Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 35

Thread: Katim110 hadj

Administrator

Ongeveer 8 miljoen moslims hebben dit jaar de hadj verricht, volgens de bewoners van Mekka. Er zijn inderdaad veel mensen die innovaties begaan. Ik heb bijvoorbeeld gezien hoe iemand op de ka'baa met zijn vingers schrijft ( heb geen idee wat hij aan het schrijven was) er was ook iemand die de Makaam Ibrahim met zijn muts liep af te vegen ( ik dacht bij mezelf voor Makaam Ibrahim hebben ze geen schoonmaakploeg nodig :) ) Wat mij wel heeft doen bewonderen is ondanks dat er miljoenen moslims aanwezig zijn in Mekka er absoluut geen ruzies ontstaan. Je zou toch zeggen met zoveel mensen dat er om de 5 min een vechtpartij zou ontstaan. Verder hebben wij de Saidou Shouhada Hamza's graf (moge Allah tevreden zijn over hem) bezocht. De gids vertelde ons dat er paar jaar geleden een overstroming vlak zijn graf is was waardoor zij genoodzaakt waren om zijn lichaam te verplaatsten. Na 1400 is zijn lichaam opgegraven, de mensen die aanwezig waren bij de opgraving zeggen dat het lichaam van Hamza intact is gebleven. Het lichaam is dus na zoveel jaren niet door de aarde verteerd.

Wat ik heb meegemaakt is het volgende... tijdens de wouqouf arafah hadden we 2 groepen gemaakt vrouwen en mannen. We zaten in tenten. Toen de Imaam Dua aan het verrichten was, hoorde we ineens mannenstem uit de vrouwentent komen...wat bleek er...een vrouw was geraakt door al-maas (mannelijke Jin). De vrouw spraak als een man (de Jin) zij trilde helemaal (de vrouw trilde abnormaal, iets wat ik nog nooit live heb gezien). Dit heb ik met mijn eigen oren en ogen gehoord/gezien. De mannelijke Jin in haar schreeuwde kei hard het volgende: Zij is van mij! Zij is van mij!. Alle vrouwen die aanwezig waren, waren zeer angstig...sommige begonnen te huilen.
    Last edited by katim110; 04-11-2012 at 12:40.
    Langzaam zal je verdwijnen onder de grond met niets anders dan je daden.

Al qawlu, qawlu sawaarim. Umm_Imran's Avatar

SubhanAllaah!

Ya Rabbi =O.

Quote Originally Posted by Umm_Imran View Post
    Allaahumma ameen! Allaahumma ameen! Allaahumma ameen!
    tesriet nwanzaar

@Katim, Subhan Allah

Weet je wat ik erg raar vind,, dat ik zooveel vrouwen dicht bij de qibla zie lopen waar het onwijs druk is en man en vrouw continue in contact zijn (lijkt het) dat kan toch nooit goed zijn. Of is dat niet raar?

Ik heb echt een naar gevoel dat de vrouwen daar gewoon naast vreemde mannen bidden en voor vreemde mannen. Is dit gewoon toegestaan?
    tesriet nwanzaar

Administrator

Quote Originally Posted by ayalou View Post
    @Katim, Subhan Allah

Weet je wat ik erg raar vind,, dat ik zooveel vrouwen dicht bij de qibla zie lopen waar het onwijs druk is en man en vrouw continue in contact zijn (lijkt het) dat kan toch nooit goed zijn. Of is dat niet raar?

Ik heb echt een naar gevoel dat de vrouwen daar gewoon naast vreemde mannen bidden en voor vreemde mannen. Is dit gewoon toegestaan?
    Salaam ahlkom zuster,

Nee, het is niet toegestaan. Absoluut niet! tijdens de tawaf of het gebed is het vaak voorgekomen. Je kan er niet veel tegen doen behalve gewoon opzij gaan.

Administrator

Oh ja, deze man vertelde ons ook dat er 2 mannen naar Al-madina zijn gegaan om het graf van de profeet te openen. Zij hebben vanuit hun huis die overigens niet ver van de moskee nabawi was onder de grond lopen graven tot aan het graf van de profeet om zo het lijk van de profeet te stelen. Het is een lang verhaal, maar er was een video op youtube erover, ik zal eens naar de link zoeken

Als je de link kan vinden, graag plaatsen...verschrikkelijk dit
    tesriet nwanzaar

Administrator

*~Kama Toedinoe Toedaan~* Faith's Avatar

Kippenvel, ik ga zo het filmpje openen. De beelden die we op de schotel zagen waren prachtig, emotioneel en stond hier nonstop aan in huis:love:

@ Ayalou: Ja, dat vroeg ik me ook altijd af idd, wat ik nog meer opmerkte was dat mannen daar ook tijdens de ihraamstatus soms met een hele ontblote bovenlijf liepen, terwijl een schouder/arm toch voldoende is?

Administrator

Quote Originally Posted by Faith View Post
    Kippenvel, ik ga zo het filmpje openen. De beelden die we op de schotel zagen waren prachtig, emotioneel en stond hier nonstop aan in huis:love:

@ Ayalou: Ja, dat vroeg ik me ook altijd af idd, wat ik nog meer opmerkte was dat mannen daar ook tijdens de ihraamstatus soms met een hele ontblote bovenlijf liepen, terwijl een schouder/arm toch voldoende is?
    Waarschijnlijk kom je in de Moskee waar misschien als het druk is 100 tot 200 mensen het gebed gezamenlijk verrichten of laten we zeggen 1000 :) en dan merk je ook weinig innovaties op. In Moskee Al-haraam komen miljoenen, miljoenen mensen over de hele wereld bijeen. Sommige hebben alhamdoulillah kennis, andere hebben geen kennis. Sommige plegen bewust een bidaa andere onbewust. Het is zo druk in Al-haraam dat het soms onmogelijk is om je broeders en zusters te adviseren. Je ziet soms dat vrouwen tussen de mannen het gebed verrichten in Al-haraam. Er zijn ook koppels bijvoorbeeld die naast elkaar in het gebed staan, deze mensen zijn bang dat ze elkaar kwijt raken of ze vinden niet tijdig een plek. (want geloof me, als je elkaar kwijt bent, dan is de kans zeer klein dat je elkaar direct weer aantreft. Ik heb mensen zien huilen om het feit dat ze hun partner kwijt zijn geraakt. Ze huilen omdat ze weten dat het onmogelijk is om hun partner snel terug te kunnen vinden. Al-haraam heeft 99 deuren. Tijdens de Tawaaf kreeg ik bijna geen lucht vanwege de drukte om mij heen. Ik werd van alle kanten geduwd, mijn tenen zijn letterlijk platgedrukt door de andere pelgrims...haha.

Beste broeders en zusters, Verricht dua, zodat Allah het u mogelijk maakt dat je daarheen kunt gaan. Want, bij Allah en nog eens bij Allah, het is enkel met de toufik van Allah dat je daarheen kunt gaan om de hadj te verrichten. Sommige mensen zijn tot daar aangekomen en hebben geen hadj kunnen verrichten een zijn uiteindelijk teruggekomen. Sommige vanwege een ziekte andere weer om andere redenen.
    Last edited by katim110; 11-11-2012 at 04:40.

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Bladwijzers

Bladwijzers