over zichzelf??

Pfff. Kan rustiger reageren... Niet gelijk verdedigen.. Beetje harder zijn... Meer lachen... En niet denken dat iedereen aanvallend is tegen over mij... Rustiger praten.. Heel veell...

ayalou
22-01-2011, 12:28
ik moet niet meteen dingen gaan roepen die ik op mijnhart heb..
soms is het beter om eerst na te denken voor ik wat zeg

X-Meisjj-X
22-01-2011, 03:14
Hahaha.. Zeg ik vaak tegen me zus..

ayalou
22-01-2011, 10:26
is zei ook zo erg??

X-Meisjj-X
22-01-2011, 10:52
is zei ook zo erg??

Ja absoluut.. Heel erg.. Eerlijk gezegd.. Ik zeg altijd denk 3 keer na voordat je wat zegt/uitkraamt.. Kijk eerst wat voor persoon dat is, voordat je je mond open trekt.. Zij denkt iedereen is net als haar.. Ghair inshallah

Faith
22-01-2011, 10:59
Vaker nee zeggen:moe:

ayalou
22-01-2011, 11:01
Ja absoluut.. Heel erg.. Eerlijk gezegd.. Ik zeg altijd denk 3 keer na voordat je wat zegt/uitkraamt.. Kijk eerst wat voor persoon dat is, voordat je je mond open trekt.. Zij denkt iedereen is net als haar.. Ghair inshallah

haha oke, ewa Gair

ayalou
22-01-2011, 11:01

nou dat moet je zeker doen,, iedereen wil maar al te graag over iemand heen lopen:jammer:

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:04

Daar word je inshallah voor beloond..

Faith
22-01-2011, 11:04
nou dat moet je zeker doen,, iedereen wil maar al te graag over iemand heen lopen:jammer:
Vroeger was ik nog erger, hamdollilah dat ik nu wel vaker nee kan zeggen, maar het kan zeg maar beter. Ik bied ook altijd spontaan hulp aan, soms moet ik me toch in bochten wringen om iets te doen en dan denk ik; jij gaat voor, als iets niet haalbaar is moet je het niet doen en zeggen dat het je bv niet uitkomt en niet van alles zelf aan gaan bieden:moe: Op zulke momenten kan ik wel mijn tong afbijten:moe:

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:05
haha oke, ewa Gair

Inshallah... Geldt denk ook voor mij :P

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:05
Vroeger was ik nog erger, hamdollilah dat ik nu wel vaker nee kan zeggen, maar het kan zeg maar beter. Ik bied ook altijd spontaan hulp aan, soms moet ik me toch in bochten wringen om iets te doen en dan denk ik; jij gaat voor, als iets niet haalbaar is moet je het niet doen en zeggen dat het je bv niet uitkomt en niet van alles zelf aan gaan bieden:moe: Op zulke momenten kan ik wel mijn tong afbijten:moe:

Je moet wel weten met wie je te maken hebt

Faith
22-01-2011, 11:07
Je moet wel weten met wie je te maken hebt

Dat weet ik dondersgoed, maar toch; het zit in mijn aard:moe:

ayalou
22-01-2011, 11:09

Ik kan echt bijna nooit NEE zeggen en ik bied ook altijd te vaak hulp aan maar nu heb ik wat anders bedacht..
Ik ontwijk mensen:haha: zodat me niet veel meer word gevraagd en ik niet veel hulp hoef aan te bieden.
Wallah weet je hoe erg? ik moest vorig jaar speciaal een agenda kopen zodat ik de buuvrouwtjes naar de dokters, verloskundige, ziekenhuis, enz enz kon brengen...vertalen. helpen met 100 en 1 andere dingen,, was t echt zat geworden. Elke dag werd me wel gevraagd.
Ik daar en tegen kan nooit hulp aan ze vragen of iemand,, ik schaam me daar gewoon voor:nut:

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:09
Dat weet ik dondersgoed, maar toch; het zit in mijn aard:moe:

Komt me bekend voor ;)... Allah zal je hiervoor belonen inshallah... Echt.. Sbar wehha

Faith
22-01-2011, 11:11
Komt me bekend voor ;)... Allah zal je hiervoor belonen inshallah... Echt.. Sbar wehha
InshaAllah, ik weet dat ik alles lilAllah doe, maar toch, af en toe maak ik het mezelf moeilijk om iets voor een ander te doen zeg maar. Ameen:sjans:

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:11
Ik kan echt bijna nooit NEE zeggen en ik bied ook altijd te vaak hulp aan maar nu heb ik wat anders bedacht..
Ik ontwijk mensen:haha: zodat me niet veel meer word gevraagd en ik niet veel hulp hoef aan te bieden.
Wallah weet je hoe erg? ik moest vorig jaar speciaal een agenda kopen zodat ik de buuvrouwtjes naar de dokters, verloskundige, ziekenhuis, enz enz kon brengen...vertalen. helpen met 100 en 1 andere dingen,, was t echt zat geworden. Elke dag werd me wel gevraagd.
Ik daar en tegen kan nooit hulp aan ze vragen of iemand,, ik schaam me daar gewoon voor:nut:

Is niks mis mee als je ander kunt helpen maar vergeet jezelf niet.. Als je het lichamelijk/geestelijk niet aankunt, allah ie shef inshallah... Zo bouw je hasanats op..

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:12
InshaAllah, ik weet dat ik alles lilAllah doe, maar toch, af en toe maak ik het mezelf moeilijk om iets voor een ander te doen zeg maar. Ameen:sjans:

Amin.. En als je het niet doet? Schuldgevoel/spijt zal miss een rol spelen en dat is veel erger, je vreet jezelf van binnen.. Als je het aankunt, zeg ik altijd doen.. Maar vergeet jezelf niet..

Faith
22-01-2011, 11:14

Daar sla je de spijker op zijn kop!! Ik vraag ook nooit wat en dan denk ik gewoon, ik hoef er niets voor terug maar soms gaan mensen gewoon 3iyaq doen, kijk ik heb het ook druk en heb mijn eigen gezin, daar moet gewoon ook rekening mee worden gehouden. En dat is meer wat me dwars zit, hamdollilah is het nu heel wat minder maar vroeger was het echt eerst zij en dan pas ik en mijn gezin. Gair inshaAllah...

Faith
22-01-2011, 11:15
Amin.. En als je het niet doet? Schuldgevoel/spijt zal miss een rol spelen en dat is veel erger, je vreet jezelf van binnen.. Als je het aankunt, zeg ik altijd doen.. Maar vergeet jezelf niet..

Juisttt!!! Maar zal dat omgekeerd ook zo zijn? Ik denk niet dat zij er wakker van zouden liggen Allahoe a3lam.

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:21
Juisttt!!! Maar zal dat omgekeerd ook zo zijn? Ik denk niet dat zij er wakker van zouden liggen Allahoe a3lam.

Daar moet jij niet van wakker liggen wat zij wel of niet denken.. Fasibillah.. Kijk niet naar wat die of dat doet.. Allah zal diegene geven, wat hem/haar toebehoort.. Dat neem je niet mee.. Omdat die het ook niet deed..

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:23
Daar sla je de spijker op zijn kop!! Ik vraag ook nooit wat en dan denk ik gewoon, ik hoef er niets voor terug maar soms gaan mensen gewoon 3iyaq doen, kijk ik heb het ook druk en heb mijn eigen gezin, daar moet gewoon ook rekening mee worden gehouden. En dat is meer wat me dwars zit, hamdollilah is het nu heel wat minder maar vroeger was het echt eerst zij en dan pas ik en mijn gezin. Gair inshaAllah...

Mehlish.. Jij hebt je hasanats opgebouwd voor het hiernamaals.. Miss stuurde Allah die mensen naar je toe om je te testen, en in mij ogen heb je geslaagd.. Het is verleden maar die punten niet ;)...

ayalou
22-01-2011, 11:24
Is niks mis mee als je ander kunt helpen maar vergeet jezelf niet.. Als je het lichamelijk/geestelijk niet aankunt, allah ie shef inshallah... Zo bouw je hasanats op..

Het is gewoon vermoeiend om een heel jaar lang op stap te gaan voor andere.
Ik ben best iemand die graag thuis zit,, en dat kan niet als je elke dag op stap moet voor andere.
Op een gegeven moment zeiden hun mannen ook gewoon vraag of ayalou mee kan,, ja daaag ze zijn niet met mij getrouwd:nut:
Ik wil al te graag Hasanaat opbouwen walakien als ik mijn gezin veeeel minder tijd geef denk ik dat ik juist mo3sijat krijg wa Allahoe A3lam

ayalou
22-01-2011, 11:28

Baraka Allahoe Fieki dat is wat ik bedoel,, heb zelf ook een behoorlijk druk leven.
Sowieso hoef ik er ook niks voor te terug te krijgen maar ik wil niet dat er misbruik word gemaakt van mijn goedheid zeg maar.
Dit jaar doe ik het heel anders,, nu heb ik een agenda speciaal voor mijn gezin en alleen voor ons:hihi:
Ik help nog vaak genoeg hoor,, toch nog te vaak maar ben t aan t afbouwen.

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:30
Het is gewoon vermoeiend om een heel jaar lang op stap te gaan voor andere.
Ik ben best iemand die graag thuis zit,, en dat kan niet als je elke dag op stap moet voor andere.
Op een gegeven moment zeiden hun mannen ook gewoon vraag of ayalou mee kan,, ja daaag ze zijn niet met mij getrouwd:nut:
Ik wil al te graag Hasanaat opbouwen walakien als ik mijn gezin veeeel minder tijd geef denk ik dat ik juist mo3sijat krijg wa Allahoe A3lam

Daarom zei ik vergeet jezelf niet.. Zei moeten dat accepteren.. Maar niet met leugens van nee, ik voel me niet goed.. Terwijl je in bioscoop bent ofzo..

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:31
Baraka Allahoe Fieki dat is wat ik bedoel,, heb zelf ook een behoorlijk druk leven.
Sowieso hoef ik er ook niks voor te terug te krijgen maar ik wil niet dat er misbruik word gemaakt van mijn goedheid zeg maar.
Dit jaar doe ik het heel anders,, nu heb ik een agenda speciaal voor mijn gezin en alleen voor ons:hihi:

Allah ziet alles en geeft jouw wat je toebehoort inshallah..

ayalou
22-01-2011, 11:32
Mehlish.. Jij hebt je hasanats opgebouwd voor het hiernamaals.. Miss stuurde Allah die mensen naar je toe om je te testen, en in mij ogen heb je geslaagd.. Het is verleden maar die punten niet ;)...

Je moet graag helpen maar vergeet niet dat het voor een vrouw heel belangerijk is dat haar gezin op nr.1 komt.
Als wij ons gezin tekort doen vanwege het helpen van andere mensen denk niet dat we dan die Hasanaat ontvangen;)
Alles met mate, dus ook het fisabillah want alles wat je voor je gezin doet daar verdien je ook een hoopm Hasanaat mee

ayalou
22-01-2011, 11:34
Daarom zei ik vergeet jezelf niet.. Zei moeten dat accepteren.. Maar niet met leugens van nee, ik voel me niet goed.. Terwijl je in bioscoop bent ofzo..

nee niet met leugen dan krijg je juist mo3sija walakien probeer wel wat mensen te ontwijken..
In plaats van ze 4keer op de schoolplein tegen te komen,, maar 1 keer ofzo:smile:

ayalou
22-01-2011, 11:36
Allah ziet alles en geeft jouw wat je toebehoort inshallah..

Incha'Allah Amien

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:36
Je moet graag helpen maar vergeet niet dat het voor een vrouw heel belangerijk is dat haar gezin op nr.1 komt.
Als wij ons gezin tekort doen vanwege het helpen van andere mensen denk niet dat we dan die Hasanaat ontvangen;)
Alles met mate, dus ook het fisabillah want alles wat je voor je gezin doet daar verdien je ook een hoopm Hasanaat mee

Daarom zei ik, vergeet jezelf niet.. Ik ga mezelf ook niet kapot maken voor anderen? Want dan tellen ze idd niet mee en wie helpt er mij als ze daar misbruik van maakte?

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:37
nee niet met leugen dan krijg je juist mo3sija walakien probeer wel wat mensen te ontwijken..
In plaats van ze 4keer op de schoolplein tegen te komen,, maar 1 keer ofzo:smile:

Ja dat kan wel.. Als je er geestelijk moe van bent en lichamelijk, kan ik dat begrijpen.. Iedereen wilt dat hij of zij dat alles word voorgekauwd, maar dat werkt zo niet.. Die persoon gaat ten onder.. Geestelijk.

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:38
Incha'Allah Amien

Amin voor jullie en anderen..

ayalou
22-01-2011, 11:44
Ja dat kan wel.. Als je er geestelijk moe van bent en lichamelijk, kan ik dat begrijpen.. Iedereen wilt dat hij of zij dat alles word voorgekauwd, maar dat werkt zo niet.. Die persoon gaat ten onder.. Geestelijk.

nou het is niet zo erg dat ik er geestelijk en lichamelijk moe van ben maar wil ze niet het gevoel geven dat ze voor elk 'sch..t' bij mij moeten zijn..
Ik heb daar grog gezegd gewoon geen zin meer in,, ook omdat ik niet wil dat er misbruik word gemaakt

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:48
nou het is niet zo erg dat ik er geestelijk en lichamelijk moe van ben maar wil ze niet het gevoel geven dat ze voor elk 'sch..t' bij mij moeten zijn..
Ik heb daar grog gezegd gewoon geen zin meer in,, ook omdat ik niet wil dat er misbruik word gemaakt

Ja en als dat gebeurt, ga je dat worden... Beter voorkomen dan genezen..

X-Meisjj-X
22-01-2011, 11:50
Als ik het zo zie en niet mis heb, voelen jullie je al misbruikt/je denkt erover en piekeren erover. Zie het goede ervan hasanats.. Want als jullie zo doorgaan, je word paranoide.. Nieuwe jaar, met mate.. Niet in drank (allah ya fhad) maar in hulp. Mooie motto voor jullie..

ayalou
22-01-2011, 11:56
Als ik het zo zie en niet mis heb, voelen jullie je al misbruikt/je denkt erover en piekeren erover. Zie het goede ervan hasanats.. Want als jullie zo doorgaan, je word paranoide.. Nieuwe jaar, met mate.. Niet in drank (allah ya fhad) maar in hulp. Mooie motto voor jullie..

haha grappig dat je dat zegt,, heb een hoop goede voornemens voor dit jaar en 1 daar van was idd help met mate..
Heb een goede start gemaakt met mijn voornemens en Incha'Allah word t een topjaar:goedzo:

X-Meisjj-X
23-01-2011, 12:00
haha grappig dat je dat zegt,, heb een hoop goede voornemens voor dit jaar en 1 daar van was idd help met mate..
Heb een goede start gemaakt met mijn voornemens en Incha'Allah word t een topjaar:goedzo:

Amine ie kagem ;) hhahaha... Je bent niemand wat verschuldigd.. Tenzij je het zelf wilt en toestaat.. Inshallah, amin ya rabi halamin.. En staan we straks in november/december terugblik nemen over 2011 inshallah en wat wel goed eraan was en wat niet.. En miss kun je dingen aanpassen in 2012..

Faith
23-01-2011, 02:35

Wa fiki barak Allaah. Allah ie r7em lwalidien, jij snapt mij ook. Ik ook waar ik kan maar als men er misbruik van gaat maken dan zeg ik :zwaai: Vroeger deed ik dat niet en hield ik altijd mijn mond. En dat hun mannen dan gaan zeggen: Laat Ayalou maar meegaan, jek labas?:maf: Dat is pas triest, Allah je7sen 3awn oe safi, zo maken ze gewoon letterlijk en figuurlijk misbruik van je:moe:

@Meisjj: Ik heb nergens spijt van, alles wat ik gedaan heb, heb ik lillAllah gedaan, en als men dat niet waardeerde, dan zal Allah (swt) het insha'Allah van mij accepteren.

X-Meisjj-X
23-01-2011, 03:37
Wa fiki barak Allaah. Allah ie r7em lwalidien, jij snapt mij ook. Ik ook waar ik kan maar als men er misbruik van gaat maken dan zeg ik :zwaai: Vroeger deed ik dat niet en hield ik altijd mijn mond. En dat hun mannen dan gaan zeggen: Laat Ayalou maar meegaan, jek labas?:maf: Dat is pas triest, Allah je7sen 3awn oe safi, zo maken ze gewoon letterlijk en figuurlijk misbruik van je:moe:

@Meisjj: Ik heb nergens spijt van, alles wat ik gedaan heb, heb ik lillAllah gedaan, en als men dat niet waardeerde, dan zal Allah (swt) het insha'Allah van mij accepteren.

Inshallah.. Amin... Met mate ;)

Tufa7e
23-01-2011, 10:42
Soms is het beter om mijn trots in te slikken.
En mijn koppigheid.
EN mijn taghenenth iets te verminderen :o
:hihi:

X-Meisjj-X
24-01-2011, 07:36
En mijn koppigheid.

Hahahahah.. Dat zeker..

Tufa7e
25-01-2011, 01:58
Fijn :hihi:

X-Meisjj-X
25-01-2011, 04:24
Fijn :hihi:

Wanneer:P

Tufa7e
25-01-2011, 04:26
over 20 jaar :o

X-Meisjj-X
25-01-2011, 04:44
over 20 jaar :o

Whawhawhawhawhawhawha

Tufa7e
25-01-2011, 06:17
Dan pas heb ik tijd :hihi:

X-Meisjj-X
25-01-2011, 06:37
Dan pas heb ik tijd :hihi:

Hahahaah... Yeah typisch marokkaantje

Tufa7e
25-01-2011, 06:40
100% :cool:

X-Meisjj-X
25-01-2011, 06:44
100% :cool:

Heb het gemerkt bij deze

Tufa7e
25-01-2011, 06:54
:haha: whahaha

X-Meisjj-X
25-01-2011, 06:56
:haha: whahaha

Die reacties van jouw... Appeltje zeggen meer dan genoeg

ayalou
27-01-2011, 03:00

Walidien oe Waldiek.
hahah die misbruik hebben ze al gemaakt.
Het was een gewoonte geworden om eerst mij te vragen en dan pas hun mannen.
Ik ben zelfs bij hun echo's geweest:roll: zo vaak zeg ik dan omg willen jullie mannen hier dan niet bij zijn ofzo.
Dan zeggen ze nee,, ze zijn al blij als jij meegaat:hihi: dat wil je als man toch voor geen goud missen:kweetnie:

ayalou
27-01-2011, 03:05
En mijn koppigheid.

grappig dat je dat zegt,, had helemaal niet gedacht dat jij taghenent had en perse je zin moest doordraven als een koppig klein kind:hihi:

Faith
27-01-2011, 08:55
Walidien oe Waldiek.
hahah die misbruik hebben ze al gemaakt.
Het was een gewoonte geworden om eerst mij te vragen en dan pas hun mannen.
Ik ben zelfs bij hun echo's geweest:roll: zo vaak zeg ik dan omg willen jullie mannen hier dan niet bij zijn ofzo.
Dan zeggen ze nee,, ze zijn al blij als jij meegaat:hihi: dat wil je als man toch voor geen goud missen:kweetnie:

Ameen:sjans:
Sobhan'Allah, het lijkt wel of ik dit stukje gewoon heb getikt, maar dit was vroeger, tegenwoordig gaan ze alleen.:hihi:

always112
27-01-2011, 09:16
Ik geef nooit op, ook al weet ik dat ik het niet kan (dat is een minpuntje)
Ben als het ware een beetje te eigenwijs...

Faith
27-01-2011, 09:23
Ik geef nooit op, ook al weet ik dat ik het niet kan (dat is een minpuntje)
Ben als het ware een beetje te eigenwijs...
Ik geef ook nooit op, maar als ik ergens aan begin maak ik het altijd af, als ik zie dat ik het niet kan dan begin ik er niet aan.

always112
27-01-2011, 09:28
Ik juist wel, ik ga de uitdaging aan :nut:

Faith
27-01-2011, 09:30

Goede eigenschap hoor!

ayalou
27-01-2011, 11:41
Ameen:sjans:
Sobhan'Allah, het lijkt wel of ik dit stukje gewoon heb getikt, maar dit was vroeger, tegenwoordig gaan ze alleen.:hihi:

:sjans:

nu kunnen ze het wel he?? nu het niet anders kan:haha:

ayalou
27-01-2011, 11:42

dat is dan toch toch juist goed?

Tufa7e
28-01-2011, 12:06
grappig dat je dat zegt,, had helemaal niet gedacht dat jij taghenent had en perse je zin moest doordraven als een koppig klein kind:hihi:

Wuhhahahaha qa nish 3amaagh staghenenth :hihi:
Als een koppig groot kind :ego:

ayalou
28-01-2011, 12:17
oke oke een beetje koppig wist ik wel walakien t3amaad:eek::eek:

niegoe:hihi:

Tufa7e
28-01-2011, 12:23
3amaagh staghenenth, niet met koppigheid :hihi:

ayalou
29-01-2011, 01:46
3amaagh staghenenth, niet met koppigheid :hihi:

tagennent en koppigheid..kief kief a zin inoe

always112
29-01-2011, 02:11
dat is dan toch toch juist goed?

In sommige gevallen niet...

Tufa7e
29-01-2011, 03:19
tagennent en koppigheid..kief kief a zin inoe
nietes :ego:

ayalou
06-02-2011, 11:53
nietes :ego:

leg eens uit dan:o

wat betekend tegennent?:hihi:

Tufa7e
06-02-2011, 11:59
Taghenenth is ondeugend :o
Niet koppig :hihi:

ayalou
07-02-2011, 12:04
Taghenenth is ondeugend :o
Niet koppig :hihi:

echt niet!

rebsereth,, mrefhemeth,, zoiets dat is ondeugend
maar tegennent is echt koppigheid:o

kan gewoon niet ander:hihi:

Tufa7e
07-02-2011, 12:04
Niet in mijn wereld :o

Rebsereth is echt stout :hihi:

ayalou
07-02-2011, 12:47

Rebsereth is echt stout :hihi:

safi wij leven in verschillende werelden:hihi:

net zoals je op zijn NL verschillende betekenissen hebt voor een woord heb je dat ook met berberse woorden..

Tufa7e
07-02-2011, 11:03
:hihi: Heb ik toch nog mijn zin gekregen :haha:

ayalou
07-02-2011, 05:32
:hihi: Heb ik toch nog mijn zin gekregen :haha:

Nee echt niet...teghenent is koppig:boos::P

Tufa7e
07-02-2011, 05:41

ayalou