Results 1 to 6 of 6

Thread: Voordelen van Miswak

Default Voordelen van Miswak

Miswak

Miswak wordt gesneden uit een soort boom die groeit vanaf Oost Afrika tot en met Midden AziŽ. De meeste geschikte Miswak-boom is de ĎArakí boom (Salvotora Persika). In Miswak zitten natuurlijke fluoride en andere stoffen die heel goed zijn voor het lichaam.Het gebruiken van de Miswak is een heel sterk Soennah van onze profeet(Salla Allahu 3alaihi wa Sallam).Hier volgen enkele overleveringen over Miswak:

Het gebed van diegene die Miswak gebruikt en daarmee zijn gebed verricht,is zeventig keer meer waard dan het gebed van degene die geen Miswak gebruikt.
    (Moesnad)

Wanneer de profeet(Salla Allahu 3alaihi wa Sallam)t thuis kwam, was het eerste wat hij deed Miswak gebruiken

(Bron: Moeslim)

Als de profeet(Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) ís nachts opstond om wat voor reden dan ook, poetste hij altijd zijn tanden met Miswak.
    (Bron: Moeslim en Boechari)

Gebruik de Miswak want deze is een middel voor reiniging van de mond en aanleiding voor goedkeuring en tevredenheid van de Heer der Werelden.Bij iedere komst van Djibriel heeft hij mij Miswak aanbevolen, zo vaak dat ik ervoor vreesde dat het verplicht voor mijn Oemmah(volk) zou worden
    (Overgeleverd door: Ibn Madja)

Enkele voordelen van Miswak

Miswak bevat natuurlijk fluoride en reinigt de tanden. Miswak gebruiken is het naleven van de soennah van de profeet (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam).Miswak wordt door moslimartsen aanbevolen omdat het antiseptisch (bacterie dodend) is.
    Door Miswak gebruik wordt slijm makkelijker opgehoest.
    Miswak voorkomt pijn aan de tandvlees en stopt de reuk in de mond.
    Miswak versterkt en voorkomt uitdroging van het tandvlees.
    Miswak versterkt de hoofdspieren en oogspieren.
    Miswak vergemakkelijkt de spijsvertering.
    Volgens geleerden bevat Miswak genezing voor 17 kwalen.

Sommige wetenschappers beweren dat synthetisch fluoride dat in tandpasta,thee,koffie en eten zit,schadelijk kan zijn voor de tandglazuur en vlekken op de tanden kan veroorzaken.In sommige landen waar fluoride in drinkwater is gemengd,is na een onderzoek aangetoond dat het zelfs de botten kan aantasten.Het is dus heel belangrijk om de juiste doses van fluoride te mengen.

Uit een onderzoek is gebleken dat kleine kinderen tussen de 2 en 6 jaar een derde deel van de tandpasta op hun borstel doorslikken.Dit vermeerdert de fluoropslag in het bloedplasma.Als we bedenken dat er 7 milligram fluoride in een tube van 75 gram tandpasta zit, dan stijgt de aanbevolen percentage fluoride van 0,1% naar 0,5%,waardoor de doses giftig wordt.In sommige landen is het verboden om fluoride nog langer aan het drinkwater toe te mengen.In Engeland en Amerika probeert men door middel van verschillende campagnes stop te zetten.Het wordt nu duidelijker waarom de moslimartsen Miswak aanbevelen in plaats van tandpasta.Want in de Miswak zit natuurlijke fluoride en het bevat de juiste hoeveelheid doses fluoride.

ik heb zo'n miswak thuis maar hoe werkt dat precies, hoe maak ik het begin stukje beetje soepel?
    Moet ik dat eerst in water laten weken?

Vanaf welke leeftijd mag een kind dat gebruiken?
    tesriet nwanzaar

Hoe miswak gebruiken? check video
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: ďAls ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).Ē ~~~~

Assalaamu aleikum wa rahmatullah wa baraktu http://www.ifanca.org/images/graphics/miswak.jpg De Miswak is wortel afkomstig van de Arakboom. De Miswak wordt gebruikt als natuurlijke tandenborstel. De Profeet (saws) heeft het gebruik van een Miswak een belangrijk punt gemaakt. `Aishah (may Allah be pleased with her) reported: We used to prepare for the Messenger of Allah (PBUH) a Miswak (tooth-stick) and the water for making Wudu'. Whenever Allah wished to awaken him from sleep at night, he (PBUH) would brush his teeth with Miswak, make Wudu', and perform Salat. [Muslim]. Anas (May Allah be pleased with him)reported: The Messenger of Allah (PBUH) said, "I stress upon you to use Miswak (tooth-stick).'' [Al-Bukhari]. Shuraih bin Hani (May Allah be pleased with him) reported: I asked `Aishah (may Allah be pleased with her): "What was the first thing which the Prophet (PBUH) would do when he entered his house?'' She replied: "He would use Miswak (tooth-stick).'' [Muslim]. `Aishah (May Allah be pleased with her) reported: The Prophet (PBUH) said, "The Miswak (tooth-stick) cleanses and purifies the mouth and pleases the Rubb.'' [An-Nasa'i and Ibn Khuzaimah]. De Profeet (saws) verzorgde zijn tanden door ze veelvuldig te poetsen met de Miswak. De Miswak kan ten alle tijden gebruikt worden (in tegenstellingen tot een gewone tandenborstel en tandpasta). De Miswak vervangt ook het gebruik van tandpasta (dat soms slechter is voor je tanden). Het wordt ook aanbevolen om ten alle tijden een Miswak op zak te hebben, omdat een Miswak in vele situaties gebruikt kan worden. Het gebruik van een Miswak heeft veel voordelen: - versterkt het tandvlees - remt het ontstaan van gaatjes - remt tandpijn - geeft de mond een frisse geur - helpt tegen infecties - versterkt de smaakzintuigen - verscherpt de stem - verscherpt denkvermogen - verscherpt het geheugen - helpt tegen hoofdpijn - versterkt de tanden - tanden worden mooier - versterkt kijkvermogen - helpt de spijsvertering Het gebruik van een Miswak is Sunnah! In de volgende gevallen kan je een Miswak gebruiken: - voor het reciteren van de Qur’an - voor het reciteren van een Hadith - wanneer de mond een nare geur heeft - voor het geven van lessen (of volgen van lessen) - voor het bidden (salaat) - voor het betreden van huis - voor het betreden van een bijeenkomst - voor het eten - voor het slapen gaan - na het slapen (als men wakker wordt) Miswak kan overal gekocht worden.

Antwoord op jou vraag Ayalou: Miswak kan vanaf elk leeftijd gebruikt worden voor zover ik weet. Er zit niks schadelijk in voor kinderen.
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: ďAls ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).Ē ~~~~

Al qawlu, qawlu sawaarim. Umm_Imran's Avatar

tesriet nwanzaar