PDA

View Full Version : Hoe streng zijn je ouders?

X-Meisjj-X
01-01-2011, 12:30
Wat mag je wel/wat mag je niet?... Ben je gewdwongen voor iets of kies je zelf voor de dingen?

always112
01-01-2011, 12:43
Ik ben vrij opgevoed, maar altijd met de voorwaarde van:
Als je die vrijheid schaad dan is het over...
Verder zijn er wel een paar grenzen waar ik me aan moet houden maar dat is
vanzelfsprekend

X-Meisjj-X
01-01-2011, 01:50
Ik ben vrij opgevoed, maar altijd met de voorwaarde van:
Als je die vrijheid schaad dan is het over...
Verder zijn er wel een paar grenzen waar ik me aan moet houden maar dat is
vanzelfsprekend

Oke kan je daar voorbeeld van noemen?

always112
01-01-2011, 03:01
Oke kan je daar voorbeeld van noemen?

Tjah je weet wel, niet liegen, niet met jongen omgaan etc...

X-Meisjj-X
01-01-2011, 03:02
Tjah je weet wel, niet liegen, niet met jongen omgaan etc...

Oke, duidelijk...

always112
01-01-2011, 03:05
Oke, duidelijk...

En jou ouders?

X-Meisjj-X
01-01-2011, 03:07
En jou ouders?

Vroeger waren ze heel streng.. Naarmate ze het begrijpen... Ze hebben ook begrip voor dingen.. Streng streng zijn ze niet...

always112
01-01-2011, 03:08
Vroeger waren ze heel streng.. Naarmate ze het begrijpen... Ze hebben ook begrip voor dingen.. Streng streng zijn ze niet...

Hamdoellah!

X-Meisjj-X
01-01-2011, 03:11
Hamdoellah!

Al hmdl ja.. Waren ze maar eerder zo ;)

always112
01-01-2011, 03:13
Al hmdl ja.. Waren ze maar eerder zo ;)

Ik zeg altijd: Een mens leert van zijn fouten, je kunt een persoon niets kwalijk nemen,
Iedereen vergist zich wel eens, het is een kunst om dat toe te geven en diezelfde
fout niet meer te maken...

X-Meisjj-X
01-01-2011, 03:14
Ik zeg altijd: Een mens leert van zijn fouten, je kunt een persoon niets kwalijk nemen,
Iedereen vergist zich wel eens, het is een kunst om dat toe te geven en diezelfde
fout niet meer te maken...

Dat klopt ja.. Maar ben al blij dat ze het inzien..

always112
01-01-2011, 03:17
Dat klopt ja.. Maar ben al blij dat ze het inzien..

Hamdoellah!

X-Meisjj-X
01-01-2011, 03:18
Hamdoellah!

;):P

IMO
01-01-2011, 04:29
Mijn ouders hebben mij ook vrij opgevoed.
Veel vrijheden, ze gunnen mij een carriere en een goed leven met de islam, eigen huis etc.
Natuurlijk vertrouwen ze mij en die moet ik niet beschamen. Is een paar keer gebeurd maar ze blijven me vertrouwen hamdoelilah.

Een leven zonder ouders is geen leven of ze streng zijn of niet.

X-Meisjj-X
01-01-2011, 04:32
Mijn ouders hebben mij ook vrij opgevoed.
Veel vrijheden, ze gunnen mij een carriere en een goed leven met de islam, eigen huis etc.
Natuurlijk vertrouwen ze mij en die moet ik niet beschamen. Is een paar keer gebeurd maar ze blijven me vertrouwen hamdoelilah.

Een leven zonder ouders is geen leven of ze streng zijn of niet.

Al hmdl.. Maar ze moeten ook aanpassen..

miss_21
01-01-2011, 04:41
Ik ben en voel me vrij genoeg, Ik bedoel zoals Always112 al zei, je moet er geen misbruik van maken dat ze je die vrijheid en vertrouwen geven.

Ik doe wat ik wil, maar mijn ouders weten ook dat ik nooit verder dan dat zal gaan. als ik thuis zeg ik ben daar, dan ben ik ook ECHT daar. ben nog nooit op een leugen betrapt en daarom heb ik die vrijheid ook.

IMO
01-01-2011, 04:41
Klopt maar zoals jongens hoef ik niet te beginnen of of ik een relatie mag:hihi:
Hamdoelilah past mijn vader zich heel goed aan. Als ik ergens heen ga (bv nara een andere stad) vraag ik eerlijk of ik mag (niet altijd hoor:hihi:) maar meestal vraag ik en ik heb nog geen 1 keer nee gehoord.
Want hij weet wat ik ga doen, kwestie van vertrouwen.

IMO
01-01-2011, 04:42
Ik ben en voel me vrij genoeg, Ik bedoel zoals Always112 al zei, je moet er geen misbruik van maken dat ze je die vrijheid en vertrouwen geven.

Ik doe wat ik wil, maar mijn ouders weten ook dat ik nooit verder dan dat zal gaan. als ik thuis zeg ik ben daar, dan ben ik ook ECHT daar. ben nog nooit op een leugen betrapt en daarom heb ik die vrijheid ook.

Klopt.
Helaas heb ik paar keer vertruwen beschaafd maar hamdoelilah goed gekomen

X-Meisjj-X
01-01-2011, 04:43

Oke ze vertrouwen je.. Wel mooi..

always112

& zo hoort het ook ;)

X-Meisjj-X
Klopt.
Helaas heb ik paar keer vertruwen beschaafd maar hamdoelilah goed gekomen

Al hmdl... Je leert er ook van he

IMO
01-01-2011, 04:53
Zeker
Maar de jongeren van nu leven in 2 culturen.
De nederlandse en de marokkaanse
Het is echt moeilijk om een balans te vinden want cultuur en geloof is toch anders.

X-Meisjj-X
01-01-2011, 04:54
Zeker
Maar de jongeren van nu leven in 2 culturen.
De nederlandse en de marokkaanse
Het is echt moeilijk om een balans te vinden want cultuur en geloof is toch anders.

Klopt. We moeten ook begripvol naar hun toe zijn..

IMO
01-01-2011, 05:00
Klopt. We moeten ook begripvol naar hun toe zijn..

Het is wel lastig met alles met school en werk enzo. Maar vertrouwen is het belangrijkst.
Als je ouders niet vertrouwen waar je bent en er komt een roddel opgang....:eek: Dan heb je problemen:hihi:

X-Meisjj-X
01-01-2011, 05:06
Het is wel lastig met alles met school en werk enzo. Maar vertrouwen is het belangrijkst.
Als je ouders niet vertrouwen waar je bent en er komt een roddel opgang....:eek: Dan heb je problemen:hihi:

Je hebt er van geleerd.. Zie ik heel erg.. ;) Netjes wollah

IMO
01-01-2011, 05:11
Er zijn geen roddels over mij gegaan hoor:hihi:
Heb ook niet erge dingen gedaan waar ik 100% spijt van heb maar gewoon paar kleine dingetjes verzwogen.
Gelukkig niet iets met jongens of uitgegaan ofzo.

Dan valt opzich weer mee:hihi:

Ik word vrijgelaten om te doen wat ik wil, sommige dingen moet je zelf ervaren
maar uitgegaan, drinken, jongens en die onzin worden niet toegelaten en wss ga ik dat nooit doen inshallah.

Vertel jullie eens wat met voorbeeldjes:hihi:

X-Meisjj-X
01-01-2011, 05:27
Er zijn geen roddels over mij gegaan hoor:hihi:
Heb ook niet erge dingen gedaan waar ik 100% spijt van heb maar gewoon paar kleine dingetjes verzwogen.
Gelukkig niet iets met jongens of uitgegaan ofzo.

Dan valt opzich weer mee:hihi:

Ik word vrijgelaten om te doen wat ik wil, sommige dingen moet je zelf ervaren
maar uitgegaan, drinken, jongens en die onzin worden niet toegelaten en wss ga ik dat nooit doen inshallah.

Vertel jullie eens wat met voorbeeldjes:hihi:

Hahahaha.. Ghair inshallah..

miss_21
01-01-2011, 05:32
Oke ze vertrouwen je.. Wel mooi..

Hamdl:smile:

X-Meisjj-X
01-01-2011, 05:42
Hamdl:smile:

;):P