Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 27

Thread: De Koran

Quote Originally Posted by sidi View Post
    dank u, maar ik had een strenge leerkracht. In de klas zijn we met 24 leerlingen, 8 van die 24 leerlingen hebben de hele koran gestudeerd. Het is niet zo moeilijk, maar als je elke dag 3 verzen leert zonder een dag te missen, ken je na ongeveer 3 jaar de koran uit je hoofd. Als je de helft hebt gestudeerd is de andere helft makkelijk, en kan je die in een jaar studeren door de hulp van Allah, het is alsof je de berg omhoog gaat, en als je bij de top bent aangekomen blijft er de andere helft die makkelijk is en dat is naar beneden gaan.
    Echt knap!

dank u, maar ik had een strenge leerkracht. In de klas zijn we met 24 leerlingen, 8 van die 24 leerlingen hebben de hele koran gestudeerd. Het is niet zo moeilijk, maar als je elke dag 3 verzen leert zonder een dag te missen, ken je na ongeveer 3 jaar de koran uit je hoofd. Als je de helft hebt gestudeerd is de andere helft makkelijk, en kan je die in een jaar studeren door de hulp van Allah, het is alsof je de berg omhoog gaat, en als je bij de top bent aangekomen blijft er de andere helft die makkelijk is en dat is naar beneden gaan.
    3 verzen per dag?? bedoel je geen 3 Ayaat??
    Bedoel Sourah Al Bakara heeft alleen al 5 7izb
    Ik ben beginnende en leer 1 bladzij per week,, dan hoop ik aan t eind van t jaar Sourh Al Bakara af te hebben Incha'Allah..
    Moge Allah swt het mi ook gemakkelijk maken en iedereen die het graa wil..

Macha'Allah vind het echt knap van je,, je motiveert me nu wel enorm...Shokran daarvoor:)
    tesriet nwanzaar

sidi's Avatar

Quote Originally Posted by ayalou View Post
    3 verzen per dag?? bedoel je geen 3 Ayaat??
    Bedoel Sourah Al Bakara heeft alleen al 5 7izb
    Ik ben beginnende en leer 1 bladzij per week,, dan hoop ik aan t eind van t jaar Sourh Al Bakara af te hebben Incha'Allah..
    Moge Allah swt het mi ook gemakkelijk maken en iedereen die het graa wil..

Macha'Allah vind het echt knap van je,, je motiveert me nu wel enorm...Shokran daarvoor:)
    graag gedaan, maar ik vind best dat je 1 bladzijde per twee dagen leert, een dag de helft van de bladzijde en de andere dag de andere helft van de bladzijde, zo leer je in een week 3,5 pagina's. En dan probeer je elke twee weken meer dan de helft van de pagina te leren. dan zal je het gewoon zijn om een pagina per dag te leren. ik persoonlijk leerde 10 pagina's per week, en ik heb ervaring, het helpt echt met je studies echt waar. soms leer ik niet voor mijn toetsen en toch haal ik een 10 op 10. doe je best ik wil je heel graag aanmoedigen zo zal je ook de hele koran leren, inchallah

graag gedaan, maar ik vind best dat je 1 bladzijde per twee dagen leert, een dag de helft van de bladzijde en de andere dag de andere helft van de bladzijde, zo leer je in een week 3,5 pagina's. En dan probeer je elke twee weken meer dan de helft van de pagina te leren. dan zal je het gewoon zijn om een pagina per dag te leren. ik persoonlijk leerde 10 pagina's per week, en ik heb ervaring, het helpt echt met je studies echt waar. soms leer ik niet voor mijn toetsen en toch haal ik een 10 op 10. doe je best ik wil je heel graag aanmoedigen zo zal je ook de hele koran leren, inchallah
    ik ben echt pas begonnen en vind 1 bladzij dan wel genoeg,, het is wel de bedoeling dat we binnenkort de tempo verhogen.. van sterretje naar sterretje dat komt overeen met 2 en een halve bladzij per week!
    Macha'allah vind t echt knap van je,, 10 bladzij is ongeveer 1 7izb per week,, kan niet anders dan dat je hoogbegaafd bent.
    Zo'n slimme tante ben ik niet en omdat ik t Arabisch niet begrijp is t leren ook wel een stuk moeilijker maar de wil is er wel!
    Misschien kan je ff wat tips plaatsen over hoe je het beste kan leren
    tesriet nwanzaar

:).

hallo:)

ik zat ff te kijken of je een tekst in t wit had geplaatst ofzo maar walou
    tesriet nwanzaar

Nee mr krijg gwn een brede glimlach van de voorgaande reacties..
    Jullie zyn echt goed bezig!

jij ook gauw Incha'Allah,,,,,Jallah inie Amien
    tesriet nwanzaar

Aaaaamien!

sidi's Avatar

Quote Originally Posted by ayalou View Post
    ik ben echt pas begonnen en vind 1 bladzij dan wel genoeg,, het is wel de bedoeling dat we binnenkort de tempo verhogen.. van sterretje naar sterretje dat komt overeen met 2 en een halve bladzij per week!
    Macha'allah vind t echt knap van je,, 10 bladzij is ongeveer 1 7izb per week,, kan niet anders dan dat je hoogbegaafd bent.
    Zo'n slimme tante ben ik niet en omdat ik t Arabisch niet begrijp is t leren ook wel een stuk moeilijker maar de wil is er wel!
    Misschien kan je ff wat tips plaatsen over hoe je het beste kan leren
    Voor een begin is 1 bladzijde wel genoeg, en als je dan van sterretje naar sterretje leert dan is het echt goed, na ongeveer 2maanden 1bladzijde leren kun je dan proberen om van sterretje naar sterretje te leren, dan houd je ongeveer 2maanden vol en probeer je dan meer te leren. En zoals je zegt dat je het arabisch niet begrijpt speelt een beetje ook een rol. Je kan het leren door te lezen en naar arabische zenders te kijken en luisteren. Een paar tips die ik geef zijn o.a

- Veel koran luisteren. Als je een mp3 hebt dan moet er zeker koran zijn. als je een pagina moet leren, luister ongeveer 10 20 keer dat pagina en begin te leren, je zal dat pagina makkelijker en vlugger leren. Toen ik 7jaar was luisterde ik vaak naar soerat al-baqara, en wanneer ik in die sourat aangekomen was, kende ik al de helft van de soera, dankzij wie? dankzij het luisteren van de koran. Dit is het begin.

-Je moet dikwijls herhalen zo vergeet je de soera's niet die je geleerd hebt.

-Na het leren van een pagina en natuurlijk ook het reciteren daarvan, moet je dat pagina die je geleerd hebt 50 keer lezen. En ik meen het, je zal dat pagina nooit vergeten als je het 50 keer leest.

- als je een soera leert van bv 5 paginas of 2 Of 20, dus als je dat soera eindigt moet je het van begin tot einde reciteren, zo ga je wat je nieuw hebt geleerd niet vergeten en tegelijkertijd kijk je of je het wel goed kent. Alles wat je nieuwt hebt geleerd, moet je herhalen, echt belangrijk.

- Het beste moment om koran te leren is tijdens fajr
    In de koran staat als volgt:
    ' Houd het gebed bij het verbleken van de zon tot aan het donker van de nacht; en het reciteren bij de dageraad. Voorwaar, van het reciteren bij de dageraad wordt getuigd.'
    soerat: israa, aya: 78

En tot slot:

45. 'En wanneer je de Koran voorleest, plaatsen Wij tussen u en degenen die niet in het Hiernamaals geloven een verborgen sluier'

46. 'En Wij leggen een bedekking over hun hart en doofheid in hun oren zodat zij het niet kunnen begrijpen. En wanneer je in de Koran uw Heer - de Enige - noemt, wenden zij u in afkeer de rug toe.'
    soerat: Israa

Ik wens u het beste, veel succes. Ik heb nog andere ips maar ik moet ze terug laten komen k'denk dat ik ze ben vergeten, ik ga nog goed nadenken, het is 9maanden geleden dat ik niet heb geleerd ik was klaar in juni de twaalfde, nu herhaal ik alleen. Een stuk makkelijker.

succes voor iedereen.