Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 25 of 25

Thread: Toerisme in Marokko

Marokko 10 top Best Luxe Hotels

1- Riad Kniza Hotel *****

Deze luxe B&B ligt in in Marrakesh en is gevestigd in een traditioneel, Marokkaanse gebouw uit de 18e eeuw. Het ligt op slechts 25 minuten lopen van het Djemaa el Fna-plein. Gasten kunnen genieten van het buitenzwembad, de sauna en het stoombad.

Alle kamers van het Riad Kniza zijn ingericht in traditionele, Marokkaanse stijl en zijn voorzien van een open haard en meubels met houtsnijwerk. Elke kamer heeft tevens een eigen badkamer met een haardroger.

Het ontbijt is inbegrepen bij het Riad Kniza en het wordt ofwel geserveerd op het terras ofwel in een van de gemeenschappelijke loungeruimes, bij de open haard. Op aanvraag zijn er diners met traditionele gerechten uit de regio beschikbaar.

U kunt in de hele accommodatie gebruikmaken van WiFi. U kunt bij de accommodatie ook een auto huren en gratis parkeren. De luchthaven van Marrakesh ligt op 25 minuten rijden.
    Dating from the 18th century, Riad Kniza is a small, luxury "Hotel de Charme" in the heart of the old Médina of Marrakech, completely restored by Haj Mohamed Bouskri using traditional materials and artisans to recreate an authentic Moroccan experience as in days gone by.

Haj Mohamed, aside from being one of the most renowned antique dealers in Marrakech, has been a professional guide for the past 34 years and has shown the best of Marrakech to many VIPs and celebrities including former US Presidents and international movie stars including Brad Pit, Tom Cruise, Nicole Kidman, Jennifer Aniston.

2- Riad Dar One ****

The riad is a haven of peace in the heart of the medina, only few steps away from the Bahia place, Rriad Dar One offers a warm and friendly welcome.

Riad Dar One has been renovated with elegance and originality and combines harmoniously, charm of the old riads and modern comfort.

The riad offers comfortable rooms with a simple and functional decoration. A particular care was brought to all the lamps and to the thick curtains.

3-Palmeraie Golf Palace and Resort *****

In het Palmeraie Golf Palace zijn Arabische en Moorse architectuur met elkaar gecombineerd. Het heeft een wellnesscentrum van 5000 m² met een overdekt zwembad, een hamam, een sauna, een bubbelbad, een fitnesscentrum en een kapsalon. Er is ook gratis WiFi.

De ruime kamers zijn voorzien van hoge kwaliteit textiel en een eigen balkon met uitzicht op het zwembad, de golfbaan of het Atlasgebergte.

Het hotel heeft 8 restaurants waar een assortiment van traditionele en internationale gerechten geserveerd wordt, van Marokkaanse gastronomie tot uitmuntende Italiaanse en Aziatische gerechten. Er zijn ook buffetten en snacks bij het zwembad.

Alle gasten krijgen bij aankomst van het Palmeraie Golf Palace een thee ter verwelkoming. Er is een gratis pendeldienst naar het centrum; de toegang tot het fitnesscentrum is eveneens gratis. Kinderen van 4 tot 12 jaar kunnen kunnen zich de hele dag vermaken in de Mini Club met diverse activiteiten.
    Last edited by nerd; 01-03-2014 at 10:26.
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~

4- Taj Palace Marrakech *****

Taj Palace Marrakech ligt te midden van een park van 55 hectare in het hart van de Palmeraie wijk van Marrakech. Het luxe 5-sterrenresort beschikt over 2 buitenzwembaden, een verwarmd zwembad, een fitnesscentrum en een groot wellness-centrum. Het hotel biedt uitzicht op het Atlasgebergte en Moorse Indiaas-Venetiaanse architectuur.

De kamers hebben een lcd-televisie, een dvd-speler, airconditioning, WiFi en een eigen badkamer met een haardroger, een badjas en slippers. Elke kamer is uitgerust met een zitkamer met een minibar, een kluisje en een koffiezetapparaat.

Het luxe resort biedt diverse restaurants met Marokkaanse, mediterrane, Indiase en Pan-Aziatische specialiteiten. U kunt ontspannen met thee of een cocktail in één van de bars op het terrein.

Het personeel kan rondleidingen en paardrijtochten door Marrakesh organiseren, evenals quadsafari's en kameeltochten. Kinderen zullen zich vermaken in de kinderclub en het peuterbad. Tegen vergoeding verzorgt Taj Palace Marrakech een oppasservice.

In 25 minuten rijdt u naar het treinstation van Marrakesh, de medina en het Djemaa el Fna-plein. Tegen vergoeding kunt u gebruikmaken van vervoer van en naar de luchthaven van Marrakesh.

5- Palais Namaskar *****

Het Palais Namaskar ligt in Marrakech, op 25 minuten rijden van de oude medina. Het beschikt over een buitenzwembad met ligbedden, een wellnesscentrum en een limousineservice. Gratis parkeren is mogelijk bij het hotel.

Het Palais Namaskar biedt luxe accommodatie. Alle verblijven zijn ruim en uitgerust met moderne voorzieningen. Elke kamer beschikt over een eigen badkamer met douche en bad.

Een Amerikaans ontbijt wordt elke ochtend geserveerd in het pand. Gasten kunnen genieten van lokale en internationale gerechten in de restaurants van het hotel. Voor een drankje kunt u terecht in de bar.

Extra faciliteiten zijn een excursiebalie, een was- en strijkservice, bagage-opslag, organisatie van evenementen en roomservice.

De internationale luchthaven Marrakech-Menara ligt op 30 minuten rijden van het Palais Namaskar. Een pendeldienst naar de luchthaven kan op verzoek worden geregeld.

6- Hotel La Mamounia *****

Spa de La Mamounia beschikt over 9 behandelingskamers waaronder kamers voor echtparen. De beschikbare behandelingen zijn deep-tissue massages, hot stone massages, sportmassages en massages. De spa is uitgerust met thermaalbaden en warmwaterbronnen, een sauna, een spabad, een stoombad en een turks stoombad. Je hebt de keuze uit verschillende behandelingstherapieën, waaronder aromatherapie. Bezoekers aan deze spa kunnen hun ontspanningsbehandelingen afronden met een bezoek aan een boetiek.

7- Amanjena *****

Het 'vredig paradijs' Amanjena, op 10 kilometer van de stad Marrakech, is een oase van rust. Ideaal om na een bezoek aan de stad bij te komen van alle drukte en alle indrukken. Amanjena is gebouwd in een eindeloze schakering van aardetinten. Dit unieke resort heeft een fantastisch zicht op bergen van de Hoge Atlas.

In de 11e eeuw maakte Marrakech een enorme ontwikkeling door als gevolg van de aanleg van irrigatiekanalen en waterreservoirs. In Amanjena zijn deze elementen terug te vinden in de vorm van een strak landschap met een groot waterbassin, marmeren fonteinen, zwembaden en lange met zuilen getooide lanen en met de hand gelakte glinsterende tegels.

Elke avond steekt het personeel honderden kaarsen aan en dit maakt de sprookjesachtige sfeer compleet.
    Last edited by nerd; 01-03-2014 at 11:44.
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~

8- Es Saadi Palace and Villas *****

Het het Es Saadi Gardens & Resort Hotel ligt in het hart van de luxueuze wijk Hivernage, te midden van park met een oppervlakte van 8 hectare. Het ligt op 5 minuten lopen van het oude centrum van Marrakech, en biedt een 3000 m² grote spa, 8 restaurants en 5 bars.

De elegant ingerichte kamers hebben airconditioning en een balkon met uitzicht op het zwembad of de omgeving. Elke kamer is voorzien van een minibar, een televisie en gratis WiFi.

Een ontbijtbuffet wordt dagelijks verzorgd en kan op verzoek op de kamer worden genuttigd. Gastronomische Franse en Marokkaanse gerechten worden in de 8 restaurants geserveerd en zijn bereid met lokale, biologische producten. Er zijn 5 bars op het terrein van het hotel, en een nachtclub, The TheatrO.

Het Es Saadi Gardens & Resort Hotel heeft een tennisbaan en een fitnessruimte. De 2 eigen spacentra bieden een sauna, een hamam en massagebehandelingen.

9- Naoura Barriere Marrakech *****

De Naoura Barrière heeft een fraai landgoed met een mooie tuin, centraal gelegen in Marrakesh, in de buurt van het hart van de medina. Het biedt een rustige omgeving en luxe faciliteiten.

De suites van Naoura Barrière zijn ruim, met moderne voorzieningen en een eigen badkamer. U geniet er verder van badjassen, dvd-spelers en een balkon.

De restaurants in het hotel serveren regionale cuisine met verse ingrediënten van de markt. De bar van het hotel is een ontspannende ruimte, met originele cocktails en een goede wijnkaart. Elke ochtend wordt een uitgebreid ontbijtbuffet geserveerd.

De spa biedt vele behandelingen, 2 traditionele Marokkaanse hamams en een fitnessruimte. Ook is er een speciale kinderclub met activiteiten en maaltijden.

De Naoura Barrière is ideaal gelegen in de buurt van de luchthaven en op loopafstand van veel belangrijke attracties.

10- Les Jardins De La Koutoubia *****

Dit luxe hotel ligt op 2 minuten lopen van het beroemde Djemaa el Fna-plein. Het beschikt over een Clarins Spa, een buitenbubbelbad en een buitenzwembad dat omgeven wordt door palmbomen.

De ruime kamers zijn voorzien van airconditioning en komen uit op een patio. Alle kamers zijn uitgerust met een minibar en een televisie en een aantal heeft een elegante woonkamer. Alle kamers van Les Jardins De La Koutoubia hebben een eigen badkamer met toiletartikelen.

Restaurant Les Jardins de Bala serveert mediterrane maaltijden en visspecialiteiten. In de pianobar of op het dakterras kunt u van een drankje genieten.

Gasten kunnen in dit hotel genieten van een hamam en een verwarmd binnenzwembad. Er zijn op aanvraag massagebehandelingen beschikbaar en het hotel beschikt tevens over een schoonheidssalon.

Les Jardins De La Koutoubia biedt een pendeldienst van en naar de luchthaven en gratis eigen parkeergelegenheid. De Menara-tuinen bevinden zich op 3 kilometer afstand van het hotel.
    Last edited by nerd; 02-03-2014 at 12:07.

Todghakloof

De Todghakloof (Engels Todgha Gorge, Arabisch مضيق تودغا) is een kloof in het oostelijke deel van het Atlasgebergte in Marokko, in de buurt van de stad Tinerhir.

De Todgha en de naburige rivieren hebben zich in de kalksteen uitgesneden waardoor de kloof is ontstaan. De laatste 600 m van de Todgha-kloof zijn de meest spectaculaire. De kloof versmalt hier op sommige plaatsen tot iets meer dan 10 meter breed, met enorme hoge rotswanden tot 160 meter aan beide kanten van de kloof.

De Todgha van nu is een kleine gletsjerbeek, de rivier die ooit de kloof vulde moet veel meer water hebben gehad. Het is gemakkelijk om te wandelen in de kloof langs een goed onderhouden verharde weg.

Atlasgebergte

Het Atlasgebergte (Arabisch: جبال الأطلس) is een gebergte in het noordwesten van Afrika. Het ligt ten zuiden van de westelijke Middellandse Zee en loopt van west naar oost door Marokko, Algerije en Tunesië.

Het gebergte is grotendeels het resultaat van een alpiene plooiing, behalve de zuidelijk gelegen Anti-Atlas, die een Hercynisch plooiingsgebied is. De plooiing is het resultaat van de tektonische werking van de Afrikaanse plaat tegen de Euraziatische plaat.

De hoogste toppen reiken tot boven 4000 meter en op sommige van deze toppen ligt dan ook eeuwige sneeuw.

Het gebied kan onderverdeeld worden in meerdere gebergten. De grootste en belangrijkste zijn, grofweg van west naar oost:

Anti-Atlas (Marokko)
    Hoge Atlas (Marokko)
    Kleine Atlas (of Tell-Atlas) (Algerije en Marokko)
    Midden-Atlas (Marokko)
    Sahara-Atlas (Algerije en Marokko)
    Nemenchagebergte (Tunesië)

Het Rifgebergte (Marokko) wordt niet tot de Atlas gerekend.
    Geologie

De geologische sokkel van het Atlasgebergte is ontstaan tijdens het Precambrium. Het Atlasgebergte is ontstaan gedurende drie latere geologische fases. Tijdens de Hercynische orogenese zorgde de botsing tussen Gondwana en Laurazië voor de vorming van een lange bergketen dat de vergelijking met de huidige Himalaya kan doorstaan. De Anti-Atlas zijn daarvan de restanten. Zo'n 66 miljoen jaar geleden was, door het warme klimaat, de zeespiegel wereldwijd hoger dan vandaag. Vele kustgebieden lagen onder water met een sedimentpakket op de kustbodem als gevolg. Vanaf het begin van de Alpiene orogenese was het grengebied tussen Afrika en Europa onderhevig aan gebergtevorming, met onder andere de Atlas tot gevolg. [1]
    Mythe
    Volgens een oude Griekse mythe zou de krijger Perseus op één van zijn reizen op deze plek zijn gekomen. Hij zocht een schuilplaats en vond deze bij Atlas. Atlas wilde Perseus echter niet helpen. In een vlaag van woede liet Perseus het hoofd van Medusa zien aan Atlas, waardoor deze in een grote hoop steen veranderde. Deze hoop steen staat tegenwoordig bekend als het Atlasgebergte.