Results 1 to 5 of 5

Thread: - ' Waarom mag een vrouw niet met meerdere mannen trouwen?

Al qawlu, qawlu sawaarim. Umm_Imran's Avatar

Default - ' Waarom mag een vrouw niet met meerdere mannen trouwen?

Vaak als je met kuffaar in gesprek bent, komt het onderwerp 'polygamie' ten sprake. Het is -in hun ogen- vreemd, apart en vrouwonterend dat een man met meerdere vrouwen trouwt. Mij is vaak gevraagd waarom een man wel met meerdere vrouwen mag trouwen en een vrouw niet met meerdere mannen.
    Well, first of all, Allaah 'zza wa Jall, zal met al Zijn wijsheid de mannen vast met een reden toestemming hebben gegeven om met meerdere vrouwen te trouwen. Het kan ook niet zomaar, de man moet ze beide kunnen onderhouden en moet ze gelijk kunnen behandelen. Maar goed, dat is niet waar het over gaat.. Terug naar de vraag waarom een vrouw niet meerdere mannen mag hebben.. Ik was namelijk aan het afwassen, en toen kwam dit in me op..

Natuurlijk heeft[ Allaah Tabaraka wa Ta'ala er een goede reden voor dat vrouwen met maar n man mogen trouwen. Allaahu a'lem waarom, maar dat is de Wijsheid van Allaah Subhanahu wa Ta'ala, en wie ben ik om daar tegen in te gaan..
    Back to my point.. Stel, je trouwt als vrouw met 4 mannen. Dat houdt in dat je voor 4 man moet koken, voor 4 man moet afwassen, voor 4 man moet strijken, het huishouden x4 moet doen en voor 4 man kinderen moet baren. En laten we eerlijk wezen.. Geen n vrouw heeft daar zin in .

broederrr's Avatar

In de veld van da'wah is het belangrijk de correcte terminologie te beheersen. Zo hoor je vaak oproepers naar het goede, het woord polygamie gebruiken en vertellen de mensen dat dit is toegestaan. Dit is maar voor de helft waar. Want de definitie van polygamie leert ons dat het gaat om zowel de man als vrouw die meerdere partners mogen hebben. De term polygynie daarentegen is wel correct. De definitie hiervan is dat de enkel de man meerdere partners mag bezitten.

Wa Allaahoe a'lem.

JazzaakAllaah khair voor de verbetering.

.
    Ik vind mezelf gewoon cool :wijs:.

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Bladwijzers

Bladwijzers