Results 1 to 5 of 5

Thread: hoe oud was noach

Default hoe oud was noach

Ik vond dit:
    14. Voorwaar, Wij zonden Noach tot zijn volk, en hij verbleef onder hen duizend jaar op vijftig jaar na. En de zondvloed achterhaalde hen terwijl zij onrechtvaardig waren. -de spin.

Kwist niet dat de profeten -moge Allah tevreden met hen zyn- ouder dan gwne mensen waren :$

Al qawlu, qawlu sawaarim. Umm_Imran's Avatar

Jawel, Adam 'alayhi salaam was de oudste, maar Allaah Ta'ala verminderde steeds de leeftijd van elke generatie.

broederrr's Avatar

Noah nodigde zijn volk voor 950 jaar lang uit naar de Eenheid van Allaah. Maar weinig hebben zijn boodschap geaccepteerd.

Het is inderdaad af te leiden aan het vers:

Indeed, We sent Noah to his people and he stayed among them a thousand years less fifty years (inviting them to believe in the Oneness of Allah (Monotheism) and discard the false gods and other deities). (Ch 29:14 Quran)

Wat zijn leeftijd betreft, kunnen we de woorden van Ibn 'Abbaas (moge Allaah tevreden over hem zijn) aanhalen:

It was recorded that Ibn `Abbas said: "Nuh received his mission when he was forty years old, and he stayed among his people for a thousand years less fifty; after the Flood he lived for sixty years until people had increased and spread.''

De bron voor de woorden van Ibn 'Abbaas zijn terug te vinden in de tafsir van ibn Kathir.

Wa Allaahoe a3lem.
    Last edited by broederrr; 11-09-2012 at 05:49.

Quote Originally Posted by broederrr View Post
    Noah nodigde zijn volk voor 950 jaar lang uit naar de Eenheid van Allaah. Maar weinig hebben zijn boodschap geaccepteerd.

Het is inderdaad af te leiden aan het vers:

Indeed, We sent Noah to his people and he stayed among them a thousand years less fifty years (inviting them to believe in the Oneness of Allah (Monotheism) and discard the false gods and other deities). (Ch 29:14 Quran)

Wat zijn leeftijd betreft, kunnen we de woorden van Ibn 'Abbaas (moge Allaah tevreden over hem zijn) aanhalen:

It was recorded that Ibn `Abbas said: "Nuh received his mission when he was forty years old, and he stayed among his people for a thousand years less fifty; after the Flood he lived for sixty years until people had increased and spread.''

De bron voor de woorden van Ibn 'Abbaas zijn terug te vinden in de tafsir van ibn Kathir.

Wa Allaahoe a3lem.
    Thanks
    ik las de nederlandse versie daarvan!
    Drm vroeg ik het me af. k wist dat niet

broederrr's Avatar

Quote Originally Posted by IMO View Post
    Thanks
    ik las de nederlandse versie daarvan!
    Drm vroeg ik het me af. k wist dat niet
    Je kan ondanks dat je de Nederlandse versie leest, de online tafsir raadplegen van Ibn Kathir.
    Het is in het Engels, maar dat moet geen probleem vormen, denk ik.

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Bladwijzers

Bladwijzers