Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 20

Thread: Waarvan verschilt de Nederlandse Marokkaanse vrouw met de Marokkaanse vvrouw

Default Waarvan verschilt de Nederlandse Marokkaanse vrouw met de Marokkaanse vvrouw

Dus dan bedoel ik de marokkaanse vrouwen in NL met de vrouwen in Marokko.

Zelf denk ik het volgende:

Nederlandse Marokkaanse vrouwen:
    - weten hun kleding (beter) te combineren
    - zijn vaak beter verzorgd
    - zijn zelfstandiger

Marokkaanse vrouwen:

- meer wijsheid, kennen veel wijze verhalen
    - kunnen goed koken

Marokaanse vrouwen in Marokko zijn vaak sneaky en alles word met een omweg gezegd of achter je rug...
    De Nederlandse marokaanse vrouwen zijn veel direkter en eerlijker
    tesriet nwanzaar

Administrator meicro's Avatar

Quote Originally Posted by ayalou View Post
    Marokaanse vrouwen in Marokko zijn vaak sneaky en alles word met een omweg gezegd of achter je rug...
    De Nederlandse marokaanse vrouwen zijn veel direkter en eerlijker
    Precies. Ik vertrouw het ook nooit wanneer ze lachen, want 80% is het gewoon neppe lach haha.

Haha volgens mij had jij altijd slechte ervaringen met Marokko
    tesriet nwanzaar

Haahah meicro meskien, maar ayalou wat je zegt klopt wel ze doen het altijd indirect zeggen nooite cht meteen waar het op staaat of wat je kunt verwachten heel geheimzinnig zijn ze

Ik vind ook dat marokaanse vrouwen uit Marokko hun kind veel vrijer opvoeden ( ze willen graag integreren)
    de Nl Marokaanse vrouwen vind ik daar toch wat strenger in,, wij willen toch graag dat ons kind (verplicht) naar de moskee gaat om arabisch en Koran te leren
    tesriet nwanzaar

De marokaanse uit Marokko vind moedertaal erg belangerijk en geeft het ook door aan t nageslacht terwijl wij Nl Marokaanse daar heel laks in zijn...we zijn t bijna zelf verleerd helaas
    tesriet nwanzaar

*~Kama Toedinoe Toedaan~* Faith's Avatar

Quote Originally Posted by ayalou View Post
    De marokaanse uit Marokko vind moedertaal erg belangerijk en geeft het ook door aan t nageslacht terwijl wij Nl Marokaanse daar heel laks in zijn...we zijn t bijna zelf verleerd helaas
    Dat ondervind ik j˙ist anders, ik ben hier geboren en sta erop dat mijn kinderen hun eigen taal thuis praten, terwijl ik vrouwtjes uit Marokko vaak met hun illegale accent Nederlands hoor praten met hun kinderen, en geloof me, ze spreken geen woord Marokkaans
    Ik erger me daar echt aan Vertel me niet dat jouw kids ook geen woord Marokkaans spreken:(

Quote Originally Posted by Faith View Post
    Dat ondervind ik j˙ist anders, ik ben hier geboren en sta erop dat mijn kinderen hun eigen taal thuis praten, terwijl ik vrouwtjes uit Marokko vaak met hun illegale accent Nederlands hoor praten met hun kinderen, en geloof me, ze spreken geen woord Marokkaans
    Ik erger me daar echt aan Vertel me niet dat jouw kids ook geen woord Marokkaans spreken:(
    Dat zie ik idd ook wel veel maar dat is alleen buiten want thuis spreken ze alleen berbers/arabisch met ze (tenminste die ik ken)

Laat ik het zo zeggen: thawajnoe swien emen 'n hollanda...
    Hun pa spreekt Arabisch met ze,, Ik sprak veel berbers met ze maar nu is t berbers en Nederlands...
    Ze begrijpen bijna alles (althans de oudste 2) Arabisch begrijpen gaat ook al de goede kant op.
    Maar het praten dat zijn ze nu pas aan het oefenen. bv mijn oudste als hij met de kindjes uit de klas wat stiekem wil zeggen over een ander kind dan doen ze dat op zijn berbers..
    Dus bv: laa awied ie nesh :hihi: en dan begrijpt dat NL er niks van
    tesriet nwanzaar

Maar Faith Tbark Allah vind het echt goed van je dat je je kinderen op die manier opvoed
    tesriet nwanzaar