Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 12 of 12

Thread: Marokkaanse snelweg nu, onderconstructie en toekomst

~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~

Het Ministerie van infrastructuur en Vervoer publiceerde een aanbesteding voor het conceptuele ontwerp van de snelweg Beni Mellal, Marrakech-Safi. Dit project is gelanceerd om het wegennet in Marokko te verbeteren. Marokko zal in 2015 maar liefst 1800 km aan snelwegen bezitten.

Acht nieuwe snelwegen gepland
    In de nieuwe voornemens worden een totaal van acht snelwegen gerealiseerd. Onder die studies worden andere wegen besproken, onder meer snelwegen Tetouan-Wazzan-Fes en Fes-Khenifra-Beni Mellal.
    Andere geplande snelwegen verbinden Casablanca-Rabat Berrechid via Tit Mellil, een kustweg in Agadir Safi -Tiznit-Guelmim en een link tussen Sidi Allal Bahraoui-Kenitra.

Beni Mellal is een stad met een groot groeipotentie. Door de nieuwe snelwegen zal de stad ongeveer 2 uur verwijderd zijn van Casablanca, Marrakech en Fez. Een zegen voor de ontwikkeling van de regio.
    Het gebied wordt gevormd door drie regio's Tadla-Azilal, Marrakech-Tensift-Al Haouz Doukkala Abda. Deze gebieden hebben opmerkelijke mogelijkheden en voordelen, te weten in toerisme, landbouw en mijnbouw met fosfaat als belangrijkste element.

Andere projecten zijn aan de gang
    De komende jaren zijn een aantal grote projecten aan de gang in de regio van Beni Mellal. Om deze projecten te realiseren werd een budget van meer dan acht miljard dirhams gemobiliseerd vanaf eind 2012 voor ontwikkelings-projecten in de regio: de bouw van de snelweg Berrechid in Beni Mellal, het creëren van een centrum, een ruimte van economische activiteiten in Kasba Tadla (een oppervlakte van 10 ha), ontwikkeling en uitbreiding van Beni Mellal (die klaar zal zijn tegen het einde van 2013) en een International Airport. Ten slotte zal een studie worden uitgevoerd om de stad Beni Mellal te verbinden aan het nationale spoorwegnet.
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~