Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 35

Thread: Katim110 hadj

*~Kama Toedinoe Toedaan~* Faith's Avatar

MaschaAllaah!!!

Dat klinkt chaotisch:S
    Het beste zou dus zijn om duidelijke afspraken te maken met je partner. En natuurlijk is ht beter om de hadj te verrichten als je nog jong en gezond bent, dan kan je er alles uithalen en raak je ook niet gauw vermoeid, want het lijkt me ontzettend zwaar en intensief. InshaAllaah ya Rabb, mijn allergrootste wens:love:, moge die voor alle moslims op de hele wereld in vervulling gaan, ameen!!

Administrator

Quote Originally Posted by Faith View Post
    MaschaAllaah!!!

Dat klinkt chaotisch:S
    Het beste zou dus zijn om duidelijke afspraken te maken met je partner. En natuurlijk is ht beter om de hadj te verrichten als je nog jong en gezond bent, dan kan je er alles uithalen en raak je ook niet gauw vermoeid, want het lijkt me ontzettend zwaar en intensief. InshaAllaah ya Rabb, mijn allergrootste wens:love:, moge die voor alle moslims op de hele wereld in vervulling gaan, ameen!!
    Je slaat de spijker op zijn kop.
    Ik raad iedereen aan om jong hun hadj te verrichten. Ik heb gezien hoe moeilijk oude mensen het hadden tijdens hun hadj. Heel erg moeilijk.
    Langzaam zal je verdwijnen onder de grond met niets anders dan je daden.

sally_meid's Avatar

Allahoema amieen!

Kan jij nog wat verhalen vertellen! Ik vind het zo interessant!
    Just say hmdl for everything you got!

Administrator

Na salaat Dhohr ben ik de begrafenis gaan bezoeken, Soebhnallah, er waren zoveel graven. Je kon ook zien dat er vele graven waren die die leeg waren (klaar gemaakt), wachtend op de eigenaren. Toen ik een stukje had gelopen, zag ik dat er een man bij een graf stond met zijn handen in de lucht (ik dacht bij mij zelf, hij is vast een dierbare verloren), toen hij klaar was met Dua, vroeg ik hem voor wie hij de Dua aan het verrichten was, hij antwoordde: voor mijn vader die maar 3 weken geleden is gestorven, deze gebeurtenis heeft mij wel geraakt.

Normaal gesproken worden alle graven die al 10 jaar oud zijn, opengemaakt, vervolgens worden de botten opzij gezet en word er een nieuwe lijk erbij gezet( dit doen ze omdat er weinig ruimte is) maar, sommige graven zijn gemarkeerd met een teken die enkel sommige medewerkers van begrafenis kennen. Deze graven mogen ABSOLUUT NIET opgegraven worden, weten jullie waarom niet?

Al qawlu, qawlu sawaarim. Umm_Imran's Avatar

Lichamen van profeten? Lichamen van mensen die niet als moslim gestorven zijn? Allaahu a'lem.

sally_meid's Avatar

vertelllllll

Administrator

profeten? nee, de graf van de profeet is geheel afgesloten, je ziet helemaal niks behalve de deur.

Er zijn geen ongelovigen in mekka of medina, deze mogen mekka of medina overigens ook niet betreden. Het zijn gewoon moslims die jaren geleden zijn gestorven (10 jaar om precies te zijn) deze graven waren al reeds opengemaakt om verse lijken erbij te zetten, maar nadat er iets is ontdekt in het graf, wordt het graf direct weer afgesloten en gemarkeerd. De graven die gemarkeerd zijn, mogen absoluut niet meer geopend worden.

Overigens, deze graven zijn niet voor iedereen herkenbaar
    Last edited by katim110; 05-12-2012 at 02:12.

Al qawlu, qawlu sawaarim. Umm_Imran's Avatar

Ik bedoel niet de graven van ongelovigen, maar de mensen die daar als niet-moslims zijn gestorven. Ya'ni ze hebben iets gedaan wat hen uit de Islaam deed treden.

Allaahu a'lem, zeg het maar gewoon =P.
    "]

sally_meid's Avatar

Quote Originally Posted by katim110 View Post
    profeten? nee, de graf van de profeet is geheel afgesloten, je ziet helemaal niks behalve de deur.

Er zijn geen ongelovigen in mekka of medina, deze mogen mekka of medina overigens ook niet betreden. Het zijn gewoon moslims die jaren geleden zijn gestorven (10 jaar om precies te zijn) deze graven waren al reeds opengemaakt om verse lijken erbij te zetten, maar nadat er iets is ontdekt in het graf, wordt het graf direct weer afgesloten en gemarkeerd. De graven die gemarkeerd zijn, mogen absoluut niet meer geopend worden.

Overigens, deze graven zijn niet voor iedereen herkenbaar

Ik wist niet dat je de graven opnieuw mag openmaken om verse lijk er bij te zette. Moeten dan die mensen niet in rust verderr leven?

*~Kama Toedinoe Toedaan~* Faith's Avatar

SobhanAllaah...

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Bladwijzers

Bladwijzers