Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 35

Thread: soennieten en shieten?

always112's Avatar

Klopt I agree Umm
    Een dichter zei:
    "Net alsof het kloppen van het hart tegen de persoon zegt: ,,Waarlijk het leven bestaat slechts uit minuten en seconden. Zorg er dus voor dat je voor jouw ziel bekendheid werft voordat je sterft. Want bekendheid onder de mensen (na jou dood) is als een tweede leven.

Administrator meicro's Avatar

Quote Originally Posted by Umm_Imran View Post
    Ben ik het niet mee eens. Hun 'aqeedah is heel verschillend dan die van de Ahlul-Sunnaah wal-Jamaa'ah.

Topic over Shia en hun dwalingen.
    Ik beweer ook niet dat ze het zelfde zijn, ik attendeer er alleen even op dat bij hun ook groepen zijn. Heb mijn reactie even duidelijk gemaakt, zodat dit geen verwarring geeft insha allah.

De bedoeling van mijn reactie is mensen erop attenderen dat er groepje die zich Shia noemen en bijna alles net zoals ons naleven, maar deze kleine groepen kunnen beter de weg van Ahl Assunah kiezen, voordat ze worden meegesleurd in de grootte afdwalende groep (SHIA).

!! Belangrijk!! Voor deze kleine groep moet voornamelijk worden opgepast, omdat ze hetzelfde lijken als ahl Sunnah en kunnen veel van onze broeders en zusters met hun meesleuren, zonder dat deze door hebben wat de Echt SHIA annu nu inhoudt! PASS OP VOOR SHIA

Al qawlu, qawlu sawaarim. Umm_Imran's Avatar

Okee, khair in-shaae Allaah, omdat het eerst overkwam alsof je het niet erg vind.
    De shia claimen wel dat zij Ali radhiAllaahu 'anhu, volgen, maar de uitvinder van hun walgelijke sekte is een Jood.

Quote Originally Posted by Umm_Imran View Post
    Okee, khair in-shaae Allaah, omdat het eerst overkwam alsof je het niet erg vind.
    De shia claimen wel dat zij Ali radhiAllaahu 'anhu, volgen, maar de uitvinder van hun walgelijke sekte is een Jood.
    Ja klopt ik hoorde dat ook een keer van geleerde. Hij zei ook de naam van die gast en alles hij bekeerde zich zogenaamd tot de islam, maar dat hij alleen om deze verdwaalde shia groep te stichten.

Klopt ik reageerde gewoon heel snel, omdat ik eigenlijk zat te leren. Ik wilde benadrukken er zijn verschillende in hun en dat we ervoor moeten oppassen, hoe erg een groep van hun lijkt Op ahl sunnah, pas daar voor op! Wanneer de shia imams en geleerden slechte dingen over onze profeet, sahaba en ahl albayt! Dan moet je als moslim shia zijnde je afvragen waarom noemen jullie jezelf moslims, terwijl jullie dingen uit alquran niet accepteren! Als wij jullie vragen: geloven jullie in quran en wat erin staat zeggen jullie ja, maar waarom beschuldigen jullie aicha terwijl allah in de quran heeft vrijgesproken! Waarom vervloeken jullie sahaba terwijl de profeet ze had gekozen als de beste sahaba en ze wisten al dat ze van ahl jannah waren! Attaki allah akhawati, wallahi doet me pijn om te zien hoe jullie de bida3 volgen en dien alhaq opzij laten.

Haha wat een beeld schets je hier over shia.
    Ik ken er velen, aangezien ik in Iran woon en kan je verzekeren dat het heel anders is. Moest er gewoon van lachen zo erg was het. Waar haal je zulke informatie vandaan?
    Shia geloven niet dat Ali (as) de profeet had moeten zijn, astaghfirullah. En hun liefde voor ahl albait en metgezellen is groter dan waar ook te vinden.
    Ook geloven zij precies in dezelfde Qoran, en haten mekka absoluut niet. Ze worden juist door Saudi geweigerd binnen te treden en doen de grootste moeite voor hajj te gaan. En ze geloven absoluut in de eenheid van Allah.

Wees toch voorzichtig met het verspreiden van informatie. Wij zijn toch moslims, om waarheidsgetrouw te spreken?

Maar afdwalende imams??! Dan spreek je wel over de familie van de profeet saws. Astaghfirullah!!

Sahih al-Bukhari Hadith: 9.329Narrated Jabir Ibn Samura:I heard the Prophet saying, "There will be twelve commanders (Amir)." He then said a sentence which I did not hear. My father said, the Prophet added, "All of them will be from Quraish."

Quote Originally Posted by fatemeh View Post
    Haha wat een beeld schets je hier over shia.
    Ik ken er velen, aangezien ik in Iran woon en kan je verzekeren dat het heel anders is. Moest er gewoon van lachen zo erg was het. Waar haal je zulke informatie vandaan?
    Shia geloven niet dat Ali (as) de profeet had moeten zijn, astaghfirullah. En hun liefde voor ahl albait en metgezellen is groter dan waar ook te vinden.
    Ook geloven zij precies in dezelfde Qoran, en haten mekka absoluut niet. Ze worden juist door Saudi geweigerd binnen te treden en doen de grootste moeite voor hajj te gaan. En ze geloven absoluut in de eenheid van Allah.

Wees toch voorzichtig met het verspreiden van informatie. Wij zijn toch moslims, om waarheidsgetrouw te spreken?

Maar afdwalende imams??! Dan spreek je wel over de familie van de profeet saws. Astaghfirullah!!

Sahih al-Bukhari Hadith: 9.329Narrated Jabir Ibn Samura:I heard the Prophet saying, "There will be twelve commanders (Amir)." He then said a sentence which I did not hear. My father said, the Prophet added, "All of them will be from Quraish."
    Hey meid, open je ogen en doe zelf research en je komt van zelf achter dat de punten die hier zijn benoemd door meicro 100% waarheid zijn. Ze gaan zelfs nog verder tik maar in youtube shia en open je ogen en je oren!

Hoe sta je tegenover wat ze met ashoera doen? Zichzelf verminken en laten bloeden?!

Ik zie het hier met mijn eigen ogen. Ze zijn open. :)

Mensen zijn niet perfect en maken fouten. Grote en kleine. Er zat vast mensen in de wereld die dingen doen zoals hierboven staam vermeld, maar dat zijn geen shia te noemen. Moet je voorstellen dat iedereen op deze manier over anderen zou gaan oordelen...
    Dan zeggen ze: moslims zijn terroristen en blazen anderen en zichzelf op. Ze drinken alcohol en gebruiken drugs. Luisteren muziek en dansen. De mannen komen op straat naar vrouwen kijken en noemen ze hoeren als ze niet de gewenste aandacht krijgen. Ze slaan hun vrouwen enzovoorts.
    Maar dit zijn toch ook geen echte moslims zoals het geloof het voorschrijft, maar helaas zien we deze dingen wel...

En ashura... ik ben meerdere keren naar de bijeenkomsten geweest. Ze vertellen over wat er is gebeurd, vertellen over goede daden die wij kunnen verrichten en lezen duas op. Door de grote geleerden is het verboden om jezelf te pijnigen.
    Dat er toch mensen zijn die dit vanuit hun cultuur doen... dat is weer een ander verhaal, maar kan gelukkig zeggen dat het in dit land nergens gebeurt. Volgens mij wordt je dan zelfs ogepakt...

Al qawlu, qawlu sawaarim. Umm_Imran's Avatar

De shia geven zelf in hun boeken aan dat hun stroming gesticht is door een jood genaamd Ibn Saba' en dat 'Ali. radhiAllaahu 'anha, de volgelingen van deze man heeft verbrand en afstand heeft genomen van hun afgedwaalde ideen. Zie: Firaaq ush-shie'ah van Nobochtie, blz. 22; Ikhtiaar Ma'rifat ur-Ridjaal van Toesi, blz. 107.
    Ha! Grappig dat je zegt dat de liefde die de shia voor de Sahabah, radhiAllaahu 'anhum, voelen en voor de Ahl al-Bait groter is dan wat dan ook. Heel grappig! De shia zien Abu Bakr, 'Omar en 'Uthmaan als kuffaar. Zullen we even kijken naar wat de shia cht zeggen? “Alle metgezellen, uitgezonderd drie, zijn na de dood van de Profeet (vrede zij met hem) ongelovigen geworden, waaronder Aboe Bakr, Omar, Othmaan, Khaalid ibnoel Walied, Mu'aawiyah en al-Moeghirah ibnoe Shoebah.” Waar vinden we dit? in Ar-Rawdah min al-Kaafi van Al-Kolienie, boekdeel 8, blz. 245. Wacht? Liefde voor Ahl al-Bait, de familieden van de Profeet toch? Ehm, Abu Bakr, radhiAllaahu 'anhu is de schoonvader van de Profeet. Wat hem k tot ahl al-Bait maakt. 'Uthmaan ibn 'Affan behoort niet tot ahl al-Bait? Vreemd, zijn bijnaam was Dhun Nurayn, de drager van de twee lichten. Why? Omdat hij getrouwd was met twee dochters van de Profeet, sallAllaahu 'alayhi wasallam. Vreemd, heel vreemd! Takfeer verrichten op de sahabah? Wallaahi wa biLlaahi wa Talaahi de sahabah zijn ver verheven boven hun takfeer! De sahabah, mag Allaah met een ieder van hij tevreden zijn, zijn door Allaah 'Azza wa Jall gekozen als Metgezellen van de Profeet sallAllaahu 'alayhi wasallam. Denken de shia dat Allaah Tabaraka wa Ta'als onze geliefde Profeet sallAllaahu 'alayhi wasallam, slechte mensen als Metgezellen zou geven? Wallaahi dit is twijfelen aan de Wijsheid van onze Schepper! Wat zeggen de shia nog meer? Let's take a look en weer in een boek van de shia, Haq al-Yaqeen van Al-Madjelisi blz 519. Wat zien we daarin staan?* “Tot onze overtuiging behoort het zich distantiren van de vier afgoden; Aboe Bakr, Omar, Othmaan en Mu'aawiyyah. Ook behoort het tot onze overtuiging zich te distantiren van de vier vrouwen; Aa’ishah, Hafsah, Hind en Oem ul-Hakam en iedereen die hen volgt. Ook moeten wij geloven dat deze personen de meest slechte schepsels van Allah op aarde zijn en dat het geloven in Allah, Zijn profeet en Zijn Imams niet mogelijk is zonder afstand te nemen van hun vijanden.” Geloof je mij niet? Kijk hier maar even naar: Pagina is voor en door shia.
    Wat een wereld van verschil met de Ahl as-Sunnah! Degene die daadwerkelijk liefde voor de Metgezellen, radhiAllaahu 'anhum, tonen.
    Dit zou voldoende moeten zijn om de shia te weerleggen:
    It is reported that Ayyb Al-Sakhtiyn –Allh have mercy on him – said:
    Whoever loves Ab Bakr has upheld the religion, whoever loves ‘Umar has made the way clear, whoever loves ‘Uthmn is enlightened by the light of Allh, and whoever loves ‘Al has taken the firmest handhold. Whoever speaks well of the Companions of Allh’s Messenger – Allh’s peace and blessings be upon him – is clear of hypocrisy (nifq), but whoever belittles any one of them or dislikes [any one of them] for something he did, then he is a heretic (mubtadi’), an opponent of the Sunnah and the Righteous Predecessors (the Salaf), and it is feared that none of his deeds will be raised to the heavens until he loves all of [the Companions] and his heart is clear towards them.
    Ibn Ab Zamann, Usl Al-Sunnah article 189.
    Duidelijk dus :).
    De shia zijn kuffaar, wallaahi zij zijn kuffaar en dat geven ze zelf toe!
    Wij en zij (Ahl us-Soennah) hebben niet dezelfde god, noch dezelfde Profeet, noch dezelfde imam, want zij beweren dat hun Heer Degene is wiens Profeet Mohammed heette en de Kalifah daarna Aboe Bakr. Wij erkennen noch deze Heer, noch deze Profeet, want wij geloven dat de Heer die Aboe Bakr als opvolger van Zijn Profeet aanvaardt, niet onze Heer is en ook is Diens Profeet niet onze Profeet.” Oh, maar dit is niet verzonnen, omdat het gewoon in Al-Anwaar An-Noe' maaniyyah van Ni'matullah al-Djazaa’iri, boekdeel 2, blz 278 staat. Yep, een boek van de shia :). Nog steeds niet overtuigd?* Maakt niet uit. Let's talk about the Quran, shall we. Even kijken wat de shia daarover zeggen..
    Zij zeggen dat de Edele Koran gewijzigd is en dat de echte Koran in het bezit is van hun verwachte Mahdi. Hier volgen de namen van een aantal 'grote Sjiietische geleerden' die menen dat de Koran gewijzigd is:
    * Ali ibnoe Ibraahiem al-Qoemmie
    * Ni'matullah al-Djazaa’iri
    * Al-Faidh al Kashaanie
    * Ahmed at-Taboersie
    * Mohammed Baaqir al-Madjelisi
    * Al Moefied
    * Adnaan al-Bahraani
    * An-Noeri at-Taboersie
    * Habiebullah al-Khoe’ie
    * Mohammed ibnoe Yacqoeb al-Kolienie
    * Mohammed al-Ayaashi
    Het zinsdeel “Aal Mohammed wa Aal Ali”* is uit de Koran geschrapt”. Althans, dat denken de shia. Waar vinden we dit? In hun shi'i boek! Welke? Manhadj al-Baraa'ah van Habiebullah al-Khoe’ie, boekdeel 2, blz. 216. Oh en in Fasl ul-Khitaab fi Tahriefi Kitaab Rabb il-Arbaab van An-Noeri at-Taboersie, blz. 18 staat het volgende: “Er bestaat een Soerah met de naam ‘al-Wilaayah’ die als volgt begint: ,,O jullie die geloven, gelooft in de beide lichten…” En het is Othmaan ibnoe Affaan die deze Soerah heeft doen vervallen.” LEUGENS! LEUGENS! LEUGENS!
    Eens kijken welke leugens ze aan 'Ali toeschrijven, radhiAllaahu 'anh. En hij is ver verheven boven de onzin die zij verkondigen!
    Allereerst: “Ali ibn Abi Taalib (moge Allah tevreden met hem zijn) is degene die de mensen over het Paradijs en de Hel zal verdelen, zo zal hij de inwoners van het Paradijs, het Paradijs doen binnentreden en de inwoners van de Hel, de Hel doen binnentreden.” En dit staat in Basaa’ir ad-Dardjaat, As-Saffaar, boekdeel 8, blz 235. En dit is niets anders dan SHIRK omdat het niet Ali maar Allaah 'Azza wa Jall is die oordeelt! Zij hebben Ali naast Allaah geplaatst en dit is niets anders dan PURE SHIRK!
    De ahl as-Sunnah wal Jamaa'ah zeggen over de donder dat het het geluid van een Engel is. Op het gezag van ibn 'Abbaas, die zei: 'Joden kwamen aan bij de Boodschapper van Allah en zeiden: "Vertel ons wat donder is?" Hij antwoordde daarop: "Het is een engel van Allah's engelen die zich over de wolken plaatst en in wiens handen een mikhraaq is (1) waarin hij wolken wegstuurt, hen leidend waar Allah hem gebiedt." Ze zeiden: "En wat is dat geluid (van de donder) die we horen?"Hij zei: "Het is het geluid van zijn stem." Ze zeiden: "Je hebt correct gesproken."'(2)* Ikrimah zei dat wanneer Ibn Abbas (رضي الله عنه) het geluid hoorde van de donder, dan zou hij zeggen: "Geprezen is Degene wie u (de engel) heeft verheerlijkt." En hij zei: "Donder is een engel die schreeuwt tegen de regen, de manier waarop een herder schreeuwt tegen zijn schapen." (3). En dit is uit de volgende bronnen afkomstig:
    (1) Ibn al-Atheer schreef in An-Nihayah (vol 2., p. 26): "Het is een voorwerp waarmee engelen wolken wegstuurt en waarmee hij ze op specifieke plaatsen zet."
    (2)Hassan verklaard door al-Albaanee in zijn Silsilat al-Ahaadeeth as-Saheehah vol.4, p: 491.
    (3) Hasan verklaard door Al-Albanie in Saheeh Al-Adab Al-Mufrad.
    De shia, daarentegen, zeggen het volgende over de donder: “De donder is een zaak van jullie vriend.” Als er gevraagd wordt: “Wie wordt er bedoeld met onze vriend?” Dan antwoordden zij: “De leider der gelovigen Ali ibn Abi Taalib (moge Allah tevreden met hem zijn).” En dit vinden ze in Al-Ikhtissas, Al-Moefied, blz 327. En zij zeggen in Bishaarat al-Moestaffah, Shi3at al-Mortadhah, boekdeel 2, blz. 79.: “Eenieder die Ali ongehoorzaam is, is een ongelovige en wie iemand boven Ali plaatst, treedt daarmee buiten het geloof.” En dit is onzin omdat wij Allaah en Zijn Boodschapper dienen te gehoorzamen.
    *
    In*Oessoel al-Kaafi, al-Koleenie, boekdeel 1, blz. 258 en 260. wordt het volgende beweert: “De imams van Shi'ah hebben kennis van het verleden en de toekomst en niets ontgaat hen en zij gaan enkel en alleen dood als zij dat willen.” En wederom is dit Shirk, omdat in er in een hadith die overgeleverd is door Ibn 'Omar, radhiAllaahu 'anhu staat dat er 5 sleutels van het ongeziene zijn, en dat niemand ze kent, behalve Allaah. Deze vijf zijn:
    1. Niemand weet wat er morgen zal gebeuren, behalve Allah
    2. Niemand weet wat er in baarmoeder is, behalve Allah
    3. Niemand weet wanneer het zal regenen, behalve Allah
    4. Niemand weet op welke grond hij zal sterven
    5. Niemand weet wanneer het Uur zal aanbreken, behalve Allah.”
    *
    Of zoals in surah Luqmaan, aya 34 staat: "Voorwaar, Allah beschikt over de kennis van het Uur, en Hij zendt de regen neer, en Hij kent wat zich in de schoten bevindt. En niemand weet wat hij morgen zal doen. En niemand weet op welke grond hij zal sterven. Voorwaar, Allah is van alles op de hoogte, Alwetend."
    *
    De shia haten de inwoners van Mekkah en Medina. En weer is dit te vinden in hun boeken. In Oessoel al-Kaafi van al-Koleenie boekdeel 2 blz 410 staat: “De inwoners van Mekkah begaan openlijk Kufr (ongeloof) en de inwoners van al-Madinah zijn zeventig keer erger dan de inwoners van Mekkah.” Dus wat praat jij.

Maar goed, shia staan bekend om hun Taqiyah (het achterhouden van de waarheid). En dat verbaasd me ook niets omdat zij in Oessoel al-Kaafi van al-Koleenie boekdeel 2 blz 222 zeggen dat ,,degene die ons geloof geheim houdt, zal door Allah geerd worden en degene die ons geloof bekendmaakt, zal door Allah vernederd worden.” Met andere woorden of ze zijn leugenaars of ze zijn vernederd door Allaah!

Grappig, je haalt een hadith uit sahih bukhari aan..In volume 1, boek 9 beginnen de ahadeeth pas vanaf nummer 479, hadith 329 (welke in een ander boek staat) gaat over menstruatie. Als we kijken naar hadith nummer 329 van volume 9 dan zien we dat het hier gaat over een bedoen gaat die Bayyah geeft.

;)
    Ga je dwaling ergens anders verkondingen! Zjaa-a al-haqq wa zahaqa al-baatil!! *
    Last edited by Umm_Imran; 12-08-2013 at 08:25.

Quote Originally Posted by fatemeh View Post
    Ik zie het hier met mijn eigen ogen. Ze zijn open. :)

Mensen zijn niet perfect en maken fouten. Grote en kleine. Er zat vast mensen in de wereld die dingen doen zoals hierboven staam vermeld, maar dat zijn geen shia te noemen. Moet je voorstellen dat iedereen op deze manier over anderen zou gaan oordelen...
    Dan zeggen ze: moslims zijn terroristen en blazen anderen en zichzelf op. Ze drinken alcohol en gebruiken drugs. Luisteren muziek en dansen. De mannen komen op straat naar vrouwen kijken en noemen ze hoeren als ze niet de gewenste aandacht krijgen. Ze slaan hun vrouwen enzovoorts.
    Maar dit zijn toch ook geen echte moslims zoals het geloof het voorschrijft, maar helaas zien we deze dingen wel...

En ashura... ik ben meerdere keren naar de bijeenkomsten geweest. Ze vertellen over wat er is gebeurd, vertellen over goede daden die wij kunnen verrichten en lezen duas op. Door de grote geleerden is het verboden om jezelf te pijnigen.
    Dat er toch mensen zijn die dit vanuit hun cultuur doen... dat is weer een ander verhaal, maar kan gelukkig zeggen dat het in dit land nergens gebeurt. Volgens mij wordt je dan zelfs ogepakt...
    Ik snap dat je de mensen die jij kent wilt verdedigen en dat die mensen die jij kent niet veel verschillen van Ahl sunnah (volgens jou). Deze kleine groepen weten niet wat hun geleerden en wat de imaams aan het doen zijn namens de dien!!

Om even terug te komen op de 12 Imams! (weet niet veel hierover, maar wat shia beweren met 12 imams is ieder geval niet waar!!)
    Al yawma akmaltu lakum dinakam wa atmamtu alaikam ni'mati wa raditu' lakumul islama dinan'' "Today I perfected your religion for you and completed my favor to you and have chosen for you Al-Islam as your religion." (Noble Qur'an 5:3) Onze geloof is volmaakt Alhamdo li allah. Ik ken ook een paar shijeten! weet je wat zij zeggen over de 12 imams!!!!???

First of all, bear in mind that Iran is a fervently Shiite Islamic Republic, with a 98 percent Muslim population and 89 percent of those Muslims identifying as Shiite, according to the CIA World Factbook. Twelver Shiism is the largest branch of Shiite Islam, with about 85 percent of Shiite adhering to the belief in the 12th imam. Ayatollah Ruhollah Khomeini, father of the Islamic Revolution in Iran, was a Twelver. So is the current supreme leader, Ayatollah Ali Khomeinei, and President Mahmoud Ahmadinejad.

Now, what does this mean? A series of imams was appointed to carry on the Prophet Muhammad's message, they believe, ranking above all other prophets except for Muhammad himself. The 12th, Muhammad al-Mahdi, is believed by these Shiites to have been born in present-day Iraq in 869 and never to have died, only gone into hiding. Twelvers -- not other Shiites or Sunni Muslims -- believe that al-Mahdi will return as a messiah with Jesus to bring peace to the world and establish Islam as the ruling faith across the globe.

The apocalyptic catch? The Mahdi is expected to appear when the world is wracked in utter chaos and war. Many Sunnis also believe that the Mahdi will come in such a judgment-day scenario, but believe that he has not been born yet.

Hier een Ahl sunna van Iran!!!

een bekende Shia geleerde!!! een paar video's van hem!

Hier spreekt hij Ahl sunnah!!! Manhaj alhusein!

Word wakker meid! en hopelijk kan je ook medemensen en mensen met goede hart daar in Iran ook wakkerschudden!